Olen vähän yli 40v nainen. Minulla on rakkosyöpä. Vaikka kasvain on poistettu, niin saan sytostaattihoitoa, koska pieneltä osalta kasvain oli aggressiivisempaa ja mennyt seinämän läpi.
Tilastollisesti olen poikkeus. Rakkosyöpä on yleensä miesten ja vielä minua 20v vanhempien miesten sairaus. Erittäin harvinainen naisilla, saatika ikäisilläni.
Löytyykö minulle mistään kohtalontovereita?
Meri
Naisen virtsarakon syöpä, onko muita?
9
4138
Vastaukset
- make
olen alle 40 kymppinen mies ja minulla todettiin vuosi sitten virtsarakon syöpä .
kasvain tähystys leikattiin mutta kaikkea ei saatu pois joten rakko poistettiin kokonaan.
tämä syöpä on aika harvinainen ikäisilläni miehillä.
make- Meri
Miten käytännössä selvisit rakon poistamisesta? (Toipuminen jne). Syöpähän uusii erittäin herkästi, joten rakon poistaminen jossain vaiheessa on aika todennäköistä.
Saitko muita hoitoja? Auttoiko? - make
Meri kirjoitti:
Miten käytännössä selvisit rakon poistamisesta? (Toipuminen jne). Syöpähän uusii erittäin herkästi, joten rakon poistaminen jossain vaiheessa on aika todennäköistä.
Saitko muita hoitoja? Auttoiko?rakon poistoleikkaus kesti noin 5 tuntia koska minulle tehtiin ohutsuolesta uusi rakko.siitä on nyt noin puoli vuotta ja olen edelleenkin toipilas koska suolisto ei tykännyt lyhennyksestä.lääkäreiden tutkimusten mukaan syöpää ei enään ole.
- make
Meri kirjoitti:
Saitko muita hoitoja? Auttoiko?en ole saanut mitään muita hoitoja mutta kokeita ja kuvauksia tehty vaikka kuinka paljon eikä mitään ole löytynyt
- Meri
make kirjoitti:
en ole saanut mitään muita hoitoja mutta kokeita ja kuvauksia tehty vaikka kuinka paljon eikä mitään ole löytynyt
Hyvä, ettei sulla ole lähtenyt uusimaan. Toivotaan, että se jatkuukin niin.
Rakkosyövän uusimisprosenttihan on kova. Mun tapauksessa arvioitiin 50%. Rakkosyöpähän on kuitenkin usein pinnallinen ja se voidaan poistaa useita kertoja, jopa 'loputtomiin'. Pelkään sitä, että jos se uusii, niin juuri rakko joudutaan poistamaan ja tehdään suolesta korvaava rakko. Miten se vaikuttaa elämän laatuun? Voitko käydä normaalisti töissä? jne. - Meri
Meri kirjoitti:
Hyvä, ettei sulla ole lähtenyt uusimaan. Toivotaan, että se jatkuukin niin.
Rakkosyövän uusimisprosenttihan on kova. Mun tapauksessa arvioitiin 50%. Rakkosyöpähän on kuitenkin usein pinnallinen ja se voidaan poistaa useita kertoja, jopa 'loputtomiin'. Pelkään sitä, että jos se uusii, niin juuri rakko joudutaan poistamaan ja tehdään suolesta korvaava rakko. Miten se vaikuttaa elämän laatuun? Voitko käydä normaalisti töissä? jne.Huomasin vasta viestin jätettyäni, että oletkin vielä toipilas. Et siis ole vielä palannut töihin. Onko se kuitenkin sinulla näköpiirissä? Vai oletko joutunut miettimään ammatinvaihtoa?
- make
Meri kirjoitti:
Huomasin vasta viestin jätettyäni, että oletkin vielä toipilas. Et siis ole vielä palannut töihin. Onko se kuitenkin sinulla näköpiirissä? Vai oletko joutunut miettimään ammatinvaihtoa?
olen nyt palannut töihin maha on vähän reistaillut mutta parempaan päin ollaan menossa.olen huomannut pystyväni tekemään melkein kaikkea kuten ennenkin,paitsi ei oikein raskasta rehkimistä.pissaaminenkin tapahtuu kuten ennenkin,rakko tyhjennetään vatsalihaksilla.ammattia en tarvitse vaihtaa.
- Milla
Jos saan kysyä, mitkä olivat ensioireesi ? Ja mistä tutkimuksesta kyseinen syöpä todetaan?
- Meri
Minulla löydettiin sattumalta. Valittelin muita vaivoja. Ultraäänitutkimuksessa huomattiin, että toinen munainen oli mykkä.
Vasta virtsarakon tähystys (kystoskopia) näytti syyn. Kasvainta oli myös johtimessa munuaisen ja rakon välissä, siksi munuainen oli mykistynyt.
Tyypillisin oire, joka huomataan on ehkä verivirtsaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733