Virkamiesruotsin tutkintovaatimusten kiertäminen?

Ruotsinkieli.seksi

Käykö se niin, että rekisteröidyn ruotsinkieliseksi ja suoritan omalla äidinkielelläni virkamiessuomen tutkinnon.

Tietäväiset vastatkaa, asia on minulle ajankohtainen!

16

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääöööäåå

      Voiko sitten vaihtaa takaisin?

      Miten moni suru on oikeasti ruotsinkielinen? Aika surkea on monen surun kielitaito.

    • Ainakin joudut suorittamaan moninkertaisesti vaikeamman virkamiessuomen. Kieli- ja asennevammaiset eivät sitä läpäise.

      • Jos olet suorittanut tutkintosi ruotsinkielisessä oppilaitoksessa, suoritat suomen kielen kielikokeen.. Sillä mikä on rekistöröity äidinkieleksesi ei ole merkitystä.


      • svekoluopio_hiljaa
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos olet suorittanut tutkintosi ruotsinkielisessä oppilaitoksessa, suoritat suomen kielen kielikokeen.. Sillä mikä on rekistöröity äidinkieleksesi ei ole merkitystä.

        Ahneidenmaan palkkaluopiolla ei ole mitään asia tähän keskusteluun, koska Ahneidenmaalla ei ole pakkovirkasuomea!

        Mikä kuvastaa täysin maamme järjetöntä ja kohtuutonta kielipolitiikaa.


      • Eikö ole syrjintää kieltää minua osallistumasta keskusteluun asuinpaikkani vuoksi?


      • yuhj5

        Dorka-Peppu. Asenne- ja persevammainen.


      • hihihihih
        ahvennainen kirjoitti:

        Eikö ole syrjintää kieltää minua osallistumasta keskusteluun asuinpaikkani vuoksi?

        Ei ole, jos sen tekee ystävällisesti.


      • Palkkaluopioksi haukkuminen ei ole edes ystävällistä. Eikä asuinpaikka voi oikeuttaa minkäänlaiseen syrjimiseen.


      • 654678
        ahvennainen kirjoitti:

        Palkkaluopioksi haukkuminen ei ole edes ystävällistä. Eikä asuinpaikka voi oikeuttaa minkäänlaiseen syrjimiseen.

        Miten niin muka ei voi? Suomalaisia syrjitään Ahvenanmaalla koska he asuvat Manner-Suomessa.


    • Laki-ja-asetus

      Ei käy.

      Rekisteröinti määrää vain siitä, millä kielellä saat viranomaispaperisi.

      Jos olet käynyt koulusi ruotsiksi, puhutaan koulusivistyksestä, osoitat tavalla tai toisella suomen osaamisesi. Jos olet käynyt koulusi suomeksi, osoitat ruotsin osaamisesi.

      Lisää tietoa asetuksesta:

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030481

    • Huomautan

      Noinhan se ehkä menee. Mutta siihen ei pidä missään nimessä alistua, vaan taistella järjetöntä pakkovirkaruotsia vastaan.

      On näet varmaa, että svekorusut käyttäisivät valerekisteröitymistäsi hyväkseen tilastoimalla sinut "suomenruotsalaiseksi".

      • Se minkä kieliseksi olet rekisteröitynyt käy ilmi m.m. veroilmoituslomakkeesta. Jos jonain vuonna saat veroilmoituslomakkeesi tai ilmoituksen äänioikeudestasi ruotsinkielisenä niin silloin olet virallisesti suomenruotsalainen. Muuta virallista rekisteriä ei ole kuin väestörekisteri.

        Väestörekisterissäkin voit pankkitunnuksillasi käydä tarkistamassa tietosi, jos siis olet huolissasi.


      • Utelias_1

        Millä tavalla sinä olet taistellut?

        Itkemällä, huutamalla vai rähisemällä virkailijoille pahaa olosasi?


      • Svekotoope
        Utelias_1 kirjoitti:

        Millä tavalla sinä olet taistellut?

        Itkemällä, huutamalla vai rähisemällä virkailijoille pahaa olosasi?

        Itkupotkuraivari maistraatin edessä!


    • Yliopisto ei tarkista kielisyyttäsi väestörekisteristä vaan virkaruotsin suorittaminen riippuu siitä missä ja millä kielellä olet käynyt koulusi.

      • Ankdam

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe