Kuinkahan nyt käy, napsahtaako m1?

arvon_alennus

Siis vaikeaa masennusta taustalla jo vuosia, osastojaksoja ja pakkohoitojakin jokunen vuosi sitten. Nyt ollut välillä seesteisempää, välillä raskaampaa. "Hoito"taho toi joku aika sitten ilmi, että pakkohoidon kriteerit kohdallani täyttyisivät, mutta minulle ei m1:stä kuitenkaan tehdä, koska en siitä mitään hyötyisi (olen hankala potilas).
Mt-lain osaan jo ulkoa, enkä ymmärrä millä tavalla perusteet pakkohoidolle täyttyisivät, enkä saanut ymmärrettävää vastausta sitä kysyessäni.
Nyt olen kuitenkin niin väsynyt ja turhautunut, sekä vanhoista asioista niin katkera että haluan hoitosuhteen avopuolelle päättää. Mutta kirjoitetaanko se hyödytön m1 nyt, jos hoitosuhteen päätän, vai uskaaltaako lääkäri jättää mut omilleen toivoen vain parasta ja peläten pahinta? Onko kokemuksia?

7

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pokke

      Ei kirjoita m1, se olisi jo tehty. Kyllä ne sinut omilleen jättävät jos sitä haluat. minut jätettiin myös ja voin nyt paremmin ja olen tyytyväinen kun kukaan ei kontrolloi tekemisiä/tekemättömiä asioita. Itselläni vaikea masennus, laihuushäiriö ja epävakaa persoonallisuus. Osastolla olen ollut 4krt ja koskaan en aio mennä enää. Ei todellakaan mitään hyötyä vaan tulin kotiin aina huonommassa kunnossa. Toiv. löydät ratkaisusi ja kaikkea hyvää. Ehkä sinullekkin tekisi hyvää ottaa elämäsi omiin käsiisi ja unohtaa niin sanottu hoito josta ei hyvää seuraa

    • VarovainenPulu

      Jos sanot lääkärille että olet masentunut ja etkä jaksa elämässä enään mitään.Niin riippuu lääkäristä herkempi voi painaa hälytys nappia kun katsoo sinun olevan itsellesi vaarallinen silloin löydät itsesi pakkohoidosta mieti tarkkaan mitä teet!

    • arvon_alennus

      Jotenkin myös ajattelisin että jäisin vain omilleni. Toki olen hoitosuhteen aikana kertonut melko avoisesti syvästä toivottomuudesta, eli en tiedä kuinka vakavana tilanteeni nyt nähdään. Olen tietoisesti yrittänyt vähentää avoimuuttani nyt loppua kohden, ettei uusia huolenaiheita enää muodostuisi, ja josko ne vanhatkin vähän niinkuin unohtuisivat vähitellen.
      Haluaisin todellakin itse löytää ratkaisuja, lopettaa omassa surkeudessa rypemisen. Toistaiseksi ainoa toimiva keino on ollut tällä hetkellä bentsojen käyttö, mutta jos jostain löytäisin jonkun kipinän "uuteen elämään", olisi kai bentsotkin helpompi jättää vähitellen pois.

      -ap

    • pokke

      Ehkä sinulle olisi hyvä jäädä omilleen kuten minäkin omasta halustani jäin. Voit saada uuden näkökulman elämääsi ja jopa voida paremmin.

    • pääsee_jos__

      menet ja kerrot lääkärille tarkat itsemurha suunnitelmat ja kerrot hieman kuulevasi harhoja kuten, että joku ääniä niin takuulla saat m1 lähetteen itse ainakin sain tällä tavalla ja ambulanssilla vietiin kaiken lisäksi pakkohoitoon, kyllä pääsee jos oikeesti haluaa ei tarvii leikkii asioilla ja ihmetellä...

      • mitä_väliä

        Kauanko ne voi pitää siellä?
        Entä jos osaa käyttäytyä? Olla ihan ihmisikis?


      • Nyyttr

        Vaikka 20v jos sinulla on ruksi "muille vaarallinen"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe