Uusi Eemeli päivän Hesarissa

Lukevinani

M-B E (W213) koeajossa HS:n lauantain autoilusivuilla 23.4.2016:

http://www.hs.fi/autot/a1461121155911

13

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lieroautokauppias

      Takaisinkutsu päästöjen takia on jo postissa!

    • upeatimw

      tyylikas

    • sterne

      upea

    • Nöinmennne

      Samanlainen kuin ennenkin. Ei mitään uutta ja ilman näyttöjä ja nahkoja ihan C-sarjan olonen. Yli 70 tonnia perusmalli joka jo kelpaa

    • ihankivakatsella

      Ihan hyvä taksiksi, työsuhdeautoksi, yrityksen "poistoautoksi" - siis veronmaksajien kustantamaksi, tai hyvätuloisen autoksi muuten vain. Muuten eipä täällä köyhässä kotosuomessamme monellakaan muuten varaa. Mutta ihan kiva katsella lehdistä arvosteluja.

    • ootellaan

      Tämmönen kaltaiseni tavan rahvaaseen kuuluva eläkeläinen alkaa sitten noin viiden vuoden kuluttua vilkuilemaan nätti-autosta, jokohan hinnat alkas olla sillä tasolla, että ns. kynnet kykenisi. Sillä ehdolla tietenkin, että on edes elossa. Ei tavalliset veronsa maksavat ihmiset tuommoisia autoja uutena ostele (ei kykene).

      • Harmaantuva

        Valintakysymys. Keskituloinenkin pääsee kiinni uuteen Mersuun, kunhan tinkii jostakin muusta. Asunnonkin on tietenkin hyvä olla jo valmiiksi maksettuna.

        Kuulun tavan rahvaaseen ja saan eläkettä vähemmän kuin suomalainen keskimääräinen palkansaaja palkkaa. Tämä ei estänyt minua ostamasta viime vuonna uutta Mersua, käteisellä. Tyydyin tosin E:tä halvempaan C-luokkaan enkä löytänyt koko välirahaa omalta pankkitililtäni vaan jouduin turvautumaan vaimokullankin säästöihin. Mersu tuli yhteiseen käyttöömme – siirryimme jo kolme vuotta sitten eläköitymisen myötä yhden auton politiikkaan.

        Syödään kaurapuuroa(kin), tyydytään kympin viineihin ja nautiskellaan autoilusta.


      • ootellaan
        Harmaantuva kirjoitti:

        Valintakysymys. Keskituloinenkin pääsee kiinni uuteen Mersuun, kunhan tinkii jostakin muusta. Asunnonkin on tietenkin hyvä olla jo valmiiksi maksettuna.

        Kuulun tavan rahvaaseen ja saan eläkettä vähemmän kuin suomalainen keskimääräinen palkansaaja palkkaa. Tämä ei estänyt minua ostamasta viime vuonna uutta Mersua, käteisellä. Tyydyin tosin E:tä halvempaan C-luokkaan enkä löytänyt koko välirahaa omalta pankkitililtäni vaan jouduin turvautumaan vaimokullankin säästöihin. Mersu tuli yhteiseen käyttöömme – siirryimme jo kolme vuotta sitten eläköitymisen myötä yhden auton politiikkaan.

        Syödään kaurapuuroa(kin), tyydytään kympin viineihin ja nautiskellaan autoilusta.

        Totta turiset siltä-osin, että valintakysymyksiähän nämä auton-osto hommat on pitkälti. -Itsellä ihan kohtuu eläke, mutta oon ajatellut asian niin, vaikka tykkäänkin ajella näin "kypsällä" iällä hyvällä autolla mukavasti paikasta toiseen, niin en silti halua sijoittaa viimeisiäni peltilehmään vaan onhan elämässä paljon mielekkäämpiäkin juttuja mihin satsata. -Ja sitäpaitsi sen uuden Mesenkin arvo alkaa romahtamaan heti kun sen VEHON paraati-ovista kahvittelun jälkeen ulos sujauttaa. Ts. kalliiksihan se viimeisin teknologia tuppaa käymään. Mutta eläköön se vapaa valinta!


      • Harmaantuva

        Arvo toki alenee Mersussa samaa tahtia kuin muissakin, ja kalliimman auton arvonalenema on euroissa laskien suurempi kuin halvemmassa.

        Uuden Mersun ostaminen vaatii mielestäni sen, että on valmis pitämään ostostaan pitkään – pienillä tuloilla ei autoa todellakaan ole varaa vaihtaa uuteen joka kolmas vuosi! Olen valmis pitkäaikaiseen omistukseen. Kymmenen vuoden ikäiset hyvin pidetyt Mersut eivät uutta keskihintaista häpeä, ja uskon ajavani kymmenen vuoden kuluttuakin omallani ihan mielikseni. Olen pitänyt aikaisemminkin yhtä autoyksilöä (keskihintaista) uudesta pitäen lähemmäs 17 vuotta ilman tuskaa.

        Ruostesuojautin Mersuni heti alkajaisiksi, eikä ruostumisen pitäisi olla enää muutenkaan kaamea peikko. Lähes puolet uusimman C-sarjalaisen korinosista on alumiinia.

        Filosofoin omassa mielessäni niin, että uutena ostettua Mersua pitää helpostikin kaksi kertaa niin pitkään kuin autoa, joka maksaa puolet siitä. Mersun ostohinnan kuoletusaikana tulee ehtineeksi pitää kaksi halpa-autoa ja kuolettaa kummankin hinnan. Rahassa ollaan loppumetreillä osapuilleen tasoissa, mutta matkanteko Mersulla on ollut oleellisesti tasokkaampaa ja miellyttävämpää. Toiset saavat mielihyvin päätyä toisenlaiseen tulokseen.


    • FaceliftE-ClassW211

      Oma vielä vanha C huollossa ja sijaisautoksi sain pajan omistajan mustan Facelift E-Class W211 220CDI Automaatin. Automaatti toimii hyvin, vaikka ei ensituntumalta ehkä kaikkein 'silein' toiminnaltaan olekaan, ajelen kevyellä kaasulla.

      Mittarissa noin 320tkm ja itse auto on edelleen ulkoa virheetön, todella hienossa tikissä. Eipä arvaisi kiometrejä autosta ulkoapäin ja ajaessakin kulkee siististi, alusta ok ja etenee ilman kitinöitä ymv.

      Kyllä nuo vaikuttavat vanhenevan hyvin jos niistä vain asianmukaisesti huolta pitää.

      • ootellaan

        Nyt ollaankin oleellisen äärellä. Olenkin vahvasti sitä mieltä, että jos haluaa mukavaa autoilua, mutta ei välttämättä halua maksaa 70000-100000euroa uudesta hyvin varustellusta vaikkapa e-mallista, niin joku 5-6 vuotias vaikka 200000km ajettukin asiallisesti huollettuna antaa hyvät kyydit moneksi vuodeksi. Laatuhan on sitäkin, että ne ajetut kilsat eivät niin tunnu niinkuin normi kinnereissä. Niitä nitinöitä ja kolinoita ja ennen-aikaista yleistä kulahtamista ei ilmene vaan eteneminen on miellyttävää vielä pitkään tulevaisuudessakin. -Jos haluaa ostaa uuden niin niin siittä vaan ken kykenee. Enpä kiellä. Onhan se uusi aina uusi (ja kallis). -Tuommoisen n. 5 vuotiaan eemelin hinnalla saa uusia kioja, opeleita, vw:ta, pösöjä, focuksia ym. vastaavia, mutta minä ainakin otan mieluummin sen e:n.


    • E220_CDI

      Asiapuhetta tuossa yllä. Oman E-sarjalaiseni uuden hinta varusteineen Suomessa olisi ollut auton mallivuoden esitteen mukaan yli 74.000 €. Ostin sen itse puoleen hintaan toissavuoden mallina pari vuotta sitten ja ostohinnassani on jo talvitenkaat, vetokoukku ja lämmittimet mukana. Autolla oli silloin ajettu selvästi alle 100.000 ja auton Suomeen tuoneen jäljiltä vielä Junge Sterne takuu voimassa. Tämä on aika äärimmäinen tapaus, koska kalliisti varusteltu yksilö pudottaa hintaansa jopa nopeammin kuin "perusauto" jolla on sama lähtöhinta. Eikä auton tuoja sitten lopulta pitänytkään siitä, joten käteinen vaihtoi omistajaa.

      Samalla rahalla olisi saanut uuden Mondeon tai Avensiksen, mutta tänään ne tuntuisivat vanhoilta tuon huonollakin tiellä natisemattoman ja kolinattoman W212 rinnalla.

      • FaceliftE-ClassW211

        Kertomallasi yhtälöllä saa paljon autoa ja ajomukavuutta ja alle 100tkm on edelleen hyvin järkevä, joskaan en olisi kiinnostunut tuosta käytössäni hetken olleesta jo yli 300tkm ajetusta Eemelistä ostokohteena, vaikka olikin edelleen hyvässä tikissä.

        Kuitenkin rinnastit epärelevantisti keskenään käyteyn W212 Eemelin ja uuden Mondeon ja uuden Avensiksen.

        Vastaavalla autoilubudejtin ja hinnanalennuksien periaatteella tulisi katsella myös Mondeota käytettynä.

        Eli hankkimasi Eemeili vs. vastaavan varustelun, kilometrien ja mieluusti lähellä toisiaan olevan koneen Mondeo. Viimeksimanittu riskeeraisi olla radikaalisti edullisempi hankinta, jolla kuitenkin edelleenkin saisi aivan mainion laitteen hyvin pitkäksi aikaa.

        Sitten esteettisyyskysymykset (sekä imagolliset) ja niiden painotus on kullekin hyvin subjektiivinen kokemus.

        Mielestäni uusin Mondeo henkilö- ja farkkuautona on erityisen silmää mielyttävä auto kokoluokassaan. Siitä hieman tuonnempana vaikkapa business-varusteltu reilusti alle 100tkm ajettuna ja vaikka itse haettuna antaisi pitkäksi aikaa rahalle vastinetta. Myöskin tuon Fordin PowerShift-automaatti on maineeltaan pikemminkin varsin ongelmaton.

        Mutta kuten sanottu, niin jokainen tekee omat itselleen sopivat, budjetilleen ja itseään mielyttävät valinnat ja onneksi valinnavaraa on runsaasti.

        Itse saatan seuraavaksi siirtyä johonkin SUV tai tila-autoon, kun en enää jaksaisi kammeta aina alhaalta ylös ja auton monipuolisuuskin alkaa painaa vaa-assa.

        Viimeksimainitusta käytetty Ford S-Max on vahva suosikki ja tietenkin tomaatilla ;-)

        Ps. Tuossa pajalla käydessä siellä oli huollossa melko herkku Mercedes-Benz M-Class liki mustissa laseissa, hienolla nahkasisutuksella ja Recaro-tyyppisillä etuistuimilla, joka vaikutti vahvasti AMG-versiolta, joskin siitä oli kaikki tunnistemerkit mm. takaa poistettu. Mukavan jämäkkä ja olemukseltaan 'bulletproofin' näköinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2809
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      376
      2664
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1838
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1708
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1482
    Aihe