Esiintymisjännitys nopea apu!!!!

poika78978912369

Tällä palstalla varmaankin on paljon näitä että "mikä avuksi jännitykseen" mutta päätin kirjoittaa nyt oman keskustelun.

Tarvitsen NOPEAA APUA JÄNNITYKSEEN, joten en mielelläni halua kuulla teidän "no harjoittelet vaan tätä esiintymistä paljon niin kyllä se siitä, saatat epäonnistua mutta taitosi paranevat" totta, mutta nyt on kyse yhdestä esitelmästä eikä tulevaisuudestani.

Mutta asiaan:
Minulla on huomenna kirjaesitelmä koulussa, minua ei niinkään jännitä, mutta kun seison yksin luokan edessä ja puhun jotakin niin minua alkaa kuumottamaan ja kieli menee solmuun (eli sanat menevät sekaisin ja kuumottaa entistä enemmän epäonnistumisen jälkeen ja olen punainen kuin tomaatti) ja ääneni hiljenee ja kehoni on jännityksessä. (Huom. olen epäsosiaalinen POIKA)

Olen kuullut että aspiriini auttaa jännitykseen hetkellisesti mutta sitä ei nyt ole meillä, joten antakaa ihmeessä pikaisia neuvoja

3

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellinen.apu

Verenpainelääke nimeltään propral auttaa mutta tuskin sitä ehdit hankkimaan huomiseksi.

• poika78978912369

Esitelmä meni päin persettä, 6-. En tarvitse enää neuvoja.

• luovuttamaton

Aspiriini on vihoviimeinen apu jännitykseen, koska ainakin itselläni se aiheuttaa voimakastakin vapinaa. Bentsodiatsepiinit ovat olleet minulla (yli 30 vuotta sitten) liiankin hyvä apu, koska pian ajauduin niiden väärinkäyttöön sekä alkoholin ohella eri päihteiden sekakäyttöön, mistä on ollut pitkä ja kivikkoinen tie takaisin raittiuteen. Sosiaalisiin pelkoihin saa helpotusta olemalla sosiaalisissa tilanteissa, jotka eivät ole liian vaikeita. Jollakin toimivat terapiat (ehkä jopa hypnoosi) hyvin. Itse en ole erakkoluonteena päässyt jännityksestä eroon vanhenpanakaan. Tosin olen oppinut sietämään ja "hallitsemaan" kuitenkin monia sellaisia tilanteita, joissa olisin nuorena ollut pulassa. Periksi ei tule antaa, sillä moni on päässyt eroon jännityksistään...oma elämäni ei toimi tässä hyvänä esimerkkinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4145
    2. 66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3044
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2519
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2095
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      840
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      746
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      745
    Aihe