bibo ja alkoholi

MariKKa73

Onko alkoholinkäyttönne muuttunut sairastumisen jälkeen?

3

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bipomaster

Käytän paljon enemmän alkoholia. Koen, että alkoholi lääkitsee tilaani parhaiten. Pysyn kuitenkin alkoholin suurkulutuksen rajoissa 24 -annosta. Juon alkoholia lähinnä päivällisen yhteydessä ja viikonloppuisin iltaisin. Suosittelen kaikille lämpimästi. Alkoholista on pelkkiä hyötytekijöitä, kun muistaa aina, että humalatilan kuuluu pysyä varsin maltillisena (alle 1 promille).

• huohkis

Minulla on ollut bipo teinistä saakka, virallisen diagnoosin tosin sain vasta 27-vuotiaana. Joskus 19-20 ikäisenä huomasin että ei ole kaikki ihan kunnossa pääkopassa ja sen seurauksena hillitsin ajoittain ihan tietoisesti alkoholinkäyttöäni. Kun diagnoosi oli virallinen, niin aloitin lääkityksen ja olin sinä aikana yli 2 vuoden ajan täysin absolutisti. Sitten meni vähän lujempaa, jäi lääkkeet ja alkoholi palasi elämääni kaikkine lieveilmiöineen. Nyt on mennyt taas luomuna tasaisemmin parisen vuotta enkä ole alkoholiin enkä lääkkeisiinkään koskenut tuona aikana.

Ainakin minulla se alkoholi ei ole syy vaan seuraus joka johtaa sitten ongelmien ja asioiden vaikutusten laajenemiseen ja pahenemiseen. Parempi olisi olla ilman tai vain kohtuu käyttäjä, mutta eipä se vain aina ole niin helppoa.

• Dikdikdick

Sairaus ollut nuoresta saakka, joten vaikea sanoa miten se on muuttanut alkoholin köyttöäni. Ehkä sellainen tunne on että ne ääripäät ovat korostuneet bipon seurauksena, välillä pitkään ja kosteasti, välillä taas täysi absolutismi. Alkoholinkkulutus seuraa mt-käyrää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe