Dacia Lodgy 1.2 TCe suoritti AutoBildin 100000 km:n kestotestin loistavin arvosanoin. Tässä muutamia mainintoja.
- "Pitkän matkan alku"
- "lujatekoinen ja hyvin ruostesuojattu"
- "hyvän ei välttämättä tarvitse olla kallista"
- "Dacia ei ole enää vain halpa auto vaan myös hyvä"
Das Auto, Dacia
Dacia Lodgy 100000 km kestotesti
45
6461
Vastaukset
- sadfsda
"auto purettiin"
Niin halpa auto, että sen voi purkaa testin lopuksi.
"Lodgyn ohjausta muun muassa moitittiin purukumimaiseksi, ergonomiaa osin huonoksi, vaihteistoa koruttomaksi, bluetooth-puheluiden laatua huonoksi ja törmäystestituloksiakin nykymittapuulla valitettavan heikoiksi."- autopiltti
Autobildin kestotestien loppuraportteihin on ruukattu purkamaan auto kuin auto hinta -ja laatuluokkaan katsomatta.
Suosittelen tutustumaan kyseiseen lehteen ja sen tekemiin testeihin.
Ohjaus lienee makuasia, aika hitaaksihan se on Dacioiden sähköhydraulisissa toteutuksissa välitetty. Bluetoothista voinee jokainen Dacian omistava olla puhtaasti samaa mieltä ja 3 tähteä on tietenkin emoyhtiön turvallisuusajattelun tuntien lievä pettymys. Joskin kyseisen testin ajankohtana se on ollut tasoltaan jo hyvin vaativa, pisteet tuolloin vakiovarustelistalta puuttuneesta ESP:stä huolimatta silti lodgyssä tasolla, johon sen hintavaihtoehtoina olevat vuosia vanhemmat verrokit tuskin kykenisivät parempiin tuloksiin. Jos noiden asioiden kanssa kykenee elämään, saa rahalle hyvän vastineen.
Autobildin kestotesti oli varmasti pettymys palstan Dacia-kammoisille, jotka oletettavasti odottivat kieli pitkällä, että autosta laukeaa jotain isoa ja kallista. - Anonyymi
Niin halpa auto, että sen voi purkaa testin lopuksi.......Tuo on kyllä sinun puolelta silkkaa tietämättömyyttä,,luulitko tosiaan että Lodgy oli ensimmäinen auto joka purettiin testin jälkeen !!
- Paska_kinneri
Paska on paskaa vaikka voissa paistais!
- VWcurrywurst
Osasta tulee paskaa, vaikka on voissa paistettu tehtaalla.
- Tremonikko
Itse olet paska. Olen ajanut Dacialla nyt 2,5 vuotta ja 44500km ilman pienintäkään vikaa. Aikaisemmin ajoin Chervolet Cruzella (uusi sekin) ja ensimmäisen vuoden aikana 3 takuukorjausta; 2 kertaa peruutustutka ja kerran kaukosäätöavain.
- Anonyymi
VWcurrywurst kirjoitti:
Osasta tulee paskaa, vaikka on voissa paistettu tehtaalla.
Osasta tulee paskaa, ....muututkohan sinäkin paskaksi jos voissa paistaa,,silloin et ole edes Venäläisen vertainen kuten sananlasku sanoo !!
- Laureate
Mutta mutta, olisihan se voinut mennä niinkin että auto olisi jättänyt tielle tai niin ettei auto käynnistyisi, tai niin että jokin suurempi kokonaisuus kuten vaihdelaatikko olisi hajonnut ja jouduttu sen vuoksi vaihtamaan mutta ei. Dacia oli luotettava, ei siitä pääse mihinkään. Varmaan sadsfdaa ja Paska_kinneria harmittaa kun Lodgy pärjäsi noin hyvin.
- adsfdsa
Hetkeksi jo innostuin, että tuossahan on meille uusi auto, jossa hinta/laatu suhde on kohdallaan. Mutta sitten palasin takaisin maan pinnalle:
"Ohhoijaa. Ehkä sitä jälleen kerran pitää asioida huollossa. Kyllä on harvinaisen paska auto kun joku paikka saadaan korjattua niin johan tulee vikaa jonnekin muualle. Huollossa saa ravaa koko ajan."
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=40&t=4330&start=180- asdfads
"Jotenkin sitä olettaa vaan, että kun saat sen uuden auton niin ei siihen heti mitään kulmia aleta säätämään. Mutta ilmeisesti Dacian kohdalla sekin pitää sitten tehdä. Tuohan siihen tehtiin viime huollossa."
- asdfadsf
"Tuon vaunun kera kulutus alkuun 8.8. Kunnes Dacian viat tulee jälleen esille. Mittaristoon tulee vikavalo. Onneksi oli tuo bluetooth obd laite mukana niin luurilla katselin vikakoodit. Hiukkasuodatin ilmeisesti tukossa. Ei Dacia tykkää kun sillä vedetään vaunua. "
- Juupaseipäs
asdfadsf kirjoitti:
"Tuon vaunun kera kulutus alkuun 8.8. Kunnes Dacian viat tulee jälleen esille. Mittaristoon tulee vikavalo. Onneksi oli tuo bluetooth obd laite mukana niin luurilla katselin vikakoodit. Hiukkasuodatin ilmeisesti tukossa. Ei Dacia tykkää kun sillä vedetään vaunua. "
Tuo vertailu on relevantti. Yksittäisen autoilijan ja saksalaisen autolehden kaiken kattava testi.
- Justus1952
asdfads kirjoitti:
"Jotenkin sitä olettaa vaan, että kun saat sen uuden auton niin ei siihen heti mitään kulmia aleta säätämään. Mutta ilmeisesti Dacian kohdalla sekin pitää sitten tehdä. Tuohan siihen tehtiin viime huollossa."
Jos autolla kuin autolla ajetaan 10000km niin tämä on täysin kuvaan kuuluva operaatio
- Eivikaa
Kunnon näpäytys näille Dacia vihaajille. "Paras vastine rahalle" Käytännössä ei siis yhtään vikaa koko 100 000 km. testin aikana. Polttoainemittari oli kerran takellellut, mutta vika korjaantui seuraavassa tankkauksessa ja joku vilkunviisivika 101tkm. kohdalla varsinaisen testin jo loputtua.
Siis aivan mahtavan luotettava verrattuna vaikka VW konsernin tuotteisiin.
Koeteltua ja ei aivan uusinta Rellun tekniikkaa, mutta toimii.
Ajo-ominaisuudet eivät ole mitään huippua, mutta paremmat kuin monessa takavuosien autossa kuitenkin. Samoin turvallisuudeltaan hakkaa selvästi 10-15v. vanhat autot. Ja vielä 3v. takuu. Ei huonoa!
Joillakin vaan ei pää kestä ajaa Dacialla. Imago on niin tärkeä. Joku vois nauraa?- idiootit
Kuka helvetti täällä on väittänyt, että volkkari olisi jotenkin erityisesti parempi?
- Laureate
Vaikka tätä kuinka yrittäisi väännellä ja väännellä niin ei voi mitään, hyvin se 100000 km kestotesti meni. Siinäs näitte.
- 628282
Autobild otsikoi Daciasta " Rahalle ei voisi saada parempaa vastinetta"
Repikää siitä Daciavihaajat. - Eiedesteoriassaonnistu
Dacia ja 100 000 km = mahdoton yhtälö!
- Hupattaja
Kuinkas tuo AutoBild tuon 100000 kilsaa sitten on saanut Lodgyn mittariin, hinaamalla ?
- rahallasaaoikeaatekstiä
Hupattaja kirjoitti:
Kuinkas tuo AutoBild tuon 100000 kilsaa sitten on saanut Lodgyn mittariin, hinaamalla ?
Rahalla saa ostettua ihmisten luettavaksi juuri sellaista tekstiä mikä kuullostaa valmistajan mielestä hyvältä.Eihän Auto Bild löytänyt Ferrarin ja VW Passatin välillekään mitään eroa!
- Tottahantoki
Niin että tuore romanialainen autotehdas on isolla rahalla nokittanut vaikka Tohjon? Joo uskottavaa.
- Anonyymi
Hupattaja kirjoitti:
Kuinkas tuo AutoBild tuon 100000 kilsaa sitten on saanut Lodgyn mittariin, hinaamalla ?
No jo hinaamalla niin on hinannut toisella Dacialla?
- Punkkejavaan
Kyllähän rahoille saa vastinetta hakemalla ruuat tarjouslaarista ja ostamalla vaatteet kirppikseltä. En vaan tiedä kuinka moni pyrkii tohon elämään kiinni? Itsellä tavoitteet ei ole missää perusautoissa..
- hshdhhsdsfhfsfafdfshfj
On silti outoa, että myyntitilastojen kärjessä porskuttaa volsun laaduttomat romut. Jo ekan korimallin Logan farkku todettiin samassa testissä kestäväksi autoksi, mutta silti Dacian myyntiluvut täällä meillä ei nouse. Oikeissa automaissa, kuten Saksassa, Ranskassa ja Espanjassa, Dacia myy hienosti. Ovatko Keski-Eurooppalaiset väärässä, ja täkäläiset juntit muka oikeassa. Epäilen vahvasti.
- Samaamielt
Samaa mieltä. Miksi suomalaiset ostavat vikawageneita???
- Hinuristin_onni
Ja tänään kylmää vettä niskaan...
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/jattitilasto-saksasta-nama-autot-jattavat-tielle/ATziKEnx- salli.nauraa
ADAC ei tunnetusti huijaa eikä kumarra saksalaisia autotehtaita eihän?
- Vanhanaopeleita
E-mersu oli ainakin peränpitäjänä isoissa. Tosin saksan tapauksessa pitäisi tietää onko mukana ne merkit, joilla kuuluu jokin hinausturva auton oston lisukkeeksi.
- onneksiontekniikka
Joo, vettä sataa. Artikkeli on julkaistu 27.04.2016 ja heti nyt saapunut peräkylään;)
- hjhjhgjjgh
Takseina jo paljon kun jotakin jää jo käteenkin.
- perkelesentään
Toivottavasti taksikuskit viisastuvat nytkun uber kilpailee. Uberin tilatessa natiseva dacia on odotettavissa, mutta perkele taksin tilatessa kyllä pitäisi tulla mersu tai vähintään volvo. Jos molemmista tilaamalla tulee tätä nykyä natiseva dätsiä niin valitsen kyllä uberin kun kyytiä tarvitsee.
- Tuis
Dacia kiinnostaa kovasti
- Anonyymi
Nyt 16.000 KM takana Dacia Logan MCV dieselillä. Ensimmäinen Daciani. Ei pienintäkään teknistä vikaa. Olen tyytyväinen tähän saakka.
Plussat
-Yllätyksettömät, Renaultmaisen hyvät ajo-ominaisuudet
-Hyvä kuormansietokyky ja tilat auton kokoon nähden
-Pieni kulutus
-Hyvä varustelu hintaan nähden
-Autoon saa paljon tuunausosia/lisävarausteita/varaosia hyvinkin edullisesti Saksalaisista verkkokauposta jos auton parantelu tai virittely kiinnostaa (koska tätä mallia myydään erittäin paljon Saksassa).
Miinukset
-Hidas ja huonosti palauttava ohjaus. Ei sovi "urheilulliseen ajoon"
-Matala statusarvo (jos tämä on jollekin tärkeä ominaisuus, joillekin varmaan on)
-Ergonomia ei ihan parhaasta päästä (ratin ja kuljettajan penkin säädöt saisivat olla paremmat; tämäkin tyypillistä Renaultmaisuutta)
-Halvanoloiset muoviosat (tosin ovat kestäneet kovat pakkaset ja käytön varsin hyvin).
- Daciallainssi
Dacia on lussu, mutta toimii.
- Anonyymi
Kaikkien aikojen paras auto DACIA.
- Anonyymi
Dacia Duster on Dacioista paras. Parhaat ajo-ominaisuudet. Ja sorry naapuri kun en jääny helppii kun jäit etuvetoisella helmikuussa pihatielle kiinni. Vesisateet pehmittivät 30cm paksun lumipoljanteen niin, että koslasi jäi nalkkiin. Minä käänsin napista Dusteriin nelivedon päälle ja se ryömi sohjon läpi. Oli kiire töihin.
Jos seuraavaksi ostan muunmerkkisen etuvedon niin tuo naapuri tuskin auttaa minua. - Anonyymi
Se taitaa olla ainut automerkki jossa on vaihteisto moottori on vielä kunnossa ilman oljynkulutusta 100000km kestotestin jälkeenkin !!
- Anonyymi
Ei ole. Mm. Mazda 6 ja Honda Accord.
- Anonyymi
Meillä on 2 Daciaa taloudessa. Toinen Sandero jolla ajettu 127 000 km 0.9 Turbo. Isoin vika oli valoviiksen vaihto.
Toinen on Logan MCV 1.5 Diesel 2018. Nyt 35 000 km. ajettu. Ei mitään vikoja.
Itse kyllä allekirjoitan Dacian toimivuuden autona. Mukava se ei ole, jos vertaan maasturiin joka taualoudessa on myös (MB ML 350).
Toisaalta huolloissa eron sitten huomaa. Mersua ei saa huollosta alle 500€, kun Dacia on alle 200€ työt ja osat, öljyt.
Hinta/Laatu on mielestäni ok.
Ekan Dacian kohdalla tein sen virheen, että ostin liikkeestä toiset renkaat, lohkolämmittimen jne.
Halvemmalla saa, kun hakee renkaat ja vanteet muualta ja asentaa myös lämppärin muualla. Tuo on ihme juttu miksi ne maksaa maltaita tuommoiseen autoon. Kai katteet on niin pienet? - Anonyymi
222000 km dacia duster kulkee ja kukkuu. Kahdet rengaskerrat, tuulilasi, jarrulevyt ja palat. Jarrukengät ja rummut alkuperäiset .Vähä vikaisin auto mitä olen omistanut.
Kauppamatkustajille varmaan löytyy mersut ja audit. Pieneen ajoon tiellä sekä metsässä oivat traktori..- Anonyymi
Jos tyytyy erittäin vähään niin mikäs siinä. Dusteri varmaan noilla metreillä jo paalivalmista tavaraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tyytyy erittäin vähään niin mikäs siinä. Dusteri varmaan noilla metreillä jo paalivalmista tavaraa?
Onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?
- Anonyymi
Dusterilla ajettu 250tkm ja matka jatkuu.
- Anonyymi
Turha teidän eläkeläisten on mitään metrejä kertoa kun ajatte niillä vehkeillä kuin hautajaissaattueessa. Minä haluan kommentteja 250tkm raskaasta työajosta, mutta eipä semmoiseen mitään dacian leluja hommata.
- Anonyymi
Oli varmaan trailerilla suurimman osan testistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841766- 431409
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191200Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871152Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2911151- 63952
- 56942
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20900Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!40887- 34854