Fretin hankinta

Onnistuukotämä

Myyvätkö kasvattajat frettiä 16-v lukiolaiselle? Asun kimppakämpässä erään mukavan henkilön kanssa, jota ei fretit haittaa. Asuntoni lähellä on puisto, ja kaupungin laitamilla on metsää, jossa fretin kanssa voisi ulkoilla. Olen ottanut frettien hoidosta selvää. :)

Rahaa minulla on tilillä monia tuhansia euroja, joten pystyn viemään fretin lääkärille. Raakaruokkisin tietty, mutta niistä oikeiden ravintoarvojen muodostamisesta pitää vielä hiukan lueskella.

Myyvätkö kasvattajat siis näin nuorelle? Olen nähnyt ja pitänyt frettejä sylissäkin, ja vieraillut frettikotona. Vai olenko liian nuori, ja pitää odottaa? Vanhempani ovat hekin eläinrakkaita, ja jos ei muuten kyytiä lääkärille saa/rahat loppuu niin uskon että he tukisivat minua.

En käy ulkona juhlimassa, tai pyörimässä kaupungilla useasti. Totta kai minullakin on sosiaalinen elämäni, mutta olen enemmän tällainen kotihiiri, joka kaipaisi omaa lemmikkiä. :D jyrsijöitä ei talossa ole, mutta olen harkinnut että sitten kun saan isomman asunnon, niin voisi ruokakasvattaa hiiriä, hamstereita, rottia ja kääpiöjäniksiä. Tykkään myös jyrsijöistä ja jäniseläimistä, mutta ei se ole vaikeaa ruokkia, niihin kun ei kovasti kiinny kun ne saa statuksen "ruokaeläin". Ajattelin, että seuraavassa asunnossa se saisi toisen kerroksen/olohuoneen. Mutta jos tuntuu, että ruokarläimet tai fretit häiriintyy, niin silloin lopetan kasvattamisen. :)

5

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistuukotämä

      Ruokaeläimille olisi oma huone, koska rotat ja kääpiöjänikset tarvitsee tilaa. Ellei sitten löydy asuntoa, jossa olisi lisärakennus, ja sellaista tuskin löytyy. :D haluaisin kasvattaa ruokaeläimet itse, koska:
      A) pidän pieneläimistä
      B) tiedän kuinka hyvän elämän ne eli
      C) laadukkaalla ruoalla syötetyt eläimet on parempia freteille
      D) tarkoituksena on kasvattaa laumaa yli kolmeen frettiin, ja näen kätevämpänä että sapuskaa on isommalle laumalle jo kotona, eikä tarvitse odotella eläinkaupan aukeamista
      E) fretit pitävät enemmän kokonaisesta eläimestä lihapalojen sijaan

    • ferbe

      Kannattaa laittaa suoraan kasvattajalle viestiä ja kysyä. Tiedän muutaman tytön, joilla on fretit tullut 11-12 vuotiaana ja tällä hetkellä frettipiireissä löytyy muutamia alaikäisiä freinomistajia. En oo ihan varma, saako frettiä luovuttaa papereissa alle 18-vuotiaalle, mutta tämäkin ratkeaa sillä, että allekirjoitatte yhdessä esim. äitisi kanssa sopimuksen. :)

    • fretinkasvattaja

      hyvä kasvattaja ei myy alaikäselle!!

    • laiskakoolet

      Moni kasvattaja kyllä varmasti myy fiksulle alaikäiselle, mutta huoltajan suostumuksella ja huoltaja kirjoittaa myös paperit.

      Mutta varauduhan siihen että todennäköisesti frettiä et saa. Hyvät kasvattajat eivät myy frettejä yksin, ainoastaan pareina tai toisen fretin kaveriksi. Fretti ei ole yksineläjä, ellei satu yksilö joka ei tule toimeen muiden lajitoverien kanssa.

      Olet varmasti myös varautunut siihen että fretit pistävät todennäköisesti vuokrakämppäsi uuteen uskoon. Saako vuokra-asuntoosi ottaa eläimiä?

    • Dkjgutihu

      Meillä oli aikoinaan kääpiökani, ja kotieläinnäyttelyssä se moikkasi rohkeasti kissat ja koirat, mutta jo kaukaan ennen frettien aluetta kani suunnilleen kiipesi paidan alle piiloon ja oli selvästi kauhuissaan. Pelkkä fretin haju riitti monen kymmenen metrin päästä. Eli ei kannata kasvattaa samassa kämpässä edes ruuaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe