Minulla on Identiteettikriisi. Nimitän itseäni edelleen Keskustaksi vaikka olen Suomen Oikeistolaisin Puolue. Lisäksi minulla on sellainen ongelma että näen joka paikassa "Punikkeja", "Sossuja" ja "Kommareita".
Lisäksi minua pelottaa jo nyt se että joudun keväällä 2019 pois nykyisestä työpaikastani nimeltä hallitus. Paikalleni tulee entinen ystäväni SDP. Mutta nyt olen suututtanut entisen ystäväni niin puheillani "Punikeista" että se ei enää halua olla töissä kanssani. Lisäksi minua huolestuttaa se että työkaverini Kokoomus ja Perussuomalaiset saattavat suunnitella jotain SDP:n kanssa.
Hei Nimeni on Keskusta
26
224
Vastaukset
- KauKesk
Muistan lukeneeni tuolla aiemmin, sinun kirjoittaneen tekstin. Että olit ollut keskustalainen. Oliko se silloin kun menit ensikerran Maiamiin. Sinne kun ei useinkaan sosialisteja päästetä. No tämä oli tarkoitettu vitsiksi.
Mutta kaikkihan me joskus nimittelemme jotakin. Eräskin kirjoittaja nimittellee suurta naapuriamme jatkuvasti Ryssäksi. Vaikka tuo maa on viime aikoina ollut meitä kohtaan suhteellisen rauhallinen. Niin turha ärsyttäminen ei kuitenkaan ole mielestäni sopivaa. Sillä voimallaan se pystyy tuhoamaan pienen Suomen hetkessä.
Joten kuka täällä kaikkein vaarallisimmilla vesillä liikkuukaan.
Minun nimittämä sossu-komukat, on mielestäni pieni virhe. Sillä sossut on Arhin komukoiden vieressä. Oikeisto sossua, ei taas tunneta muualla kuin eräässä nimmarissa.
Keskusta on edelleen Kokoomuksen ja Pressujen välissä. Eikä keskustalla ole mitään pakkoa päästä kolmen vuoden päästä mihinkään hallituksiin. Toisin kuin sossuilla, jotka ovat olleet viimeisen 50 vuoden aikana 42 vuotta hallituksissa sähläämässä.
Muuten Keskiviikkona ilmat kylmenee, aiotteko hypätä koneeseen kohta.Osui ja upposi. Vai mitä Hyvä Veli. Tuskin se Ryssä näitä palstoja lukee. Sitäpaitsi olisin Isänmaallisena miehenä enemmän huolissani Ryssän harjoittamasta Propagandasta.
Sepä sattui sopivasti. Lähdetään Keskiviikkona.
Miettimisen aihetta viikonlopuksi. Kumpi loppujen lopuksi on pahempaa. Nimitellä oman maan kansalaisia "Sossu-Komukoiksi" vai Venäjää Ryssäksi. "Ryssistä" en koskaan puhu. Sellainen on sopimatonta. Enkä sano tätä moralisoidakseni. Koska sellaista en harrasta.
Politiikassa Ihmiset riitelevät. Eivät Asiat: Terv. Oikeistodemari.OikeistoSosDem kirjoitti:
Osui ja upposi. Vai mitä Hyvä Veli. Tuskin se Ryssä näitä palstoja lukee. Sitäpaitsi olisin Isänmaallisena miehenä enemmän huolissani Ryssän harjoittamasta Propagandasta.
Miettimisen aihetta viikonlopuksi. Kumpi loppujen lopuksi on pahempaa. Nimitellä oman maan kansalaisia "Sossu-Komukoiksi" vai Venäjää Ryssäksi. "Ryssistä" en koskaan puhu. Sellainen on sopimatonta. Enkä sano tätä moralisoidakseni. Koska sellaista en harrasta.
Politiikassa Ihmiset riitelevät. Eivät Asiat: Terv. Oikeistodemari.Amerikkalaiset muuten arvostavat Isänmaallisia Sosialidemokraatteja jotka pelastivat maan Kommunismin ja Ryssän käsistä.
- Niin.mihin.se.olikaan
OikeistoSosDem kirjoitti:
Osui ja upposi. Vai mitä Hyvä Veli. Tuskin se Ryssä näitä palstoja lukee. Sitäpaitsi olisin Isänmaallisena miehenä enemmän huolissani Ryssän harjoittamasta Propagandasta.
Politiikassa Ihmiset riitelevät. Eivät Asiat: Terv. Oikeistodemari.Lähdetään Keskiviikkona.
- KauKesk
Amerikkalaiset muuten arvostavat Isänmaallisia Sosialidemokraatteja jotka pelastivat maan Kommunismin ja Ryssän käsistä.
Olisiko tuossa tekstissäsi hitusen liiottelua. Sillä kyllä siihen pelastustoimintaan osallistui, suurempi määrä keskusta-oikeistoa, kuin sossuja.
Mutta älä pahoita mieltäsi tuosta korjauksestani, sillä toivotan hyvää Miamin matkaa sinulle Keskiviikkona. KauKesk kirjoitti:
Olisiko tuossa tekstissäsi hitusen liiottelua. Sillä kyllä siihen pelastustoimintaan osallistui, suurempi määrä keskusta-oikeistoa, kuin sossuja.
Mutta älä pahoita mieltäsi tuosta korjauksestani, sillä toivotan hyvää Miamin matkaa sinulle Keskiviikkona.Kiitos.
Sossu ja kommari ovat samanlaisia lempinimittelyä tai oikeammin poliittista slangia kuin vaikkapa kepulainen tai persu. Aivan sopuisassa mielessähän noita kaikkia on käytetty jo vuosikymmeniä, vaikka eduskuntasalissa niiden käyttö onkin kielletty.
Punikki ja lahtari sopivat nekin arkikäyttöön keveässä, pakinamaisessa tekstissä, mutta liian usein toistettuna ne tuntuvat rasittavilta ja liian tarkoitushakuisilta. Veikko Huovinen on kirjoittanut sisällissotamme kuvitteellisesta taistelusta loistavan sarkastisen novellin Punikki ja lahtari, jossa nuo nimitykset palvelevat rauhan asiaa.- Normeissa.liikutaan
Onhan kepu, persu, kommari, punikki, onko muitakin.
Ehkä *lahtari* sitten menee jo äärivasemmiston slangiksi.
Ihan normaali kieltä. Ei pidä tykätä pahaa punikki sanastakaan, kun se sitä juuri on vasemmiston toiminta, ollut kauan. Kun punikkeja ollaan, ei tykätä siitä pahaa. Jos lahtaria ajatellaan oikein, kyllä Stalin oli suurempi lahtari kansansa keskuudessa kuin Hitler. Elämä oli silloin raakaa, mistä näitä sanontoja tullut. Jääneet elämään sukupolvelta toiselle.
Lahtari ja teurastaja, oli ennen ihan normaaleja maalla, kun ao herra tuli sitä toteuttaan eläimille. Eläin pihalle ja lahtari otti nirrin pois. Nahka pois..jne..Kotona silloin oli ihan normaalia maalaistoimintaa. Tänäpäivänäkin, kun kotiteutrastuksia on, mutta nykyisin pitää siihen omat tilansa, tarkoin säädellyt. - glx
Käytetäänkö niitä mielestäsi sopuisassa mielessä tällä palstalla. Ei.
Sinäkö haukut keskustalaisia sopuisassa mielessä?
Riippuu kommentaattorista, mutta vaikka joku heistä ei kirjoittaisikaan sopuisalla mielellä, vika ei ole noissa sanoissa itsessään.
glx kirjoitti:
Sinäkö haukut keskustalaisia sopuisassa mielessä?
Yritin olla talvella rakentava. Mutta kun tuo Punikittelu vain jatkui. Niin mitäpä suotta. Ja minä en hyvä mies koskaan hauku ketään henkilökohtaisesti. Itseasiassa minua ei yhtään kiinnosta onko täällä joku Majuri vai ei. Ymmärrä nyt että on eri asia haukkua Keskustaa kuin Keskustalaisia.
- Kiroiletkin
Toiset kiroileekin, huutaa siaksi ym pääministeriäkin.
Katse omaan vasemmisto poveen riittää vastaukseksi, ei tarvetta mennä edemmäksi. Varmaan sopuisaa kun punikit sitä huutaa.. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Riippuu kommentaattorista, mutta vaikka joku heistä ei kirjoittaisikaan sopuisalla mielellä, vika ei ole noissa sanoissa itsessään.
Jotenkin tuntuu että tälle "Iikollille" on täällä hiljainen hyväksyntä? Ei tarvitse vastata eikä suuttua.
Kiroiletkin kirjoitti:
Toiset kiroileekin, huutaa siaksi ym pääministeriäkin.
Katse omaan vasemmisto poveen riittää vastaukseksi, ei tarvetta mennä edemmäksi. Varmaan sopuisaa kun punikit sitä huutaa..Aika tekopyhää.
- glx
Yritin olla talvella rakentava. Mutta kun tuo Punikittelu vain jatkui. Niin mitäpä suotta. Ja minä en hyvä mies koskaan hauku ketään henkilökohtaisesti. Itseasiassa minua ei yhtään kiinnosta onko täällä joku Majuri vai ei. Ymmärrä nyt että on eri asia haukkua Keskustaa kuin Keskustalaisia.
Se Keskusta muodostuu niistä Keskustalaisista. Eli jos haukkuu Keskustaa haukkuu samalla Keskustalaisia.
- KauKesk
glx kirjoitti:
Se Keskusta muodostuu niistä Keskustalaisista. Eli jos haukkuu Keskustaa haukkuu samalla Keskustalaisia.
Tuo on täyttä totta: Jos haukkuu Keskustaa, haukkuu samalla myös keskustalaisia. Sillä keskustalaiset ihmiset muodostavat Keskustapuolueen.
Hieman laajennettuna tuo tietää sitä, että ilman Venäjänkansaa, ei olisi Venäjää. Joten kun Ryssittelet jatkuvasti Venäjää. Loukkaat samalla myös, Venäjän kansalaisia. Sillä he ovat yhdessä muodostaneet Venäjän valtion.
Mielestäni tosiasiat täytyy sietää, vaikka ei se monenkaan ihannevaltio olisikaan. KauKesk kirjoitti:
Tuo on täyttä totta: Jos haukkuu Keskustaa, haukkuu samalla myös keskustalaisia. Sillä keskustalaiset ihmiset muodostavat Keskustapuolueen.
Hieman laajennettuna tuo tietää sitä, että ilman Venäjänkansaa, ei olisi Venäjää. Joten kun Ryssittelet jatkuvasti Venäjää. Loukkaat samalla myös, Venäjän kansalaisia. Sillä he ovat yhdessä muodostaneet Venäjän valtion.
Mielestäni tosiasiat täytyy sietää, vaikka ei se monenkaan ihannevaltio olisikaan.Ollaanpas sitä nyt herkkänahkaisia. Varsinkin kun itse puhut koko ajan sossu-komukoista. Mieti loukkaavatko nuo puheet? Mieti ihan rauhassa ja tutki vaikka omia aiempia kirjoituksiasi.
Ollaanpas sitä nyt herkkänahkaisia. Varsinkin kun itse puhut koko ajan sossu-komukoista. Mieti loukkaavatko nuo puheet? Mieti ihan rauhassa ja tutki vaikka omia aiempia kirjoituksiasi.
Ja mielenkiintoista että vanhaan Keskustalaiseen tapaan otit jo toisen kerran tuon Venäjä-kortin esiin. Keskustahan käyttikin Ulkopoliittista Leimakirvestä surutta sisäpolitiikan ajamiseen.
glx kirjoitti:
Nyyh.
- Olisiko_aika_jälleen
Nyyh.
esitellä anaalikarvoitustasi ??
Voi olla etteivät kaikki ole nähneet sivistyneisyytesi ilmentymää. Olisiko_aika_jälleen kirjoitti:
esitellä anaalikarvoitustasi ??
Voi olla etteivät kaikki ole nähneet sivistyneisyytesi ilmentymää.Kärpästen surina vain yltyy.
- etsilleee
Huono on laskupää demareilla, ei ihme jos eivät neljään vuoteen saaneet mitään aikaan, nyt hallitus joutuu paikkaamaan heidän tekemättä jättämiä töitä.Ei asiat miksikään muutu vaikka kuinka pelottavat miehet huutaa kovaa, asioille pitää tehdä jotain, ei velanotto yksin riita, ne on joidenkin joskus maksettava.
- Suo56mlaineN
2019 Antti Rinne tuhotaan Somessa. Että näin.
- Paloheinänpersereikää
on jälleen loukattu kutsumalla punikkia punikiksi. Tavaton etikettivirhe, joka on myrryttänyt ukonkuvatuksen mielen.
Itsehän tuo pässi seilasi kuukauden maalaisliitossa ennenkuin joku sai sen havatumaan ettei sellaista edes ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642