Olen kateellinen keskieurooppalaisille.

jumissaollaan

Jos asuisi vaikka Itävallassa tai Hollannissa, voisi helposti auton kanssa kierrellä eri maissa, koska valtioita on paljon ja etäisyydet lyhyitä. Ei olisi lyhyt matka hurauttaa vaikka Wienistä Roomaan tai Berliiniin. Mutta täällä impivaarassa ollaan merten saartamana. Etelä-Suomesta joutuu ajamaan satoja kilometrejä että pääsee edes WUHUUU Ruotsin tai Norjan kaltaisiin eksoottisiin paikkoihin. Itään ei ole autolla mitään asiaa, eikä muutenkaan toi Putlerin valtakunta houkuttele. Päästäkseen varsinaiseen eurooppaan pitää ajaa koko Ruotsin läpi. On tää syvältä.

16

147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jxkdkdlx

Jonkun pitäisi keksiä sellainen meressä kelluva purkki, johon voi lastata auton. Sen voisi nimetä laivaksi. Laivassa voisi olla myös tilat jonkinlaisille harrastuksille. Lähinnä ryyppäämiselle.

• enmenelaivaan

Ei jaksa minkään laivojen kanssa vekslata. Vie hitosti aikaakin killua siellä merellä, eikä ryypätä voi jos on auton kanssa liikkeellä. Haluaisin vain mennä autolla niin että maisema vaihtuu koko ajan ja on se VAPAUS mennä omaan tahtiin ja omia reittejä!

• Kxkdldkxkd
        enmenelaivaan kirjoitti:

Ei jaksa minkään laivojen kanssa vekslata. Vie hitosti aikaakin killua siellä merellä, eikä ryypätä voi jos on auton kanssa liikkeellä. Haluaisin vain mennä autolla niin että maisema vaihtuu koko ajan ja on se VAPAUS mennä omaan tahtiin ja omia reittejä!

No eipä tuo nyt järin montaa tuntia viroon kestä laivalla. Ja ota muija kuskiksi, niin saat viinaa vetää koko reissun. Ai niin, se vapauden tunne.. no ota kaveri kuskiksi!

• ENMENELAIVAAN
        Kxkdldkxkd kirjoitti:

No eipä tuo nyt järin montaa tuntia viroon kestä laivalla. Ja ota muija kuskiksi, niin saat viinaa vetää koko reissun. Ai niin, se vapauden tunne.. no ota kaveri kuskiksi!

Haluan reissata yksin, en stressata siitä, että olen viihdyttävää seuraa kaverille. Haluan TÄYDELLISEN vapaudentunteen. Enkä pidä ajatuksesta, että olen laivan varassa, kun toiset pääsee kotipihalta teitä pitkin moniin maihin samalla ajomatkalla, millä minä pääsen peräti Tornioon asti.

• Kdldkdldm
        ENMENELAIVAAN kirjoitti:

Haluan reissata yksin, en stressata siitä, että olen viihdyttävää seuraa kaverille. Haluan TÄYDELLISEN vapaudentunteen. Enkä pidä ajatuksesta, että olen laivan varassa, kun toiset pääsee kotipihalta teitä pitkin moniin maihin samalla ajomatkalla, millä minä pääsen peräti Tornioon asti.

No muuta sitten saatana! Eihän toi itkemällä miksikään muutu. Virosta saa luukkuja halvalla ja sieltähän ajaa koko eurooppaan hetkessä.

• ENMUUTA
        Kdldkdldm kirjoitti:

No muuta sitten saatana! Eihän toi itkemällä miksikään muutu. Virosta saa luukkuja halvalla ja sieltähän ajaa koko eurooppaan hetkessä.

En muuta, koska ei sieltä töitä niin vain taiota. Ja se uuteen kulttuuriin sopeutuminen vie aikaa. Ja joutuisi opettelemaan uuden kielen, kun ei siellä pelkällä englannilla voi loppuikäänsä hillua.

• 8-2

Via Baltia on hyvässä kunnossa. Jo Latviasta lähtien paremmassa kuin Suomen maantiet.

• viiadoloroossa

Ja paljon rosvoja.

• Kdldlfd

Sanoisin että via baltica on tänä päivänä paljon turvallisempi reitti, kuin ajaa al sverigestanin kautta..

• uusinimi432434
        Kdldlfd kirjoitti:

Sanoisin että via baltica on tänä päivänä paljon turvallisempi reitti, kuin ajaa al sverigestanin kautta..

Al Sverigestan on vähän tönkkö. Miten olisi Swegypti? Swebya? Swebanon? Swerak, Sweran, Swemen, Swedan, Swemalia tai Swestanistan?? Äääh...

• jätäautoparkkiin

Mene lentokoneella Berliiniin, Hki-Vantaalta lento kestää huikeat kaksi tuntia. Myötätuulessa vähän vähemmä.

• Berginson

Keväällä paluumatkalla Itämeri näyttää hienolta. Luontoa näyttää olevan paljon. Suomi on pilvinen, ennen inhosin sitä, mutta nyt huomasin hiljattain, että se voi suojata pommituksilta tai kaasuilta ja muulta saasteelta. Se pilvisyys on suojamme. Ei suojannut islmailta. On ihan halppistouhua, että suomalaisiin menee nämä suvakkijutut aivan täysillä, ne raukat ovat vain ihan pikkuisen huonoitsetuntoisia, sitä voi käyttää hyväkseen toisin kuin saksalaiset.

• Balaton

Kyllä minäkin vähän kadehdin keski-eurooppalaista helppoutta, siellä on suurkaupunkeja ihan alle 100 km:n päässä, voisi lauantaina mennä eri kohteisiin. Ilmasto on miellyttävä. Unkari on maatalousaluetta enemmän, tasaista viljelmää, mutta ilmasto hyvä ja voisi kasvattaa hedelmäpuita.

Alpeille aika lyhyt viikonloppukin riittää, vaikka mäkin ylös ja alas ajaminen on vaikeaa ja hidasta. Alueen helpppous on samaan aikaan kirous, koska sinne tunkee ensimmäisena muutaatioinvaasiot ja terroristit yms. Nuorempana Saksa ja Itävalta yms. oli suuri ihanne, haaveili jopa menevänsä sinne duuniin. Nykyään en onneksi edes piittaa valtiosta enää, tuo invaasio ja EU teki kaikesta positiivisesta ajattelusta kerralla lopun. Koen vain sodankäyntialueeksi sen, vaikka tiedän miten hienoa infraa esim. Saksasta löytyy. En halua vaarallisiin metsiin, joissa ei voi yksin liikkua.

Tässä näkee automatkoja ja kertomuksia.

Ruokamatka Venetsiasta Istanbuliin
      http://areena.yle.fi/1-2881739#autoplay=true

• Alppimaissa on mutkaisia katuja joita on hieno kierrellä.

• 29v

Kaverini oli Sveitsissä, Brown Powerilla 3,5 vuotta. Teki viikonloppuretkiä Wieniin, Pariisiin, Muncheniin, Budapestiin, Venetsiaan jne.
      Itse olemme eukon kanssa tehneet lento-auto kentältä reisuja lentäen Muncheniin, Budapestiin, Veronaan, Barcelonaan, Nizzaan ja Almeriaan. Kierrelty kohdealueen maissa ilman majoitusten ennakkovarauksia poikkeuksena joskus aikatauluista johtuvat ensimmäisen tai viimeisen päivän yöpymiset.
      Mielialue on ollut Etelä-Saksa, Itävalta ja varsinkin Unkari.
      Yksityismajoituksissa syntyy tuttavuuksia ja jopa ystävyyksiä.
      Noita ennen tuli omalla autolla reisuttua Euroopassa noin 160000km.
      Kätevimmin meren ylitys tapahtui Rail-Shipillä. Muitakin rahtilaivoja on käytettävissä.

• ruotsionvaara

Totta. Ruotsi on esimerkki patologisesta poliittisesta tyhmyydestä. Siellä oli nostettu suuressa borgilais-stubbilaisessa typeryydessä ja vastuuttomuudessa arabiterroristi ministeriksi. Eilen se joutui eroamaan kun totuus alkoi valjeta.. Ruotsi nostaa rättipäitä ministereiksi ja uskoo niiden murhaavat valheet lapsellinen hymy naamalla. Ainoa maa, jota Ruotsi vihaa ja kusettaa ja suhtautuu rasistisesti on Suomi.. ja erityisesti Stubb,Lipponen, Urpilainen ja Vartiainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2193
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1494
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    9. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe