Tällä palstalla varmaankin on paljon näitä että "mikä avuksi jännitykseen" mutta päätin kirjoittaa nyt oman keskustelun.
Tarvitsen NOPEAA APUA JÄNNITYKSEEN, joten en mielelläni halua kuulla teidän "no harjoittelet vaan tätä esiintymistä paljon niin kyllä se siitä, saatat epäonnistua mutta taitosi paranevat" totta, mutta nyt on kyse yhdestä esitelmästä eikä tulevaisuudestani.
Mutta asiaan:
Minulla on huomenna kirjaesitelmä koulussa, minua ei niinkään jännitä, mutta kun seison yksin luokan edessä ja puhun jotakin niin minua alkaa kuumottamaan ja kieli menee solmuun (eli sanat menevät sekaisin ja kuumottaa entistä enemmän epäonnistumisen jälkeen ja olen punainen kuin tomaatti) ja ääneni hiljenee ja kehoni on jännityksessä. (Huom. olen epäsosiaalinen POIKA)
Olen kuullut että aspiriini auttaa jännitykseen hetkellisesti mutta sitä ei nyt ole meillä, joten antakaa ihmeessä pikaisia neuvoja
Esiintymisjännitys nopea apu!!!!
3
303
Vastaukset
- todellinen.apu
Verenpainelääke nimeltään propral auttaa mutta tuskin sitä ehdit hankkimaan huomiseksi.
- poika78978912369
Esitelmä meni päin persettä, 6-. En tarvitse enää neuvoja.
- luovuttamaton
Aspiriini on vihoviimeinen apu jännitykseen, koska ainakin itselläni se aiheuttaa voimakastakin vapinaa. Bentsodiatsepiinit ovat olleet minulla (yli 30 vuotta sitten) liiankin hyvä apu, koska pian ajauduin niiden väärinkäyttöön sekä alkoholin ohella eri päihteiden sekakäyttöön, mistä on ollut pitkä ja kivikkoinen tie takaisin raittiuteen. Sosiaalisiin pelkoihin saa helpotusta olemalla sosiaalisissa tilanteissa, jotka eivät ole liian vaikeita. Jollakin toimivat terapiat (ehkä jopa hypnoosi) hyvin. Itse en ole erakkoluonteena päässyt jännityksestä eroon vanhenpanakaan. Tosin olen oppinut sietämään ja "hallitsemaan" kuitenkin monia sellaisia tilanteita, joissa olisin nuorena ollut pulassa. Periksi ei tule antaa, sillä moni on päässyt eroon jännityksistään...oma elämäni ei toimi tässä hyvänä esimerkkinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272830Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2642673Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51875- 2171405
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2917Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907