Tuossa läheisellä palstalla vanhat Nielsenin sailorit muistelivat ja kaipasivat yhteyttä kavereihin nimettömänä. Vaikea silloin on löytää ketään.
Nythän on jälleen tilaisuus tavata Nielseniläisiä. Nostalgiaristeily on tulossa syksyllä.
Katsokaa vaikka alan lehdistä tai Äänimerestä. ( www.aanimeri.fi ) Siellä on tietoa yhtiöstä, valtavasti valokuvia, historiikki, tarinoita jne. Siellä on ilmoitus risteilystä. Wintiö on antanut sähköpostinsa julkisuuteen, joten kysykää vaikka häneltä tapahtumasta. [email protected] .
Mukana on vanhaakin polvea, nuorta oikeastaan vähemmän. Aikaisemmilla risteilyillä jopa 1950 luvulla seilanneita, joten eiköhän tuota White Rose'n sakkiakin löydy.
..
Henry Nielsen Nostalgia
32
1503
Vastaukset
- Henryexx
Onko jo sata ihmistä varannut paikkansa risteilylle?
- Motormann
Varasin paluumatkan incognito :)
- Börjen
Jag har bokat , hytt med dubbelsäng ;-*
- Henryristeily
Sata pitäisi olla ja aika paljon enemmänkin. Nielsen, siinä on jotain.
- Tramontana
Nielsenin mitat täyttävä 8cm.
- Tramontana
Elä ujostele ! Tuu vaa sieltä kaapista ulos :D
- Nielsen
Vill du knulla min fru? :-*
- Motori
Tahdon :)
- Skånepåg
Jokunen sinne vielä oli lähdössä :-* Nastarovje !
- henryristeily
Ehkä enemmän kuin suurissa ja hyvissä varustamoissa.
Ehkä hienosti käyttäytyvää juhlakansaa muistoineen, kuten ennenkin.
Niitä merimiehiä.
....
- Tramontana
Vi kommer, om det ente blir strul med SJ, som vanligt :-(
- Vanhamerihölmö
Paljonkin alle viikko, kun MERIMIEHET ja heidän kumppaninsa varustamosta ynnä muut kanssaeläjät lähtevät yhdessä matkalle. Tuskin siellä monelle "strul" tulee kenenkään kanssa ja jos tulee, niin kai on aihetta katsoa peiliin. Vanhat ihmiset.
Ainakin minä meinaan tavata melko monta entistä seilauskaveria ilman mitään ongelmia. Niin, jopa kymmenien vuosien takaa. Joitakin tosin olen tavannut aikaisemmilla matkoilla ja muissakin merimiesten tapahtumissa. Ovathan ne meripäivätkin.
Nautitaan...... - Tramontana
Tiedätkö mikä on SJ? Sama ku VR Suomessa :(
- Tramontana
Nyt olette sitten reissussa :) Paluumatkalle tulen jollei juna ole myöhässä.- Nastarovje!
- Olinminäkin
Enpä tiedä Tramontanan junaa. Mutta on sanottu, että 150 Nielsenin ihmistä taas kävi reissun Tukholmassa. Taisipa merimiesjuttuja olla paljon, muisteluita menneiltä vuosilta. Iloista mieltä, hauskaa yhdessäoloa, naurua ja huumoriakin.
Koska seuraavan kerran. Sitä pohdimme.
nn - Tramontana
Olinminäkin kirjoitti:
Enpä tiedä Tramontanan junaa. Mutta on sanottu, että 150 Nielsenin ihmistä taas kävi reissun Tukholmassa. Taisipa merimiesjuttuja olla paljon, muisteluita menneiltä vuosilta. Iloista mieltä, hauskaa yhdessäoloa, naurua ja huumoriakin.
Koska seuraavan kerran. Sitä pohdimme.
nnVaikuttaa ku joka reissusta porukka vähenee......tapasin kippari Alin, Lemppu Eerikin, Vintiön sekä sähkömies Pansion,Nevalaisen chiefin näin holllilla ja Ojamiestä kättelin taksijonossa.- Muita tuttuja ei näkynyt, tai sitten en tunnistanut :( P.S. alkoholilla ei ollut osuutta asiaan :D
- mullolilappu
Älä muuta sano. Ihmiset muuttuvat, mutta useilla ääni säilyy. Silti on joskus vaikea tunnistaa.
Reippaan kokoinen nimilappu tosiaan helpottaa tunnistamista, muistamista. Kaikilla sellaista ei valitettavasti ollut. Kannattaa siis aloittaa nimilapun hankinta, jos huhun mukainen matka vielä tehdään. Wintiöhän kaipasi myös yhteystietoja helpottamaan matkajärjestelyjä tai tiedottamista. Lähettäkää siis puhelinnumeroita ja sähköposteja, omia ja tuttujen Henryläisten.
Äänimereen tulee varmaankin paljon valokuvia ja niistä voi opetella ihmisten tunnistamista.
- Tramontana
Olen iloinen ku nään kaikki vanhat starat jotka sinnikkäästi tulevat näille tapaamisille.-
Oli se Henry vaa ihmeellinen company.- Ja porukka sitten.-I´ll miss You! https://youtu.be/5uyjGGYONmM - Tramontana
- Tramontana
Tuleeko Nostalgia 7 ? https://youtu.be/yUcAEdkWxXM
- Motormann
Ihan mukavaa kun Wintiö ilmoitit että Nielsen VII tulee huhtikuussa 2018 :-*
- Mukaan_tullaan
Niin se näyttää tulevan !!
- Tramontana
Onpa sitten paluumatka Sto-Hel bookattu, nähdään jos ollaan hengissä ;-)
- Dullaan
Joko on aavistusta, kuinka moni on varannut matkansa? Kaipa sinne tulee taas pari sataa henkeä eli suuri joukko rupattelemaan ja muistelemaan aikaa, jolloin Suomessakin oli merenkulkua.
- Taifun2
Tulehan Luoranen sieltä Mäntyharjulta !
- Tramontana
Tulethan Aku Kotkasta ?
- Tramontana
Lähtekää ihmeessä, mun hytiss on pummisohva ;).....Never on Sunday :-*
- Tramontana
Ostan myös Nielsinen paidan xxl1 kpl , joten varatkaa.- Tukholmassa tulen laivaan .-Kiitos Tack :-*
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989