bibo ja alkoholi

MariKKa73

Onko alkoholinkäyttönne muuttunut sairastumisen jälkeen?

3

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bipomaster

      Käytän paljon enemmän alkoholia. Koen, että alkoholi lääkitsee tilaani parhaiten. Pysyn kuitenkin alkoholin suurkulutuksen rajoissa 24 -annosta. Juon alkoholia lähinnä päivällisen yhteydessä ja viikonloppuisin iltaisin. Suosittelen kaikille lämpimästi. Alkoholista on pelkkiä hyötytekijöitä, kun muistaa aina, että humalatilan kuuluu pysyä varsin maltillisena (alle 1 promille).

    • huohkis

      Minulla on ollut bipo teinistä saakka, virallisen diagnoosin tosin sain vasta 27-vuotiaana. Joskus 19-20 ikäisenä huomasin että ei ole kaikki ihan kunnossa pääkopassa ja sen seurauksena hillitsin ajoittain ihan tietoisesti alkoholinkäyttöäni. Kun diagnoosi oli virallinen, niin aloitin lääkityksen ja olin sinä aikana yli 2 vuoden ajan täysin absolutisti. Sitten meni vähän lujempaa, jäi lääkkeet ja alkoholi palasi elämääni kaikkine lieveilmiöineen. Nyt on mennyt taas luomuna tasaisemmin parisen vuotta enkä ole alkoholiin enkä lääkkeisiinkään koskenut tuona aikana.

      Ainakin minulla se alkoholi ei ole syy vaan seuraus joka johtaa sitten ongelmien ja asioiden vaikutusten laajenemiseen ja pahenemiseen. Parempi olisi olla ilman tai vain kohtuu käyttäjä, mutta eipä se vain aina ole niin helppoa.

    • Dikdikdick

      Sairaus ollut nuoresta saakka, joten vaikea sanoa miten se on muuttanut alkoholin köyttöäni. Ehkä sellainen tunne on että ne ääripäät ovat korostuneet bipon seurauksena, välillä pitkään ja kosteasti, välillä taas täysi absolutismi. Alkoholinkkulutus seuraa mt-käyrää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe