Roaccutan (taas) ja herkkyys

Olen syönnyt miltei kaksi kuukautta roaccutania.Nyt olen huomannut että saatan alkaa itkemään ihan ihmeellisissä tilanteissa ja jopa ilman syytä.
Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavaa ja voiko se edes johtua ko.lääkkeestä.
On vaan hieman ahdistavaa kun saa aina koota itseään..varsinkin humalassa (roan kanssahan emme ota alkoholia).
Tämä on oikeesti niin ihme käytöstä minulle.
9855
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Olen syönyt viime kesäkuusta asti roaccutania ja ollut maassa koko kuurin ajan. Lähes joka päivä olen masentunut, tai ainakin alakuloinen. Alkoholin kanssa saattaa tulla vieläkin pahempia "laskuja". Itkenyt en ole, en normaalistikaan itke, mutta ahdistunut ja masentunut olen. Nämä henkiset sivuvaikutukset ovat mielestäni paljon pahempia kuin fyysiset, turha on kenenkään väittää etteikö roaccutan vaikuttaisi psyykkeeseen tai keskushermostoon. Kuurin aikana on tehty kuulemma itsemurhiakin.

Kuurini jatkuu vielä joten tämä henkinen tuska ei ole ohi ollenkaan. Ehkä tämä on sen arvoista, ehkä ei?

Äänestä
  • Kiitoksia kovasti.Täytyy nyt sitten ehkä tarkastella tilannetta,mullakin ois n.4 kuukautta kuuria jäljellä.
    Mulla kyllä nostettiin annostusta pari viikkoa sitten niin jos se tuosta tasaantuis ettei tarttis koko ajan olla itku silmässä.

    Äänestä

  • Sani kirjoitti:

    Kiitoksia kovasti.Täytyy nyt sitten ehkä tarkastella tilannetta,mullakin ois n.4 kuukautta kuuria jäljellä.
    Mulla kyllä nostettiin annostusta pari viikkoa sitten niin jos se tuosta tasaantuis ettei tarttis koko ajan olla itku silmässä.

    Siellä varoituksissajan kirjoitellaan nimen omaan masennuksesta ja itsemurhista sivuoireina ja jos juot vaikutukset on luultavasti paljon pahempia(kuvittelis että krapula on muuten 2 kertaa kamalampi kun maksa joutuu koville jo roautanin takia ja sitten viellä viina-toi oli osittain kysymys)

    Äänestä

  • the man with sand in he's kirjoitti:

    Siellä varoituksissajan kirjoitellaan nimen omaan masennuksesta ja itsemurhista sivuoireina ja jos juot vaikutukset on luultavasti paljon pahempia(kuvittelis että krapula on muuten 2 kertaa kamalampi kun maksa joutuu koville jo roautanin takia ja sitten viellä viina-toi oli osittain kysymys)

    No krapulan pahenemista en kyllä ole huomannu,vaikkakin "todella vastuuntuntoisesti" oon viinalla lätrännytkin..joo,fiksua tiedetään.
    Ja itseasiassa nuo herkkyyskohtauksetkin on vähentyneet. :)

    Äänestä

  • the man with sand in he's kirjoitti:

    Siellä varoituksissajan kirjoitellaan nimen omaan masennuksesta ja itsemurhista sivuoireina ja jos juot vaikutukset on luultavasti paljon pahempia(kuvittelis että krapula on muuten 2 kertaa kamalampi kun maksa joutuu koville jo roautanin takia ja sitten viellä viina-toi oli osittain kysymys)

    Itselläni aine on myös tuottanut masentuneisuutta ja alakuloisuutta entistä enemmän. Miten muuten alkoholin käyttö ROA lääkenkuurin aikana? Onko 6packillä mitään liian vaarallista vaikutusta maksaan?

    Äänestä

  • Yks jätkä vaa kirjoitti:

    Itselläni aine on myös tuottanut masentuneisuutta ja alakuloisuutta entistä enemmän. Miten muuten alkoholin käyttö ROA lääkenkuurin aikana? Onko 6packillä mitään liian vaarallista vaikutusta maksaan?

    no siis maksakirroosi tulee vaan nopeemmin kun pelkällä alkoholilla läträäminen.

    Äänestä

  • the man with sand in he's kirjoitti:

    no siis maksakirroosi tulee vaan nopeemmin kun pelkällä alkoholilla läträäminen.

    maksakirroosi? mikäs se o, ku en tiiä :/

    Äänestä

  • yks jätkä vaa kirjoitti:

    maksakirroosi? mikäs se o, ku en tiiä :/

    Kyllä koulussa varmaan alkoholin vaaroista jotein on puhuttu. maksakirroosista löytää netistä kuviakin.
    www.google.com

    Äänestä

  • Sani kirjoitti:

    No krapulan pahenemista en kyllä ole huomannu,vaikkakin "todella vastuuntuntoisesti" oon viinalla lätrännytkin..joo,fiksua tiedetään.
    Ja itseasiassa nuo herkkyyskohtauksetkin on vähentyneet. :)

    no se on hyvä.
    No en tiedä pitäisikö krapulan pahentua. olettaisin vaan kun maksa joutuu hoitamaan sekä lääkkeen että alkoholin. Tosin jotkut aineet myös laimentavat lääkkeitä. Siitä on jo vuosia kun itte vedin ton kuurin ni en muista mitä lääkäri sano alkoholista(samantien kun se alkoi saarnaamaan sen käytöstä ton kanssa mä sanoin etten juo ja sillä selvis)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sani kirjoitti:

Olen syönnyt miltei kaksi kuukautta roaccutania.Nyt olen huomannut että saatan alkaa itkemään ihan ihmeellisissä tilanteissa ja jopa ilman syytä.
Onkohan kenelläkään muulla ollut vastaavaa ja voiko se edes johtua ko.lääkkeestä.
On vaan hieman ahdistavaa kun saa aina koota itseään..varsinkin humalassa (roan kanssahan emme ota alkoholia).
Tämä on oikeesti niin ihme käytöstä minulle.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu