Kodin1-epäluotettava?

Verhot

Kodin1.com verkkokauppa lupaa nopeaa toimitusta, 1-3 päivää.
Viikko tilauksesta kulunut ja kun soitin, tilausta ei oltu vielä edes käsitelty, eikä siellä tiedetty onko tuotetta enää jäljellä, maksu kuitenkin suoritettu jo etukäteen.
Vastaavista tapauksista olen kuullut ja nimenoman että tuote loppuu ja asiakkaan oltava aktiivinen että saa rahansa takaisin.

88

24278

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kodin.pyh

      Tuttu juttu. Käytän muita kauppoja.

    • www1

      Anttila Oy:n liikevaihto vuonna 2014 oli 324 miljoonaa euroa. Se teki 64 miljoonan euron liiketappion.

      16. maaliskuuta 2015 Kesko ilmoitti myyneensä Anttila Oy:n 4K INVEST -nimiselle pääomasijoittajalle. Kauppa käsitti 23 Anttila- ja kahdeksan Kodin1-tavarataloa, kaksi verkkokauppaa (NetAnttila ja Kodin1.com), Viron ja Latvian tytäryhtiöt sekä keskustoiminnot. > Kauppahinta oli miljoona euroa <

      • www11

        4K invest teki älyttömästi rahaa , anttilalla ja kodin1 kaupoilla.


      • Huonoabisnestä1234

        #paskatkaupat


      • Anonyymi
        Huonoabisnestä1234 kirjoitti:

        #paskatkaupat

        samat sanat, aivan paska kauppa; täältä ei kannata hankkia yhtään mitään. Asiakaspalvelu on ihan surkeata. Älkää ihmeessä ostako täältä yhtään mitään!!!!!


    • enenää

      Anttila/ kodin 1 mainostavat olevansa erinomanlaisia ja hyvää palvelua vaikka todellisuudessa sieltä EI saa mitään palvelua , soittopyyntöihin ei vastata eikä edes kirjalliseen reklamaatioon.
      Laskutuslisästä ei ole ilmoitettu asianmukaisesti ja tuotteita mainostetaan verkkokaupassa vaikka niitä tuotteita ei edes ole olemassa.
      Olen ollut Anttilan asiakkaana yli 15 vuotta mutta sen jälkeen kun Kesko myi liiketoiminnan kaikki on mennyt huonompaan suuntaan.
      Palvelu on Suomen surkeinta , en suosittele asioimista ko.kaupassa.

    • vain.myymälä.käy

      Asioin vain myymälöissä

    • Reklamaatiotoisenperään

      Sama kokemus täälläkin.
      Nyt jo kaksi viikkoa odotellut 1-3 pv toimituksella luvattuja tuotteita ja asiakaspalvelusta sain ensimmäisen viestittelyn jälkeen ilmoituksen, että "nyt on lähetetty". On kulunut jo toinenkin viikko tilauksesta ja edelleen odottelen...
      Kolme kyselyä jo lähettänyt Kodin1 palautteisiin ja vastauksena vain olan kohotuksia.
      EN SUOSITTELE TILAAMAAN KODIN1 Verkkokaupasta yhtään mitään. Luokatonta palvelua tämän kokoiselta firmalta...

      • Asiakaspyytämättään

        Vaativat asiakasta maksamaan tuotteita joita ei ole edes tilannut. Uhkailevat laittomasti perintätoimistolla. Täysin ala-arvoista toimintaa. EI jatkoon.. konkurssi odottaa
        Ps. verkkokaupasta saa tilattua väärillä henkilötiedoilla vaikka mitä vaan ihan ilmaiseksi!


      • oukkidoukki69

        OKKE!


      • Anonyymi

        Samat kokemukset


    • varo.kaa

      Noin puolitosta kuukautta tilauksesta, useita tiedustelusoittoja, pari viikkoa sitten sanoivat että heillä on järjestelmävirhe ja lupasivat maksaa rahat takaisin antamalleni tilinumerolle, nyt siis 1,5kk:n kuluttua ilmoittavat että tuote on loppu ja kysyvät tilinumeroani jonka 2 viikkoa sitten annoin saadakseni maksamani rahat takaisin.

      Varoitan vakavasti kodin ykkösen verkkokaupasta.
      Älkää ainakaan maksako tuotetta ennen kuin olette sen saanut. Minä tyhmyyttäni näin tein, koska minulla oli kokemuksia vain Sokoksen ja Stockmannin verkkokaupoista eikä niisä ole ongelmia esiintynyt.
      Rahat eivät edelleenkään ole tulleet tililleni.

      • paskanjauhamista

        "Älkää ainakaan maksako tuotetta ennen kuin olette sen saanut."
        Ei Sokos eikä Stockmann eikä mikään muukaan firma lähetä sinulle mitään ennen maksua. Paitsi mainoksia;)


      • vakava.varoitus

        paskanjauhajalle tiedoksi, stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua, stockman vaatii pankkitunnistuksen.
        Ja edelleenkään kodin ykkösestä tilatessasi älä maksa tuotetta ennen kuin olet sen saanut, varaudu siihen ettet saa tuotetta, jos tilaus ilman maksua ei onnistu, älä tilaa.


      • 765hhf
        vakava.varoitus kirjoitti:

        paskanjauhajalle tiedoksi, stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua, stockman vaatii pankkitunnistuksen.
        Ja edelleenkään kodin ykkösestä tilatessasi älä maksa tuotetta ennen kuin olet sen saanut, varaudu siihen ettet saa tuotetta, jos tilaus ilman maksua ei onnistu, älä tilaa.

        "stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua"

        Varmaankin. Itse asiassa en itse ole rekisteröitynyt minnekään, mutta olen ostanut mm. Verkkokaupasta television, joka on tuotu kotiini ja jonka olen maksanut vasta myöhemmin laskun saatuani.


      • hyväyrityskymmenen
        765hhf kirjoitti:

        "stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua"

        Varmaankin. Itse asiassa en itse ole rekisteröitynyt minnekään, mutta olen ostanut mm. Verkkokaupasta television, joka on tuotu kotiini ja jonka olen maksanut vasta myöhemmin laskun saatuani.

        Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille.


      • 765hhf
        hyväyrityskymmenen kirjoitti:

        Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille.

        "Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille."

        En ole mikään yritys. Ostin kuitenkin netin välityksellä television Verkkokaupasta ja maksoin sen Klarna-laskulla pari viikkoa sen jälkeen, kun televisio oli tuotu kotiini.


    • Varoittavaesimerkki

      yleensä en jaksa nähdä vaivaa kirjoitella minnekään, mutta tilasin ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran kodin1-verkkokaupasta. Älkää koskaan tilatko kyseisestä puljusta, siellä ei tunnu olevan kenelläkään mitään tolkkua asioista!!
      Eli, tilasin kuukausi sitten tuotteen, joka oli hyvässä tarjouksessa. Tuotetta oli nettisivujen mukaan varastossa ja lupasivat nopeaa 1-4 arkipäivän toimitusaikaa ilmaiseksi lähimpään Anttilaan. Tilasin tuotteen erämaksulla ja omilla sivuilla kodin1-nettikaupassa tilauksen tila näkyi alusta saakka "otettu käsittelyyn". Ajattelin että kävipä hyvä tuuri. Sitten aikaa kului ja kärsivällisenä odottelin reilun viikon ja kun mitään ei kuulunut, ensin yritin kysellä sähköpostilla, mutta sieltä ei vastausta tullut, joten soitin asiakaspalveluun. Siellä eivät tienneet asiasta mitään, lupasivat laittaa jotain selvityspyyntöä varastolle ja että varastolta joku ottaisi yhteyttä minuun, kun asia selviäisi.
      Kuulosti hyvältä, sitten odotin taas toisen viikon ja kun ei alkanut mitään kuulua jouduin soittamaan uudestaan asiakaspalveluun. Tälläkään kertaa(yllätys yllätys) siellä ei tiedetty mitään asiasta, mutta tuotteen tietoihin nettisivuilla oli ilmestynyt teksti "myyntiintulopäivä 29.6.2016".
      Asiakaspalvelussa lupailtiin että tilaamani tuotteeni lähtee viimeistään tuolloin tulemaan ja taas kerran tyydyin heidän vastaukseen ja jäin odottelemaan. Ajattelin että hyvinhän tässä lopulta kävi, saan tuotteen alennettuun hintaan epätietoisen monen viikon odottelun jälkeen. Sitten juuri ennen tuota kyseistä 29.6 eli myyntitulopäivää tulee sähköposti kodinykkösiltä, jossa kerrotaan että tilaus peruutettu. Ei auta kuin taas soittaa asiakaspalveluun ja kysyä mitä ihmettä? Kuukauden odottelun jälkeen, juuri kun he olivat saamassa tuotetta, tilaus peruutetaan heidän toimesta?! Asiakaspalvelussa ei muutakuin pahoitella "olen pahoillani, että tämä tieto tuli sinulle vasta nyt". Puhelu ei silläkään kerralla edennyt yhtään mihinkään, joten lopetin puhelun. Asiakkaan kohtelu oli täysin surkeaa, eikä kellään tuntunut olevan mitään tietoa, miten koko pulju toimii.
      No sitten ajattelin, että vaikka tuotteen hinta on noussut, tilaisin saman tuotteen uuteen hintaan, kun nyt on tiedossa milloin he saavat tuotetta myyntiin. Täytän tiedot ja valitsen laskutavaksi erämaksun. Kas kummaa, enää ei voikaan maksaa useammassa erässä. Ainoastaan verkkopankkimaksu heti on toiminnassa. EN todellakaan kaiken tuon jälkeen ole antamassa rahojani etukäteen kyseiselle puljulle. Päätän tilata tuotteen muualta.
      Opetuksena kaikille, älkää KOSKAAN tilatko kodin1 verkkokaupasta. Luvatut toimitusajat ovat täysi vitsi ja jos tuote sattuukin loppumaan, asiakkaalle ei ilmoiteta kuin kuukauden viiveellä. Onneksi en maksanut rahojani etukäteen, luin että monella ollut niiden takaisin saamisen kanssa pahoja ongelmia. Sähköpostia siellä kukaan ei lue ja asiakaspalvelussa osataan vain pahoitella kaikkea. Ainiin, asiakaspalvelun jonotuskin on maksullista, jonne joutuu soittamaan ja jonottamaan "pari" kertaa. Kusetusta koko firma!

    • Järkyttynyt

      Pieni varoituksen sana sinulle, joka olet harkitsemassa tilaamista "uudelta" Kodin 1:ltä!

      Katselin noin viikon heidän nettisivuiltaan yhtä sivupöytää ja eilen päätin soittaa heidän asiakaspalveluun ja selvittää tarkemmin miten toimitus, mahdollinen palautus yms. nykyään toimii.

      Selvisikin, että heillä on normaali 14 vrk palautusoikeus. Palautusta varten on tuotteen lisäksi alkuperäisten pakkausten ja mukana tulevien muovien olevan uutta vastaavassa kunnossa. Tämän lisäksi ennen palautusta sinun tulee lähettää valokuvat tuotteesta heidän palveluunsa, jonka jälkeen joku ne hyväksyy tai ei. Tämän jälkeen heidän toimestaan tilataan tuotteen haku.

      Kuitenkin tässä kohtaa järkytyin! Jos et ole tuotteeseen tyytyväinen ja heti ensi katsomalta palautat sen, sinun tulee maksaa kaikki toimituskulut jotka ovat yhteensä vähintään 118 e!

      118 euroa kuulostaa aika isolta riskiltä ainakin minulle. Taidan tästä siirtyäkin etsimään muista kaupoista sivupöytiä !

      • 1618

    • eiolenäkynytliikkeitä

      Onko kodin1 vielä toiminnassa?

    • Kylläsevieläloppuu

      Eikö kodin1.kin ole ollut jo pitkään loppumis uhan alla?

      • Tulossaon

        Konkurssiin menee varmasti vielä..


      • Jeesiö
        Tulossaon kirjoitti:

        Konkurssiin menee varmasti vielä..

        Ei mene, koska siellä on nyt ruotsalaiset asialla. Ostivat käyttöoikeuden Anttilan Kodin1 verkkokaupan nimeen. Mitään muuta samaa ei ole vanhan Anttilan Kodin1 kanssa tekemistä. Varmasti heillä on muuta, laajempaa toimintaa Ruotsissa. Suomeen myynti ei paljoa hetkauta heidän talouttaan.


    • Mayhem2013

      Itse tilasin sohvan alennusmyynnistä, luettuani näitä kommentteja olin hiukan kauhuissani, että kuinka tulee tilaus etenemään. Tänään tuli sohva, toimitus lupaus oli 5-10 arkipäivää ja näin olikin. Sohva on upea ja eipä paljoa valittamista ole.
      Paskaa palvelua on helppo kommentoida, joten laitetaan ketjuun yksi tyytyväinen asiakas.

    • fiatpuntoo

      Menee konkurssiin niinkun anttilakin meni

    • vittumitäpaskaa2017

      Postittavat hajonaisia tavaroita :(

    • Tavarateitule

      Rikosilmoituksen teen seuraavaksi kodin1 liikkeestä

    • turhalafka12345

      turha lafka

    • jumankaaaaaauta66666

      Todella epäluotettava!

    • Kodin1myöskonkkaan

      Samaa puulaakia kun anttila oli. Konkkaan menee varmaan.

      • Jeesiö

        Ei ole vanhan Anttilan ja A:n Kodin1 kanssa mitään tekemistä. Ruotsalaiset ostivat itselleen tunnetun suomalaisen kaupan nimen käyttöoikeuden nettikauppaansa. Eikä mene konkkaan, koska myynti Suomeen on pientä, heillä on varmasti myyntiä Ruotsissa enemmänkin.


    • pesufyffex

      ei nämä konkurssit tule ainakaan tälle eliitin seurakunnalle yllätyksenä , tuntuu kaikki kiinteistöt siirtyvän eläkeyhtiöiden omistukseen ( eläkkeiden turvasijoitus) ostavat tappihintaan , saavat muuteman vuoden "hyvää vuokraa" sitten tietoinen loka naamalle , näin on nykyään klobaalia toimintaa nämä verkostot , saadaan aloitettua uudella nimellä , uusilla nuorilla duunareilla , omalla halvalla tehdyllä kiinteistöllä ( tai petikaverin ) ja taas myydään kiinteistö samoille ( rahanpolttajille) ja vanhan 1 e arvoisen kiinteistön myynti
      pelikaveri rakennusliikkeelle joka rakentaa tappihintaista asumista ...paikkaan ja näin on "pesty" rahat.

    • okokokok

      ok ok

    • TodVihainen

      KYLLÄ ON EPÄLUOTETTAVA!! älkää ostako sieltä. Tilasin kuukausi sitten sohvan ja ei alkanut kuulumaan niin otin tänään yhteyttä ja kerrottiin että sohva on loppuun myyty ja tilaukseni on peruttu, eikä minulle ilmoitettu mitään!!!

    • HuonoaLaatua

      Ostettiin Kodin 1 nojatuolit ja kesti kuukauden ennen kuin tilaus saapui. Nyt tappelen ensimmäisen nojatuolin kanssa missä sovitteet eivät osu kohilleen.....aika näyttää lähtevätkö takaisin...vituttaa ihan kybällä !

    • Huonokokemus

      Tilattiin kodin1: sta TV taso ja lipsto noh ne tuli kyllä aika nopeasti mutta TV tasossa on valmistusvirhe kaapit eivät toimi niin kuin pitää (potkukaappi) ei potkaise kaappia ulos ja lipastosta tuli väärän värisee ovet 👍🏻 Asiakaspalvelu ei vastaa näistä vaan piti tehdä reklamaatio! Ja siitä jo yli kaksi viikkoa ja ei vieläkään mitään! Ja kaiken lisäksi kun kävin kaupassa, asiakaspalvelija oli aika törkee ja käski ollla ”kärsivällinen” aika tylisti! En suosittele paikkaa!!!

    • Koditon1

      Tilasin toukokuun alussa tyhjään asuntoon kodin kalusteet (ruokailutila, mh, sohvaryhmä) joille nettikaupassa ilmoitettiin toimitusajaksi noin viikko. No, tein tilauksen ja maksoin, tuli ilmoitus: toimitusaika 3 vko. Soitin. Vähintään kolme viikkoa, ehkä kuukausi. Juu kiitos ei kuukautta tyhjässä asunnossa patjalla. Peruin heti tilauksen. Rahanpalautus sitten olikin oma episodinsa, siinä meni sen puolisentoista kuukautta, puolentusinaa sähköpostia ja kolmeen kertaan tasan samoilla tiedoilla täytetty rahanpalautuslomake. Tänä päivänä asiakaskokemukset ja elämykset kiinnostavat - minulle Kodin1 tarjosi vahvan ja ikimuistoisen vitutuselämyksen.

    • Voooivitttu

      Mikä tori.fi sivustoa vaivaa. Laitoin toriin asiallisen ilmoituksen, se julkaistiin ja yht äkkiä parin tunnin päästä poistettiin. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja ovat nyt monta päivää käsitelleet asiaa. Eilen tuli päätös etteivät voi enään julkaista ilmoituksiani.

      MITÄ HELVETTIÄ?!?!?!?!?!?

      Julkaisuni oli se että tarjoan pakettiautolla kuljetusapua. Vastaavia ilmoituksia tori.fi sivulla on kymmeniä ympäri suomen.

      MITEN TÄLLÄISIÄ TORI.FI KALTAISIA YRITYKSIÄ VOI OLLA VIELÄ 2017 ???

    • pettynyttttttttt

      ÄLKÄÄ TILATKO KODIN1:STÄ!! Mietin loppuvuodesta 2017 että uskallankohan tilata Kodin1:stä sohvapöytää, kun osa oli antanut huonoa palautetta että esim etukäteen maksun jälkeen tuote ei ole tullutkaan. Tein siis niin että otin laskulle jolloin mun ei tarvitsisi pyytää rahoja takaisin. Noh, tuote tuli kyllä mutta nyt tiedän miksi ÄLKÄÄ KOSKAAN TILATKO KODIN1STÄ!. Ihmettelin miksi sain maksuvaatimuksen Svea perinnältä, jossa oli pöydän hinta 10,43€ maksukehotushintaa. Laitoin viestiä että laskua ei ole tullut (tiedän koska laitetaan joka ainoa kirje pöydälle kunnes tarkistetaan ne mainoksiksi)

      Esim Elisalla ne laskun tulematta jättämisestä korvasi mun maksuvaatimuksen. No, sain viestin Svealta että ne ei korvaa mitään, koska muka ovat lähettäneet laskun ja huomautuskirjeen(viimeksi mainitun posti virheellisesti laittoi vanhaan kämppääni). En oo siis saanut kumpaakaan, pelkän maksuvaatimuksen. Nyt tiedän miksi tuolta en tilaa enää ikinä. Dyyttivät postia / sitä ettei uusi asukas vienyt kuorta takaisin postiin. Ihanku se olis hänen vika...

    • Amanda4

      Ihan surkea palvelu edelleen. Tilattiin sohva terassille. Sama juttu ”Nopea toimitus” mutta kesti 2,5 viikkoa ennen kun tuote tuli.. ja tietysti väärät osat. Heidän moka mutta minä jouduin soittelemaan ja odottamaan. Lupasivat että oikeat osat tulevat seuraavalla viikolla ja pahoittelivat.. nyt on mennyt kohta kolme viikkoa siitä eikä ole vieläkään sohva tullut. Yhteensä 1,5kk vaikka lupasivat 2vko max. Olen valittanut useamman kerran mutta heidän mielestä tämä on ihan ok koska on sesonki aika. En suosittele tätä kauppaa kenellekään enkä itse enää ikinä tue tätä kauppa! Törkeä henkilökunta asiakaspalvelussa ja tilausta saa näköjään odottaa monta viikkoa/kuukautta.

    • hohhoijjaa

      Neljättä viikkoa odotellaan sohvia.

    • Tukkonokka

      Kodin1 toimii enää verkkokauppana. Tavarat tulevat hitaasti, eikä nopeutta kyllä luvatakkaan. 1-3 viikon toimitusaika. Kuvan perusteella tilasin tosi kauniin, 100% puuvillaa olevan maton, ja odotin kiltisti sen toimitusta. Ja hienostihan se Hakosen kyydillä tuli. Yksi asia vaan oli jäänyt maton tuotekuvauksessa mainitsematta. Matto haisee hirveälle homeelle! Homeallergikkona sain samantien kasvoihini paksun ihottuman, silmät ja nielu kirvelee. Nyt täytyy muistaa tästä edespäin, että mitään laadukasta ei saa halvalla. Matto päätyi parvekkeelle, ja tulikivenkatkuinen reklamaatio Kodin1 asiakaspalveluun.

    • Kodin1konkurssi

      Loppu häämöttää uskoisin. Anttilaa kaipailen

    • tuomas8

      Älkää hyvät ihmiset tilatko täältä koskaan mitään, Ostin sängyn joka puolen vuoden sisään meni käyttökelvottomaksi. Noin 30 viestiä soittoa asiakaspalveluun pyytävät videiota viasta, kun videon toimittaa sanovat että kun vika ei kunnolla näy videossa eivät ole korvaus velvollisia. Onko muut sattumoisin menneet samaan halpaan ja tilanneet jenkkisänkyä tuolta ?

      • hupiostokset

        Virolaista "laatua:" samaa mitä suomisoffa aikoinaan myi


      • Jeesiö
        hupiostokset kirjoitti:

        Virolaista "laatua:" samaa mitä suomisoffa aikoinaan myi

        Muistaakseni Suomisoffa myi asiakkailtaan saamia vanhoja huonekaluja uusina. He vain verhoilivat sohvat uudestaan.
        Ei tarvitse ihmetellä, jos heillä oli vaikeuksia toimittaa tietyn "mallikappaleen" mukainen sohva, noin niinkuin esimerkkinä. Syynä oli tietysti se, että ei ollut saatu vanhoina vaihdokkisohvina tällaista mallia sattumalta lisää. Mallit saattoivat vaihdella hyvinkin paljon, jos esim. olivat hommanneet jostain vaikka 40 vuotta vanhan sohvan, ja joku toinen myi heille 5 vuotta vanhan käytettynsä. Toiminta alkoi jostain Lapin suunnalta. Muistaako kukaan vanhempi ihminen tätä tapausta? Asiakkaille ei kerrottu, etä sohvat olivat kierrätyskamaa ja korjattuja eli lähinnä verhoiltu uudelleen vanhoihin runkoihin. Jäivät tästä kiinni!


    • RyssäpaskalafkaELIkodin1

      Tilasin 400€ arvoisen tv-taso. Sain luultavasti myymälässä olleen mallikappaleen, kun siinä oli kosteusvaurio, kolhuja, naarmuja, jne. Ei pahoitteluita, ei mitään. Nyt toista kuukautta odoteltu, jos saisi rahat takaisin. Tv-taso han haettiin jo viime kuun alusta. Taitaa mennä oikeuteen asti, ennen kuin saan rahani.

      Älkää tilatko mitään.

    • Sarisiren

      Uskomattoman huonosti toimiva toimituspalvelu tällä yrityksellä. Verkkokaupasta ei kannata tilata mitään, ellet ole valmis olemaan kotona kesken työpäivän vastaanottamassa tuotteita.
      Tilausta ei voi enää perua, kun ilmoitetaan, että tuotteet tulevatkin noin kuukauden kuluttua.
      Jos et ole vastaanottamassa tuotteita, joudut jollain keinoin hakemaan ne kuitenkin noutopisteestä. Toimitusaika klo 10-16.
      Olen ollut moneen kertaan yritykseen yhteydessä, etten voi olla kahta päivää kotona odottamassa kolmea taulua, mutta ei auta. Tämän päivän verkkokauppaa? Samat tuotteet olisivat olleet myymälässä, mutta kuvittelin saavani ne helpommin perille,kun ovat niin kookkaita.

    • Saris

      PALVELEVA MYYMÄLÄ ESPOOSSA
      Ystävällinen asiakaspalvelu. Erilaisia maksutapoja. Joustava toimitus.
      RAHTI ALK. 6,95 €
      Toimitamme tilauksesi luotettavasti! Jos et ole tyytyväinen tuotteisiin, voit palauttaa ne 14 päivän sisällä.
      TARVITSETKO APUA?
      Onko sinulla kysyttävää - asiakaspalvelumme auttaa!
      LUOTETTAVA TOIMITUS!
      Lähetämme varastotuotteet normaalisti 5-10 arkipäivässä! Tiesithän, että meillä on luotettava toimitus?
      USKOMATONTA ROSKAA!

      Tilasin kolme taulua Kodin1-verkkokaupasta, koska isokokoisina ne eivät mahdu autoon. Sain tilausvahvistuksen 14.1. ja siinä kiiteltiin tilauksesta.
      Tämä nopea verkkokauppa lähetti 4.2.2019 viestin, jossa todetaan, että taulut on lähetetty, eikä tilausta saa enää perua.

      Toimitusajasta mainittiin, että se on klo 10-16 kuljetusyhtiön ilmoittamana päivänä. Eli joudut ole olemaan silloin pois töistä, tai hakemaan taulut noutopisteestä.

      Ilmoitin heti, että haluan perua tilauksen, sillä juuri siksi halusin kuljetuksen, mutta en voi olla yhtiön armoilla aikataulujen suhteen.
      Olen ottanut yli 20 kertaa yhteyttä Kodin1: een ja saanut ilmoituksen, että voin perua tilaukseni maksamalla heille lisää 30€, taulujen ja niiden maksetun kuljetusmaksun lisäksi.

      Sain kuljetusyhtiöltä viime viikolla tiedon, että taulut tulevat sekä 14.2. että 15.2., eli joudun odottamaan kotona niitä kaksi päivää. Kodin1 ilmoitti, että heidän puolestaan voin valittaa kuluttaja-asiamiehelle, mutta muuten heitä asia ei kiinnosta.

      Varauduin olemaan kotona ainakin 14.2, että näkisin edes ensimmäisen taulun ( he ilmoittivat jälkikäteen, että vaikka kaikki on pakattu kerralla, heillä on oikeus lähettää tuotteet useassa eri erässä).
      Sain yllättäen kuitenkin 12.2. klo 07 aamulla tekstiviestin, että 14.2. toimitus tuleekin 12.2.. En voinut olla yhtäkkiä töistä poissa ja jouduin perumaan tietenkin tämän.
      Nyt 13.2. sain jälleen tekstiviestin, että joku toimitus tulisi 20.2., eli ilmeisesti kolme taulua tulisivat jokainen eri päivinä, vaikka ne on lähetetty 4.2.
      Yhtiöstä ei saa kenenkään vastaavan nimeä tai yhteystietoja, ainoastaan Petra, paula tai joku muu automaattinimi vastailee.

      Yhtään tuotetta en ole vielä nähnyt, liike olisi ollut 15 km päässä ja tämä välinpitämättömyys ja totaalinen kuluttajan huijaus raivostuttaa.
      Toki jostain sivulta 7 toimitusehdoista löytyy ko yhtiötä suojaava lauseke. Jatkan kuluttaja-asiamiehelle, kunhan näen, miten asia etenee.

      • Saris

        Tuotteet saapuivat reilun kuukauden kuluttua ja kaksi kolmesta oli vääriä. Lisäksi kannattaa huomioida, että Kodin1 käyttämä Hakonen ei tuo tuotteita ovelle, vaan ne täytyyitse hakea kadulta heidän ilmoittamanaan ajankohtanaklo 10 ja 16 välillä, eli työaikana.
        Nyt odotellaan palautusnoutoa ja reilu viikko sitten siitä ja joskus rahat takaisin.


    • Anonyymi

      Elkää tilatko Kodin 1 mitään. Itse odotellut tuotetta jo kuukauden, vaikka toimitusajaksi sovittu 10-15 vrk. Kahteen kertaan ollut asiakaspalveluun yhteydessä. En ole maksanut tuottetta etukäteen onneksi. Ilmoitin heille etten tule heiltä jatkossa mitään tilaamaan, vaikka tuotteen ehkä joskus saan. Missään nettikaupassa ei ole näin surkeaa palvelua ollut. Et saa tuotetta sovitussa ajassa, asiakaspalvelu ei toimi, eikä yhtään mikään. Todella surkeaa palvelua!

    • Anonyymi

      On epäluotettava. Todella pettynyt roskaan mitä me sieltä tilattiin. :( odotettiin sänkyä monta kuukautta ja se näyttää luonnossa aivan kamalalta ja myyntipuhekin oli niin vääristelty. Muka memoryfoamia petari.
      Saman tavaran saa jostain sotkasta murto-osalla kodin1 hinnasta.

    • Anonyymi

      Myöskin huutokaupat sivuston tavarat eivät enää vastaa myynti-ilmoituksessa olevia tuotteita. Katteltiin juhannussa kärryä joka oli huudettu ko. sivustolta: kippaava jarrullinen kärry mutt olikin ei kippaava jarruton kärry! ja meidän silmien kattellen raato koko kärry, oli ratkeamia ja pari rengasta kärsineitä ja jousitus pursus ruosteravoista jne.
      Kannattaa kyllä näemmä kiertää ko. sivut, jos haluu käytettävää tuotetta.

    • Anonyymi

      Tilasin 25.6 päiväpeitteen. Paketti tuli viimein 23.7. Olisin tarvinnut peitteen 14.7 juhliin joten jouduin hakemaan sen kaupasta. Nyt jos palautan sen 53 € arvoisen peitteen niin joudun maksaa palautuskuluja 13,90 €. Eli en suosittele tilaamaan mitään Kodin1:stä.

      • Anonyymi

        Palauta Kodin1:n peite kauppaan. Sulla on varmaan kuitit tallella?


    • Anonyymi

      Tilasin Kodin1 sängyn ja toimitus kesti kolme viikkoa. Kun se vihdoin ja viimein tuli oli tuote täysin puutteellinen. Väärät päälliset ja eri kokoa yms. En suosittele kenellekään enkä koskaan tilaa sieltä mitään!!!

    • Anonyymi

      Tilasin sängynpäädyn 120cm- kesti 3 viikkoa tulla- sitten tulee viesti viikkoa ennen että on kadunvarsitoimitus eli sinun pitää itse kantaa kerrostalossa tavara kotiin....
      Vaikka tilauksessa 39,95 euron kuljetusmaksu.

      Sitten tulee vasta edellisenä iltana klo 16.42 yksi ilmoitus seuraavana iltana klo 18-20 välillä tapahtuvasta toimituksesta- ei vaihtoehtoja eikä kommentointimahdollisuutta
      Ihmisillähän voi olla jotain menoa sovittuna seuraavaksi päiväksi....

      No- sängynpääty tuli ja niin painava ja leveä, että naisihmisenä en pystynyt kantamaan sitä- sanoin kuskille, että vie sen takaisin. Kuski ei sanallakaan ehdottanut, että voi kantaa sen

      Nyt KodinYkkönen kehtaa laskuttaa sen 39,95 euroa kuljetusmaksun sekä toisen 39,95 euroa palautuksesta

      Älkää tilatko mitään tuosta firmasta- ei minkäänlaista palvelua ja kaikki painavat esineet pitää siis itse kantaa.....

    • Anonyymi

      Tilattiin pöytä kesällä. Kuljetusvaurio. Uusi tilalle reilu kk toimitusajalla. Sekin rikki, ei edes käynyt meillä kun kuljetusliike totesi asian. Uutta on nyt odotettu Ny 2 kk. Samaa pöytää myydään alle 20 vrk toimitusajalla. Onkohan tuo firma menossa konkurssiin vai miksi homma ei toimi? En tilaisi sieltä enää mitään. Konkka-tilanteessa rahat jää saamatta, kuten tavarakin.

    • Anonyymi

      Sama juttu olen odottanut verhoja jo yli 3 viikkoa.

    • Anonyymi

      Surkea kokemus myös minulla. Yli 3 kuukautta odottanut että saan tilauksen, mutta ei vaan tule vaikka kysellyt perään useamman kerran. Älkää ostako Kodin1:sta mitään!!!! Kodin1 omistaa Bygghemma Group ja Bygghemma Group:lla on toimintaa suomessa myös seuraavien yritysten kautta: Taloon Yhtiöt Oy, Netrauta Finland Oy, M&M Visions Oy, TM Finland Oy sekä Edututor Oy. Katsoin niin Bygghemma some tileillä oli ruotsalaiset valittanut ihan samoja ongelmia kuin tässä ketjussa (lisäksi ilmeisesti poistelevat negatiivisia kommentteja) eli koko konserni tuntuu olevan täysin mätä ja jos joku yritys joutaisi mennä koronan aiheuttaman laman takia konkurssiin, niin se on tämä koko konserni.

    • Anonyymi

      Älkää tilatko mitään ei saa tuotteita...... olen odottanut rahoja 3kk. Pitää varmaan tehdä rikosilmoitus!!!!!!

    • Tilasin marraskuussa 2020 Nydala parisänkyrungon. Tammikuussa 2021 toimittivat jotakin ihmepalikoita joista ei taikurikaan olisi saanut sängynrunkoa. Asiakaspalvelu halusi kuvat kahdesta paketista ,lähetin kuvat ja he olivat sitä mieltä ,että tuote on oikea,vaikka sisältivät palikoita . Sitten he halusivat kuvat paketit avattuna, jolloin he vihdoin tajusivat ,että tuote ei ole sängynrunko. En tiedä tänä päivänäkään mitä k.o palikat ovat. Peruin kaupat.Minulle jäi tunne ,että k.o. sängynrunkoa ei ollut saatavilla.En suosittele kodin1 kenellekään. Minä sain vaan mieliharmia-

    • Anonyymi

      Lähettivät väärän tuotteen. Eivät myönnä virhettään, vaikka lähetin kuvat minulle toimitetusta tuotteesta. Asioin kuluttajaneuvojan kanssa ja seuraavaksi pitää tehdä valitus kuluttajariitalautakuntaan.

    • Anonyymi

      Todella epäluotettava, tilauksen toimitus minulla kestänyt 1,5 kuukautta, eikä asiakaspalvelu tee mitään kolmen yhteydenottoni jälkeen.

    • Anonyymi

      Kaksi viikkoa odottanut tilaustani. Laitoin asiakaspalveluun viestiä, että koska tilaukseni toimitetaan. Vastattiin, että selvitämme tavaran toimittajalta mikä on tilanne. Yhteyden-otosta nyt kulunut kolme päivää, enkä ole saanut vastausta. En suosittele kyseistä yritystä. Raha kelpaa, tavara ei liiku asiakkaalle.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut rahojaan takaisin?? Nimim. Odottelen..

    • Anonyymi

      Tilausvahvistusta ei toimitettu tilauksen yhteydessä, vaan se piti pyytää erikseen sähköpostilla. Varastotuotteen toimitusaika olikin useita viikkoja, mikä jää tilatessa helposti huomaamatta. Asiakaspalvelu ei palvele, vaan toistaa muutamaa fraasia. Jos haluat kokemuksen 80-luvun postimyynistä, täällä voit päästä aika vastaavaan fiilikseen.

    • Anonyymi

      Erittäin hidasta tuntuu olevan tuotteen toimitus. Tilausvahvistuksessa luki, että KUN tuote lähtee Ruotsin varastolta, kuluu 5-8 työpäivää kunnes lähetys on Suomen jakelussa. Mietin tässä parikolme viikkoa odotelleena että mikähän kokonaisaika tulee olemaan kunnes tuotteen saan. Luulin tilatessa että toimitusaika tilauksesta tuo 5-8 päivää Suomeen; onkohan sivusto harhaanjohtava tilausvaiheessa? Lisäksi uudestaan tuotetta katsoessani tilauksen jälkeen hinta olikin eri! En koskaan toiste tule tilaamaan Kodin1:stä enää mitään, vaikka saapuva tuote olisi oikeakin. Ilmeisesti tilauksesta vasta alkavat tekemään....
      Never again! Ei voi suositella asiallisesti ottaen kenellekään.

    • Anonyymi

      Oli sovittu toimitus päiväsaikaan , no eipä tietenkään

    • Anonyymi

      Sama toiminta jatkuu vielä 2022.... Laitoin 24.4.2022 tilaukseen yhden sohvan. Odottelin tiistaihin 26.4. asti, eikä tilausvahvistusta tullut. Soitin aspaan josta ihme kyllä vastattiin minuutissa. Kerroin tapahtuneen ja että haluaisin perua tilauksen. Ei ollut kuulemma heillä mitään tilausta näkyvissä, kluulemma tekninen virhe. Lupasi että rahat saa takaisin kun laitan heille spostiin maksutiedot yms... Nytr mennyt kaksi päivää lisää eikä vielä mitään reaktiota ole tullut... Taitaa minullekkin käydä sama kuin muille että viikkoja menee.... Sohva olisi kiva saada kotiin mutta rahat makoilee yhä tällä paskalafkalla......

    • Anonyymi

      Ja markkinointipostia tulee tästä paskafirmasta.
      Perut uutiskirjeen niin eikö saatana kuukauden kuluttua tule taas mainosta. Peruin uutiskirjeen taas, nyt piti jo laittaa järempää konstia. Jonnekin TV-ohjelmaan tämä pulju pitäisi saada esille!! Samanlainen paska kuin Vannetukku tämä Kodin1....

    • Anonyymi

      Tilasin Kodin1.com verkkokaupasta tiskialtaan. Aikaa remontin alkuun oli reilut kaksi viikkoa. Nyt on perjantai ja remppa alkaa maanantaina, allas on jossain Saksassa maannut reilun viikon eikä ole liikahtanut sieltä minnekään. Eli joudun hankkimaan toisen altaan tilatun tilalle. Olen soittanut pari kertaa asiakaspalveluun, he eivät voi soittaa toimittajalle, vain sähköpostiviesti oli mahdollinen. No, mitään vastausta ei tullut sähköpostiin, eli en tule saamaan tilattua allasta ensi maanantaiksi. Toimitusajaksi oli luvattu 3 - 8 arkipäivää. On kuulemma arvio. Sanoin, että teillä ei lue: arvio, vaan toimitusaika. Eli peruin tilauksen ja rahat tulee kun tulee, kuulemma ei tietoa palautusajasta. Älkää hyvät ihmiset tilatko ko. firmasta mitään. Samaan puulaakiin kuuluu Netrauta ja Taloon.com. Heidän asiakkailla samoja kokemuksia.

    • Anonyymi

      Taloon comista tilasin kotimaisen peilikaapin ja kaikki toimi loistavasti. Autokuski kärräsi kaapin siirtolavalla autotalliin sisälle. Lavaa ei suostunut viemään mukanaan pois. Ehkä homma toimi ja tuote oli oikea, koska tuli suoraan suomalaiselta valmistajalta.
      Nyt olisin ollut tilaamassa lipastoa Kodin1:stä, koska vastaavaa ei ole muualla, mutta luettuani näitä juttuja, en tilaakaan.

    • Anonyymi

      Paska verkkosivuilla tilata kun tilaus ei liiku mihinkään,, huijareita vissiin

    • Anonyymi

      Aivan hirveä mesta. En suosittele kenellekkään tilausta.
      Peruin itse oma tilauksen, vaiken edes vastaanottanut niin pitää silti maksaa 59€ palautuksesta. Järkyttävää!!!!

    • Anonyymi

      epäluotettava

    • Anonyymi

      Paskat

    • Anonyymi

      Kiitos näistä negatiivisista palautteista. Olen muuttamassa uuteen kotiin ja olin tilaamassa useamman huonekalun, mutta nyt en kyllä tilaa mitään kyseisestä lafgasta. Mulla on todella ikävä alkuperäistä Kodin1:stä. Sieltä tuli enben vanhaan ostettua vaikka mitä.

    • Anonyymi

      Olisinpa lukenut nämä kommentit ennen omaa tilausta. Älkää tosiaankaan tilatko mitään tuolta firmalta! En ensinnäkään tiennyt, että tämä firma on nykyään ulkomaisessa omistuksessa ja tuotteet lähetetään jostain ulkomailta. Menin uskomaan, että korkeahko hinta takaisi edes jonkinnäköisen laadun. Hinta on korkea, mutta tuotteiden laatu surkea! Tilasin aurinkotuolin, joka oli rikki jo toimitettaessa. Sain tilalle uuden, joka aluksi näytti ehjältä, mutta heti kun otin sen käyttöön, se hajosi tuhannen p***un päreiksi. Tässä vaiheessa laitoin viestiä asiakaspalveluun, että en enää kolmatta kertaa halua samaa tuolia, vaan rahat takaisin tai lahjakortin. Sain sitten lahjakortin, joka vastasi aurinkotuolin arvoa (ilman postikuluja), jolla hankin polyrottinki ruokapöydän tuolit terassille, joista osan jouduin maksamaan vielä itse kun hinta ylitti lahjakortin arvon, plus kalliit rahtikulut siihen päälle. Tuolien toimituksessa kesti kolmisen viikkoa. Kun tuolit saapuivat, ihmettelin pientä pakettia. No, ne olivat osina, ja piti itse koota, vaikka tästä ei mainittu tuotesivulla mitään. Osat olivat ihan vääntyneitä ja oli todella hankala saada väännettyä ne edes jotenkuten kokoon. Lopputuloksena tuolin jalat ovat ihan vinossa ja tuolit keikkuvat. Ei ole enää voimia tehdä reklamaatiota kolmatta kertaa. Vein tuolit perheenjäsenelle, jolla ne ovat käytössä nurmikolla jolloin epätasaisuus ei niin paljon haittaa kuin terassin tasaisella pinnalla. Mitään en tule enää tuosta p**kalafkasta tilaamaan ja hyvä tietää, että Netrauta jne. ovat samaa konsernia, joten välttelen jatkossa niitäkin!

    • Anonyymi

      En saanut edes kasattua tv-tasoa.

      Reiät oli porattuna miten sattuu, osa 2 mm päästä reunasta joten joo, varmasti ei kestäisi edes ja osa vinoon. Ruuvit ja kiristysruuvit (vai mitälie) jotain sekundaa, muovipäällyste (?) vain pyörii.
      Taustalevy oli ohutta pahvia jossa puukuvioinen tarra. Tuotteen kuvauksessa mainittu vain "Mänty". Ei ollut kaunista mäntypintaa kuin kuvassa vaan ruskeanvihertäviä läikkiä. Ohjeet oli tiivistetty kolmeen kuvaan.

      Toimitus kesti 3 viikkoa, ei väliaikatietoja. Sitten postnordilta viesti, toimitus tänään tai huomenna klo 16-22. Ei vaihtoehtoja. Tuotteeen paketissa lukee Vidaxl.

      Luulin, että maanantaikappale. Mutta googletuksen perusteella ihan vastaavia kokemuksia muillakin.

      Palatausmaksu perustuu "tuotteen tilavuuteen".
      En enää ikinä tilaa yhtään mitään tältä yritykseltä.

      • Anonyymi

        Anteeksi, merkintää oli toimituksessa. Tuote lähti Saksasta ja viikkoa ennen toimitusilmoitusta oli turussa. Hain itse noutopisteestä.

        Toimitustiedoissa oli ruotsin varasto ja 5- 8 arkipäivää. Siihen ei täsmää..


    • Anonyymi

      Myyvät tuotteita joita eivät pysty kuitenkaan toimittamaan. Odotuttavat asiakkaita viikkokaupalla!

    • Anonyymi

      Tuote ihan ok. Toimitusaika venyi ihan holtittomasti eikä asiasta infottu mitenkään yrityksen taholta 🙁. Toimitusaika sinänsä on, mitä pitää. Pulmana vain useamman viikon viive lähetyksen alkuunpanossa.

      • Anonyymi

        Näin oli myös itsellä, itse asiassa koko tilaus oli kuulemma (mukamas?) hävinny välillä. Taisi kestää lähemmäs 3kk! Ilmeisesti odottavat tietyn määrän tilauksia ja sitten vasta pistävät tilauksen tehtaalle...

        No, oli sentään hyvä sänky, vaikka muutama juttu epäilytti. Sänky on sellanen jenkkisängyn tyylinen, sivusta aukeava, 120cm. Ennen kaikkea epäilytti saranamekanismin kiinnipysyminen, kun kovin nuukat ruuvit ja miten kestää pohjalaatikon kulmien kiinnitys saranoiden lisäksi avaamisen ja sulkemisen. No, on nyt kolmisen vuotta pysynyt hyvänä.
        Pohjalevy kyllä turhan ohutta kovalevyä, saranakiinnityskin voisi olla ohuilla läpipulteilla tai koneruuveilla, periaatteessa joku lukitus sen varalta, että runkopatja lävähtää yllättäen alas kun itse ottaa/laittaa jotain laatikkoo

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Yleiskatsaus
      Arvostelut
      Yritys

      Kodin1
      Arvostelua 12 819 • Keskitasoinen
      TrustScore 3,5/5 tähteä
      3,5


      VARMENNETTU YRITYS
      Kategoriassa Huonekaluliike

      www.ko
      din1.com
      Yrityksen toiminta
      Näytä kaikki

      Aktivoitu profiili

      Pyytää arvosteluja – niin hyviä kuin huonojakin

      Ei ole vastannut huonoihin arvosteluihin
      Arvostelua
      3,5
      yhteensä 12 819

      5 tähteä
      43 %
      4 tähteä
      22 %
      3 tähteä
      9 %
      2 tähteä
      8 %
      1 tähti
      Älkää missään nimessä ostako Kodin1:stä…
      Älkää missään nimessä ostako Kodin1:stä yhtään mitään. Kodin1:n myyjä Laternassa (vielä kun heillä myyntipiste siellä oli) tunnusti heidän photoshoppaavan tuotteista otettuja kuvia, jotta ne olisi myyvempiä. Sain tämän tietää vasta tilauksen jälkeen. Ostin sohvan netin kautta, joka ei laadullisesti tekotavaltaan ja väriltään vastannut yhtään nettisivujen vastaavaa tuotetta. Myyntiehdoissa kertovat, ettei tuotteen kuva vastaa todellisuutta studiovalaistuksen vuoksi, mutta kun vielä photoshoppaavatkin tuotteet. Järkyttävää huijaamista. Luulin tilaavani kauniin sitruunan keltaisen sohvan kun todellisuudessa oli vihreänruskea kauhistus. Jouduin kaiken kukkuraksi maksamaan palautuskulut 99,90 euron edestä. Törkeää huijaamista!

    • Anonyymi

      Älkää ikinä tilatko Kodin1:sestä mitään! Tilasin puisen sängynrungon, joka tuli VidaXL:n paketissa. Osat olivat surkeasti sahattu ja tuotteesta irtosi tikkuja. Sänky oli loppujen lopuksi myös kokoamiskelvoton, koska osat eivät olleet oikean kokoisia. Palautuksesta joutuukin sitten pulittamaan 80€...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe