ARVOISAT ASIAKKAAT

k.atsastaja

Tämän seuraava teksti on täyttä faktaa. Se on kirjoitettu toimisto neidin/sedän/katsastajan näkökulmasta, kun hän on "tiskillä" ottamassa vastaan katsastusta tai tekemässä rekisteröintiä. Yhteenvetona voin kertoa, tällästä tämä on lähestulkoon joka päivä siellä asemalla.

1. Jos kysyn auton rekisteritunnusta, en kysy väriä, merkkiä tai kengän numeroa, vaan sitä rekisteritunnusta. Näet sen joko auton etu- tai takarekisterikilvestä, vakuutusmaksulapusta, rekisteröintitodistuksesta tai muusta ko. autoon liittyvästä dokumentista. Jos kysyn tätä puhelimessa tehdessäsi ajanvarausta tai kyselyä, niin älä pistä pahaksesi kertoa sitä minulle tyylillä A=Aapeli, B=Bertta jne. sillä puhelin vääristää P:n kuulostamaan helposti T:ltä, toivottavasti ymmärrät.

2. Kun tulet katsastamaan autoasi, otathan mukaasi edes jotain dokumenttia tai osaat kertoa sen rekisteritunnuksen minulle tiskillä. Tämä ei ole hyväntekeväisyyttä, eli joudut myös kaivamaan kuvetta. Meillä ei myöskään ole tiskattavia astioita, niinkuin moni ehdottaa tiskaamista maksuksi toimenpiteistä, eikä myöskään meille kaikki ole veloituksetonta, joten ethän pahastu mikäli pyydän sinulta maksua myös jälkitarkastuksesta.
Paperihommia hoitaessasi varaudu todistamaan henkilöllisyytesi virallisella Suomen viranomaisen myöntämällä ajokortilla, passilla tai henkilökortilla. Ethän myöskään pahastu jos sitä pyydän, en tirkistele muita tietojasi, varmistan tiedot vain Sinun parhaaksesi.

3. Jos maksat kortilla ostoksesi, ethän pahastu jos pyydän sinua itseäsi näpytelemään tunnuslukusi ja opastan sinua maksamaan sillä yhdistelmäkortilla. En myöskään turhaan selosta asiaa kymmeniä kertoja päivässä että mistä ja minne ja mitä pitää painaa. Kuuntelisitkohan minua ensimmäisellä kerralla?

4. Ethän pahastu jollen naura jokapäivä samoille jutuille ”ehjien autojen hakkaamisesta”, ”Onpas tämä kallista, naapurikaupungissa ainakin puolet halvempaa”, ”Eikö nyt mitenkään vois jossain välissä, tämähän on vaan tarkastus” ja muut vastaavat…

5. Jos olet tyytymätön palveluun hallissa, kerrothan sen suoraan asianomaiselle etkä tule purkamaan kiukkuasi minulle toimistoon, ethän pahastu ellen osaa auttaa sinua asiassa vaan ohjaan asianomaisen luo.

6. Ethän pahastu, ellen pidä siitä jos minua tytötellään/pojutellaan, vaikka olisinkin sinua nuorempi. Ethän myöskään pahastu siitä, mikäli neuvon ja opastan sinua asioissa jotka kuuluvat minun työnkuvaani ja olen alani ammattilainen. Ethän myöskään pahastu, mikäli katsastajat eivät osaa vastata sinulle vakuutusta koskeviin asioihin vaan ohjaavat minun luokseni, kun et uskonut mitä sinulle 15min aiemmin kerroin.

7. Ethän pahastu, mutta tässä on kyse sellaisesta alasta, jossa asiakas EI ole aina oikeassa. Ethän pahastu jos autossasi on vikaa, joka vaikuttaa sinun, kyydissäsi olevien sekä muiden liikenteessä liikkuvien henkilöiden ja eläimien turvallisuuteen.

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettänäinkin

Lisätäänpä siihen vielä kohta

8. Ethän pahastu, vaikka firmamme kynii sinulta 70 euroa kerran vuodessa lobbaamaamme lakiin vedoten, vaikka harrasteautollasi on ajettu vain 600 km näiden vuosikatsastuksien välillä.

• ylijumalassa

Tuo kun ei ole sen firman vika, vaan äänestäjien.

• grgrgrg

No mikä pakko se on mennä kylän kalleimmalle konttorille? Saa sitä halvemmallakin.

• Ahma-team

Aika hyvä kirjoitus. Allekirjoitamme sen hyvinpitkälti, turvallista matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      314
      7335
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      69
      5175
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      101
      4534
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      17
      4352
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      103
      4096
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      51
      3890
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      154
      3780
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      74
      3687
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3576
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      83
      3413
    Aihe