Elämäni on hirveää..

Yksisarvinenlehmä

Olen 12v tyttö (joo ehk vähä nuori tänne mut kuitenki, halusin puhuu jollekki)
Mä en kestä mun perhettä.. Alotetaa vaikka isistä..
Se valittaa mulle kokoajan pikkuasioista ja huutaa ja haukkuu ja käyttää väkivaltaaki :( ja jos mä vaik joskus suutun ja huudan jotai ni heti tulee kauheet raget ja puhelin lähtee... Ja sitte ku isi on semmone ihminen joka on vaa kokoajan facebookis ja koneel ja kattoo ipadii ja muuta, ni mun 7V pikkusiskolla on oma ipad!! (Se sai sen 4vuotiaana, kerran on jo vaihtunu) ja oma iphone.. Sekä mummillekki on nyt menny lataamaan sen instagramin ja valittaa kokoajan kun se toinen mummi ei tiedä mitään teknologiasta vaik mun mielest mummin ei pitäis tietääkkää :(Lisäksi autossamme on vielä takapenkeillä lapsilukot joita isi ei suostu ottamaan pois...
Sitten äiti, joka pakottaa mut harrastamaan salibandya vaikken haluis, äiti itekki harrastaa sitä ni siks haluu munki harrastavan.. Ja sit äiti ei nykyää välitä yhtää mistää (no on se välil ihana) vaan on vaa kojoaja koneel tai lukee jotai eikä kiinnosta.
Ja sitten on täämun 7v pikkusisko...
Jotenki jääny kehityksest jälkee ku käyttäytyy niiku jotku 3vuotiaat, aina kun mulla on kavereita kylässä..ja sillon ku mul on niitä kavereita niin sen on ihan pakko änkee meiän seuraan ja äitiki pakottaa meiät ottaa sen mukaa ja se on niiiin ärsyttävää! Ei kukaa mun kaverikaa tykkää siit :( ja sit ku sil on se ipad..ni voi vittu ku se kattoo sitä ihan kokoajan..alottaa klo 7 aamulta kattoo jotai ohjelmaa ja siihen mä sit herään joten ei todellakaa oo kiva. Mut niitä sit vaa kattoo kokopäivän. Ei se enää mitää leiki ja mun mielestä tää on hirveetä! Siskolla on kyllä vaikeuksia koulussa..mut aargh en kestä tota idioottii...
Mun on hyvin kavereit ja rakastan olla koulus ku sit ei tarvii olla ton hirveen perheen kaa. Siel mul on kyl hyvin kavereit.
Mä niiiiiin haluisin muuttaa pois kotoo mut oon vast 12...ok viel 11 mut täytän 4kk pääst 12

1

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Yksisarvinenlehmä!

      Kirjoitit perheestäsi, jossa jotkut asiat rasittavat sinua ja välillä jo mielessäsi käy ajatus, että pääsisinpä asumaan omilleni. Olet kuitenkin vielä selkeästi lapsi ja peruskoulun päättämiseen on aikaa, joten kannattaa nyt lähteä siitä, että asut kotona vielä ainakin 5 vuotta.

      Miten sitten jaksaa kun hermo menee perheenjäseniin? On tärkeää saada puhua asiasta jollekulle aikuiselle, joka ymmärtää. Voit turvallisin mielin kertoa tuntemuksistasi koulun oppilashuollolle, alkaen vaikka terveydenhoitajalle. Hän voi sitten miettiä, mistä sinulle löytyisi tukea. Erityisesti silmääni osui tuo termi väkivalta. Sitä ei saisi perheessä olla koskaan. Omassa kodissa pitää aina olla turvallinen olo, vaikka riitoja tulisikin. Jos väkivaltaa oikeasti on, siihen pitää puuttua eikä sinun tule sitä sietää yhtään. Mutta pelkkä puhelimen takavarikointi ei ole väkivaltaa, tosin en usko, että se mitään asioita myöskään parantaa. Riidoissa voi perhe yhdessä opetella toisenlaisia ratkaisutapoja kuin mitkä nyt on käytössä. Esim. perheneuvolassa voidaan näitä asioita puida ja oppia sellaisia taitoja, joilla hankalat tilanteet hoidetaan paremmin, niin, että kaikilla on hyvä olla. Rohkaisen siis sinua puhumaan koulun oppilashuollon kanssa. Usein asiat saadaan parempaan suuntaan kun niistä aletaan puhua.

      Iloa ja voimia ja perheasioiden paranemista toivottaa

      Merja, diakoni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4140
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4022
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3874
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2667
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2455
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2052
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1920
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1579
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe