hei kohta lippusia tulee ja salettimies maksaa heti itse 1/3 osa palkasta kun eka maksu tulee.soitan ulosotto miehelle.pitääkö mun muuta kertoa kun guunipaikka ja palkka .lippusia tulee.tietysti vuokral asun ja pitääö kosla mainita tartten töissä.saako hinnan selville jos sanon 2000 vaik on 2500.tuo auto ainut harraastus,en tosiaan juo enkä pelaa .henkireikä tuo autokertokaa kokemuksia
ulos otto kokemuksia
39
622
Vastaukset
Suosittelen että menet paikalle kun tulee eka kutsu ulosmittaustilaisuuteen. Siellä pähkitään miten velkaa aletaan hoitaa. Katsotaan myös varallisuus esim auto. Varmaan käy kattomassa autosi arvon jostain eli hyvä olla itse paikalla ettei vedä ihan hatusta. Yleensä 2000-3000€ koslan saa pitää aika varmasti.
- salettimies
no ainakin ite soitan sinne heti ja sanon rupean palkasta maksaa.vuokralla asun.eli autosta velkaa ja se on panttina sav rahoituksel.ja maksanu ajal sieltä sain 1800.mitenkähän tämmönen tilanne.pitää varmaan kertoo.tästä kosla velasta kiinni jään.ylitöitä teen.pienet erät.henkireikä.vuorotuötä teen.pitää sekin sanoa.taksillako sunnuntaisin
- salettimies
mulle ekaksi pinenpiä lippusia tulee. olin talvel masen takia saikul.jäi nekin sit jumiin pienet maksut.tosta koslasta kiinni pitäny
- velkakello
kysynkin nyt ?kun ulosotos olen aja joudun muuttamaan koska vuokraantaja rattee asunnon .6 kk irtisanomisaika.niin voiko anoa sosiaaliluottoa vuokratakuisiin.olis kyky maksaa takasi.parempi se luotto kun ruinaisin 3kk takuita merkintöjeni takia.se luotto maksetaan takaisin onnistuu.luia pienin erä 20.empä käyttäis veromarkkoja.mitä mieltä olette.pakko asunto saada duunit.ja ei itse aiheutettu irtisanominen,nyt yksityisellä.sit anon kaupungilta
- velkakello
luin just.voi hakea vuokra vakuuksiin.pien tuloiset.parempi tämä joutus takas maksaa kun sossul maksattas 3 k takuut.hakis 1500.sais ne vakuudet ja väh muuttorahaa.luin 20e pienin maksuerä.teen nimittäin paljo yli ja viikonloppu töitä.ja hakemas piemenpään.
- Jkiuofgh
Aloittaa käymällä ensin ala-asteen loppuun ja sen jälkeen yläasteen ja ehkä jopa ammattikoulun. Siitä sitten onkin hyvä ponnistaa kohti aikuisuutta ja raha-asioiden hallintaa.
- velkakello
kuules.olen käynyt peruskoulun.yläasteen.ammattitutkinnon.duunis.niinn että ?
- Jkiuofgh
velkakello kirjoitti:
kuules.olen käynyt peruskoulun.yläasteen.ammattitutkinnon.duunis.niinn että ?
No, miksi kirjoitat kuin apukoululainen?
- MaunuHakoköngäs
Niin....! Eivät se opettajat siellä ala-tai yläkoulussa ole pätkääkään kiinnostuneita muusta kuin siitä oppikurssista mitä ovat sillä hetkellä opettamassa. Tänä aikana AD 2016 EI OLE sellaisia oppiaineita joissa opetetaan selviytymään! Suurin osa porukasta, jotka jättävät amiksen taakseen eivät ole koskaan oppineet esim. mitä on lainan korko, entäs joustolainan korko ja siihen ympätyt muut kulut!!! Ei auta peruskoulu, eikä amis!!! Kokemuksen ja persnahan kautta tähän kasvetaan! Jos kokemuksesta ei opi ja tekee samoja mokia uudelleen kysymys on tyhmyydestä!
No ehkä voi ajatella, että ainakin oli hauskaa!!! Pärjäilkää höpönassut!
- Puuta.heinää
Jos kirjoittaisit suomeksi, useampi lukisi tekstisi, ja saisit enemmän vastauksia.
- velkakello
EI ole puuta heinää.pitänee virallisesti kirjoittaa sitten.että ,ulos otto .muuttokin tulossa.KYSYNkin voiko vähä varainen saada muutto tukea tai avustusta kaupungilta?mulla 6 kk irtisanomisaika.todettu kohtalainen masennus ,velkojen vuoksi.jaksan vaan duunia painaa.jouduin nettilaina koukkuun.hankittuani läppärin ja pankkiavaimet.rahaa tyrkyttivät oikein tuli joka paikast.sitten tuli seinä vastaan.kukaan ei myöntäny yhdistelmä tai isompaa lainaa enää-velat kuitannu pois.no tuleepa ulosotossa maksettua.minulla jo tukihenkilö diakonia.omalääkäri ym.ei kannata syytellä.
- Velkainen
Pakko nyt vastata kun urpot ei osaa kuin haukkua! Mitä siitä jos kirjoituksessa virheitä, että kiukuttaa! On olemassa erilaisia syitä siihen! Saat sossusta apua varmasti muutto kustannuksiin, menet ja selität tilanteen ja pyydät diakoniaa vaikka mukaan! Voi hallelujaa ihmiset miksi edes kommentoitte jos ette osaa vastata kysymykseen!
Terv. Myös itse veloissa!
- köyhyysraja
Taitaa olla nii, että tulojen pitää olla alle köyhyysrajan, onko se n. 1100€/kk netto saadakseen sossusta muuttokustannuksiin apua. Vai mitenköhän on?
- rfrjigjitjjg
Yksinäisellä pitäisi asumis- ja eräiden muiden hyväksyttyjen menojen jälkeen jäädä käteen vajaat 500. Jollei jää, erotus maksetaan toimeentulotukena.
- vielä.tämäkin
Niin ja jos itse VAPAAEHTOISESTI maksaa ulosottoon, ei saa senttiäkään sossusta. Mutta jos ulosottomies ilmoittaa työpaikan palkanlaskentaan ulosotosta ja palkanlaskija tilittää maksun ulosottoon, tällöin saat toimeentulotukea sossusta. Vähän ihme käytäntö!
- jcjcjvjjvtobte
Yhteiskunnan tehtävä ei ole maksella asukkaidensa kulutusluottovelkoja. Parempi olisi, jos maksukieltorajoja tarkistettaisiin eikä pienituloiselta otettaisi enää niin paljoa. Jos se ei ole mahdollista, pitäisi toimeentulotukeen ainakin saada ulosottomenoille jokin pienenkö omavastuu, esim. 50-80 euroa. Tämä kannustaisi ihmisiä hoitamaan omaa talouttaan paremmin.
- Jupelius
Hei, ei sossun toimeentulotuki ole mikään automaatti. Ulosoton jälkeen sinulle pitää jäädä suojaosuus. Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2016 lukien:
Velallinen yksin: 678,00€
Velallinen
1 elatuksen varassa: 921,30€
Velallinen
2 elatuksen varassa: 1164,60€
Velallinen
3 elatuksen varassa: 1407,90€
Ulosmitattava määrä:
1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).
3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).
4. Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrä ulosmitataan yksi kolmasosa neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta ja lisäksi neljä viidesosaa sen ylittävästä palkanosasta. Palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.
Palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta ja äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata pääsääntöisesti yksi kolmasosa. Myös lomarahat, luontoisedut, provisiot ja erilaiset palkkiot ovat palkkatuloa. Ulosmitattava määrä lasketaan nettotuloista. Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia.
Tämä on suora lainaus oikeus.fi-sivustolta
Tässä teille infoa arvoisat lajitoverit! - notarius
jcjcjvjjvtobte kirjoitti:
Yhteiskunnan tehtävä ei ole maksella asukkaidensa kulutusluottovelkoja. Parempi olisi, jos maksukieltorajoja tarkistettaisiin eikä pienituloiselta otettaisi enää niin paljoa. Jos se ei ole mahdollista, pitäisi toimeentulotukeen ainakin saada ulosottomenoille jokin pienenkö omavastuu, esim. 50-80 euroa. Tämä kannustaisi ihmisiä hoitamaan omaa talouttaan paremmin.
Hyvinvointivaltion tehtävä on huolehtia asukkaistaan! Siksi minäkin maksan veroja! Minua ei kiinnosta mihin se raha menee koska sitä en voi tietää.
Valtio käyttää verorahat haluamallaan tavalla esim. maksamalla muiden EU-maiden maksamattomia luottoja Euroopan suurille pankeille jotta näille ei tule pääomakulutappioita.
Mitäpä siitä epätoivoisesta suomalaisesta jos nyt on ulosotossa. Ei se meille veronmaksajille kuulu. Ulosmittauksia, häätöjä ym. kivaa valtion taholta jotta ihmiset motivoituisivat. Akka ja kakarat hankeen! Sillä me saamme Suomen nousuun, otamme niiltä joilla ei ole enää mitään otettavaa!
Tästä saamme vielä mainion TV-formaatin: Köyhät Spagaatissa.
- vielä.tämäkin
Asumistukea haettaessa Kela ei muuten lainkaan huomioi ulosottovelkoja. Lisäksi asumistuki määräytyy BRUTTOtulojen mukaan, mikä on älytöntä.
- velkakello
LASKIN soskun laskurilla.mulle n.100e kk toimeentuloa ,SIT kun ulosotot alkavat,ja se on jatkuvaa tarkan laskelman tein.
- velkakello
Itse minä velkani maksan.Ei yhteiskunta.Veroja viel kans itekkin.Ulosotot ei vielä alkaneet mutta lähiaikoina..Ne jo muutovaiheessa tililtä menee.Neuvoja edelleen.Asiallisia nyt olleet.Ottaako ulosotto ylityöt sitten tililtä niitäkin teen?
- cddusuiviufvpifv
"Itse minä velkani maksan.Ei yhteiskunta."
Jos saat ylimääräistä toimeentulotukea ulosottomaksuihin, silloin tavallaan yhteiskunta maksaa velkojasi, et sinä. Tämä sinun on hyvä tajuta.
- velkakello
No voi teidän kanssa.suomi kateellisten maa .En ole ainut kohta ulosottolainen.Saiskin ulkomailta lainan .Niin ei kuulis vittuilua olevan soskun asiaks.KIITOS.Kokemuksia muilta tähän.Ihan ihmetellä tätä. kateutta?
- vie.tuhkatkin.pesästä
Kyllä ulosotto käy käsiksi myös ylityöpalkkoihin. Lisäksi veronpalautukset ulosotto vie. Se on rahanahne veijari se ulosotto!
- erkgokthkotk4ohkth
Mitä enemmän ulosotto vie, sitä nopeammin pääset veloistasi eroon. Sitähän sinä kuitenkin haluat?
- velkakello
niin haluankin .Aika hyvin hankin saattaa ylitöitä olla 400e tilillil.Voutilainen saa viedä.VEROTTAJAKIN MUISTAA.Aiemmimmille kirjoituksille.Pakko minun sitä muutto apua siis tukea sitten soskusta pyytää.Ei kannata minua pummiksi sit haukkua.Voutilainen saa viedä kaiken liian .Asunto olla .Kerta vakiduuni.Asunto edistää työntekoa etten lopputiliä kateelliset ota.En minä siel soskus jatkuvasti jouda käymän.Lukekaa sosiaalitoimiston perusteet kateelliset.Mulla diagnoosi kohtalainen masennus.Silti duunia jaksan tehä.En aio luovuttaa .Elämässä muutakin tärkeempää kun raha.Opin sen tässä nyt.
- ysxiiywciuwehiucfhiuwe
Kun vouti vie sinulta palkasta, joudut hakemaan toimeentulotukea ulosoton takia. Eli tavallaan yhteiskunta maksaa velkojasi, et sinä. Joten kyllä sinä jonkin sortin pummi olet.
- velkakello
JA voin syödä kaurapuuroo ja makaroonia. En ronkeli ruualle.Pärjään seurakunnan ruokaavulla.leipä ja kahvi riittää duuni evääks.Voutlilaiselle kaikki vaan .Kirppareilta saa hyviä vaatteita.
- Hyväkokemus
Täydellistä sisään panoa eikä mitään ulos ottoa!
- velkakello
mitä tarkotat?eli ise rupean ulosottoa maksaa vaaditun summan heti.Niin silloinko ei voutilainen vie ylitöitä ym.ja en sais soskusta.?Nyt en ymärrä
- voutinAsiakas-
Kyllä se voutilainen vie kaikista palkkatuloista kolmanneksen. Ja veronpalautukset vie ihan kokonaan. Jos itse maksaa voutille siis vapaaehtoisesti ei saa sossusta silloin mitään. Ainoastaan jos antaa voutin tehdä työnantajalle palkanmaksukiellon eli palkanlaskija tilittää tulosta kolmanneksen, saat sossusta toimeentulotukea. Kokemusta on !!
- velkakello
Kiitos voutin asiakas.Pitää se varmaan antaa voutilaisen ottaa palkasta suoraan .Se muuttokin tulos.En mistään saisi vakuusrahoja yn sit kokoon kun soskusta-Sori vaan soskun vihaajat.Se irtisanomienen ei mun syytä.Lähemmäks duunia ja pienenpä asuntoa sitten.Kiitos todella tiedosta.Varautua.Muuten saitko sit aina soskusta puutuvan osan joka kuukausi?
- voutinAsiakas-
Joo kyllä sain. Alussa en edes tiennyt, että mulla oikeus uo:n asiakkaana toimeentulotukeen ja elelin kuukausia n. 200€/kk, tiukkaa teki kun piti tuosta summasta vielä maksaa matkakulutkin! Helpotti tilannetta huomattavasti kun sai toimeentulotukea (eli uo otti siis suoraan multa palkasta kolmanneksen). Tosin asumistukea en saanut, koska uo-velkoja ei noteerata asumistuen hakemisesta ja mulla bruttotulot oli liian isot, vaikka palkka oli alle 2000€/kk.
- velkakello
JEP.Sama tilanne edessä.Vuokraa täl hetkel maksan 450e ja matkakulut 59e kk .Pitikö sun ensin kuitenkin asumistukea hakea?Vaatiko sosku?Mun pitää sit muuttokulut ym ilmoittaa soskuun ajoissa.Joufun huonekalut vaihtamaan jos pienenmän saan?sänky pakollinen halvin mahdollinen.En hienouksia tarttte.Ottiko voutilainen 1/3 osan sulta sit suoraan ?niin kait se tekee?ja huonekaluihin ehkä pakollisiin avustus?sänky?verhoja mattoja en tarvii ym.ehkä ikean pikku päytä 39 e sit kelpaa olkkariin.Tai halvin mahdol ruokapäytä jos uudes asunnos KK.Myt oikea keittiö.Vuodevaatteet on.Lukenu jostain sosku 300e avustaa muutos kodin hankintoja?Pitääkö paikkasa
- velkakello
KErta eivät myöntäneet minulle isompaa lainaa mistään,antaa vaan voutilaisen viedä.E nemmän minä voutilaiselle maksan kun freedomien,etua ym mistä koetin tuloksetta.Voutilainen voi jopa 9ooe saada multa joku kk kun ylitöitä teen .Niin soskun vihaajat ?Verottajakin muistaa mukavasti.Eipähähän enää yö unet mene,ja netis yhdistelmä lainoja hae.Kokeiltu kaikki turhaa.Voutilaisen viedä kaikki liika raha .Empä valita.Jos en hae viel ulkomailta?
- voutinAsiakas-
Voutilainen otti mun palkasta suoraan sen 1/3. Muistaakseni sossu ei tällaisessa tilanteessa vaatinut mua hakemaan asumistukea, ehkä niille oli selvää, ettei tällaisessa tilanteessa Kela myönnä as.tukea.Tuosta muuttoavustuksesta mulla ei ole mitään tietoa, ei ole tarvinnut sellaista koskaan hakea. Kirppikseltäkin voisi huonekaluja löytyä.
- velkakello
ennemmin annan rahat voutilaiselle kun haen velkajärjestelyä. joutusin enemmän soskus ravaamaan.ja kuulis taas että sais velat anteeksi. Laskin lopuksi jäis käyttövaraa elämiseen enemmän.Kiitos sulle neuvoista.Kelpaa kirppari sänkykin ja itse voin vaik ilmaseks lahjottaa kaksion osan huonekalaut,Voi kierätyskeskukset olla niitä löytyy kotikaupungis.Melkein perusjutut on.En muuttoavustusta hae.Joutuu kylll takuuvuokrat sit hakee kun voutilainen vie ne.Tsemppiä sulle eiköhän täss pärjätä.Näyttää muille että pärjää.
- vjdfjvjfbjvfdjkbk
Turhaan sosiaalipummi edes haaveilet velkajärjestelystä. Sitä ei myönnetä, jos velkaantuminen on johtunut kevytmielisyydestä tai piittaamattomuudesta.
- velkakello
Moi taas.Kyllä mä taidan tehdä niin.Itse rupean maksaa ulosotot.Voihan voutilaisen kasn sopia kun muutto tiedos .Näytän lapun vuokravakuuteen tarviin ja tai haen sosiaaliluottoa jonka maksan takaisin sieetn.En olis pummi.Kunnassani semmoinen.Hakis pitkälle maksuajalle .aika hyvin välil tienaan.Näyttäs sen irtisanomislapun joka edelleen ei itse aiheutettu.Pienenpään olen muuttamassa.Kyl se voutilainen ymmärtäs.Pitää mun asunto saada edistää työnteka ja menot pienenee.Lähemmäksi duunia ei tulis maktakuluja ja vuokra pienenis.Täs miettiä.Aikaa on sit jo jemmaan nyt vaik 100e ennenkuin voutilaisella asiaa.Takuurahan säästää js muutto menot.Saisin entisestä kämpästä 400e.Hyvin siivota vaan.En jouda soskus ravaamaan vuorotyö .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368039- 625974
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa823361Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73123Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2151730Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431463Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141