Propralin vaikutusaika

JHieee

Sain propralia lääkäriltä jännitysoireisiin.
Nyt ongelma on, että onko propralin vaikutusaika yksilöllinen ja kuinka kauan ennen jännittävää tilannetta se tulisi ottaa?

Kiitos.

41

43813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoli

      tuntia ennen vähintään. 40 mg:n tabletti kestää n. 8 h.

      • JHieee

        Kuinka kauan tuo 10 mg tabu kestäis? Oon 15v.


      • puoli
        JHieee kirjoitti:

        Kuinka kauan tuo 10 mg tabu kestäis? Oon 15v.

        itselläni (40v) on näitä 40 mg:n ja olen n. 80 kg.

        Veikkaan että lääkärisi on määrännyt tarvittaessa tai enintään 3 kpl/vrk.
        Se on beta-salpaaja. En tiedä, uskoisin muutamaa tuntia vaikutus ajaksi. Se rauhottaa sydämen toimintaa (tasaa monin tavoin). Ei ole kolmio-lääke, eli psyyke-juttu.


      • JHieee
        puoli kirjoitti:

        itselläni (40v) on näitä 40 mg:n ja olen n. 80 kg.

        Veikkaan että lääkärisi on määrännyt tarvittaessa tai enintään 3 kpl/vrk.
        Se on beta-salpaaja. En tiedä, uskoisin muutamaa tuntia vaikutus ajaksi. Se rauhottaa sydämen toimintaa (tasaa monin tavoin). Ei ole kolmio-lääke, eli psyyke-juttu.

        Lääkäris siis sanoi tosiaan että 6h aina väliä. Tämä on sinänsä ongelmallista, että jos vaikutus kestää vain muutaman tunnin eikä sitä saa ottaa uudelleen ennenkuin 6h päästä, ja koulu päivät ovat aina 6-8 tunnin pituisia.


      • puoli
        JHieee kirjoitti:

        Lääkäris siis sanoi tosiaan että 6h aina väliä. Tämä on sinänsä ongelmallista, että jos vaikutus kestää vain muutaman tunnin eikä sitä saa ottaa uudelleen ennenkuin 6h päästä, ja koulu päivät ovat aina 6-8 tunnin pituisia.

        Olipa aika tiukka sen 6h:n suhteen. Mutta lienet normaalipainoinen ja muuten ok. Jännitys ja vapina sekä sydämen rytmihäiriöt ovat tämän lääkkeen käytetyimmät alueet.

        Ota aamulla yksi (tai puolikas) ja ruokailun yhteydessä (tai vessassa) toinen. Minusta tuossa ei ole mitään riskejä, koska ne ovat muistaakseni kaikkein miedoimpia.


      • JHieee
        puoli kirjoitti:

        Olipa aika tiukka sen 6h:n suhteen. Mutta lienet normaalipainoinen ja muuten ok. Jännitys ja vapina sekä sydämen rytmihäiriöt ovat tämän lääkkeen käytetyimmät alueet.

        Ota aamulla yksi (tai puolikas) ja ruokailun yhteydessä (tai vessassa) toinen. Minusta tuossa ei ole mitään riskejä, koska ne ovat muistaakseni kaikkein miedoimpia.

        Mitä vaaroja propralissa on jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?


      • puoli
        JHieee kirjoitti:

        Mitä vaaroja propralissa on jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?

        Mitä vaaroja propralissa on ?
        Lääkkeen mukana tulee tuoteseloste ja ne on siinä mainittu. Itse en ole huomannut mitään vaaroja, vaikka ajan autoa / käyn työssä. Jos sydämessä on vikoja tai on astmaa tms. vastaavaa, se voi olla vaarallista heille. Lääkärisi kysyi varmaan näistä.
        Mielestäni tämä on tosi huoleton/vaaraton lääke. Ei jää riipuvaiseksi, eikä vaikuta keskittymiseen. Hyvä lääke. Minulla esiintyy jonkun verran silmien/suun kuivumista, mutta se ei ole häiritsevää.

        Jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?
        Yliannostus 10mg:n tableteilla ei onnistune (30 kpl paketti?) ja vaikka ottasit tuplan päivässä, ei olisi vaaraa. Kuuntele kehoasi ja noudata sitä max. 3 kpl päivässä. Tauoista ei ole haittaa, mutta jos silloin juuri jännitys haittaa, niin...
        Ota aamulla yksi ja puolilta päivin toinen, niin lääkkeen pitoisuus säilyy päivän. Illalla et tarvine. Lääkärit aina pelottelee... heh heh (se 6h !).


      • anya
        puoli kirjoitti:

        Mitä vaaroja propralissa on ?
        Lääkkeen mukana tulee tuoteseloste ja ne on siinä mainittu. Itse en ole huomannut mitään vaaroja, vaikka ajan autoa / käyn työssä. Jos sydämessä on vikoja tai on astmaa tms. vastaavaa, se voi olla vaarallista heille. Lääkärisi kysyi varmaan näistä.
        Mielestäni tämä on tosi huoleton/vaaraton lääke. Ei jää riipuvaiseksi, eikä vaikuta keskittymiseen. Hyvä lääke. Minulla esiintyy jonkun verran silmien/suun kuivumista, mutta se ei ole häiritsevää.

        Jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?
        Yliannostus 10mg:n tableteilla ei onnistune (30 kpl paketti?) ja vaikka ottasit tuplan päivässä, ei olisi vaaraa. Kuuntele kehoasi ja noudata sitä max. 3 kpl päivässä. Tauoista ei ole haittaa, mutta jos silloin juuri jännitys haittaa, niin...
        Ota aamulla yksi ja puolilta päivin toinen, niin lääkkeen pitoisuus säilyy päivän. Illalla et tarvine. Lääkärit aina pelottelee... heh heh (se 6h !).

        Minä syön Propralia rytmihäiriöihin ja jännitysoireisiin. Minulle lääkäri sanoi, että 160 mg saa ottaa päivässä, eli 4 x 40 mg. Harvoin tarvitsen niin paljon. Jos otan puolikkaan tabletin eli 20 mg, kestää sen teho nelisen tuntia ja sen jälkeen otan tarvittaessa uuden. En siis noudata orjallisesti tuota kuutta tuntia. Minulla myös suuta kuivaa, jos otan vaikka kaksi 40 mg:n tablettia kuuden tunnin välein, mutta pienemmistä annoksista en ole huomannut mitään haittaa. 15-vuotiaan ei varmaan kannata ihan tuota 160 mg:aa päivässä ottaa; sehän olisi ap:llä 16 tablettia! Noin nuorella on monesti alhainen verenpaine ja Propral voi alentaa sitä entisestään. Sitä varmaan lääkäri on pelännyt määrätessään tabletin kuuden tunnin välein. Propraliahan käytetään isoina annoksina myös verenpainelääkkeenä.


      • venetsia2
        anya kirjoitti:

        Minä syön Propralia rytmihäiriöihin ja jännitysoireisiin. Minulle lääkäri sanoi, että 160 mg saa ottaa päivässä, eli 4 x 40 mg. Harvoin tarvitsen niin paljon. Jos otan puolikkaan tabletin eli 20 mg, kestää sen teho nelisen tuntia ja sen jälkeen otan tarvittaessa uuden. En siis noudata orjallisesti tuota kuutta tuntia. Minulla myös suuta kuivaa, jos otan vaikka kaksi 40 mg:n tablettia kuuden tunnin välein, mutta pienemmistä annoksista en ole huomannut mitään haittaa. 15-vuotiaan ei varmaan kannata ihan tuota 160 mg:aa päivässä ottaa; sehän olisi ap:llä 16 tablettia! Noin nuorella on monesti alhainen verenpaine ja Propral voi alentaa sitä entisestään. Sitä varmaan lääkäri on pelännyt määrätessään tabletin kuuden tunnin välein. Propraliahan käytetään isoina annoksina myös verenpainelääkkeenä.

        No, ei sitten missään nimessä saa ottaa 4 X 40 g propralia päivässä! Itse olen ottanut 20 g paniikkihäiriöön. Kerran otin vahingossa illalla 40 g - seurauksena hyvä olo ja sitten aamulla sietämätön masennustunne. Kuin syvässä kaivossa. (En ole masentunut henkilö). Tuli heti mieleen, että tällainen on varmaan kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö tai huumekoukku syvine masennuksineen. - Ja tuo siis vain yhden 40 g:n jälkeen!

        Propral 20 g on minulle hyvä apu paniikkihäiriöön, mutta tulee muistaa, että tällaiset lääkkeet ovat hankalia siksi, että voivat altistaa liian suurina annoksina psyykeen sairauksiin. Kyllä tuo 4 x 40 g anyalla on hurja annos. Toivon että siitä ei seuraa hankaluuksia!


      • Ei näin...

        Ei todellakaan tuon ikäiselle ja kokoiselle 40 mg noin vain. Itse olen aikuinen mies ja painan päälle 90 kg, silti 10 mg riittää rytmihäiriöihin melko hyvin. Lääke vaikuttaa yksilöllisesti ja pienelle ihmiselle 40 mg voi olla jo hevosannos, joka aiheuttaa sydämen liian hidasta sykettä ja verenpainekkin voi tippua liian alas.


      • PETRI KUUSUSTO
        JHieee kirjoitti:

        Kuinka kauan tuo 10 mg tabu kestäis? Oon 15v.

        YLEISYI 4_6 TUNTIA RIPPUU MG JA YKSILÖLLISTÄ


      • Ranemies

        Itelle tulee hiki. Kahvikuppineuroosin kyllä vie mennessään


      • HerraTohtori
        venetsia2 kirjoitti:

        No, ei sitten missään nimessä saa ottaa 4 X 40 g propralia päivässä! Itse olen ottanut 20 g paniikkihäiriöön. Kerran otin vahingossa illalla 40 g - seurauksena hyvä olo ja sitten aamulla sietämätön masennustunne. Kuin syvässä kaivossa. (En ole masentunut henkilö). Tuli heti mieleen, että tällainen on varmaan kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö tai huumekoukku syvine masennuksineen. - Ja tuo siis vain yhden 40 g:n jälkeen!

        Propral 20 g on minulle hyvä apu paniikkihäiriöön, mutta tulee muistaa, että tällaiset lääkkeet ovat hankalia siksi, että voivat altistaa liian suurina annoksina psyykeen sairauksiin. Kyllä tuo 4 x 40 g anyalla on hurja annos. Toivon että siitä ei seuraa hankaluuksia!

        Mitä sä oikein selität? :DD Ei tämä ole sadannen kerran mikään psykoaktiivinen valmiste, vaan sydämen toimintaa tasaava lääke. Se sinun masennuksesi todennäköisesti johtui jostain käsittelemättömistä asioista jotka ovat unessa pyörineet mielessäsi... "Liian suurina annoksina voivat altistaa psyykeen sairauksiin... " Pakkausselosteessa sanotaan että <1000 ihmisellä on psyykeoireita tuotteesta.


      • Anonyymi
        puoli kirjoitti:

        Mitä vaaroja propralissa on ?
        Lääkkeen mukana tulee tuoteseloste ja ne on siinä mainittu. Itse en ole huomannut mitään vaaroja, vaikka ajan autoa / käyn työssä. Jos sydämessä on vikoja tai on astmaa tms. vastaavaa, se voi olla vaarallista heille. Lääkärisi kysyi varmaan näistä.
        Mielestäni tämä on tosi huoleton/vaaraton lääke. Ei jää riipuvaiseksi, eikä vaikuta keskittymiseen. Hyvä lääke. Minulla esiintyy jonkun verran silmien/suun kuivumista, mutta se ei ole häiritsevää.

        Jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?
        Yliannostus 10mg:n tableteilla ei onnistune (30 kpl paketti?) ja vaikka ottasit tuplan päivässä, ei olisi vaaraa. Kuuntele kehoasi ja noudata sitä max. 3 kpl päivässä. Tauoista ei ole haittaa, mutta jos silloin juuri jännitys haittaa, niin...
        Ota aamulla yksi ja puolilta päivin toinen, niin lääkkeen pitoisuus säilyy päivän. Illalla et tarvine. Lääkärit aina pelottelee... heh heh (se 6h !).

        Jokainen on yksilö, itse olen yrittänyt vain 2,5mg kerran päivässä ottaa mutta sekin laski verenpaineen niin että taju lähti ja tuli vammoja. Kannattaa huomioida..


      • Anonyymi
        JHieee kirjoitti:

        Lääkäris siis sanoi tosiaan että 6h aina väliä. Tämä on sinänsä ongelmallista, että jos vaikutus kestää vain muutaman tunnin eikä sitä saa ottaa uudelleen ennenkuin 6h päästä, ja koulu päivät ovat aina 6-8 tunnin pituisia.

        Silloin kun laitetaan 6 tunnin väli niin puolitusa aika on se kuusi tuntia , mikä taas tarkoittaa että vielä on puolet tehosta jäljellä, silloin otetaan uusi tabletti joka sitten pitää se tasaisen olotilan mikä on lääkkeen tarkoitus .


      • Anonyymi
        puoli kirjoitti:

        Olipa aika tiukka sen 6h:n suhteen. Mutta lienet normaalipainoinen ja muuten ok. Jännitys ja vapina sekä sydämen rytmihäiriöt ovat tämän lääkkeen käytetyimmät alueet.

        Ota aamulla yksi (tai puolikas) ja ruokailun yhteydessä (tai vessassa) toinen. Minusta tuossa ei ole mitään riskejä, koska ne ovat muistaakseni kaikkein miedoimpia.

        Jos lääkäri on kirjoittanut että tablettimoteyaan määrätyn aja päästä niin hoitomenetelmiä pieleen jos potilas jotenkin alkaa pulittelemaan tablettia . Niin ei ole tarkoitettu sitä otettavaksi .
        Aitten kun itse annostellaan puoliskolta ja neljännes osia millin mitenkäkin nii inihme ettei olo tule koskaan paremmaksi.niin että itse en menisi mitään lääkettä halkomaan osiin, jos reseptissä lukee 10 Mg niin otan silloin sen enkä ala itse muokkaamaan omien ajatusteni mukaisesti lääkitystäni, millään puolikkaalla. Silloinhan hän olisi kirjoittanut milligrammaa pienemmiksi. Joten ei pitäisi sotkea hoitoa mielikuvien vuoksi kaikella ,on aina syynsä , niin näissäkin asioissa


      • Anonyymi

        8 Tuntia on propavanin puolitus aika joka tarkoittaa että siitä on puolet jäljellä koropassa silloin sa ottaa uuden tabletin joten kun niin jatkaa niin hoidosta tulee hyvä


      • Anonyymi
        puoli kirjoitti:

        Olipa aika tiukka sen 6h:n suhteen. Mutta lienet normaalipainoinen ja muuten ok. Jännitys ja vapina sekä sydämen rytmihäiriöt ovat tämän lääkkeen käytetyimmät alueet.

        Ota aamulla yksi (tai puolikas) ja ruokailun yhteydessä (tai vessassa) toinen. Minusta tuossa ei ole mitään riskejä, koska ne ovat muistaakseni kaikkein miedoimpia.

        Älä nyt koulupojalle käske mitään puolia tabletteja ottamaan , lääkkeet otetaan kuten lääkäri on ne kirjoittanut
        Jos alkaa puolittelemaan niin koko rytmi menee sekaisin .
        Koska propavaanilla on siinä 8 tunnen puolitus aika .

        Lääkkeet otetaan Aina kuten ne on kirjoitettu niin hoidosta av tulee tasainen .
        Sillä nämä lääkkeet eivät Ole mitään särkytabletteja
        Ihmiset näyttävät sekoittavan vaikutus ajan ja puolitus ajan , ,mitä enemmän hakor tabletteja sitä enemmän siirtää pulituaukaa ja sillon ottaa liian aikaisin sen seuraavan tabletin


      • Anonyymi
        puoli kirjoitti:

        Mitä vaaroja propralissa on ?
        Lääkkeen mukana tulee tuoteseloste ja ne on siinä mainittu. Itse en ole huomannut mitään vaaroja, vaikka ajan autoa / käyn työssä. Jos sydämessä on vikoja tai on astmaa tms. vastaavaa, se voi olla vaarallista heille. Lääkärisi kysyi varmaan näistä.
        Mielestäni tämä on tosi huoleton/vaaraton lääke. Ei jää riipuvaiseksi, eikä vaikuta keskittymiseen. Hyvä lääke. Minulla esiintyy jonkun verran silmien/suun kuivumista, mutta se ei ole häiritsevää.

        Jos vaikka ottaa yliannostuksen tai pitää liian lyhyen tauon tabujen välissä?
        Yliannostus 10mg:n tableteilla ei onnistune (30 kpl paketti?) ja vaikka ottasit tuplan päivässä, ei olisi vaaraa. Kuuntele kehoasi ja noudata sitä max. 3 kpl päivässä. Tauoista ei ole haittaa, mutta jos silloin juuri jännitys haittaa, niin...
        Ota aamulla yksi ja puolilta päivin toinen, niin lääkkeen pitoisuus säilyy päivän. Illalla et tarvine. Lääkärit aina pelottelee... heh heh (se 6h !).

        Siis sinä meinaat että mitä enemmän ottaa sitä parempi tulos näin ei Ole mutta en jaksa edes ruveta selittelemään asiaa sanon vaan että on pysyttävä siinä rytmissä minkä lääkäri on kirjoittanut . Eikä milloinkaan muutella niitä jos ei se tavallinen rytmi niin lääkäri sanoo mitä silloin on tehtävä .


    • 28+3

      MULLE SANOTTIIN APTEEKISSA,ETTÄ VAIKUTUS ALKAA TUNNIN PÄÄSTÄ LÄÄKKEEN OTTAMISESTA.PITÄÄ PAIKKANSA.MULLA ON 10MG KOLMESTI PÄIVÄSSÄ.OTAN KAKSI KERRALLA JOS PAHA TILANNE TIEDOSSA.

    • Lääk.lis.

      Täällä menee nyt grammat ja milligrammat iloisesti sekaisin.

      Vielä pahempaa on se, että keskustelussa esiintyy järjettömiä hoito-ohjeita täydellisellä MUTU-pohjalla!

    • ssss

      Minä kyllä tarvitsen helposti sen 3x 40mg tai jope 4x 40mg /päivä jos tiedossa jännittävä tilanne.... olen 23v ja normaalipainoinen. Silti jännittävässä tilanteessa syke nousee taivaisiin vaikka onkin 3 propralia alla...

      • Anonyymi

        Kun sa rutiinit lääkkeen käyttöön ja ottaa Aina annan aikaan suunnileen joka päivä niin saa olonsakkin tasaiseksi.
        Ja ettei sekoituksista valutas aikaa ja puolitusvaikaa keskenään sillä ne tarkoittavat ihan eri asioita
        Ja kun on säännllinen lääkitys ja otetaan suurinpiirtein smaannaikaan päivästä niin hoito on tasaista ja ihminen voi hyvin


    • alice1

      Ei muuten ole propral psyykelääke, rauhoittaa vain sydäntä ja kroppaa ja siten tavallaan välillisesti myös mieltä, sillä mieli rauhoittuu kehon rauhoittuessa.

      Propralia määrätään eniten vanhuksille ja sydänsairaille. Lääkärit keksineet vaan vihdoin että pumppua rauhoittava vaikutus auttaa myös paniikkihäiriöisille ja ahdistukseen.

      Proparilla ei ole suoraan siis kemiallisesti mielialaan vaikutusta, ei siis pitäisi tulla mitään masennusoireita isonkaan annoksen jälkeen. Kannattaa testata puolikkaalla tabulla eka mikä vaikutus ja ottaa sitten kokonainen jos tarve vaatii. Propral ei ole sukua varsinaisille rauhoittaville lääkkeille joten se ei myöskään koukuta.

    • Stressitykyttäjä

      Itselle määrätty kuukausi sitten stressitykytykseen 40 mg Propralia(×3 päivässä, tarvittaessa) Propralia. Kokonainen pilleri sai minut väsähtämään, joten olen puolittanut pillerit pieneen rasiaan, josta on helppo ottaa tarpeen tullen nappi nassuun. Vaikutus alkaa nopeasti ja jo 20 mg riittää pitämään omat oireeni poissa ainakin 5 tuntia - jos se ei riitä, olen ottanut pian perään toisen puolen pilleristä. Ensiavussa, josta lääkkeet minulle määrättiin, lääkäri sanoi 40 mg vaikutavan n. 8-10 tuntia.

    • Kauhistunut

      Kun luin noita juttuja niin olin aivan äimistynyt. Minulla on hurjia haittavaikutauksia jo yhdestä 20 mg:n pilleristä per päivä ja kun kuuntelen noita annostuksia, en millään tajua, mien joku voi kestää ne. Ja, kun minä ahdistun niistä vain lisää, näen painajaisia, voin huonosti ja vaikka mitä. Kaiken lisäksi vielä lopettamisen jälkeenkin olen muutaman päivän "vaikutuksen alainen". Tosin olen herkkä kaikkien lääkkeiden suhteen, mutta ......

      • miedoimmasta.päästä

        Mitä haittavaikutuksia?
        Ei kai propralissa ole juuri mitään haittoja...?


      • Anonyymi
        miedoimmasta.päästä kirjoitti:

        Mitä haittavaikutuksia?
        Ei kai propralissa ole juuri mitään haittoja...?

        Verenpaineen lasku jopa kuolema jos liikaa ottaa..


      • Anonyymi
        miedoimmasta.päästä kirjoitti:

        Mitä haittavaikutuksia?
        Ei kai propralissa ole juuri mitään haittoja...?

        Verenpaineen lasku jopa kuolema jos liikaa ottaa..


      • Anonyymi
        miedoimmasta.päästä kirjoitti:

        Mitä haittavaikutuksia?
        Ei kai propralissa ole juuri mitään haittoja...?

        Jos ottaa paniikkiin, kannattaa varautua siihen, että ahdistus jää ja elimistö on rauhallinen. Eli saatat esimerkiksi kävellä päin seiniä. Kuten aiemmin on mainittu, beetasalpaaja on väärä lääke paniikkiin. Rytmihäiriöihin ei yleisesti ottaen anneta bentsodiatsepiineja, jotka taas ovat ahdistukseen toimivia.


    • propral10mg

      minulla propral 10mg on rytmihäiriöihin,ei se kyllä minulta mitään paniikki tai pelkotiloja poista.

    • Propral

      Mulla toimi alussa jopa 2,5 mg. Ei kyllä vie kahvikuppineuroosia vielä, mutta hidasti sydämen sykettä. Kerran kokeilin 40mg kerralla ja olo oli vähän kuin humalassa. Lihakset oli jotenkin veltot ja olo holtiton. Huimasi ja pyörrytti. Nykyään otan 5-10mg kerralla, jos tarvii ottaa. Vähän huono kun on alhanen verenpaine muutenkin astmaa, niin ei ole oikein ideaali lääke. Tekee välillä tosi kummallisen olon, vaikka auttaakin vapinaan ja jännitykseen.

    • guyfly

      Propral 40 esiintymiskammon helpottamiseen, vaikutus alkaa 15 min. lääkkeen oton jälkeen, kestää n. tunnin.

      Mulla näin. Näköjään hyvin yksilöllistä.

    • Anonyymi

      mistäjohturytmihäirijöjokkatulesarjananjarintalastakipe

    • Anonyymi

      Olen syönyt aluksi satunnaisesti ja sittemmin säännöllisesti Propralia, yhteensä noin 12 vuoden ajan. Uskoisin että jokainen reagoi lääkkeeseen hieman eri tavalla, itselläni 10 mg pitää poissa esiintymisjännityksen, 20-40 mg puolestaan tasaa pulssin ja estää henkisesti kuormittavan aiheuttamat rytmihäiriönuljahtelut joita esiintyy erityisesti öisin.

      Lääkkeenä tämä on mielestäni kerrassaan mainio; alussa lääkkeen ottaminen aiheutti hieman huimausta mutta nykyisin ei enää sitäkään. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Lääkkeiden vaikutus ja kestoaika on todella yksilöllistä. Inhottaa kun ihmiset puhuu täällä kokemuksistaan faktoina ja sen perusteella neuvoo muitakin. Itselläni 2 x 10mg ei tunnu juuri missään, kun taas joillakin tepsii jo puolikas.

      • Anonyymi

        Minulle määrättiin 1-2 tapl 3x päivässä. Olen niitä jo parisen kuukautta syönyt, eikä ihan mitään vaikutusta. Tarvitsen lääkettä vain jännityslääkkeeksi, silloin tällöin esim isompiin juhliin. Minulla oli Opamox-lääke. Sen lääkäri pyysi jättää ja kirjoitti tämän Propral-lääkkeen. Kertoi, ehkei lääke vaikuta vielä muutamaan viikkoon. Että odota kärsivällisesti. Minä olen odottanut, mutta yhä kaikki esim isot juhlat tms jännittää yhtä lailla kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle määrättiin 1-2 tapl 3x päivässä. Olen niitä jo parisen kuukautta syönyt, eikä ihan mitään vaikutusta. Tarvitsen lääkettä vain jännityslääkkeeksi, silloin tällöin esim isompiin juhliin. Minulla oli Opamox-lääke. Sen lääkäri pyysi jättää ja kirjoitti tämän Propral-lääkkeen. Kertoi, ehkei lääke vaikuta vielä muutamaan viikkoon. Että odota kärsivällisesti. Minä olen odottanut, mutta yhä kaikki esim isot juhlat tms jännittää yhtä lailla kuin ennenkin.

        Olen ymmärtänyt, että Propral ei suoranaisesti vaikuta jännittämisen tunteeseen vaan mieli voi vaellella tuttuja opittuja jännittäjän ratoja. Mutta keho ei kuitenkaan jännitä eikä tuota jännittämisen fyysisiä ilmenemismuotoja ja sitä kautta mielelle tulee mahdollisuus rauhoittua.
        Onkohan näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että Propral ei suoranaisesti vaikuta jännittämisen tunteeseen vaan mieli voi vaellella tuttuja opittuja jännittäjän ratoja. Mutta keho ei kuitenkaan jännitä eikä tuota jännittämisen fyysisiä ilmenemismuotoja ja sitä kautta mielelle tulee mahdollisuus rauhoittua.
        Onkohan näin?

        Mulla pelkkää omakohtaista kokemusta, en ole tutustunut lääkkeeseen enkä juuri pakkausselostukseen. En suosittele. Ahdistukseen ei auta mitenkään, ei myöskään jännityksen ruumiillisiin tunteisiin. Btw. mieli ei myöskään vaeltele vaan aivokemiat on sekaisin.

        Propral teki mulle outoja sydämen muljahteluja, tuntui kuin kroppa kuolisi hiljaa pois, ettei sydän oikein jaksaisi lyödä. Samalla tuntui epämääräistä lievästi sanoen ikävää tunnetta rinnalla, ja outoa nytkähtelyä ja epämukavuuden tunnetta ruumiissa, en osaa sanoa olisko ollut samanlaista tunne kuin voimakas närästys tai ähky tunne heti buffetruokailun jälkeen. Siis ihan fyysinen huono olo. Lihakset eivät rentoutuneet lainkaan, ei myöskään mieli, päin vastoin tuli vaan pahempi ahdistus ja paniikki. En oo testaamassa uusiksi, pahinkin ahdistus on pientä tähän lääkkeeseen verrattuna. Ja luulen et mun annos oli ihan mitättömän pieni. Eli en tiedä sun jännittämisen ilmenemismuotoja, mut mun ilmenemismuotoihin se ei tepsi. Kai täytyy tietää, mikä sulla tarkalleen ottaen jännittyy, mulla ne on lihakset. Kun löytää lääkkeen, joka siihen omaan vaivaan tehoaa voi unohtaa ne muut lääkemixit.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä lääke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe