Naisen virtsarakon syöpä, onko muita?

Meri

Olen vähän yli 40v nainen. Minulla on rakkosyöpä. Vaikka kasvain on poistettu, niin saan sytostaattihoitoa, koska pieneltä osalta kasvain oli aggressiivisempaa ja mennyt seinämän läpi.

Tilastollisesti olen poikkeus. Rakkosyöpä on yleensä miesten ja vielä minua 20v vanhempien miesten sairaus. Erittäin harvinainen naisilla, saatika ikäisilläni.

Löytyykö minulle mistään kohtalontovereita?

Meri

9

4202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

olen alle 40 kymppinen mies ja minulla todettiin vuosi sitten virtsarakon syöpä .
      kasvain tähystys leikattiin mutta kaikkea ei saatu pois joten rakko poistettiin kokonaan.
      tämä syöpä on aika harvinainen ikäisilläni miehillä.

make

• Meri

Miten käytännössä selvisit rakon poistamisesta? (Toipuminen jne). Syöpähän uusii erittäin herkästi, joten rakon poistaminen jossain vaiheessa on aika todennäköistä.

Saitko muita hoitoja? Auttoiko?

• make
        Meri kirjoitti:

Miten käytännössä selvisit rakon poistamisesta? (Toipuminen jne). Syöpähän uusii erittäin herkästi, joten rakon poistaminen jossain vaiheessa on aika todennäköistä.

rakon poistoleikkaus kesti noin 5 tuntia koska minulle tehtiin ohutsuolesta uusi rakko.siitä on nyt noin puoli vuotta ja olen edelleenkin toipilas koska suolisto ei tykännyt lyhennyksestä.lääkäreiden tutkimusten mukaan syöpää ei enään ole.

• make
        Meri kirjoitti:

en ole saanut mitään muita hoitoja mutta kokeita ja kuvauksia tehty vaikka kuinka paljon eikä mitään ole löytynyt

• Meri
        make kirjoitti:

en ole saanut mitään muita hoitoja mutta kokeita ja kuvauksia tehty vaikka kuinka paljon eikä mitään ole löytynyt

Hyvä, ettei sulla ole lähtenyt uusimaan. Toivotaan, että se jatkuukin niin.

Rakkosyövän uusimisprosenttihan on kova. Mun tapauksessa arvioitiin 50%. Rakkosyöpähän on kuitenkin usein pinnallinen ja se voidaan poistaa useita kertoja, jopa 'loputtomiin'. Pelkään sitä, että jos se uusii, niin juuri rakko joudutaan poistamaan ja tehdään suolesta korvaava rakko. Miten se vaikuttaa elämän laatuun? Voitko käydä normaalisti töissä? jne.

• Meri
        Meri kirjoitti:

Hyvä, ettei sulla ole lähtenyt uusimaan. Toivotaan, että se jatkuukin niin.

Rakkosyövän uusimisprosenttihan on kova. Mun tapauksessa arvioitiin 50%. Rakkosyöpähän on kuitenkin usein pinnallinen ja se voidaan poistaa useita kertoja, jopa 'loputtomiin'. Pelkään sitä, että jos se uusii, niin juuri rakko joudutaan poistamaan ja tehdään suolesta korvaava rakko. Miten se vaikuttaa elämän laatuun? Voitko käydä normaalisti töissä? jne.

Huomasin vasta viestin jätettyäni, että oletkin vielä toipilas. Et siis ole vielä palannut töihin. Onko se kuitenkin sinulla näköpiirissä? Vai oletko joutunut miettimään ammatinvaihtoa?

• make
        Meri kirjoitti:

Huomasin vasta viestin jätettyäni, että oletkin vielä toipilas. Et siis ole vielä palannut töihin. Onko se kuitenkin sinulla näköpiirissä? Vai oletko joutunut miettimään ammatinvaihtoa?

olen nyt palannut töihin maha on vähän reistaillut mutta parempaan päin ollaan menossa.olen huomannut pystyväni tekemään melkein kaikkea kuten ennenkin,paitsi ei oikein raskasta rehkimistä.pissaaminenkin tapahtuu kuten ennenkin,rakko tyhjennetään vatsalihaksilla.ammattia en tarvitse vaihtaa.

• Milla

Jos saan kysyä, mitkä olivat ensioireesi ? Ja mistä tutkimuksesta kyseinen syöpä todetaan?

• Meri

Minulla löydettiin sattumalta. Valittelin muita vaivoja. Ultraäänitutkimuksessa huomattiin, että toinen munainen oli mykkä.

Vasta virtsarakon tähystys (kystoskopia) näytti syyn. Kasvainta oli myös johtimessa munuaisen ja rakon välissä, siksi munuainen oli mykistynyt.

Tyypillisin oire, joka huomataan on ehkä verivirtsaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe