1. sija: Mazda
...
11. sija: Mercedes-Benz
(Auto Bild 47/2004)
Mikä on laatuauto?
43
6602
Vastaukset
- minä
Väyrysen ovi ongelma tarttunut uusiin C koppaisiin ja nyt tietyt sarjanumerot ruostesuojataan MB-liikkeissä. Minun 2001 kuuluu tähän sarjaan...
- tarvitse
Ainakaan 2002-2003 vuosimallisessa ei ilmeisesti tarvetta ole kun mitään kutsua ei ole tullut.
- tuc
Osta sitten Mazda, mitäpä siihen muuta sanomaan!
Missään testissä ei muuten oteta sitä huomioon, että Mersuilla ajetaan ihan perkeleesti enemmän kuin jollain onnettomilla pikkuautoilla.- Jouni P.
Ei saa yleistää.
Kaikilla mersuilla ei ajeta niin paljon enemmän.
Osalla toki tosi paljon.
Kaikki pikkuautotkaan eivät ole onnettomia.
Sitäpaitsi isoilla autoilla isojen autojen ongelmat, pienillä autoilla pienten. - Arvasit
Nimenomaan kilometrit ovat vertailuperuste. Eihän siinä olisi muuten mitään järkeä!!!
- tuc
Arvasit kirjoitti:
Nimenomaan kilometrit ovat vertailuperuste. Eihän siinä olisi muuten mitään järkeä!!!
Mihin kilometrimäärään tuo tutkimus ulottui? Ei esim. 10 vuotta vanhoja Mersuja voi verrata Mazdoihin, koska niillä on ajettu sellaisia kilometrejä, että 95% Mazdoista on paalattu ennen vastaavia lukuja.
Kilometrien lisäksi auton ikä vaikuttaa kestävyyteen. Jos sitä ei ole otettu lainkaan huomioon, niin on kyllä tyhmä tutkimus (tämä kriteeri tosin parantaisi halpojen autojen asemia, kun Mersuilla ajetaan nopeasti paljon). - tuc
Jouni P. kirjoitti:
Ei saa yleistää.
Kaikilla mersuilla ei ajeta niin paljon enemmän.
Osalla toki tosi paljon.
Kaikki pikkuautotkaan eivät ole onnettomia.
Sitäpaitsi isoilla autoilla isojen autojen ongelmat, pienillä autoilla pienten.Ja tutkimukset perustuvat keskiarvoihin. Keskiarvoisesti Mersuilla ajetaan noin kaksinkertainen määrä verrattuna Mazdoihin.
- sitten taas
tuc kirjoitti:
Mihin kilometrimäärään tuo tutkimus ulottui? Ei esim. 10 vuotta vanhoja Mersuja voi verrata Mazdoihin, koska niillä on ajettu sellaisia kilometrejä, että 95% Mazdoista on paalattu ennen vastaavia lukuja.
Kilometrien lisäksi auton ikä vaikuttaa kestävyyteen. Jos sitä ei ole otettu lainkaan huomioon, niin on kyllä tyhmä tutkimus (tämä kriteeri tosin parantaisi halpojen autojen asemia, kun Mersuilla ajetaan nopeasti paljon).ketäpä edes kiinnostaisi kymmenvuotiaat autot
kymmenvuotiaalla autolla on menossa jo neljäs käyttäjä ja ne ovat käyttäjähistoriansakin vuoksi jo yksilöitä, eikä näin ollen valmistajan tuotantolaatu (=vähävikaisuus) ulotu sinne asti - jareksi
sitten taas kirjoitti:
ketäpä edes kiinnostaisi kymmenvuotiaat autot
kymmenvuotiaalla autolla on menossa jo neljäs käyttäjä ja ne ovat käyttäjähistoriansakin vuoksi jo yksilöitä, eikä näin ollen valmistajan tuotantolaatu (=vähävikaisuus) ulotu sinne astiHanki sitten itsellesi mazdan. Väitän että todella harva ostaa mersua lehtien arvostelujen perusteella. Tuc:kos se siitä juuri mainitsikin kuinka jotkut skodalla ajavat höppänät luulee ajavansa oikeasti paremmalla autolla kuin E-mersu.
- ajeta p..leesti
eilen luin jostain myyntimainoksesta kuinka 1911 syntynyt omistaja oli ajanut Mersullaan 10 vuodessa 25000km!
- Jope
tuc kirjoitti:
Ja tutkimukset perustuvat keskiarvoihin. Keskiarvoisesti Mersuilla ajetaan noin kaksinkertainen määrä verrattuna Mazdoihin.
Mistähän nämä merkkikohtaiset kilometrimäärätutkimukset löytäisi?
- tuc
Jope kirjoitti:
Mistähän nämä merkkikohtaiset kilometrimäärätutkimukset löytäisi?
Tuulilasissa on silloin tällöin ainakin otantoja tutkimuksista. Merkkiliikkeiltä voinee kysyä yksittäisten merkkien ja mallien keskimääräisiä ajokilometrejä.
- tuc
jareksi kirjoitti:
Hanki sitten itsellesi mazdan. Väitän että todella harva ostaa mersua lehtien arvostelujen perusteella. Tuc:kos se siitä juuri mainitsikin kuinka jotkut skodalla ajavat höppänät luulee ajavansa oikeasti paremmalla autolla kuin E-mersu.
Tekniikan maailmassa joskus todettiin, että Mersua on aika turha ottaa testiin, sillä Mersun ostaminen ei syitä tai testejä tarvitse...
En ole varmaan ihan samassa sanamuodossa tuota edellisen viestin juttua sanonut, sillä Skodaa arvostan melko paljon, enemmän kuin muita VAGinoita. Sanoma on kuitenkin oikein.
Kyllä varmasti moni riisikuppikuski uskoo oman autonsa olevan parempi kuin M-B tai BMW, mutta istutetaanpa kerrankin tyypit vaikka vanhaankin edustusmalliin, niin johan mieli muuttuu. - Suomalainen mies
sitten taas kirjoitti:
ketäpä edes kiinnostaisi kymmenvuotiaat autot
kymmenvuotiaalla autolla on menossa jo neljäs käyttäjä ja ne ovat käyttäjähistoriansakin vuoksi jo yksilöitä, eikä näin ollen valmistajan tuotantolaatu (=vähävikaisuus) ulotu sinne astiNii-in. Ketäpä kiinnostaa? Oliskohan kuitenkin niin että ei ehkä kiinnosta, mutta suomen autokanta on n. 10 vuotias keskimäärin, vai oliko vanhempikin? Saatan tietty olla väärässäkin, mutta jostain minulle on tullut sellainen käsitys. Samoin omat havaintoni tien päällä (50 000 km/vuosi).
- jupaja
tuc kirjoitti:
Tuulilasissa on silloin tällöin ainakin otantoja tutkimuksista. Merkkiliikkeiltä voinee kysyä yksittäisten merkkien ja mallien keskimääräisiä ajokilometrejä.
Tilastoissa eivät ole kilometrien mukaan.Esim. tekniikan mailman käytettyjen autojen hinnastosta(lisäliite)on keskimääräiset kilometrit.Mersulla on todellakin kolmannetta kertaa suuremmat keskimääräiset kilometrimäärät.Että sellaisiin tilastoihin suhtauduttava varauksella.Ihan sama tilanne ja tulos oli TM vm.80 lehdessä nro.20.
Että se siitä. - jareksi
tuc kirjoitti:
Tekniikan maailmassa joskus todettiin, että Mersua on aika turha ottaa testiin, sillä Mersun ostaminen ei syitä tai testejä tarvitse...
En ole varmaan ihan samassa sanamuodossa tuota edellisen viestin juttua sanonut, sillä Skodaa arvostan melko paljon, enemmän kuin muita VAGinoita. Sanoma on kuitenkin oikein.
Kyllä varmasti moni riisikuppikuski uskoo oman autonsa olevan parempi kuin M-B tai BMW, mutta istutetaanpa kerrankin tyypit vaikka vanhaankin edustusmalliin, niin johan mieli muuttuu.Taisikin olla itse jva, joka sen taisi mainita tuolla a6 vs 211 threadissa. Anteeksi sekaannus, mutta hyvin sanottu sikäli että varmana on olemassa superb kuskeja, jotka aidosti uskottelee että alla on Eemeliä parempi kapine.
- alla.
jareksi kirjoitti:
Taisikin olla itse jva, joka sen taisi mainita tuolla a6 vs 211 threadissa. Anteeksi sekaannus, mutta hyvin sanottu sikäli että varmana on olemassa superb kuskeja, jotka aidosti uskottelee että alla on Eemeliä parempi kapine.
... ja ovat vieläpä oikeassa!
- jeps
alla. kirjoitti:
... ja ovat vieläpä oikeassa!
nimenomaan tästähän oli kysymys, siinä uskossa onnellisena eläköön. Ei siihen tarvita toisten vakuutteluja edes
- jares
jeps kirjoitti:
nimenomaan tästähän oli kysymys, siinä uskossa onnellisena eläköön. Ei siihen tarvita toisten vakuutteluja edes
No toi Dotse coronet super-bii nyt vielä meniskin, mutta on se vaan niin tyhmän näköistä kun 50:set joret verättää niillä vuoden vanhoilla skodilla hymy aivan persees, vaikka mun -65 mersu vanhoilla päivillään on parempi ajettava kuin noi uusimmat vagit.
- Zahra
Minulla MB S 300 vuosimallia 1993 ja autolla on ajettu kohta 300000 kilometriä eikä summa tunnu vielä missään. Vastaava mittarilukema on lähes mahdoton vastaavan ikäluokan Mazdoissa ym. japanilaisissa.
- Bramfeld
Eiköhän ne rahamiehet laita jo 300000km ajetut mersut vaihtoon ja osta uudet tilalle. Persaukiset joilla on näyttämisen tarvetta ajelee sitten näillä loppuun höylätyillä ja ovat olevinaan niin isoa...
- Zahra
Bramfeld kirjoitti:
Eiköhän ne rahamiehet laita jo 300000km ajetut mersut vaihtoon ja osta uudet tilalle. Persaukiset joilla on näyttämisen tarvetta ajelee sitten näillä loppuun höylätyillä ja ovat olevinaan niin isoa...
Oikeassa olet. Minäkin olen vaihtamassa auton uuteen viisisataseen bmw:hen jolla hurautan sitten toiset 300000km. Olen ostanut kyseisen Mercedeksen uutena vuonna 94. joten vaihdon aika on todellakin käsillä. Korjaan tällä vain väärinkäsitystä joka sattui kohdallani. En brassaile.
- ne -
testi autot bensa vai dsl koneilla
- ALI
HEH HEH HEE.
- ei riemulla rajaa...
...kun mazdalla huristelee !
Heti kun mazda tekee ässälle varteenotettavan kilpailijan lupaan käydä koeajamassa sen.
Taitaa noi testit olla aika tärkeitä sulle ja muillekin mazdakuskeille, ja tottakai ihan ymmärrettävääkin jos ei ole varaa maksaa huoltokuluja.
Silti yllättävää että tulette tänne mersupalstalle selvittämään asiaa. On varmastikin imartelevaa osalle meistä mersumiehistä olla punainen vaate teille riisipojille.
Laitoin kuitenkin palstallenne linkin, josta pääsee vielä nopeammin asian ytimeen...
Ehdotelkaa rauhassa !
Täytyy sanoa että aikoinaan minäkin mietin uutta mazdaa, mutta ostin ässän kun ajattelin että mitä teen 7:llä !!! mazdalla.
Mieluummin ajan joka viikonpäivä tällä yhdellä ja samalla ässällä kuin 7:llä erivärisellä mazdalla.
Ja muista, että autoilu maksaa.....
Mersulla vielä paljon enemmän !!! - juho
Näissä vertailuissa laatuerot on marginaalisia. Onko paras auto 10x laadukkaampi kuin sijalla 11 oleva vai onko sen vikatiheys 0.1 yksikköä pienempi per 100.000tkm? Mikä on vertailussa laadun määritelmä? Se että auto ei kitise mukulakivikadulla vai se että laturin hiilet kestää mazdassa koko auton iän kun mersussa laturi leviää jo 150tkm kohdalla? Lisää fatkaa tutkimuksen perusteista kitoos.
Tässä kuvassa laatupuheet saa uuden muodon, miettikäämme kumpi sittenkin on tärkeämpää, oma elämä vai auton teoreettinen vikatiheys per kuljettu matka. Skodan kuljettajat ei saaneet vaihtorahoja maksamastaan hinnasta takaisin... yläkerran ukolta siis.
http://www.w211.de/pics/crash/03_crash_02.jpg - on laatu?
Saksalaisten tilastojen mukaan esim. C-sarja (203-korinen) on luotettavin.
Onko laatua se, että koskaan ei ole pientäkään vikaa monimutkaisessa tekniikassa? Vai onko laatua se että auto ei jätä koskaan tielle (vrt. vanhan yksinkertaisen takaveto-Volvot)? Mersu on kylläkin kunnostautunut etenkin siinä ettei se jätä tielle (tilastojenkin valossa). Lisäksi Mersu lupaa 30 vuoden ajan, että jos auto jättää tielle, pääset jatkamaan matkaa seurueesin kanssa taksilla, lentokoneella tms.
Ja lisäksi on se 30 vuoden ruostumattomuustakuu.- Hani
Laatu= mitä useamman autoliikkeen ja autokorjaamon ohi pääsee niin, ettei niihin tarvitse poiketa ,sitä laadukkaampi peli.
Elämässä on muutakin kuin autoja. - juuri
Hani kirjoitti:
Laatu= mitä useamman autoliikkeen ja autokorjaamon ohi pääsee niin, ettei niihin tarvitse poiketa ,sitä laadukkaampi peli.
Elämässä on muutakin kuin autoja.Elämässä on todellakin muutakin kuin autoja. Autolla pitää päästä luotettavasti ja turvallisesti paikasta A paikkaan B. Mercedes on tähän oivallinen valinta. Jos matka katkeaa, niin 30 vuoden ajan sinut autetaan perille vaikka lentäen.
- Bramfeld
juuri kirjoitti:
Elämässä on todellakin muutakin kuin autoja. Autolla pitää päästä luotettavasti ja turvallisesti paikasta A paikkaan B. Mercedes on tähän oivallinen valinta. Jos matka katkeaa, niin 30 vuoden ajan sinut autetaan perille vaikka lentäen.
Ei näytä mersu kestävän pohjoisen oloja, C-mallissani meni aikoinaan alle 200tkm ajossa 3 kertaa perä vaihtoon ja muu vikalista oli niin pitkä etten jaksa alkaa sitä edes kirjoittaan.
- tuc
Bramfeld kirjoitti:
Ei näytä mersu kestävän pohjoisen oloja, C-mallissani meni aikoinaan alle 200tkm ajossa 3 kertaa perä vaihtoon ja muu vikalista oli niin pitkä etten jaksa alkaa sitä edes kirjoittaan.
Ettei vain kuskin ajotavalla olisi osuutta asiaan? Joko kyseessä on maanantaikappale tai sitten olet oikein yrittämällä yrittänyt saada sitä autoa paskaksi.
- Bramfeld
tuc kirjoitti:
Ettei vain kuskin ajotavalla olisi osuutta asiaan? Joko kyseessä on maanantaikappale tai sitten olet oikein yrittämällä yrittänyt saada sitä autoa paskaksi.
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in. - W210
juuri kirjoitti:
Elämässä on todellakin muutakin kuin autoja. Autolla pitää päästä luotettavasti ja turvallisesti paikasta A paikkaan B. Mercedes on tähän oivallinen valinta. Jos matka katkeaa, niin 30 vuoden ajan sinut autetaan perille vaikka lentäen.
"Jos matka katkeaa, niin 30 vuoden ajan sinut autetaan perille vaikka lentäen."
Pientä rajaa nyt sille juttujen keksimiselle vaikka MB ihan hyvä auto onkin.
tuo ei pidä paikkaansa! - EXbemaristi
Bramfeld kirjoitti:
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in.Minusta tuli ex-bemaristi jo ennen kuin ehdinostaa ensimmäistäkään. Kaksi autoa hajosi jo koeajolla, ettei päässyt edes testaan kuinka ne kyykyyttäis muita. Vissiin se kolmas olisi ollut ehkä luultavasti jotenkin toimiva mutta miks yrittää vaihtaa, kun mersukin toimii.
- juho
Bramfeld kirjoitti:
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in.kerro mitkä mersun dieselit on laiskoja ja mitkä bmw:n dieselit ei anna mille vastaavankokoiselle mb:n dieselille mitään jakoa? Teholukemia ja malleja olis hyvä nähdä. Käsittääkseni nämä kaksi saksalaismerkkiä on aika identtisiä niin konevalikoiman kuin koneista otettavien litratehojen suhteen, suuria eroja ei voi olla.
- mutta kun viitsitkin
Bramfeld kirjoitti:
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in.aloittaa pahan tuulisen keskustelun niin... vai on 535d on paree kuin nelisatku. onko kokemusta vai onko katottu suorituskyky taulukkoa? Onkos muista ominaisuuksista kuin huippu tehosta faktaliiniä esim. kestävyys seikat. Toi perä juttu kuulostaa mun mielestä aika uskomattomalta. Perustelu: supertusbo miehillä kestää orggisperät 600-800Nm vääntöjä. Kuinkas virivara: mecen pannuis taivas on rajana, bemuista säröää kannet muuteski.
- se vaan on
W210 kirjoitti:
"Jos matka katkeaa, niin 30 vuoden ajan sinut autetaan perille vaikka lentäen."
Pientä rajaa nyt sille juttujen keksimiselle vaikka MB ihan hyvä auto onkin.
tuo ei pidä paikkaansa!Kyllä se totta on. Mulla on asiasta kirjallinen paperi takuuehdoissa (eli huoltokirjassa).
Toki vaihtoehtoina lentämiselle on aina sijaisauto, jos se saadaan sinne paikalle tuoduksi, tai taksi jos se on käytännöllisempi. Mutta totuus on, että lento koko autoseurueelle on kirjallisesti ehdoissa määritelty.
Täältä tähän... - tuc
Bramfeld kirjoitti:
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in.Noniin, ohi meni arvaukseni siis. Pahoitteluni vihjailusta.
Väitän, että jokaisella valmistajalla on maanantaikappaleita. Olen kuullut jopa vain pari vuotta vanhoista 500-sarjan Bemareista, joissa on pahasti kukkaa takaluukun ympäristössä.
Tuota dieselvertailua en kyllä ihan purematta niele, sillä totuuden nykyisistä koneista näemme vasta viiden vuoden päästä, kunhan niillä on ajettu jokunen sata tuhatta.
Jos joku väittää, ettei sillä ole väliä, kestääkö kone sen parin vuoden jälkeen kun itse siitä luopuu, niin voisi miettiä sitä jälleenmyyntiarvoa. Tuskin kukaan ostaisi autoa, josta ei parin vuoden jälkeen saisi juuri mitään vaihdossa. Bemarilla ei kyllä sitä ongelmaa ole, mutta ihan noin vain esimerkkinä tuo. - ihmeen sanoja ?
mutta kun viitsitkin kirjoitti:
aloittaa pahan tuulisen keskustelun niin... vai on 535d on paree kuin nelisatku. onko kokemusta vai onko katottu suorituskyky taulukkoa? Onkos muista ominaisuuksista kuin huippu tehosta faktaliiniä esim. kestävyys seikat. Toi perä juttu kuulostaa mun mielestä aika uskomattomalta. Perustelu: supertusbo miehillä kestää orggisperät 600-800Nm vääntöjä. Kuinkas virivara: mecen pannuis taivas on rajana, bemuista säröää kannet muuteski.
paree,nelisatku,katottu,faktaliiniä,supertusbo,orggisperät,virivara,mecen,pannuis,säröää,muuteski.......................????
- say NI
ihmeen sanoja ? kirjoitti:
paree,nelisatku,katottu,faktaliiniä,supertusbo,orggisperät,virivara,mecen,pannuis,säröää,muuteski.......................????
paree = p-a-r-e-m-p-i
nelisatku = 400 mersun yhteispaine ruiskutuksella varustettu diesel tekniikka
katottu = K-a-t-s-o-t-t-u
faktaliiniä = faktaa, tosiasioita
superturbo = mersun viritetyt dieselmoottorit joissa vaatimuksena 120hp/litra. Parhaat tulokset hipoo 3l 24venttilisellä koneella 500hp/800Nm
orggisperät = siis vakio perävälitys/tasauspyörästö
virivara = Ootko tosissas, virivara tarkoittaa sitä että koneeseen on tehtaalla jätetty hummia kayttämättä...
mece = M-E-R-C-E-D-E-S - B-E-N-Z
pannu = kone, moottori
säröää = mennä rikki
muuteski = M-U-U-T-E-N-K-I-N - khyyllä
Bramfeld kirjoitti:
Ensinnäkin mersun dieselit on niin laiskoja ettei niillä edes viitsi alkaa revittelee ja toisekseen ei tässä kuitenkaan mitään lottovoittajia olla että kestäs monet rengaskerrat/kesä ostaa. Toisekseen vaimoni käytti autoa etupäässä pitkän työmatkan ajamiseen ja en kyllä usko että hänellä olisi mitään tarvetta vihjailevaasi ajotapaan. Vaikka kyseessä olisi maanantaikappale niin antaa se kuitenkin jonkinlaisen kuvan laadusta, eli laatua ei ole saatu tasalaatuiseksi. Vaihdoin tuon auton uuteen dieseli Bmw:en ja ei ole ollut mitään vikoja ja konekin on ihan eri luokkaa niin tehoiltaan kuin kulutukseltaankin. Tällä viitsii ajellakkin jo reippaampia nopeuksia ja ajo-ominaisuudetkin on toista luokkaa.
Täytyy sanoa että tänäpäivänä Bmw:n dieselit menee aika kaukana mersun vastaavista. Otat minkä tahansa Bmw:n dieselin tarkastelun alle niin mersun vastaavan kokoisella ei ole mitään jakoa.
Paras esim. on 535d missä Bmw:n 3 litran dieseli kyykyttää mennen tullen 400 CDI:in.saattaa ne mersun dieselit olla joklku laiskoja muutta kun laiittaa holsetin hx40 ahtimen jo jää jöka ikinen bemarin rutku risteykseen nielemäänb savua....
- Arvi
Löytyisköhän juttu netistä? Jos löytyy, niin laitatko linkin. Olis ihan kiva mielenkiinnosta katsoa mihin seikkoihin on kiinnitetty huomiota laitettaessa autot "laadullisesti" paremmuusjärjestykseen.
- Todella
älä narraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058