Epätoivo iskenyt totaalisesti

Auttakaajoku

Hei, toivoisin että täällä olisi jotain kohtalotovereita. Mulla on nyt 3kk ajan vasemman munasarjan/lantioluun vieressä ollut ns. paineen tunne aina kun makaan, ei siis tunnu kun seison/kävelen ym vain maatessa. Todella ärsyttävä "kipu". Burana tai mikään ei auta. Olen myös todella todella väsynyt koko ajan, täytyy skarpata kunnolla että pysyn hereillä.. 2vuoden ajan myös tullut jatkuvaa vuotoa, välillä limaista välillä ihan vaan valkoista ja haisee välillä. Lääkärissä olen käynyt verikokeet on otettu sekä klamydia testit eikä niissä näkynyt mitään. Olen myös käynyt gynellä joka ultrasi alavatsan päältä mutta ei tehnyt sisätutkimusta, koska en ole ollut vielä yhdynnässä. Hän sanoi ettei mitään näkynyt. Näkyisikö munasarjasyöpä vatsan päältä tehdyssä ultrassa? Pikkuhiljaa rupee pelottamaan tää koko homma.. Olen siis 17 vuotias enkä todellakaan haluaisi vielä kuolla :(

1

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jghhgdfhdfhgf

En tiedä, mikä sinua vaivaa, mutta tuskinpa olet akuutisti kuolemassa. Sukupuolitauti on aika epätodennäköinen, jos seksuaalisia kontakteja ei ole ollut. Munasarja tuntuisi hoikalla helposti sisätutkimuksessa, mutta tietysti neitsyellä se on vaikea suorittaa, kun pitäisi saada sormella painettua emättimen kautta kohtua ja munasarjoja.

Valkovuotoa kuuluukin olla hedelmällisessä iässä. Murrosiän tietämillä sitä on lienee eniten. Normaali valkovuoto vaihtelee hormonikierron mukaan. Ovulaation tienoolla saattaa olla hyvin runsastakin kirkasta vuotoa. Ovulaation jälkeen valkovuoto vaalenee. Itselläni se on hyvin tahnamaista, vaikkei tulehdusoireita olisi.

Et sanonut, onko hormonikierto säännöllinen, siis onko valkovuotojen ja muiden lisäksi normaalit kuukautiset? Onko anemian mahdollisuus selvitetty (hemoglobiinin voi katsoa vaikka terkkari)? Jos vika on munasarjojen hormonitoiminnassa, niin ehkä e-pillerit auttaisivat? Gynekologin olisi kuulunut sanoa, jollei löydä normaalia munasarjaa ja toisaalta taas, jos jotain poikkeavaa näkyy. Oletan näkymän olleen normaali.

Voisikohan ongelma olla kuitenkin suoliston puolella? Väsymyskin viittaisi enemmän suolistosairauteen. Toisaalta taas suolistosairaus usein vaikuttaa gynekologiseen tilanteeseenkin. Onko ripulia, ummetusta, tms? Ehkä kannattaisi selvittää keliakian mahdollisuus? Voit toki ryhtyä gluteiinittomalle dieetille omatoimisesti, mutta silloin keliakiaa ei saa enää selville tutkimuksilla, ja et saa Kela-korvauksia etkä välttämättä erikoisruokaa koulussa tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3266
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2131
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      45
      2003
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1941
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1461
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1193
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      993
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      42
      827
    Aihe