Kodin1-epäluotettava?

Kodin1.com verkkokauppa lupaa nopeaa toimitusta, 1-3 päivää.
Viikko tilauksesta kulunut ja kun soitin, tilausta ei oltu vielä edes käsitelty, eikä siellä tiedetty onko tuotetta enää jäljellä, maksu kuitenkin suoritettu jo etukäteen.
Vastaavista tapauksista olen kuullut ja nimenoman että tuote loppuu ja asiakkaan oltava aktiivinen että saa rahansa takaisin.
Ilmianna
Jaa

35 Vastausta

Tuttu juttu. Käytän muita kauppoja.
Ilmianna
Jaa
Anttila Oy:n liikevaihto vuonna 2014 oli 324 miljoonaa euroa. Se teki 64 miljoonan euron liiketappion.

16. maaliskuuta 2015 Kesko ilmoitti myyneensä Anttila Oy:n 4K INVEST -nimiselle pääomasijoittajalle. Kauppa käsitti 23 Anttila- ja kahdeksan Kodin1-tavarataloa, kaksi verkkokauppaa (NetAnttila ja Kodin1.com), Viron ja Latvian tytäryhtiöt sekä keskustoiminnot. > Kauppahinta oli miljoona euroa <
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
4K invest teki älyttömästi rahaa , anttilalla ja kodin1 kaupoilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
#paskatkaupat
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Anttila/ kodin 1 mainostavat olevansa erinomanlaisia ja hyvää palvelua vaikka todellisuudessa sieltä EI saa mitään palvelua , soittopyyntöihin ei vastata eikä edes kirjalliseen reklamaatioon.
Laskutuslisästä ei ole ilmoitettu asianmukaisesti ja tuotteita mainostetaan verkkokaupassa vaikka niitä tuotteita ei edes ole olemassa.
Olen ollut Anttilan asiakkaana yli 15 vuotta mutta sen jälkeen kun Kesko myi liiketoiminnan kaikki on mennyt huonompaan suuntaan.
Palvelu on Suomen surkeinta , en suosittele asioimista ko.kaupassa.
Ilmianna
Jaa
Asioin vain myymälöissä
Ilmianna
Jaa
Sama kokemus täälläkin.
Nyt jo kaksi viikkoa odotellut 1-3 pv toimituksella luvattuja tuotteita ja asiakaspalvelusta sain ensimmäisen viestittelyn jälkeen ilmoituksen, että "nyt on lähetetty". On kulunut jo toinenkin viikko tilauksesta ja edelleen odottelen...
Kolme kyselyä jo lähettänyt Kodin1 palautteisiin ja vastauksena vain olan kohotuksia.
EN SUOSITTELE TILAAMAAN KODIN1 Verkkokaupasta yhtään mitään. Luokatonta palvelua tämän kokoiselta firmalta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vaativat asiakasta maksamaan tuotteita joita ei ole edes tilannut. Uhkailevat laittomasti perintätoimistolla. Täysin ala-arvoista toimintaa. EI jatkoon.. konkurssi odottaa
Ps. verkkokaupasta saa tilattua väärillä henkilötiedoilla vaikka mitä vaan ihan ilmaiseksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OKKE!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Noin puolitosta kuukautta tilauksesta, useita tiedustelusoittoja, pari viikkoa sitten sanoivat että heillä on järjestelmävirhe ja lupasivat maksaa rahat takaisin antamalleni tilinumerolle, nyt siis 1,5kk:n kuluttua ilmoittavat että tuote on loppu ja kysyvät tilinumeroani jonka 2 viikkoa sitten annoin saadakseni maksamani rahat takaisin.

Varoitan vakavasti kodin ykkösen verkkokaupasta.
Älkää ainakaan maksako tuotetta ennen kuin olette sen saanut. Minä tyhmyyttäni näin tein, koska minulla oli kokemuksia vain Sokoksen ja Stockmannin verkkokaupoista eikä niisä ole ongelmia esiintynyt.
Rahat eivät edelleenkään ole tulleet tililleni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
"Älkää ainakaan maksako tuotetta ennen kuin olette sen saanut."
Ei Sokos eikä Stockmann eikä mikään muukaan firma lähetä sinulle mitään ennen maksua. Paitsi mainoksia;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
paskanjauhajalle tiedoksi, stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua, stockman vaatii pankkitunnistuksen.
Ja edelleenkään kodin ykkösestä tilatessasi älä maksa tuotetta ennen kuin olet sen saanut, varaudu siihen ettet saa tuotetta, jos tilaus ilman maksua ei onnistu, älä tilaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vakava.varoitus kirjoitti:
paskanjauhajalle tiedoksi, stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua, stockman vaatii pankkitunnistuksen.
Ja edelleenkään kodin ykkösestä tilatessasi älä maksa tuotetta ennen kuin olet sen saanut, varaudu siihen ettet saa tuotetta, jos tilaus ilman maksua ei onnistu, älä tilaa.
"stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua"

Varmaankin. Itse asiassa en itse ole rekisteröitynyt minnekään, mutta olen ostanut mm. Verkkokaupasta television, joka on tuotu kotiini ja jonka olen maksanut vasta myöhemmin laskun saatuani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
765hhf kirjoitti:
"stockman ja moni muukin lähettää tavaran rekisteröityneelle käyttäjälle ennen maksua"

Varmaankin. Itse asiassa en itse ole rekisteröitynyt minnekään, mutta olen ostanut mm. Verkkokaupasta television, joka on tuotu kotiini ja jonka olen maksanut vasta myöhemmin laskun saatuani.
Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hyväyrityskymmenen kirjoitti:
Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille.
"Jos tarkoitat Verkkokauppa.com (https://www.verkkokauppa.com/fi) nimistä yritystä,se myy laskulla vain yrityksille."

En ole mikään yritys. Ostin kuitenkin netin välityksellä television Verkkokaupasta ja maksoin sen Klarna-laskulla pari viikkoa sen jälkeen, kun televisio oli tuotu kotiini.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
yleensä en jaksa nähdä vaivaa kirjoitella minnekään, mutta tilasin ensimmäisen ja samalla viimeisen kerran kodin1-verkkokaupasta. Älkää koskaan tilatko kyseisestä puljusta, siellä ei tunnu olevan kenelläkään mitään tolkkua asioista!!
Eli, tilasin kuukausi sitten tuotteen, joka oli hyvässä tarjouksessa. Tuotetta oli nettisivujen mukaan varastossa ja lupasivat nopeaa 1-4 arkipäivän toimitusaikaa ilmaiseksi lähimpään Anttilaan. Tilasin tuotteen erämaksulla ja omilla sivuilla kodin1-nettikaupassa tilauksen tila näkyi alusta saakka "otettu käsittelyyn". Ajattelin että kävipä hyvä tuuri. Sitten aikaa kului ja kärsivällisenä odottelin reilun viikon ja kun mitään ei kuulunut, ensin yritin kysellä sähköpostilla, mutta sieltä ei vastausta tullut, joten soitin asiakaspalveluun. Siellä eivät tienneet asiasta mitään, lupasivat laittaa jotain selvityspyyntöä varastolle ja että varastolta joku ottaisi yhteyttä minuun, kun asia selviäisi.
Kuulosti hyvältä, sitten odotin taas toisen viikon ja kun ei alkanut mitään kuulua jouduin soittamaan uudestaan asiakaspalveluun. Tälläkään kertaa(yllätys yllätys) siellä ei tiedetty mitään asiasta, mutta tuotteen tietoihin nettisivuilla oli ilmestynyt teksti "myyntiintulopäivä 29.6.2016".
Asiakaspalvelussa lupailtiin että tilaamani tuotteeni lähtee viimeistään tuolloin tulemaan ja taas kerran tyydyin heidän vastaukseen ja jäin odottelemaan. Ajattelin että hyvinhän tässä lopulta kävi, saan tuotteen alennettuun hintaan epätietoisen monen viikon odottelun jälkeen. Sitten juuri ennen tuota kyseistä 29.6 eli myyntitulopäivää tulee sähköposti kodinykkösiltä, jossa kerrotaan että tilaus peruutettu. Ei auta kuin taas soittaa asiakaspalveluun ja kysyä mitä ihmettä? Kuukauden odottelun jälkeen, juuri kun he olivat saamassa tuotetta, tilaus peruutetaan heidän toimesta?! Asiakaspalvelussa ei muutakuin pahoitella "olen pahoillani, että tämä tieto tuli sinulle vasta nyt". Puhelu ei silläkään kerralla edennyt yhtään mihinkään, joten lopetin puhelun. Asiakkaan kohtelu oli täysin surkeaa, eikä kellään tuntunut olevan mitään tietoa, miten koko pulju toimii.
No sitten ajattelin, että vaikka tuotteen hinta on noussut, tilaisin saman tuotteen uuteen hintaan, kun nyt on tiedossa milloin he saavat tuotetta myyntiin. Täytän tiedot ja valitsen laskutavaksi erämaksun. Kas kummaa, enää ei voikaan maksaa useammassa erässä. Ainoastaan verkkopankkimaksu heti on toiminnassa. EN todellakaan kaiken tuon jälkeen ole antamassa rahojani etukäteen kyseiselle puljulle. Päätän tilata tuotteen muualta.
Opetuksena kaikille, älkää KOSKAAN tilatko kodin1 verkkokaupasta. Luvatut toimitusajat ovat täysi vitsi ja jos tuote sattuukin loppumaan, asiakkaalle ei ilmoiteta kuin kuukauden viiveellä. Onneksi en maksanut rahojani etukäteen, luin että monella ollut niiden takaisin saamisen kanssa pahoja ongelmia. Sähköpostia siellä kukaan ei lue ja asiakaspalvelussa osataan vain pahoitella kaikkea. Ainiin, asiakaspalvelun jonotuskin on maksullista, jonne joutuu soittamaan ja jonottamaan "pari" kertaa. Kusetusta koko firma!
Ilmianna
Jaa
Pieni varoituksen sana sinulle, joka olet harkitsemassa tilaamista "uudelta" Kodin 1:ltä!

Katselin noin viikon heidän nettisivuiltaan yhtä sivupöytää ja eilen päätin soittaa heidän asiakaspalveluun ja selvittää tarkemmin miten toimitus, mahdollinen palautus yms. nykyään toimii.

Selvisikin, että heillä on normaali 14 vrk palautusoikeus. Palautusta varten on tuotteen lisäksi alkuperäisten pakkausten ja mukana tulevien muovien olevan uutta vastaavassa kunnossa. Tämän lisäksi ennen palautusta sinun tulee lähettää valokuvat tuotteesta heidän palveluunsa, jonka jälkeen joku ne hyväksyy tai ei. Tämän jälkeen heidän toimestaan tilataan tuotteen haku.

Kuitenkin tässä kohtaa järkytyin! Jos et ole tuotteeseen tyytyväinen ja heti ensi katsomalta palautat sen, sinun tulee maksaa kaikki toimituskulut jotka ovat yhteensä vähintään 118 e!

118 euroa kuulostaa aika isolta riskiltä ainakin minulle. Taidan tästä siirtyäkin etsimään muista kaupoista sivupöytiä !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sitten heräsit,kävit kusella,laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkmaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Suomalaiset suivaantuivat uuden Kodin1:n hinnoista – ”Jos tilaat 20 eurolla, 59 euron toimituskulut ovat liikaa.”"

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005040725.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kodin1 vielä toiminnassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ainakin netissä: https://www.kodin1.com

Kivijalasta ei ole tietua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikö kodin1.kin ole ollut jo pitkään loppumis uhan alla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Konkurssiin menee varmasti vielä..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse tilasin sohvan alennusmyynnistä, luettuani näitä kommentteja olin hiukan kauhuissani, että kuinka tulee tilaus etenemään. Tänään tuli sohva, toimitus lupaus oli 5-10 arkipäivää ja näin olikin. Sohva on upea ja eipä paljoa valittamista ole.
Paskaa palvelua on helppo kommentoida, joten laitetaan ketjuun yksi tyytyväinen asiakas.
Ilmianna
Jaa
pääsi paukku PYLLYSTÄ
Ilmianna
Jaa
Titityy titityy
Ilmianna
Jaa
Menee konkurssiin niinkun anttilakin meni
Ilmianna
Jaa
Postittavat hajonaisia tavaroita :(
Ilmianna
Jaa
Rikosilmoituksen teen seuraavaksi kodin1 liikkeestä
Ilmianna
Jaa
turha lafka
Ilmianna
Jaa
Pierettäääö
Ilmianna
Jaa
Todella epäluotettava!
Ilmianna
Jaa
Samaa puulaakia kun anttila oli. Konkkaan menee varmaan.
Ilmianna
Jaa
ei nämä konkurssit tule ainakaan tälle eliitin seurakunnalle yllätyksenä , tuntuu kaikki kiinteistöt siirtyvän eläkeyhtiöiden omistukseen ( eläkkeiden turvasijoitus) ostavat tappihintaan , saavat muuteman vuoden "hyvää vuokraa" sitten tietoinen loka naamalle , näin on nykyään klobaalia toimintaa nämä verkostot , saadaan aloitettua uudella nimellä , uusilla nuorilla duunareilla , omalla halvalla tehdyllä kiinteistöllä ( tai petikaverin ) ja taas myydään kiinteistö samoille ( rahanpolttajille) ja vanhan 1 e arvoisen kiinteistön myynti
pelikaveri rakennusliikkeelle joka rakentaa tappihintaista asumista ...paikkaan ja näin on "pesty" rahat.
Ilmianna
Jaa
ok ok
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kodin1-epäluotettava?

Kodin1.com verkkokauppa lupaa nopeaa toimitusta, 1-3 päivää.
Viikko tilauksesta kulunut ja kun soitin, tilausta ei oltu vielä edes käsitelty, eikä siellä tiedetty onko tuotetta enää jäljellä, maksu kuitenkin suoritettu jo etukäteen.
Vastaavista tapauksista olen kuullut ja nimenoman että tuote loppuu ja asiakkaan oltava aktiivinen että saa rahansa takaisin.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta