Minua kiinnostaisi tietää, millaiselta pohjalta Jyväskylän KTM-tutkintoon erillisvalitut ovat hakeneet? Paljonko taustapisteitä olette saaneet, paljonko tradenomit ovat joutuneet tekemään korvaavia/joutuivatko tekemään mitään? Millaisella keskiarvolla olette hakeneet? Myös muiden yliopistojen KTM-erillisvalinta kiinnostaa, kokemuksia olisi kiva kuulla :)
Jyväskylän yliopiston KTM-ohjelmaan erillisvalinta
4
1099
Vastaukset
- Entinenhakija
Jyväskylästä on se kokemus ettei yo pidä amkilaisia juuri minään. Hain pari vuotta sitten 4.3 keskiarvolla stipendioppilaana eikä minua hyväksytty. Juttelin erään proffan kanssa ja hän kehotti suoraan hakemaan kandin kautta maisteriksi. En tiedä miten tänä vuonna mutta epäilen että ottavat ketään amkin puolelta maisteriksi paitsi ehkä englanninkielisiin ohjelmiin. Pääsin sisään muualle maisteriohjelmaan ja olen ihan tyytyväinen. Jyväskylän työtilanne on tosi huono.
- kjbnm
Yleensä tradenomit joutuvat tekemään runsaasti täydentäviä opintoja, mikä rasittaa yliopistoa. Tästä johtuu, että maisteriopintoihin otetaan mieluummin kandeja, jotka eivät tarvitse lainkaan tai ainakaan paljoa täydentäviä opintoja.
Hakijoita on enemmän kuin voidaan ottaa ja kandien joukossa on hyviä hakijoita yllin kyllin. Näistä tulee maistereita vähemmällä kuin tradenomeista. Tämä on tärkeä näkökohta, kun yliopiston resursseja niukennetaan.- joo24ewrwr
Siksipä juuri Tampere3 hanketta tehdään. Sieltä voi halutessa hakea vaikkapa YO maisterin tradenomin papereilla kun on 3 korkeakoulua saman katon alla. Säästää rahaa ja vaivaa.
- niinakgykk
Mä pääsin sisään restonomi-amk papereilla suoraan maisterivalintaan :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059423
- 494591
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421901- 241620
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131381Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381297Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893