Leon cupra 2015 hyvitys 27 tonnia

Semmonenkokemus

Ajettu 27 tuhatta ja kysyny hyvityksiä muutamasta paikasta. Auto siis maksanu viimevuonna yli 42 tuhatta. Hyvirykset olleet 24-27 tuhatta. Uskon että jos vääntäisin sasisin tohon ehkä tonnin päälle eli 28 tonnia. Autoliikkeet näköjään katsoo nettiauton halvimmat ja maksaa sen mukaan. Nettiautossa 20 tonnia ajettu cupra 2015 280hv on myynnissä n.32-33 tonnia. Ei hirveesti naurata kun pätkää on vielä 36 tonnia. Älkää ikinä langetko tämmösiin autoihin. Aluksi se tuntu niin kivalta ja tehokkaalta. Sitten alkuinnostuksen jälkeen tuli krapula. Auto oli pian likanen ulkoa ja sisältä eikä tuo näytä enää sillon miltään. Harmittaa ja vielä kerran harmittaa miksi ostin tälläsen enkä ajatellut vaihtoarvoa.

44

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsemeneemikälaulaen

      Ihan sama, minkä merkkisen auton ostat, niin hinta tippuu varmasti. Katselinn tuossa 2005 mallin 3 Mazdaa, jolla oli ajettu 130 000km ja hinta rapiat 3500e. Oiva käyttis ja ei hinta tipu. Et ilmeisesti ole kovin viisas talousasioissa, kun olisit saanut 5ov 265 Cupran 37000e ja ihan samalla suorituskyvyllä kuin tuo 280hv malli.

      • Toyota_Corolla

        Ei se nyt ihan noin ole. Joissain tippuu vähän ja toisissa paljon. Seat ei ole arvostettu merkki siksi hinta tippuu roimasti heti uutena. Toyota on kuuluisa kestävyydestään ja pitkäikäisyydestään. Tämän vuoksi sen hinta tippuu hitaasti.

        Mikäli ajattelee vähänkin taloudellisesti ei kannata missään nimessä ostaa muuta kuin TOYOTA.


      • RollaCoroSetäauto

        Toyotassa ensimmäinen ostaja maksaa itse muutaman tonnin ylihintaa joka sitten hyvitetään kun vaihdat uuteen Toyotaan parin vuoden päästä, eli hieno ja ovela kusetus. No hei, kuka muu kuin setämies ja vaari ostaa Toyotaa, hehee.


      • 1000000kmeriautoilla
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin ole. Joissain tippuu vähän ja toisissa paljon. Seat ei ole arvostettu merkki siksi hinta tippuu roimasti heti uutena. Toyota on kuuluisa kestävyydestään ja pitkäikäisyydestään. Tämän vuoksi sen hinta tippuu hitaasti.

        Mikäli ajattelee vähänkin taloudellisesti ei kannata missään nimessä ostaa muuta kuin TOYOTA.

        Vanhat ikäloput tojot ymmärrän (varattomuus), mutta kuka viitsii aja Toyotan luokattomilla UUSILLA malleilla kun on varaa ostaa uusi auto, siis aivan karmeita ajettavia ja nyt puhun omistajan kokemuksesta. Talvella ei mitään asiaa lumisille teille Toyotan romuilla-oikeasti samat ajo-"ominaisuudet" kuin romuautoilla, siksi Toyota on tientukko, kun sillä ei kerta kaikkiaan pysty ajamaan edes sitä sallittua perusliukkailla keleillä. MOT


      • Avensis20SDrivestw
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin ole. Joissain tippuu vähän ja toisissa paljon. Seat ei ole arvostettu merkki siksi hinta tippuu roimasti heti uutena. Toyota on kuuluisa kestävyydestään ja pitkäikäisyydestään. Tämän vuoksi sen hinta tippuu hitaasti.

        Mikäli ajattelee vähänkin taloudellisesti ei kannata missään nimessä ostaa muuta kuin TOYOTA.

        Toyotassa käy ihan samalla tavallaa:430000e auto muuttuu 27 000 autoksi 1,5 vuodessa. Toyota pitää hintansa hyvin sillä edellytyksellä, että se maksaa Anjoviksena max 29000e uutena, kaikki sen yli on hukkaan heittämistä-hyvitys huononee suhteessa sijoitettuun rahaan.


      • fkfjhfhfdhd
        RollaCoroSetäauto kirjoitti:

        Toyotassa ensimmäinen ostaja maksaa itse muutaman tonnin ylihintaa joka sitten hyvitetään kun vaihdat uuteen Toyotaan parin vuoden päästä, eli hieno ja ovela kusetus. No hei, kuka muu kuin setämies ja vaari ostaa Toyotaa, hehee.

        Hiukan kanssa harmittaa esim fordissa haksahtaa urheiluversioon jossa sitten kulutusosien metsästys yhtä tuskaa eli juuri nuo iskunvaimentimetkin muun muassa.Pelkästään jokin kytkinremontti voi monesti ajaa marmoritiskille kun tarvikeliikeissä levitellään käsiä kun vauhtipyörää ei löydy?


    • vinkki_sulle

      Seat on hyvä ostaessa vaan karsea myydessä. Arvo tipahtaa Cuprastakin 10 tonnia kun ajat liikkeestä ulos. Ei kannata sun vaihtaa tai myydä, vaan ajat ja maksat osarimaratonin pois aikaa myöten. Kun auto on velaton, saat siitä vielä muutaman tonnin ja sitten vaihda korkeintaan reilun 20 donan uuteen vaikkapa 1,0 Focus ecoboost tai Astra 1,0 turbo -saat järkiauton jolla pärjää liikaakin maamme nopeuksilla. Oppirahat pitää maksaa...

      • FrASx

        Eipä tipu 10000e kaupasta ulos ajettaessa, kas kun hallitsee ostamisen ja myymisen taidon. Ihan oikein tollasille perusjunteille, jos ei ymmärrä, mitä on tekemässä, kun pistää 40 000e autoon-ihan sama mihin. Oppii nopeasti , kun menettää rahat.


      • TietoFakta

        Ford Focus 5ov 2007 uutena varusteineen 24250e ja 2010 vaihdossa hyvitys 13300e 45tkm ajettuna. Pitikö hinnan hyvin saa jokainen miettiä ihan itse.


    • Tietäjä1
      • Nettimotossa

        On vaan aika vähissä yksityiseltä 30 000€ auton ostajat...


      • ihannormia
        Nettimotossa kirjoitti:

        On vaan aika vähissä yksityiseltä 30 000€ auton ostajat...

        Saattaa myös olla haastavaa, riippuen omasta taloudellisesta tilanteesta, myydä 30 000 eurolla auto josta on velkaa jäljellä 36 000 eur kun autosta luopumisen lisäksi pitää löytyä 6000 eur rahaa.

        Muutoinhan tuossa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä, erikoismallien hinta laskee nopeammin ja jos rahoitus on otettu pienellä käsirahalla (10% tms.) niin vuoden jälkeen tilanne on helposti se että velkaa on jäljellä enemmän kuin auton arvo.

        Aloittajalle vinkiksi vie se auto kunnolliseen ulko/sisäpesuun, sen jälkeen se on jälleen kuin uusi. Toinen vaihtoehto on käydä koeajamassa aiemmin ehdotettua "järkiautoa", eli jotain 1.0 -versiota. Veikkaan että tuon koeajon jälkeen alkaa Cupra jälleen tuntumaan yllättävän hyvältä autolta.


      • Jetrokauppamies
        Nettimotossa kirjoitti:

        On vaan aika vähissä yksityiseltä 30 000€ auton ostajat...

        HALOO! Miksi pitäis myydä yksityiselle? Jos yhtään osaa kaupan sääntöjä, niin homma hoituu autoliikkeen kauttaa. pikkasen pitää olla kiinnostusta asiaan, jos on varaa tuhlailla noin. Joo, tiedetään, kädettömiä ja tyhmiä löytyy aina, siksi moni rikastuu, ihan perussääntö, on ollut AINA.


    • Suu_säkkiä_myöten

      Minä vähän kokeneempana tyydyin 156 hv:n autoon, jolla pärjää Suomen rajoituksilla paremmin kuin loistavasti, tien tukkona ei todellakaan tarvitse olla! Kisailut jätän kaltaisillesi höyrypäille. Autoni maksoi mieleisekseni varusteltuna 56 000 € (viime vuonna). Välirahan 44 000 € maksoin saman tien pois, jotta ei jäänyt sitä "pätkää" kiusaamaan liikkeestä poistuttua. Ja meinaan pitää tätä autoa vähintään 10 vuotta

      • Säkillinerahaasuutamyöte

        Reilun 22 000euron Fr ST 150hv Ibizalla pärjää jopa paremmin kuin tuolla sun 156hv 56 000 euron autolla, ja jää reilusti yli 30 000 plakkariin, enkä silti väitä, että olisit jotenkin väärässä, sen enempää kuin minäkään, kun ostin tuon Ibizan. Ihan yhtä hyvin olisin voinut ostaa Volvon tai MB:n, mutta kuten itse ilmaisit kisailut jätän muille. Seuraavassa autokaupassa mulla on heti yli 30 000 euroa enemmän, Ibizan lisäksi, sijoitettavaksi väliin JOS NIIN PÄÄTÄN.


    • Cupraonnopea

      Kokeillut cupra 265 ja 290hv. Niilläkään ei huomaa mitään eroa. Ei todella kannata maksaa turhista hevosista joita ei huomaa. Noilla kaikilla 265,280 ja 290 on käytännössä ihan sama suorituskyky. Kiihdyttäessä menevät rintarinnan miksi siis maksaa turhasta pelkän riedon takia että on esim 290hv? Cupran suorituskyky olis varmaan sama 0-100kmh vaikka 250hv ellei jopa parempi kun ei ole liikaa tehoa viemässä pitoa etupäästä? Teinin näistä tehoista jauhaa mutta käytännön suorituskyky on aina jotain muuta kun paperilla. Ja dsg voittaa aina manuaalin sekin pitää muistaa oli mikä teho cupra noista tahansa alla. Ja olen ajanut tosiaan noista sekä 265 että 290. Cupra on mielestäni esim 300hv neliveto S3 audia nopeampi ja nopeampi myös bmw M135i. Kokeilkaa näitä niin hämmästytte. Cupra on nopea mutta tosi muovinen ja epämukava, samalla hinnalla saa paljon muita mukavampia ja tehokkaita autoja jotka ei ala ärsyttää heti ekan kahen viikon jälkeen. Uusia cupra malleja on jotain syystä hirveän paljon nettiautossa myynnissä eikä niillä ole paljoa ajettu? Tämä kertoo ehkä jotain siitä että aluksi tulee se kova innostus mutta sitten huomataankin että autolla joutuu köröttelemään muun liikenteen seassa samaa vauhtia eikä sillein ole yhtään kiva ajaa cupralla. Sama juttu bmw M135 niitäkin on aina vähän ajettuna myynnissä nettiautossa...ei niitä kauaa kukaan kestä kun huomaa että auto vie siinä ns köröttelyssäkin bensaa melko paljon ja melusia ahtaita kippoja lopulta.

    • Ziizuzz

      Ja taas joku kauppias ostaa uudet kullatut kalusteet kotiinsa, asiakkaan vapaaehtoisesti antamilla rahoilla. Toivottavasti tulisi sota sekä vilua ja nälkää, asettuisi monella ehkä tuo rahan kulutus oikeisiin uomiin.

    • kauppaSeKannattaa

      Tuollainen auto malli on kauppiaan painajainen noin uutena. Teinin osarilla ostama ja taatusti kengitetty, niin ei noita käytettynä juurikaan osteta vasta kun hinta putoaa teinille sopivaksi eli reilusti alle 10ke.
      Miksi olet jo nyt vaihtamassa?

      • jykepoksi

        Juuri noin. Lukekaapa vaikkapa autostadium- tai vagarena-foorumeita; siellä on runsaasti omistajien kokemuksia Cuprasta ja sen laaduttomuudesta. Pahimmat jutut ovat laaduttomat sisustusmateriaalit, joiden takia natinaa ja sirinää kuuluu jo uutena. Muovit ovat halpaa kuttaperkkaa, se selittä matalan ostohinnan noin tehokkaaksi c-segmentin autoksi. Esim. Golf VII GTI on laadukkuudeltaan aivan toiselta planeetalta ja kulkee käytännössä lähes yhtä rivakasti, mitatut kiihtyvyydet sataseen 6,4 luokkaa dsg:nä 220 hv-versiona ja Leon Cuprassa 6-6,3 sek. Etuvedossa ei vaan pito riitä enää liki 300 hepan suitsimiseen vaikka onkin mekaaninen lukko. Cupra on todella ruma sisältä: kovaa ämpärimuovia, ja penkkien ja ovien karsea valkoinen muovinauha on kammottava tyylirikko.

        Uusi pienehkö 40 tonnin katusportti on kammottava myytävä. Sille ei ole montaa ostajaa lama-maassa, ja liikkeet pelkäävät sen revittelyn aikaansaavat ennakkoluuloja ja hidastaen myyntiä. Siksi hyvitys 27 tonnia on aika realistinen autoliikkeessä. Jos sulla olisi vaikkapa Style/FR 1,4 tsi tai tdi niin vähemmän olisi hinta tippunut...


      • Kukamitenkin
        jykepoksi kirjoitti:

        Juuri noin. Lukekaapa vaikkapa autostadium- tai vagarena-foorumeita; siellä on runsaasti omistajien kokemuksia Cuprasta ja sen laaduttomuudesta. Pahimmat jutut ovat laaduttomat sisustusmateriaalit, joiden takia natinaa ja sirinää kuuluu jo uutena. Muovit ovat halpaa kuttaperkkaa, se selittä matalan ostohinnan noin tehokkaaksi c-segmentin autoksi. Esim. Golf VII GTI on laadukkuudeltaan aivan toiselta planeetalta ja kulkee käytännössä lähes yhtä rivakasti, mitatut kiihtyvyydet sataseen 6,4 luokkaa dsg:nä 220 hv-versiona ja Leon Cuprassa 6-6,3 sek. Etuvedossa ei vaan pito riitä enää liki 300 hepan suitsimiseen vaikka onkin mekaaninen lukko. Cupra on todella ruma sisältä: kovaa ämpärimuovia, ja penkkien ja ovien karsea valkoinen muovinauha on kammottava tyylirikko.

        Uusi pienehkö 40 tonnin katusportti on kammottava myytävä. Sille ei ole montaa ostajaa lama-maassa, ja liikkeet pelkäävät sen revittelyn aikaansaavat ennakkoluuloja ja hidastaen myyntiä. Siksi hyvitys 27 tonnia on aika realistinen autoliikkeessä. Jos sulla olisi vaikkapa Style/FR 1,4 tsi tai tdi niin vähemmän olisi hinta tippunut...

        Missään nimessä EI kannata ostaa Golfin GTI-mallia, koska autolla on niin älytön hinta. Jokainen todellinen autoharrastaja tietää tämän ja siksipä Cupra onkin tuossa kohtaa myydympi, mitään erityistä "laatua" ei kansanauto tarjoa, se on fakta. Nuo rallatuksesi muovisuudesta on mielipiteitä, koska muovia ne on GTI Golfin matskut ja ne nuhruiset halpisruutupenkit suoraan 70-luvulta, jos sellaiseen erehtyy.

        Noissa autoissa, kun tuppaa olemaan suorituskyky-yksilöitä suuntaan ja toiseen, eritoten epävarman kuskin ansiosta. Tuossa testattiin RS man Skeidan ja Jetta TSI DSG 1.4 TSI yläpään kiihtyvyyksiä, ja kas kummaa meidän 8 vuotias Jetta pisti samat kuin "Räsänen" suurilla nopeuksilla. kokeiltiin kolmesti ja sama tulos. Eipä tarvittu Cupraa 220hv GTI Golfin kusetukseen, kun riitti 2,0 TFSI FR 200 Leon siihen, että kyllä niin voi käydä, ettei se leimateho aina olekaan mikään nopeudenmäärittäjä.

        Käy ajamassa sillä Golfilla SppedPartyssä ja huomaat, että Scaniat menee ohi oikealta ja vasemmalta, kun pääsääntöisesti Saabien vauhdit on sen 260-280km/h. Varmaan nopeimpia yleisen automerkkien kohdalla noin yleensä, eikä niihin tartte laittaa 40 000e rahaa, ei todellakaan.


    • oiskokiva

      No kannattaisko tuollainen sitten ostaa (edes) käytettynä? Vähän niin kuin joku Opel Insignia joista hinta tippuu ihan hurjasti käytettynä.

      • elämänlifea

        Ei kannata ostaa jos 2015 Cupra 280 dsg:tä ei saa alta 30 tonnin käteiskaupalla. Yli 30 tonnia pyytää lasipalatsit, mutta ei todellakaan kannata maksaa. Moni cuprailija on nyt velkaloukussa (pitkä osari) ja myyvät nettiautossa. Muistakaa: 2015 mallinen 28 max ja 2014 mallinen max 24 tonnia.


      • jahöpöhöpö
        elämänlifea kirjoitti:

        Ei kannata ostaa jos 2015 Cupra 280 dsg:tä ei saa alta 30 tonnin käteiskaupalla. Yli 30 tonnia pyytää lasipalatsit, mutta ei todellakaan kannata maksaa. Moni cuprailija on nyt velkaloukussa (pitkä osari) ja myyvät nettiautossa. Muistakaa: 2015 mallinen 28 max ja 2014 mallinen max 24 tonnia.

        Tuossa on vaan se ongelma että ei kukaan myy sulle 2014 -mallista Cupraa 24 tonnilla...

        Lisäksi väitteesi "Moni cuprailija on nyt velkaloukussa (pitkä osari) ja myyvät nettiautossa." vaikuttaa vähän erikoiselle kun katsoo nettiautoa - yksityisten myymänä Cupraa on tarjolla "jopa" 2 kpl.


    • Auto_ei_sijoitus

      Mitäpä, jos ostaisi auton vain käyttötarpeiden ja lompakon paksuuden mukaan ja tietysti mieluisankin.

      Sijoitushan se koskaan ei ole ja arvonalennus tavallisissa käyttöön tarkoitetuissa autoissa on 100%:sti varmaa. Onko se sitten hiukan suurempi tai pienempi, niin sen vuoksi ei kannata hankkia epämieluista, liian kallista, käyttöön epätarkoituksenmukaista tms autoa. Sillähän kuitenkin ajetaan vuosikausia.

    • gw53

      Saa olla kohtalaisen vajaa ihminen talousasioissa jos ostaa auton 100% velaksi ja minimi maksuerillä. Sitä saakin sitten itkeä kun auton arvo tippuu nopeammin kuin ehdit lyhentää.

      • samat.sanat

        Lelut pitää aina ostaa käteisellä.


      • alkuhuumaa

        No on se Cupra muutenkin arveluttava ostos: ainoa houkutin autossa on paperiteho ja esitteen ilmoittama kiihtyvyys nollasta sataseen ja jotkut hifistelee sillä että kiihtyy 200:aankin reilussa 20 sekunnissa. Muu auto sitten onkin onneton: paukkulauta jousitus joka kuoppateillämme hakkaa kuskin ja matkustajan selkänikamat paskaksi, rengasmeteli sietämätön, sisustus kuttaperkkamuovia ja korin sisäiset viimeistelyt potaskaa. Ilmankos Cupria piisaa uudehkoina myynnissä, kun omistaja pettyy muutamassa viikossa. Ei se paperiteho ollutkaan riittävä nautintoperuste ja etuveto lukosta huolimatta hukkaa kiihtyvyyttäkin niin että surkein arvo 290 dsg:lle on mitattu 6,3 sek. Polkiessa bensaa palaa 12 litraa. Luku johon pääsee vaikkapa Passat 2,0 biturbo tdi 4motion ja joku taksimersu E350 cdi menee alta 6:n, samoin BMW 530 d tai BMW 328i jossa "vain" 248 heppaa paperilla (mitattu 5,7 sek).


      • kohtuullista

        5,6 sekuntia 0-100km/hmeni pleisermittauksissa DSG 265 Cupra Seat parhaimmillaan. Minusta ihan hyvä tulos. Huonoin oli 6,7 ajovakauttimen ollessa päällä.


      • osallesopii
        alkuhuumaa kirjoitti:

        No on se Cupra muutenkin arveluttava ostos: ainoa houkutin autossa on paperiteho ja esitteen ilmoittama kiihtyvyys nollasta sataseen ja jotkut hifistelee sillä että kiihtyy 200:aankin reilussa 20 sekunnissa. Muu auto sitten onkin onneton: paukkulauta jousitus joka kuoppateillämme hakkaa kuskin ja matkustajan selkänikamat paskaksi, rengasmeteli sietämätön, sisustus kuttaperkkamuovia ja korin sisäiset viimeistelyt potaskaa. Ilmankos Cupria piisaa uudehkoina myynnissä, kun omistaja pettyy muutamassa viikossa. Ei se paperiteho ollutkaan riittävä nautintoperuste ja etuveto lukosta huolimatta hukkaa kiihtyvyyttäkin niin että surkein arvo 290 dsg:lle on mitattu 6,3 sek. Polkiessa bensaa palaa 12 litraa. Luku johon pääsee vaikkapa Passat 2,0 biturbo tdi 4motion ja joku taksimersu E350 cdi menee alta 6:n, samoin BMW 530 d tai BMW 328i jossa "vain" 248 heppaa paperilla (mitattu 5,7 sek).

        Siinä olet oikeassa että jos autossa arvostaa pehmeää/mukavuuspainotteista jousitusta, pientä rengasmelua ja alhaista kulutusta niin silloin kyllä Cupran osto menee täysin metsään.

        Sen sijaan jos arvostaa hyvää ja täsmällistä ajettavuutta säädettävine alustoineen ja suorituskykyistä moottoria niin tuossa 40 keur luokassa Cupra on varsin hyvä paketti. Suorituskyvyssä ehkä joku E350 cdi tms. pääsee samoihin, mutta on muutoin täysin erityyppinen auto ja hinta uutena on jotain aivan muuta kuin 40 keur.


      • rahaasukanvarressa

        Ei haittaa, jos on rahaa säästössä, tai ajaa auton loppuun. Takuun tai huoltosopimuksen soisi olevan myös pitkä.

        Itse, nuorena isänä menin ja ostin farmari Citoenin vuonna kivijakeppi. Homma hoitui niin kauan, kun ko.sitruunassa oli takuu, sitten päätin luopua sitikasta, koska perse ei olisi kestänyt mahdollisia, tulevia korjauskuluja. Viimeisen, isomman (useita tuhansia markkoja maksoi korjaus) korjauksen kun sain väittelemällä takuun piiriin, niin luovuin autosta ja ostin uuden pitkätakuisen (silloin oli poikkeuksellista, että autossa oli 4 vuoden takuu) auton.


    • huhhahheiko

      Autokauppa on aina surkea investointi. PISTE

    • Vaihdoincupran

      Yksi noista myynnissä olevista cuprista on mun entinen. Pidin autoa jonkin aikaa ja käytännössä asia meni niin että luin netistä sen olevan nopea tai jopa nopein radalla. Ostin pienen koeajon jälkeen. Meni ehkä viikko kun paha ostokrapula iski. Auto on nopea toki suoralla tiellä mutta harvoin nuo tehot saa tiehen alle 100kmh nopeudessa kunnolla. Auton muovisuuden ja kaiken sekunda luokan tyylin hyväksyin ostaessa vaan alkoi myöhemmin todella ärsyttämään muutaman kaverin kommentit uimapatjakankaasta ovissa ja navigaattorin sekavasta grafiikasta. Myös nuo lisävarusteena otetut sound systemit ovat todella todella umpisurkeat. Kellotin itse cupra 280 parhaillaan 6,4sek 0-100kmh. Vaihdoin auton kalliimpaan eli volvo V40 T5 polestar Carbon editioniin joita on valmistettu vain 343kpl. Volvo maksoi 50500 ilman talvikumeja joten pitäähän sen ollakkin parempi. Mutta tosiaan ei näitä autoja voi eikä pidäkkään edes verrata sen enempää mutta sanompahan vain: ruotsin volvo sivujen mukaan T5 polestar carbon edt menee 5,9sek sataseen. Olen kellottanut videon kera 5,6sek 0-10kmh hieman nihkeällä/märällä tienpinnalla jossa videollani luotonesto vilkuttaa 90kmh asti. Autossa on siis vakiona 245hv ja polestar tuo 25heppaa ja 50nm vääntöä tuonne alarekisteriin. Polestar myös on tehnyt tuohon vaihteiston ja kaasuvasteen jne erilaiseksi. Carbon edition on myös hiilikuituosiensa myötä vähän kevyempi kuin tavallinen T5. Se mikä tässä volvossa on parasta niin se laatu ja vielä kerran laatu..auto on todella maukkaan näkönen ulkoa ja sisältä korisarjoineen ja spoilereineen. 19 tuumaiset mustaksi kiiltäväksi maalatut vanteet ovat makeet. Sisällä on punaiset turvavyöt, webasto jota voi käyttää etänä kännykällä, harman/kardon soittimet. Digimittaristo, rattivaihteet, tummat lasit jne jne..automaatti tietty niinkuin auton tossa hintaluokassa pitää olla. Päästöt vain 137g ja kuluttaa 7-8 litraa sillon jos välillä päästelee. Saa viemään toki enemmän jos jatkuvasti painaa täysii:)

      • cuprupäässä

        Heh, älä vertaa traktoria raaseriin. Vulva ei ikuna pääse samaan ajettavuuteen kuin Cupra, ja koneessa poneja ei hevosia. Ylipainoinen lotja.


      • Nolocupra

        Älä vertaa cupraa tohon hienoon volvoon joka jättää cupran seisomaan 0-100kmh. Puhumattakaan kaikesta muusta. Cupra on kaalivankkurien sukua eikä sillä kehtaa/pysty kukaan automies ajamaan. Cupra on muovista tehty muoviauto jossa ei ole mitään niitä ominaisuuksia jota löytyy tosta volvosta vakiona. Cupran paras puoli on se että sen voi vaihtaa pois eli et joudu särkemään sillä korviasi loppuelämää.


      • Ratarenkaaat

        Volvon V40 on ihan jo perusmallina paljon parempi ajaa kuin cupra. Tuo carbon edt painaa 1450kg mutta on se hei auto sentään toisinkuin cupra joka ei paljoa paina kun ei siinä ole mitään muutakun pahvia ja uimapatjakangasta. Mutkaan ajettaessa ne suurimmat erot tulee alustassa. Cuprassa loppuu ominaisuudet ja auto nyökkyy. Ne cuprat joilla ajettiin rataennätykset on varustettu ihan eri alustalla, sillä alustalla ei ole mitän tekoa vakiocuoran kanssa. Muuten auto on ollut löhes vakio mutta esim renkaat on olleet pilot sport cup 2:set...niillä ei hullukaan aja liikenteessä sillä vesisade kun tulee niin cupra on metsässä.


      • Totuuuuuus

        Cupra on meluisa ja siinä ei ole mitään ajo-ominaisuuksia. Se ostetaan halvan hinnan vuoksi...ja jokainen tietää että etuveto 280hv ei kiihdy 0-100 yhtään paremmin kuin että siinä olisi 200heppaa. Niitä hevosia vaan ei saa tiehen.


      • Cupra-luokka
        Nolocupra kirjoitti:

        Älä vertaa cupraa tohon hienoon volvoon joka jättää cupran seisomaan 0-100kmh. Puhumattakaan kaikesta muusta. Cupra on kaalivankkurien sukua eikä sillä kehtaa/pysty kukaan automies ajamaan. Cupra on muovista tehty muoviauto jossa ei ole mitään niitä ominaisuuksia jota löytyy tosta volvosta vakiona. Cupran paras puoli on se että sen voi vaihtaa pois eli et joudu särkemään sillä korviasi loppuelämää.

        Käy näyttämässä mallia Cupra-luokassa, kun noin uhoat! Niin, tiedämme kumpikin jo vastauksen: Volvolla jää näyttämättä-Cuprat menee ohi järjestäen. Tiesithän, että Cupra tarkoittaa CUP & RACING-luokkaa, joissa ajetaan kisaa em. Seatien lisäksi erilaisilla GTI-autoilla. Eiku Volvo kehiin ja katsotaan mihin pystyy. Ihan turha jauhaa paskaa, jostain 0-100 sadasosista.


      • näinon18
        Nolocupra kirjoitti:

        Älä vertaa cupraa tohon hienoon volvoon joka jättää cupran seisomaan 0-100kmh. Puhumattakaan kaikesta muusta. Cupra on kaalivankkurien sukua eikä sillä kehtaa/pysty kukaan automies ajamaan. Cupra on muovista tehty muoviauto jossa ei ole mitään niitä ominaisuuksia jota löytyy tosta volvosta vakiona. Cupran paras puoli on se että sen voi vaihtaa pois eli et joudu särkemään sillä korviasi loppuelämää.

        Lapsen kommentti.


    • mikääneipidäarvoa

      ostaa sitten minkä tahansa uuden perheauton voi laskea, että:
      12 vuoden aikana kuluu koko auton arvo, valitsi auton minkä merkkisenä tai mallisena tahansa. 85% arvonalennukseen ja 15% pakollisiin huoltoihin ja korjauksiin. käyrä on hinnan alennuksen suhteen aluksi jyrkempi joten aloittajan ihmettely on aiheeton. loppua kohti arvonalenema pienenee, mutta huoltokulut kasvavat, koska alkavat sisältää myös korjauskuluja. jäännösarvo esim alun perin 60000 euroa maksaneella mersulla on noin 9000 euroa. sama 9000 euroa riittää juuri ja juuri 12 vuosihuoltoon (jos loppua kohti siirtyy edullisempiin huoltoihin) ja muutamaan pieneen korjaukseen huolto-ohjelman ulkopuolelta....renkaisiin raha ei sitten riitä mersussakaan.
      sijoitusautoa jos hakee, niin 20 vuotta sitten 500 markalla ostettu kupla on nyt noin 5000 euron arvoinen. vie vain tallissa tilaa ja arvo nousee vuosi vuodelta kunhan kärryllä ei aja.
      rikkaammille sijoittajille sopii jonkun kuuluisuuden alun perin omistama Ferrari tai muu arvoauto. Niillä tienaa helposti yli uuden auton arvon, edellyttäen että kuuluisuus on luopunut autostaan edullisesti ilman huutokauppaa...

    • turhavaihtaminenmaksaa

      Jos nyt ihan ehdottomasti tahtoo tehdä autoilusta itselleen mahdollisimman kallista, niin kannattaa ostaa uusi auto 1v välein.

      • Uusivainkelpaa

        Mitä väliä sillä on. Maksat kuussa ajamisesta osarin joka menee mutta auto lyhenee samaa tahtia velan kanssa. Mulle on autot ihan kulutustavaraa enkä aja ikinä lähellekkään 100 tonnia uudella autollani. Vaihdan viimeistän 50 ajettuna...viimesimmän vaihdoin 19 tuhatta ajettuna..


      • Jokipää

        Olet oikeassa. Autoilussa voittaa pääosin autoteollisuus ja kauppiaat. Muille nauto on pääasiassa liikkumista varten, aivan sama miten sen tekee, niin rahat häviää pääsääntöisesti. On vain pidettävä huoli, ettei ylivelkaannu. Miettikääpä asuntoloukkoihin jääneitä... Omakotitalo peräkylältä 500 000e hintaan, miten pääsee koskaan eroon-onnenkantamoisella?


    • Houli_in_van

      Perusmalli peltivanteilla ilman metalliväriä, siinä oli entisen enon ohje autokaupoille. Auto kannattaa ostaa "kauden ulkopuolella" elikkäs kesäkuumeen jälkeen syksyllä, paitsi nelivetoiset alkukesästä jolloin nelivetoisuus ei tunnu niin välttämättömältä.

      Kun ostat autoa niin se on haluttu ja harvinainen, mutta kun yrität vaihtaa samaa autoa niin se onkin sitten vaikea myytävä jota ei kukaan osta. Näin se vaan menee.

      Itse ajan hinnat alkaen -mallilla jossa ei ole mitään herkkuja. Talvirenkaat ja sähkölämmittimet kampanjana saatu kaupan päälle. Auto on surkea ajaa mutta on pakko tyytyä tähän. En lähde velkavetoisesti ostamaan unelmien autoa ja sitten koe vähintään 10.000 euron hinnanmenetystä kun yrittäisin vaihtaa autoa uudempaan.

      On katkera paikka menettää auto tai koti ja jäädä silti velalliseksi. Siksi pitää pihistää.

      Olen ajanut kyllä isolla koneella varustetuilla autoilla kun elämä oli rikkaampaa. Tottakai tuntui hyvältä kun V8 tai V6 tai rivi-6 hyrähti/murahti/jyrähti käyntiin. Jalo harmoninen ääni helli korvia kun painoi kaasua ja monisylinterinen iso moottori antoi voiman puhua. Toisaalta kukkaro itki aina tankatessa. Sitä kun kävi vaikkapa yhdellä vähän pidemmällä reissulla, esim. 1.000 km ja bensaan hupeni 450 € (kulutus 15 litraa/100 km ja bensa 1,50 €/litra) niin tuntuu pahalta vaikkei viimeisillä rahoillaan niitä bensoja maksanutkaan.

      Nykyään auto vie 5 litraa bensaa ja kone on 1,2-litrainen ja auto "hinnat alkaen".

      Hyvä jos sait oppisi Cuprasta, sillä moni muu on saanut sen opin vaikkapa unelmatalon laittamisesta velkapaskalla ja sitten esim. eropelien (avioeron) myötä kun on pitänyt myydä kallis pytinki "hieman" tekohintaa edullisemmin ja velkaa jäänyt jaettavaksi, niin ei paljon hampaita naurata. Näitä on tulossa lisää. Monella on maksuhäiriötä, työpaikkoja lopetetaan (yliopistot, koulut, Metla, säätiöt, yms) niin siinäpä yrität myydä sitä 300.000 €:lla ostettua taloa kunnassa jossa työttömyys 25% ja yli 150.000 €:n asunnoille EI löydy ostajaa ei niin millään.

      Sori meni asian vierestä mutta sattuuhan näitä eikös juu?

    • ToijjjotaTero

      Haluisko alottaja imee Toijota Teron pilii? Saat vähän välirahaa Cupra-kauppoihis, toki kolikoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe