ASX, Duster ja 500X vertailussa

vertaillen

Autobild -lehdessä oli viime vuonna vertailussa Dacia Duster, Fiat 500X ja Mitsubishi ASX. Vertailun kallein oli Fiat, edullisin Dacia ja Mitsu näiden väliltä. Fiatissa oli 1.4 turbokone 140 hv, muissa vaparit. Fiatin alk.malli on myös vapari, 1.6 ja tehoa 110 hv. Fiat voitti vertailun, mutta olisi ollut mielenkiintoista nähdä kuinka olisi pärjännyt jos vertailussa olisi ollut tuo 1.6 -moottorilla varustettu auto. Onhan tuo Mitsubishi ollut markkinoilla jo vuosia, onkohan tuohon ASX:ään tehty mitään muutoksia markkinoille tulon jälkeen? Näyttää ulkoapäin uusin malli niin samanlaiselta kuin markkinoille tullessaan.

5

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijareita

ASX on vanhanaikainen, ruma, meluisa ja tehoton moottori ja kaiken kukkuraksi huijaavat kulutuksessa että päästöissä.

• 10101001100

ASX voi olla vanhanaikainen pinnallisissa jutuissa, mutta pintaa syvemmältä perusasiat siinä näyttävät olevan näitä kahta vertailukohdetta selvästi paremmalla tolalla.

Esimerkiksi turvallisuus. ASX:n tulos EuroNCAP:in testistä on täydet 5 tähteä, siinä missä esim Dusterin tulos on 3 tähetä ja 500X:n 4 tähteä. Myös USA:n IIHS:n ovelassa small overlap testissä, ASX:n tulos oli Hyvä. Se on erittäin hyvä tulos sikäli, että saksalaiset premium valmistajat kuten BMW, Mersu ja Audi saivat pari vuotta sitten suurimmalla osalla autoistaan tuosta testistä tulokseksi marginaalinen tai välttävä. Eli ainakin korisuunnittelun osalta, ASX on reilust aikaansa edellä, todella yllättävän hyvät tulokset turvallisuustesteistä.

https://www.youtube.com/watch?v=HTYacgJmZ2k

Toinen vahvuus on tietysti luotettavuus. Tilastojen valossa mitsubishin viime vuosien mallit ovat aivan ylivoimaisia luotettavuudessa näihin kahteen muuhun valmistajaan nähden.

Mutta no jaa. Kukanenkin valitsee autonsa kuten itse tykkää. :)

• 10101001100

Oho tuli outlanderin video, hakekaa outlander sport small overlap test, jos haluatte nähdä ko. videon.

Jenkkilän markkinoilla ASX:t mydään nimellä outlander sport.

• Mr_Mitsu

Ihan hyviä näkökulmia. Turvallisuus ja luotettavuus.

Kulutushuijauksilla ei ole ASX:n kanssa mitään tekemistä. Tuo bensapannu, ainakin, on niin pihi kuin paperilla lukee. Hengetön, mutta pihi ja perusvarma kattila.

Tää auto on katumaastureiden rouherukkanen; ei herätä tunteita, ei kauhean mukavakaan, mutta ajaa takuuvarmasti asiansa. Jos on valmis hoitamaan matkustamiset junalla, niin nurkka-ajossa tuo on erittäin pätevä kiesi :D

• Bravo-12

Olikos ASX:n EuroNCAP -kolaritesti milloin tehty? Onhan tuo ollut tuotannossa jo useita vuosia. Ainakin 500X:n testi on paljon vaativampi kuin takavuosien, nyt viisi tähteä on vaikeampi saada. Ja muistelen että 500X:n korirakenteita kehuttiin kolaritestissä ja ei saanut viidettä tähteä kun jokin turvavaruste ei ollut vakiona, muistankohan oikein? Itse ajelin yli 100 tkm ja neljä vuotta Grande Puntolla ja todella luotettava/viaton oli. Vaihdoin vähemmän ajettuun ja puolitoista vuotta tuoreempaan Bravoon reilu vuosi sitten ja sama huoleton meno jatkuu. Grandeen tarvitsi vaihtaa muutaman polttimon, Bravoon ei vielä. Ainoastaan öljynvaihtohuollon olen teettänyt ja samalla ilmastointihuollon, kun oli edullinen tarjous. Öljynvaihto suodattimineen ilmastointihuolto maksoi yhteensä muistaakseni 115 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe