Kuka pitäisi huolta ?

koti-kiusattu

Semmotis oikke ,Murdokki on katottu ja ny päästää päivän aiheeseen .
Jatketaan viel noist uskomuksista ja tavoista , nyt ollaan kaupan kassajonos .
Mulla on kokemusperäistä tietoo siitä kenen tai millaisen ihmisen perään eikiireisen kannata mennä jonottamaan .
Mulla oli jo oma esimerkki kirjotettuna mut aloin miettimää et joku kumminkin loukkaantuu ,katellaan nyt .
Eli onko joku asia sellainen erelläolevassa ihmisessä joka saa sinut menemään eri jonoon?
https://www.youtube.com/watch?v=umS20Xp9FjM

52

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikakassalle

Kolikkokukkaroa kädessään pitelevä vanhus. En sorsi vanhoja mutta kokemuksesta tiedän että aikaa kuluu ennen kuin kassa on viis ja kymmensenttiset laskenut.

• ent.siivoojaparka

Kolikkokukkaro? Vieläkö joku sellaisia käyttää?
        Minulla on kolikot taskuissa. Eri kokoiset eri taskuissa (tosin niissä on kaikenlaista muutakin pikku roihnaa ja joskus taskussa olevan reiän kautta vilahtavat takin helmaankin.). Setelit on povitaskussa.
        Pyrin aina maksamaan tasarahalla.
        Joskus sitten käy niin, ettei tasarahaa löydykään. Jää puuttumaan kruunu tai pari. Sitten joudun taas lajittelemaan kaikki kolikot takaisin omiin taskuihinsa ja kaivamaan povitaskusta setelirahan.
        Olen ollut huomaavinani sellaistakin, että ihan niinkuin takana olevalla alkaisi olla hengitysvaikeuksia, sellaisia paksuja puhalluksia kun kuuluu. Huolestuneena joudun kiinnittämään huomioni silloin häneen, kolikoitten laskeminen menee sekaisin ja joudun aloittamaan uudestaan. Sellainen hidastuttaa maksutoimitustani.

• Setelit.ojoon
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Minulla on kolikot taskuissa. Eri kokoiset eri taskuissa (tosin niissä on kaikenlaista muutakin pikku roihnaa ja joskus taskussa olevan reiän kautta vilahtavat takin helmaankin.). Setelit on povitaskussa.
        Joskus sitten käy niin, ettei tasarahaa löydykään. Jää puuttumaan kruunu tai pari. Sitten joudun taas lajittelemaan kaikki kolikot takaisin omiin taskuihinsa ja kaivamaan povitaskusta setelirahan.
        Olen ollut huomaavinani sellaistakin, että ihan niinkuin takana olevalla alkaisi olla hengitysvaikeuksia, sellaisia paksuja puhalluksia kun kuuluu. Huolestuneena joudun kiinnittämään huomioni silloin häneen, kolikoitten laskeminen menee sekaisin ja joudun aloittamaan uudestaan. Sellainen hidastuttaa maksutoimitustani.

Toivotaas, että joulupukki tuo sulle lompakon. Oikein semmosen monilokeroisen mitä saat sitte räplätä.

• kesi.vä

Siis povitaskussa eikä rintataskussa?

• ent.siivoojaparka
        kesi.vä kirjoitti:

Siis povitaskussa eikä rintataskussa?

Povitaskussa, joo.
        Eikös rintatasku ole niinkun takin ulkopuolella? Minun taskuni on sisäpuolella. Ensin pitää avata vetoketku. Joskus se meinaa juuttua kiinni, mutta kun vähän aikaa räplää, niin aukenee. Sitten taskun suussa on nappi minkä kun avaa, niin pääsee kopasemaan, että mikähän paperi näistä on vanha kuitti ja mikä tuntuu seteliltä. Setelit tuntuu vähän paksummalta ja karkeammalta kun sormin vähän aikaa tunnustelee.

• kesi.vä

Povitaskussa, joo.
        Eikös rintatasku ole niinkun takin ulkopuolella? Minun taskuni on sisäpuolella. Ensin pitää avata vetoketku. Joskus se meinaa juuttua kiinni, mutta kun vähän aikaa räplää, niin aukenee. Sitten taskun suussa on nappi minkä kun avaa, niin pääsee kopasemaan, että mikähän paperi näistä on vanha kuitti ja mikä tuntuu seteliltä. Setelit tuntuu vähän paksummalta ja karkeammalta kun sormin vähän aikaa tunnustelee.

Kyllä mä nyt ymmärrän miksi siellä selkäsi takana huokausaalto kulkee.
        Kysyin siksi, että naisten takeissa ei aina sitä povitaskua ole. Kaipaisin kyllä, että olisi. Lenkkipuvun takissa mullakin on povari.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Minullapa on sellainen pari litraa vetävä kolikkoämpäri, viimeisen tarkistuslaskennan mukaan siinä kilisi lähes 200 euroa. Nyt jo ylikin, sillä heitän taskuista ja repun pohjalta löytyneet kolikot ämpäriin. Alkaa ollakin jo ääriään myöten täynnä.
        Sen kun kantaisi kauppaan mukaan ja nakkaisi kassahenkilön eteen, sanoisi vain, että etipä sieltä sopiva summa. Silloin kun laskun loppusumma olisi lähempänä satasta.

• hytinäx1
        kesi.vä kirjoitti:

Kyllä mä nyt ymmärrän miksi siellä selkäsi takana huokausaalto kulkee.
        Kysyin siksi, että naisten takeissa ei aina sitä povitaskua ole. Kaipaisin kyllä, että olisi. Lenkkipuvun takissa mullakin on povari.

Viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikan ostamieni naistentakkien vuorissa on ollut povitasku kaikissa, paitsi yhdessä nahkatakissa ja yhdessä alennuksesta ostetussa tuuli/sadepuvussa (siinä ei ollut edes vuortakaan).
        Kehitys on onneksi mennyt eteenpäin.

• hytinäx1
        Ancelina kirjoitti:

Minullapa on sellainen pari litraa vetävä kolikkoämpäri, viimeisen tarkistuslaskennan mukaan siinä kilisi lähes 200 euroa. Nyt jo ylikin, sillä heitän taskuista ja repun pohjalta löytyneet kolikot ämpäriin. Alkaa ollakin jo ääriään myöten täynnä.
        Sen kun kantaisi kauppaan mukaan ja nakkaisi kassahenkilön eteen, sanoisi vain, että etipä sieltä sopiva summa. Silloin kun laskun loppusumma olisi lähempänä satasta.

Eikö olekin Ancelina mukava kun on sellainen varasto olemassa. Minullakin oli ennen, vaan nyt ei ole kertynyt niitä kolikkoja, kun harvemmin käyn käteisostoksilla.

• hytinäx1 kirjoitti:

Eikö olekin Ancelina mukava kun on sellainen varasto olemassa. Minullakin oli ennen, vaan nyt ei ole kertynyt niitä kolikkoja, kun harvemmin käyn käteisostoksilla.

Kätevä se on pitää tuossa keittiön työtasolla, jos tarvitsee muutaman kolikon, niin sitä nappaa taskuunsa. Enimmäkseen maksan kortilla, mutta aina jostain kolikoitakin siunaantuu, mieheltä enemmänkin, kun hän useammin maksaa käteisellä.
        Joskus hyville tutuille voi huvikseen heittää, että siinä on kahvirahaämpäri, jos haluaa tarjoilusta maksaa. Ei ole tainnut kukaan vielä tuohon lankaan mennä.

• nimivaimerkki

Kyllä hitain pankkikorttia pelkäävä vanhus joka on painostettu sitä käyttämään. Hän pelkää koko systeemiä, mutta tytär tai poika on pakottanut seuraamaan aikaansa.
        Olen nähnyt mummon jolla oli lapulla tunnusluku jonka laittoi sitten kukkaroon yhdessä pankkikortin kanssa.

• kylmätotuus
        nimivaimerkki kirjoitti:

Kyllä hitain pankkikorttia pelkäävä vanhus joka on painostettu sitä käyttämään. Hän pelkää koko systeemiä, mutta tytär tai poika on pakottanut seuraamaan aikaansa.
        Olen nähnyt mummon jolla oli lapulla tunnusluku jonka laittoi sitten kukkaroon yhdessä pankkikortin kanssa.

Vanhukset on ajettu todella riskialttiiseen tilanteeseen pankkikortilla asioimisessa.

Olin pankkiatomaatilla ja näin tilanteen, jossa hyvin iäkkkään naisen tarkoituksen oli nostaa rahaa automaatista. Hän yritti ja yritti, mutta mitään ei tapahtunut. Edessäni ollut mies huomasi toivottoman tilanteen ja tarjoutui auttamaan. Kävikin ilmi, ettei nainen osannut käyttää koko automaattia. Hän antoi miehelle lapun, jossa oli tunnusluku sekä pankkikorttinsa ja sanoi sitten huomattavan suuren rahamäärän, jonka halusi nostaa. Mies teki siis kokonaan nosto-operaation. Ainoastaan rahat nainen otti itse luukusta miehen pyynnöstä. Rahat,kortin ja tunnusluvun hän laittoi kukkaroonsa. Sitten hän kiitteli miestä avusta ja poistui paikalta.
        Onneksi mies oli rehellinen. Toisinkin olisi voinut olla.

Monenkohan iäkkään ihmisen kortti ja tunnusluku ovat joutuneet vääriin käsiin?

• Ihan-sama-minulle

Asennoitumisongelma jos alkaa karttaa elämää.
      Jonoihin eteeni ja taakseni on osunut lapsia aikuisia vanhuksia huoria varkaita pummeja sekopäitä - kaikkia.
      Minulla on riittänyt aikaa ymmärtää, että tulee omakin vuoroni maksaa kassalle ja kävellä ulos.
      Juhlapyhien ostajaongelmat vältän kuin käyn kaupoissa muuna aikana kuin ne hikoilijat ja tuskailijat. Näin on ollut kautta aikojen.
      Jos nopeuttaa elämäänsä se on kuin hautaansa haluaisi.

• eppu2

En katso ihmisiä, vaan tavaroitten määrää heidän kärryissään. Sen mukaan valitsen jonon.
      Useimmiten ajoitan kauppareissuni niin, ettei pahemmin tartte jonottaa.
      Toisaalta en minä jonossakaan hermostu, ani harvoin mulla on kiire.
      Ikävää on ollut se, kun joku edessä oleva haisee vanhalle hielle. Kerran yks mies haisi peelle.
      Olisit vaan sen esimerkkisi kirjoittanut.

• Moikka eppu.
        Yhtena aamuna ku kaupassa kävin niin siel hedelmä osastolla oli todella kuvottava pesemättömän ihmisen haju.
        Vesi silmistä valuen rehuni valitsin ja pakenin toispuolel kauppaa ,mut mitä se autto ?
        Oli tajuton kassajono ja kuten yleensä varhain niin yks kassa ja siihen taakseni se haisuli änkes.
        Olen sitä mielt et vaikka marttojen tai spr naisten pitäs jokasen adoptoira yks onneton sottapytty ja tehrä siit ihminen .
        opettaa sille ukolle rahankäyttö ja pyykkäys ja raittiit elämäntavat, tarvittaessa vitsaa säästämättä.
        Olen huomannut että mun ikäset yksinäiset ukot on aivan tuuliajolla

• hytinäx1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Moikka eppu.
        Yhtena aamuna ku kaupassa kävin niin siel hedelmä osastolla oli todella kuvottava pesemättömän ihmisen haju.
        Vesi silmistä valuen rehuni valitsin ja pakenin toispuolel kauppaa ,mut mitä se autto ?
        Oli tajuton kassajono ja kuten yleensä varhain niin yks kassa ja siihen taakseni se haisuli änkes.
        Olen sitä mielt et vaikka marttojen tai spr naisten pitäs jokasen adoptoira yks onneton sottapytty ja tehrä siit ihminen .
        opettaa sille ukolle rahankäyttö ja pyykkäys ja raittiit elämäntavat, tarvittaessa vitsaa säästämättä.
        Olen huomannut että mun ikäset yksinäiset ukot on aivan tuuliajolla

Täälläkin joskus tulee kaupan jonoon kodittomia sekakäyttäjiä, useinmiten narkomaaneja, jotka haisevat tosipahalle. Kirkko on järjestänyt kodittomille yökahvilan ja siellä he voivat peseytyä ja vaihtaa puhtaisiin vaatteisiin kolmena päivänä viikossa sekä saada aamiaisen neljänä päivänä viikossa. Paikat ovat tosin rajalliset ja auki-olo aikakaan ei ole joka ilta viikossa. Tällä hetkellä on kaupungissamme noin 300 koditonta, niin miehiä kuin naisiakin.
        Nyt onneksi yökahvila on laittanyt faebookin ja kaikki tietokoneen käyttäjät, joilla nettiyhtymä, voivat nähdä mikä akuutti tarve milloinkin on. Lahjoitukset kodittomille ovat tahtoneet unohtua kun media on suuremmalla äänellä ilmoittanut lahjoitusten tarpeesta pakolaisille joita myös useita satoja.
        Siispä jos teillä on käyttämättä jääneitä vaatteitta, sukkia, kalsareita,alushousuja, lakanoita, vilttejä, viekää ne paikkakuntanne/lähikaupunkinne kodittomien yökahvilaan, ennenminninkin kuin viette ne roskiin.

• hän-ei-ole-mun

Tässä pätee sama kuin maantiellä. Opettelijat ovat aina tukkona. Jos ei tiedä mitä on ostamassa, ja mitä tuote maksaa, niin kassa saa selventää asiat rautalangasta. Samoin kaikki erikoistuotteet melkein takuuvarmasti aiheuttaa viivästyksen jossakin muodossa. Jos korissa on maitoa, lenkkiä, leipää jne. niin voi olla melko varma, ettei kassan kanssa jäädä suustaan kiinni.

• kesi.vä

Kyllä minäkin katson kärryä. Jos on täpötäynnä niin menen toiselle kassalle. Nyt ei ole hajuhaittasia ollut kaupoissa eikä kulkuvälineissä aikoihin. Saattaa tietty olla, että on hajuaisti heikentynyt. Kyllä mä pyrin siihen, etten pahimpaan ruuhka-aikaan asioi.

• Pitäskö joskus mennä töistäpaluu aikaan kauppaan ,paljon pikkurahaa kukkaros ,rillit kotona unohrettuna ,ottais oikein aikaa kun sählää kassajonos.
        Kouluttais nuorisoo kärsivällisyyren hyveeseen.
        Ystävällisesti kassaltakin kuulumiset kyselis.

• kesi.vä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Pitäskö joskus mennä töistäpaluu aikaan kauppaan ,paljon pikkurahaa kukkaros ,rillit kotona unohrettuna ,ottais oikein aikaa kun sählää kassajonos.
        Kouluttais nuorisoo kärsivällisyyren hyveeseen.
        Ystävällisesti kassaltakin kuulumiset kyselis.

Laittaisitko ne kolikot kankaisen nenäliinan sisään ja solmuun. Niinhän ne vanhan kansan mummot teki. Siinä tovi meni iän kyhmyttämin sormin näprätessä solmuja auki. Eikä kukaan siihen aikaan hoppuutellut.
        "Aika entinen ei koskaan enää palaa..."

• kesi.vä kirjoitti:

Laittaisitko ne kolikot kankaisen nenäliinan sisään ja solmuun. Niinhän ne vanhan kansan mummot teki. Siinä tovi meni iän kyhmyttämin sormin näprätessä solmuja auki. Eikä kukaan siihen aikaan hoppuutellut.
        "Aika entinen ei koskaan enää palaa..."

Toi olikin hyvävinkki ,sit ku viel laittaa ne piironkin pohjal olevat markat sinne ja alkaa tiukan väittelyn niitten käyttöarvost.

• mimmimum-..mi

Kyllä minäkin katson niitä kärryjä jonossa....jos on kukkurallaan ...niin valitsen toisen jonon....Nyt kun harvoin enää on kiirettä minnekään....kaupoissakin on kiva kierrellä....eilen yksi pikkutyttö ei yltänyt ottamaan irtokarkkeja pussiinsa ylimmästä lokerosta....huomasin ja sanoin että voin auttaa...mitä haluat.....sitten tyttö niiasi ....sanoi kiitos.... Samoin kaupan maitohyllyllä kävi kun pieni tyttö yritti ottaa maitopurkkia ....ei saanut....autoin.....hän niiasi ja kiitti....Mietinkin että onko se vanha tapa tullut takaisin.....meinaan ....niiaus ..tai kumarrus.

• kesi.vä

Minäkin oikein bongaan tilanteita joissa voin auttaa. Olisipa mukava nähdä jonkun pikkupojan pokkaavan ja kopauttavan jalkaansa. Hädin tuskin muistan miten se. Äitini opetti sen veljelleni. Täytyykin kysyä seuraavan kerran, että vieläkö osaisi veli sen pokkauksen tehdä.

• Oletko Pullmannia katsellut, tulee tänään, ties monennenko kerran uusinnan uusintana.
      Eilen oli yllättävän lyhyet jonot, kun kaupungin isossa marketissa kävin. Venäläisittäin suomea puhuva kassahenkilö oli ystävällinen ja ripeä.
      Minulla on harvoin kiire, joudan kyllä seisomaan pitkässäkin jonossa. Ihmisiä ovat kaikki, vaan kerran oli niin tymäkkätuoksuinen alan mies edessäni, että pakko oli pakittaa kauemmas.

• En ookatellut ,mä oon niin tapoihini piintynyt .
        Sanokaas tosta jonottamisen etiketistä et miten se oikein menee.
        On pitkä jono ja kuulutetaan ,"avaamme uuden kassan" kelläs se on se moraalinen oikeus siihen ekaksi kiilata?
        Sekö joka on jo pitkään seisoskellut vanhas jonos vai se tulokas siel jonon hännillä?

• koti-kiusattu kirjoitti:

En ookatellut ,mä oon niin tapoihini piintynyt .
        On pitkä jono ja kuulutetaan ,"avaamme uuden kassan" kelläs se on se moraalinen oikeus siihen ekaksi kiilata?
        Sekö joka on jo pitkään seisoskellut vanhas jonos vai se tulokas siel jonon hännillä?

Se jolla on nopeimmat tennarit, joskus näkee äkkilähtöjä, kun joku huomaa tilaisuutensa tulleen.

• hytinäx1
        koti-kiusattu kirjoitti:

En ookatellut ,mä oon niin tapoihini piintynyt .

Jotkut ovat niin salaman nopeita sille uudelle kassalle. Monesti heillä ei olekaan kuin muutama ostos korissaan. Ei se haittaa kuka sinne ryykää, menköön hän jolla hätä.
        Täälläpäin on aikalailla jo itsepalvelua tuo ostosten maksukin ja niihin on eri kassat.
        Sitten on kassoja joissa ei käytetä lainkaan käteistä.

• eppu2
        Ancelina kirjoitti:

Se jolla on nopeimmat tennarit, joskus näkee äkkilähtöjä, kun joku huomaa tilaisuutensa tulleen.

Ne joilla on kori pääsevät sukkelammin, kärryjä on vaikeampi nopeaan kääntää.
        Itse en yleensä ryntäile, kun siinä saattaa käydä niin, että huomaakin olevansa pisemmässä jonossa, kun kaikki yrittävät vapaalle kassalle.

• eppu2 kirjoitti:

Ne joilla on kori pääsevät sukkelammin, kärryjä on vaikeampi nopeaan kääntää.
        Itse en yleensä ryntäile, kun siinä saattaa käydä niin, että huomaakin olevansa pisemmässä jonossa, kun kaikki yrittävät vapaalle kassalle.

Päästän usein ohitseni ihmisen jolla on vain vähän tavaraa korissaan, tai käsissään, etenkin jos itselläni on kärry kukkuroillaan.

• Ancelina kirjoitti:

Olen sen verran sakee verinen ihminen et en viitti ryntäillä mut ton vaimon hillittemises on tekemistä , toisinaan hihan ompeleet rutisee kun hurjaa topputtelen.

• eppu2
        Ancelina kirjoitti:

Päästän usein ohitseni ihmisen jolla on vain vähän tavaraa korissaan, tai käsissään, etenkin jos itselläni on kärry kukkuroillaan.

Täältä mökiltä en käy, kun noin kerran viikossa kaupassa, joten tavaraa on paljon.
        Juuri viimeksi, kun kassalle tuli mieshenkilö jäljessäni, jolla oli pari tavaraa käsissä, sanoin, että mene vain, mulla kestää kauan.
        Ilahtui asiasta.

• Ancelina
        eppu2 kirjoitti:

Täältä mökiltä en käy, kun noin kerran viikossa kaupassa, joten tavaraa on paljon.
        Juuri viimeksi, kun kassalle tuli mieshenkilö jäljessäni, jolla oli pari tavaraa käsissä, sanoin, että mene vain, mulla kestää kauan.
        Ilahtui asiasta.

En yleensäkään käy kaupassa kuin kerran viikossa, joskus harvemminkin. Pakostakin kertyy enemmän ostettavaa.
        Jos takana seisoo joku kaljalaatikko käsissään, niin silloin saatan miettiä päästänkö edelleni. Mutta työmies haalareissaan, maitotölkki ja sämpyläpakkaus kädessä, hänet ilman muuta lasken edelleni. Tai pikkulapsen pienine ostoksineen.
        Helppo on toisia ilahduttaa, eikä itse menetä kuin muutaman minuutin ajastaan.

• Ancelina kirjoitti:

En yleensäkään käy kaupassa kuin kerran viikossa, joskus harvemminkin. Pakostakin kertyy enemmän ostettavaa.
        Jos takana seisoo joku kaljalaatikko käsissään, niin silloin saatan miettiä päästänkö edelleni. Mutta työmies haalareissaan, maitotölkki ja sämpyläpakkaus kädessä, hänet ilman muuta lasken edelleni. Tai pikkulapsen pienine ostoksineen.
        Helppo on toisia ilahduttaa, eikä itse menetä kuin muutaman minuutin ajastaan.

Mä menen mieluummin sellaisen taakse jonottomaan, jolla on paljon ostoksia. Nuo nykyiset kassaneidit on niin ripeät, ja niin on yleensä perheenäiditkin.
        Sellaisia kartan, joilla on pari tölkkiä kaljaa, tai ei mitään hihnalle ladattavaa. Meidän pienessä kyläkaupassa se tarkoittaa että että kuitenkin ostetaan tupakkaa, just sitä yleistä Mallua mikä on loppu juuri siitä kassasta. Itse asiassa kaikista kassoista. Ja sitten pitää lotata tai ostaa jonkun arvan, eikä ihan tiedä että mistä se voitto oikein saattais ropsahtaa....

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Mä menen mieluummin sellaisen taakse jonottomaan, jolla on paljon ostoksia. Nuo nykyiset kassaneidit on niin ripeät, ja niin on yleensä perheenäiditkin.
        Sellaisia kartan, joilla on pari tölkkiä kaljaa, tai ei mitään hihnalle ladattavaa. Meidän pienessä kyläkaupassa se tarkoittaa että että kuitenkin ostetaan tupakkaa, just sitä yleistä Mallua mikä on loppu juuri siitä kassasta. Itse asiassa kaikista kassoista. Ja sitten pitää lotata tai ostaa jonkun arvan, eikä ihan tiedä että mistä se voitto oikein saattais ropsahtaa....

Mitäs tärkeää sinä teet niillä sekunneilla, jotka voitat menemällä nopeampaan kassaan? Näpyttelet senkin verran kauemmin sitten höpönlöpöjä 60 palstalla?
        Kun katselee, kuinka ihmiset källäilevät kaupassa väännellen kurkkuja ja puristellen tomaatteja, kaivellen hyllyistä sitä takimmaista käsinkoskematonta, vertaillen hintoja, lukien tuoteselostuksia ..., niin mikä hiien kiire se tulee sitten siinä kassalla ja minne ja miksi?
        Sitten, kun ollaan kassasta ohi, niin sitten on taas aikaa ja mietitään miten tässä nyt illan viettäisi, tulisiko sieltäkään telkkarista mitään ...

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Mitäs tärkeää sinä teet niillä sekunneilla, jotka voitat menemällä nopeampaan kassaan? Näpyttelet senkin verran kauemmin sitten höpönlöpöjä 60 palstalla?
        Kun katselee, kuinka ihmiset källäilevät kaupassa väännellen kurkkuja ja puristellen tomaatteja, kaivellen hyllyistä sitä takimmaista käsinkoskematonta, vertaillen hintoja, lukien tuoteselostuksia ..., niin mikä hiien kiire se tulee sitten siinä kassalla ja minne ja miksi?
        Sitten, kun ollaan kassasta ohi, niin sitten on taas aikaa ja mietitään miten tässä nyt illan viettäisi, tulisiko sieltäkään telkkarista mitään ...

No joo, onhan se totta ettei aina tee mitään sen tähdellisempää. Mutta voi ollakin. Nälkäisten poikasten syöttäminen, pakasteita joiden halua sulavan, joku odottaa kotona malttamattomana että kyyditsen jonnekin....
        Mutta tässä suht lähistöllä on kauppa joka on sun kanssa mieltä, ja koettaa saada asiakkaat viihtymään noin muutenkin, teki siitä deittipaikan. Heillä on punaiset ostoskorit, ja keltaiset. Niissä keltaisissa lukee päällä "sinkkukori". Sinänsä hauska idea. Harvemmin näkee kenenkään käyttävän niitä.

• ent.siivoojaparka

Kiire on ihmisten keksimää vouhotusta.
      Muistan vielä sen ajan, kun kaikki ostoksensa pyydettiin tiskin takaa. Myyjä punnitsi pussiin, sokerit ja jauhot, kaurahiutaleet ja kaikki. Maitoa mitattiin tonkasta litran mitalla. Ostokset muutkin punnittiin tiskillä ja paketoitiin makulatuuripaperiin. Laskutus tapahtui kynän ja paperin kanssa. Kukaan ei hoputtanut, että yritäppä joutua nopeemmin.
      Sitten tapahtui sellainen edistys, että tuli oikein itsevalintamyymälöitä.
      Tuli laskukoneet, mihin kassa näpytteli joka ostoksen hinnan erikseen.
      Nyt ei ihmiset meinaa joutaa jonottamaan enää ostostensa kanssa vaikka kassa senkun heilauttelee menemään tavarat pannalla.
      Nyt naristaan jo sitten siitäkin, että joillakin käy maksaminen liian hitaasti vaikka itse asiassa voi olla kysymys vain minuutin erosta toiseen asiakkaaseen. Mihin he käyttäisivät sen menetetyn minuutin?

• kesi.vä

Minulla oli joku fiksaatio siihen hiivapalan leikkaamiseen. Kaupan tädiltä se kävi niin näppäräsi. Sellainen iso hiiva, josta hän langalla "leikkasi" siivun. Minä killitin sitä, muistan tarkkaan missä kohtaa se iso hiivapala pidettiin siinä lasitiskin alla.

• eppu2

Minä olin 15-vuotiaana kyläkaupan tiskin takana vähän aikaa, juuri noin siellä toimittiin.
        Juoruilivat asiakkaatkin keskenään.
        Kaupassa oli ulkovarastoissa lannoitteet sun muut maataloustarvikkeet.
        Muistan tapauksen, itse painoin 49kg, isäntä osti 50kg säkin jotain, enää muista mitä.
        Itte katseli ja naureskeli, ootti, että ei siitä tule mitään. Niin vaan mahani päällä raahasin sen säkin traktorin lavalle. Aattelin, että p.....le virnistele siinä vaan, jos et tule säkkiäs nostaan, niin en kyllä pyydäkkään ja sisu senkun nousi ja niin nousi säkkikin.
        Bensaa ja polttoöljyä myytiin myös.
        Tuota hiivan leikkausta langalla isosta palasta tehtiin myös, minkä kesivä mainitsi.

• kesi.vä
        eppu2 kirjoitti:

Minä olin 15-vuotiaana kyläkaupan tiskin takana vähän aikaa, juuri noin siellä toimittiin.
        Juoruilivat asiakkaatkin keskenään.
        Kaupassa oli ulkovarastoissa lannoitteet sun muut maataloustarvikkeet.
        Muistan tapauksen, itse painoin 49kg, isäntä osti 50kg säkin jotain, enää muista mitä.
        Itte katseli ja naureskeli, ootti, että ei siitä tule mitään. Niin vaan mahani päällä raahasin sen säkin traktorin lavalle. Aattelin, että p.....le virnistele siinä vaan, jos et tule säkkiäs nostaan, niin en kyllä pyydäkkään ja sisu senkun nousi ja niin nousi säkkikin.
        Bensaa ja polttoöljyä myytiin myös.
        Tuota hiivan leikkausta langalla isosta palasta tehtiin myös, minkä kesivä mainitsi.

Hyvä Sinä! Mihin lie nykyisin se sisu hävinnyt suomalaisista. Noussut kaulaan?

• Eilen-aamulla autoilin Jätkäsaareen.
      Kuliksen jälkeisen sillan alla yritti ryssä tunkea eteeni.
      Näyttäen nättejä "saanko mennä eteesi" -merkkejä avonaisesta etu-ikkunastaan.
      Puistin päätäni kielteisesti, jolloin merkki muuttui.
      Onneksi myö valot vaihtuivat minulle vihreiksi.
      Ryssä joutui lähtemään Hankoon päin.
      Voi että, minulle tuli hyvä olo.
      -
      Kun on vuosi-kymmeniä asunnut samassa,isossa kaupungissa, osaa jo tietää milloin
      jonottaa ja milloin ei.
      Osaa myös tiedoillaan sovittaa kauppa-aika-taulunsa ja kauppansa.
      -
      Minulla on kuitenkin sama taipumus kuin monilla muillakin.
      Päästän vähä-ostoksiset usein ohitseni.
      Myös vähä-pukeiset.
      Sovinistisesti.
      Haisee tai ei.

H.

• Toiset osaa ja jotkut takoo ikänsä päätään seinään .

• Nettikauppa se kannattaa, ostin tänään meno- sekä paluulipun pääkaupunkiin, niin halvalla, että lähes hävetti tuollaista summaa maksaa.

Tuomissakin on jo pieniä lehdenalkuja, pian tuoksuvat kukkansa.

https://youtu.be/BmFs8UUdNJU

• Sinne nettikauppaan kai on mentävä ,ehtoopäiväl ku kaupassa kattelin puhelimia niin ei niit saanukkaan mukaansa ,tilattava ne on.
      Omituist ku ei muutamaa puhelinta oo varaa pitää varastossa ,kohta kai kaik kaupat on netissä ja lappu luukulla.
      https://www.youtube.com/watch?v=lse6eJR36nM

• Voin kertoa paikan josta saat palstallakin mainostetun lirkutinpuhelimen hyvin halvalla. Jotenkin vaan oletan, ettet sellaista etsi.
        Muutaman viikon kuluttua kukkivat kielotkin, liian voimakas tuoksu niissäkin. Mutta pitäähän niitä kuitenkin nuuhkaista ja tyttären haudalle vien kimpun joka kesä.

https://youtu.be/U2xBpDy4xjQ

• kylmätotuus

• Menen kassajonoon mikä sattuu kohdalle, varsinkin jos iloisia ja nuoria kassoja, heitä on kiva jututtaa samalla.
      Edellisten asiakkaiden ostoksia kattelen ja joskus mietin mikä mahtaa olla miehiään tai rouviaan kun tuommoisen ostoksen tekee, tuolla rouvalla taitaa olla leipomuspäivä tänään, onpas tympeen näköinen mies, ilmankos kun tuommoiset ostoksetkin, ahaa kukkia onpas fiksu mies tuossa. Tuosta tutkailusta tulee vielä hauskempaa jos edelläni on aviopari, siinä voi ottaa suhdekertoimet mielikuvitukseensa mukaan.

• kylmätotuus

Joillain ihmisillä tuntuu olevan jatkuva kiire. Minne heillä on kiire, sitä en tiedä ja usein tuntuu siltä, etteivät he tiedä edes itsekään, minne tuli hännän alla ryntäilevät.

https://www.youtube.com/watch?v=Q1Vr7bPBjGo

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Manua lainatakseni ,ei se päämäärä vaan liike ,se on tärkeintä.
        Mulle oli omanahka ja lämpö tärkeetä kun perinjuurin pettyneenä seisoin nilkkoja myöten loskassa ,maantielle tähyten .
        Ei oo mailmas oikeutta , tää vainion kappale oli mulle tuntematon .
        https://www.youtube.com/watch?v=Ktf_BvUtylU&index=78&list=PLrJILw0mVT1rb2-cVqn7-khY89m_JEDHZ

Olipahan sanoitus jälleen osoitus todellisen sanasepon taidosta.

Taidan hankkiutua seuraavaksi talveksi pehmustettuun pyöreään huoneeseen. Sielläkin varmaan lämpöä riittää ja passituksen laitokseen saan näyttelemättä.

Jatkan vankila-aiheella. Kappaleen esittää edesmennyt Suomen virallinen renttu. Laulun tunnelma ei ole yhtä lämminhenkinen kuin tuossa Junnun esityksessä.

https://www.youtube.com/watch?v=IF69jV8ruck

• kylmätotuus

Tarjoilit aiemmin Viinamäen miehille keppikeittoa lääkkeeksi tautiinsa. Minä olen ehdottomasti kaikenlaista väkivaltaa vastaan, enkä usko, että kenenkään toiveissa on "kouluttautua" alkoholistiksi.

Laitan tähän erään edellisen artistin esittämän kappaleen. Sanoitus lienee Antin itsensä tekemä, Vexin käsialaa se ei ainakaan ole.

https://www.youtube.com/watch?v=ogGMlM6ZNMc

• Onko parempaa näkyä, astua ulos bussista, pieni poika odottamassa; mummo moi!
      Minne tuulet tänään kuljettaa, luultavasti länteen ja takaisin, olisivatpa tennarit kuivuneet eilisen sateen jäljiltä.
      Taidan mennä keittämään aamukahvia, tässä nukkuvassa talossa, Mellunmäen kupeessa.
      Moi!

https://youtu.be/u-RuV42TMsg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      150
      5973
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      215
      3921
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      56
      3271
    4. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      62
      2332
    5. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      3
      2098
    6. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2025
    7. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      0
      1810
    8. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      42
      1348
    9. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      43
      1270
    10. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      34
      1242
    Aihe