Tehkää parannus homouden harjoittamisesta!

tehkää.parannus

Sanon tämän, koska rakastan teitä kaikkia lähimmäisen rakkaudella. Tehkää parannus ja kääntykää pois homoseksuaalisuuden harjoittamisesta! Homouden harjoittaminen on synti, josta on tehtävä parannus ihan niin kuin kaikista muistakin synneistä. Homoseksuaalisia kiusauksia tuntevat eivät ole eri viivalla muiden kanssa. Kaikkien on tehtävä parannus, jotta voi kuulua pelastettuihin.

Elämä täällä maailmassa on uskovaiselle täynnä uhrautumisia ja kärsimystä. Meille kaikille, tässäkään homot eivät ole eri asemassa.

Jos lankeat uudelleen homouden harjoittamisen syntiin, teet siitä jälleen parannuksen. Jne.

Jos haluat elää rakkaussuhteessa Jumalan kanssa, sano näin: "Jumala, myönnän että homoseksuaaliset teot ovat syntiä. (Jos olet syyllistynyt jo sellaiseen, tässä kohtaa pyydä sitä anteeksi). Auta minua pääsemään irti siitä ja elämään siten kuin on sinun tahtosi, jonka olet Raamatussa ilmoittanut. Jeesuksen nimessä, aamen."

Siunausta ja varjelusta tiellesi!

26

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuuden_torvi222

      Ja näin aluksi sanon: Et rakasta ihmisiä lähimmäisen rakkaudella.

      Vinkki sinulle, sellainen jolla oman elämän hankkiminen on mahdollista: "Jumala tuomitsee, minä en."

      Eli ei ole sinun tehtäväsi ryhtyä Jumalaksi ja sanoa mikä on syntiä ja mikä ei. Se ei kuulu sinulle pätkääkään.

      • Sola.Gratia

        En ole tuon aloitusviestin kirjoittaja, mutta on ihan pakko näin sivullisenakin tämän verran kommentoida:

        Mitä ihmettä horiset? Jumalahan on nimenomaan ilmoittanut sanassaan, että kaikki muu seksi, kuin se, joka tapahtuu yhden miehen ja yhden naisen elinikäisessä avioliitossa, on syntiä, tapahtuipa se sitten sanoin, teoin, kuvin tai jopa mielihaluin.

        Homoilun kieltäviä tai tuomitsevia kohtia on ainakin Paavalin Roomalaiskirjeessä, Galatalaiskirjeessä sekä Korinttolaiskirjeessä, sekä ainakin yhdessä Mooseksen kirjassa (sen verran huonosti olen itsekin lukenut Raamattua, etten nyt muista, missä niistä, mutta voi olla useammassakin kuin yhdessä, ja toisaalta voi olla jossain Mooseksen kirjassa useampaankin kertaan). Lisäksi kaikissa evankeliumeissa sekä Johanneksen Ilmestyksessä puhutaan yleisluontoisesti haureudesta - siis muustakin kuin homosellaisesta, ja lisäksi jossain VT:n kirjassa kerrotaan homojen makaamishalusta hyvin negatiiviseen sävyyn, ja kuinka homot, kun eivät saaneet tahtomaansa aktia, tappoivat kiukuissaan heille tarjotun naisen, josta alkoi sota. Ja vielä lisäksi UT:ssa jonkun muun apostolin kuin Paavalin (olisikohan ollut Pietarin?) kirjeessä mainitaan, kuinka sodomalaiset "eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin".

        Onko näin monta kohtaa jäänyt Sinulta huomaamatta? No, tuskin: kyllähän Sinä nämä kohdat ja Raamatun ilmoituksen tästä aiheesta tiesitkin.

        Joten mitä ihmettä tarkoitat tuolla viimeisellä kappaleellasi: "Ei ole sinun tehtäväsi " ryhtyä Jumalaksi " ja sanoa mikä on syntiä ja mikä ei"? Eihän Jumalan ilmoituksessa ole mitään epäselvää tai vaikeasti ymmärrettävää homoilun eikä muunkaan haureuden osalta, vaikka jotkut opilliset asiat voivatkin olla vaikeita ja vaatia perusteellista perehtymistä mm. selitysteosten avulla.

        Ja kaikki me olemme syntisiä kuka milläkin tavoin, ja siksi tarvitsemme Kristuksen Jeesuksen sovitusuhria ristillä sekä Hänen armoaan, ja parannuksentekoa.


      • soola_soola
        Sola.Gratia kirjoitti:

        En ole tuon aloitusviestin kirjoittaja, mutta on ihan pakko näin sivullisenakin tämän verran kommentoida:

        Mitä ihmettä horiset? Jumalahan on nimenomaan ilmoittanut sanassaan, että kaikki muu seksi, kuin se, joka tapahtuu yhden miehen ja yhden naisen elinikäisessä avioliitossa, on syntiä, tapahtuipa se sitten sanoin, teoin, kuvin tai jopa mielihaluin.

        Homoilun kieltäviä tai tuomitsevia kohtia on ainakin Paavalin Roomalaiskirjeessä, Galatalaiskirjeessä sekä Korinttolaiskirjeessä, sekä ainakin yhdessä Mooseksen kirjassa (sen verran huonosti olen itsekin lukenut Raamattua, etten nyt muista, missä niistä, mutta voi olla useammassakin kuin yhdessä, ja toisaalta voi olla jossain Mooseksen kirjassa useampaankin kertaan). Lisäksi kaikissa evankeliumeissa sekä Johanneksen Ilmestyksessä puhutaan yleisluontoisesti haureudesta - siis muustakin kuin homosellaisesta, ja lisäksi jossain VT:n kirjassa kerrotaan homojen makaamishalusta hyvin negatiiviseen sävyyn, ja kuinka homot, kun eivät saaneet tahtomaansa aktia, tappoivat kiukuissaan heille tarjotun naisen, josta alkoi sota. Ja vielä lisäksi UT:ssa jonkun muun apostolin kuin Paavalin (olisikohan ollut Pietarin?) kirjeessä mainitaan, kuinka sodomalaiset "eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin".

        Onko näin monta kohtaa jäänyt Sinulta huomaamatta? No, tuskin: kyllähän Sinä nämä kohdat ja Raamatun ilmoituksen tästä aiheesta tiesitkin.

        Joten mitä ihmettä tarkoitat tuolla viimeisellä kappaleellasi: "Ei ole sinun tehtäväsi " ryhtyä Jumalaksi " ja sanoa mikä on syntiä ja mikä ei"? Eihän Jumalan ilmoituksessa ole mitään epäselvää tai vaikeasti ymmärrettävää homoilun eikä muunkaan haureuden osalta, vaikka jotkut opilliset asiat voivatkin olla vaikeita ja vaatia perusteellista perehtymistä mm. selitysteosten avulla.

        Ja kaikki me olemme syntisiä kuka milläkin tavoin, ja siksi tarvitsemme Kristuksen Jeesuksen sovitusuhria ristillä sekä Hänen armoaan, ja parannuksentekoa.

        totuuden torvi puhuikin JUMALASTA sinä puhut sitä mitä IHMINEN on raamattuun "viisaudessaan" kerännyt...


      • näinvainon

        "Eli ei ole sinun tehtäväsi ryhtyä Jumalaksi ja sanoa mikä on syntiä ja mikä ei. Se ei kuulu sinulle pätkääkään."

        Jumala sanoo että homoseksualisuus on synti ja siitä varoittaminen kuuluu uskoville.


      • gv47swp

        Lähimmäisen rakkaus: "Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra."


    • segtesgegesrrg

      Lol. Uskonnot on ihan täyttä hevonpaskaa, heikkomielisille. Ettekö te saatanan ääliöt tajua, että ne on ihmisen keksintöä. Homous on ihan yhtä luonnollista kuin heterouskin. En ymmärrä miten jaksatte tuhlata aikaanne tällaisilla ketjuilla. En mä ainakaan jaksais mennä jonnekin jalkapallofoorumille selittämään miten turhaa ja perseestä palloilu on.

    • Puolustaja

      Mitä väärää homoudessa on? Tahdon nyt siteerata yhtä tekstiä, minkä luin joskus.
      "Oli jumalia tai ei, meille ei olisi annettu niin suurta rakkauden voimaa, jos se olisi väärin. Homofobia on vihaamista, homoseksuaalisuus luonnollista." Mikseivät ihmiset voi jo ymmärtää, että ihmisiä ei voi muuttaa eikä homous ole valinta, joten antakaa olla! Ihmisten sisimpää ei muuteta saarnaamalla, eikä miten muutenkaan.

      • rofjdokj609rtj

        "meille ei olisi annettu niin suurta rakkauden voimaa, jos se olisi väärin" sanoi raiskaaja pedofiilille.


      • moskapostaajalle
        rofjdokj609rtj kirjoitti:

        "meille ei olisi annettu niin suurta rakkauden voimaa, jos se olisi väärin" sanoi raiskaaja pedofiilille.

        Tuohan kertookin kaiken siitä, mitä käsite rakkaus sinulle tarkoittaa.


      • rofjdokj609rtj
        moskapostaajalle kirjoitti:

        Tuohan kertookin kaiken siitä, mitä käsite rakkaus sinulle tarkoittaa.

        se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. :)


      • Nakhi

        Ei tässä kukaan ole vaatimassa että homot homouttaan muuttaisivat. Eiköhän se ole Jumalan kädessä se asia. Mutta tietenkin olisi ihan kiva jos syntiä ei ehdoin tahdoin tuotaisi jatkuvasti esille jonakin luonnollisena ja terveenä asiana. Varsinkin kirkon piirissä. Eihän homouden synnynnäisyyttä ole edes todistettu. Eikä pelkkä synnynnäisyyskään ole todiste oikeastaan mistään. Moni syöpä ja muu inhottava tauti on perinnöllistä. tärkeintä on jokaisen oma valinta. Valitseeko Jumalan armon vai omien himojen tyydyttämisen?


    • Kahden tasa-arvoisen aikuisen tai kahden suunnilleen samanikäisen nuoren välinen suhde ei ole pedofiliaa. Tässä asiassa niin homoja kuin heteroitakin koskevat samat säännöt. Itse aloin suhteeni rakkaani kanssa kun olimme 15-vuotiaita, eli lähes 15 vuotta olemme jo olleet yhdessä.

      Pedofiileja on niin homoissa kuin heteroissakin. Osaltaan epäluonnolliset ja ylitiukat uskonnolliset normit saattavat johtaa pedofiliaan ja insestiin. Esimerkiksi muslimimaailmassa pederastiset suhteet ovat erittäin yleinen joskin nykyään vaiettu ilmiö. Katolisten pappien ja eräiden herätysliikkeiden omat järjestelmät aiheuttavat samankaltaisia paineita, varsinkin kun niissä käytetään toisinaan auktoriteettiasemaa, rippisalaisuutta, anteeksiantamusta yms. pahuuden peittona.

      • Henki

        Tarkoitatko että koska homous ei ole pedofiliaa se on ok, myös Jumalan mielestä?


      • Henki kirjoitti:

        Tarkoitatko että koska homous ei ole pedofiliaa se on ok, myös Jumalan mielestä?

        En. En ole ollenkaan kiinnostunut siitä, mitä mielikuvitusolento ajattelee homoseksuaalisuudesta.


    • hetero.pride

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä!

    • Ennytvainymmärrä

      Anteeksi nyt, mutta tämä riipaisi. Olen siis itse Panseksuaali ja nainen ja rakastunut erittäin syvästi toiseen naiseen. Olen aina elänyt uskonnon ympäröimänä, mutta en silti osaa nähdä mitään pahaa vilpittömässä rakkaudessa toista ihmistä kohtaan.

      • Gertrut

        Olen pahoillani jos keskustelu riipaisee. Suomi24 ei ole kovin helläkätinen forumi. Mielestäni romanttista rakkautta korostetaan liikaa nykyään. Siitä on tehty elämän tarkoitus. On se ainoa totuus? Mutta kun Jumala tai Jeesus rakastaa ihmistä voiko se olla romanttista rakkautta tai seksiä?

        Jumala on rakkaus. Jumala rakastaa meitä ensin. Vasta sen jälkeen me voimme rakastaa. Rakkauden kaksoiskäskyssäkin kehoitetaan ensin rakastamaan Jumalaa ja vasta sitten lähimmäistä. Lähimmäisen rakastamisella ei siis voida perustella omaa parisuhdetta ja seksiä. Useimmiten sydänsuruja ja ongelmia aiheuttaa juuri se romanttinen rakkaus ja seksi. Eihän se voi olla samoin suhteessa Jumalaan!

        Jos rakastaa ensin sitä omaa sydänkäpystään ja sen jälkeen vasta Jumalaa, se ei toimi. Vaikka ihminen kuinka vilpittömästi rakastaisi toista ihmistä, se ei pelasta häntä. Itse asiassa Jeesuskin kehoitti seuraajiaan luopumaan jopa perhesuhteistaan, isästä, äidistä ja sisaruksista, ja asettamaan Hänet etusijalle. Inhimillinen rakkaus voi siis olla jopa Jeesuksen seuraamisen este.

        Mielestäni asia on tarpeeksi selvä, mutta ehkä tälläinen ei miellytä sinua. Toivotan kuitenkin hyvää jatkoa.


      • hhohoh
        Gertrut kirjoitti:

        Olen pahoillani jos keskustelu riipaisee. Suomi24 ei ole kovin helläkätinen forumi. Mielestäni romanttista rakkautta korostetaan liikaa nykyään. Siitä on tehty elämän tarkoitus. On se ainoa totuus? Mutta kun Jumala tai Jeesus rakastaa ihmistä voiko se olla romanttista rakkautta tai seksiä?

        Jumala on rakkaus. Jumala rakastaa meitä ensin. Vasta sen jälkeen me voimme rakastaa. Rakkauden kaksoiskäskyssäkin kehoitetaan ensin rakastamaan Jumalaa ja vasta sitten lähimmäistä. Lähimmäisen rakastamisella ei siis voida perustella omaa parisuhdetta ja seksiä. Useimmiten sydänsuruja ja ongelmia aiheuttaa juuri se romanttinen rakkaus ja seksi. Eihän se voi olla samoin suhteessa Jumalaan!

        Jos rakastaa ensin sitä omaa sydänkäpystään ja sen jälkeen vasta Jumalaa, se ei toimi. Vaikka ihminen kuinka vilpittömästi rakastaisi toista ihmistä, se ei pelasta häntä. Itse asiassa Jeesuskin kehoitti seuraajiaan luopumaan jopa perhesuhteistaan, isästä, äidistä ja sisaruksista, ja asettamaan Hänet etusijalle. Inhimillinen rakkaus voi siis olla jopa Jeesuksen seuraamisen este.

        Mielestäni asia on tarpeeksi selvä, mutta ehkä tälläinen ei miellytä sinua. Toivotan kuitenkin hyvää jatkoa.

        Tyypillinen vanhanajan jesuiitta.


      • Litsea
        hhohoh kirjoitti:

        Tyypillinen vanhanajan jesuiitta.

        Tyypillinen leimaava liberaali.


    • TäälläTänään

      Homoilla ja sateenkaarikansalla yleensäkin on itse asiassa oma suojelijansa ja hän on Antinoos, keisari Hadrianuksen entinen poikaystävä :)

    • Asiatasiana

      Onko transukupuolinen operoimaton nainen tai mies myös homo ja asuvat vielä parisuhteessa saman piologisen sukupuolen kanssa.entä jos elää yksin ja pukeutuu trans sukupuolensa mukaan.jatketaan tästä.

    • Naisimus

      Raamatun ajan käsite miehimyksistä ja sen aikainen homoseksuaalinen ilmiö ei ole verrattavissa nykyajan rakastavaan, tasavertaiseen ja kunnioittavaan parisuhteeseen samaa sukupuolta edustavien välillä. Monet esketetiikkaa lukeneet ja tutkineet ovatkin sitä mieltä, että haluttiin suojella pieniä poikia iäkkäiltä miehiltä jotka alustivat ja harjoittivat epäjumalten palvontaa, alistamista ja seksuaalista väkivaltaa näiden poikien kanssa.
      Raamatun vanhassa testamentissä myös kuvataan hyvin ihailevaan sävyyn kahta samaa sukupuolta olevien henkilöiden rakkaussuhdetta. Puhun siis luonnollisesti Ruutin ja Noomin sekä Joonatanin ja Daavidin suhteista. Monet väittävät, että kyseiset tarinat ovat vain syvää ystävyyttä, mutta niiden sävy muistuttaa monia muita raamatun romanttisia suhteita ja itse en homoseksuaalina vain tunnista itseäni niistä kohdista joissa puhutaan miehimyksistä, mutta juurikin aiemmin mainitsemieni henkilöiden keskeiset suhteet ovat paljon verrannolisempia omien tuntemusteni kanssa. Esiaviolliseen seksiin en kommentoi mitään, koska se on ainakin nykyajan luterilaisissa piireissä melko yleistä ja en näe mitään estettä etteikö syvästi uskovainen homoseksuaalikin voisi odottaa avioliittoon joka on nykään monissa länsimaissa heille mahdollinen.

    • Transnainen

      Naisimus kirjoittaa asiaa.olen kertonut papille olevani biologinen mies.vaikka pukeudun ja elän naisena.en voi elää miesten tavoin koen hermojani raastavaksi rangaistukseksi.päältä päin ei ,pappi ei terkarin lääkäri erota minua naisesta.omasta mielestä olen jumalalle sattunut luomus möhläys.pappi sanoi sinulla on tarkoitus tässä mailmassa.olemmeko me transukupuoliset naiset jumalan koettelemus ihmisten suvaisevaisuudelle koe alkaako ihminen rikkomaan jumalan käskyä,älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi.

      • filoa

        Uskovilla ja uskonnoilla on luonnollisista syistään johtuen pakkomielle selitellä ja koettaa tulkita asioita uskomuksien ja jumaluuksien kautta.

        Maailma ilman jumaluskoja, uskontoja, niiden moininaisia ja orjuuttavia dogmeja olis paljon tasapainoisempi maailma ja suurin osa ihmiskunnan historia rikoksista itse ihmisyyttä vastaan, vainoista, kidutuksista, verenvuodatuksista ja sodista olisi jäänyt tekemättä.

        Kuin sattumalta jumaluudet muistuttavat läheisesti niiden mielissään luoneita imisiä, niin pahassa kuin hyvässäkin. Ilman ihmisiä ei olisi hiidän itsensä mielissään rakentamia jumaluuksiakaan.

        Uskova on suorastaan narsisisti kuvitellessaan olevansa maailmankaikkeuden napana, kaiken universiumin huomion keskipisteessä.

        Alla kometoiva on aivan oikeilla jäljillä ;-)

        *

        "Oulun seurakuntien järjestämät pappien agnostikkoillat alkoivat viime viikolla Oulun vanhassa pappilassa. Kappalainen Päivi Jussila alusti aiheesta "Jumalaa ei ole". Jussilan mukaan Jumala, josta kirkossamme puhutaan, vaikuttaa valitettavasti ihmisen luomukselta. Jumala on kuin ihminen, jolla on poikkeukselliset kyvyt. Hän palkitsee hyvin käyttäytyviä ja suuttuu typeryyksiä tekeville."

        "– On ihme, että tällainen opetus Jumalasta on mahdollista vielä 2000-luvulla. Sen sijaan ei ole ihme, että mielipidetutkimusten mukaan monet eivät usko Jumalaan, eivät ainakaan sellaiseen, josta kirkko opettaa."

        - http://nuotta.com/jotain-rajaa-oululaiset-papit-kilpailevat-siita-kuka-uskoo-vahiten-raamatun-jumalaan


      • luluO
        filoa kirjoitti:

        Uskovilla ja uskonnoilla on luonnollisista syistään johtuen pakkomielle selitellä ja koettaa tulkita asioita uskomuksien ja jumaluuksien kautta.

        Maailma ilman jumaluskoja, uskontoja, niiden moininaisia ja orjuuttavia dogmeja olis paljon tasapainoisempi maailma ja suurin osa ihmiskunnan historia rikoksista itse ihmisyyttä vastaan, vainoista, kidutuksista, verenvuodatuksista ja sodista olisi jäänyt tekemättä.

        Kuin sattumalta jumaluudet muistuttavat läheisesti niiden mielissään luoneita imisiä, niin pahassa kuin hyvässäkin. Ilman ihmisiä ei olisi hiidän itsensä mielissään rakentamia jumaluuksiakaan.

        Uskova on suorastaan narsisisti kuvitellessaan olevansa maailmankaikkeuden napana, kaiken universiumin huomion keskipisteessä.

        Alla kometoiva on aivan oikeilla jäljillä ;-)

        *

        "Oulun seurakuntien järjestämät pappien agnostikkoillat alkoivat viime viikolla Oulun vanhassa pappilassa. Kappalainen Päivi Jussila alusti aiheesta "Jumalaa ei ole". Jussilan mukaan Jumala, josta kirkossamme puhutaan, vaikuttaa valitettavasti ihmisen luomukselta. Jumala on kuin ihminen, jolla on poikkeukselliset kyvyt. Hän palkitsee hyvin käyttäytyviä ja suuttuu typeryyksiä tekeville."

        "– On ihme, että tällainen opetus Jumalasta on mahdollista vielä 2000-luvulla. Sen sijaan ei ole ihme, että mielipidetutkimusten mukaan monet eivät usko Jumalaan, eivät ainakaan sellaiseen, josta kirkko opettaa."

        - http://nuotta.com/jotain-rajaa-oululaiset-papit-kilpailevat-siita-kuka-uskoo-vahiten-raamatun-jumalaan

        Ei niin, Jumala on rakastava ja rakastaa kaikkia ihmislapsiaan, olkoonkin homoja, lesboja tai heteroita!


    • Plussaa123

      Yksi perusongelma millä ihmiset näkevät Raamatun on epäsuko. Ei yksinkertisesti uskota ja luullaan oman uskon määräävän mikä on totuus.

      Jumalan käsky homoutta vastaan on yksinkertaisesti hyväksi. Käskyn tarkoitus ei ole ahdistaa vaan se varoittaa siinä olevista vaaroista, siteistä ja syvistä ahdistuksista. Eli käsky varjelee ihmistä aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe