Hei, kuinka moni teistä on purrut kieleen isomman kohtauksen aikana? Mihin kohtaan kieleä tarkemmin ottaen ja onko puremakohta yleensä sama?
Itse puren yleensä huuleen, aivan suun etuosaan. Omalla kohdallani paikka on yleensä aina sama ja mietinpä vain, että onko muillakin.
Kiitos!
Kieleen pureminen?
8
6095
Vastaukset
- 119181919
Minulla ei ole diagnosoitu epilepsiaa mutta välillä aamuisin veren maku suussa ja kielen takaosassa tai ns. puolessa välissä haava yön jälkeen. Aamuisin leuat niin jumissa ja poskissa puremajälkiä niin joko puren öisin niiiin kovaa hampaita yhteen että posket ja kieli jää väliin tai sitten on jotain kohtauksia öisin. Koskaan ei ole huulissa ollut mitään jälkiä. En ole kyllä käynyt epilepsia-kokeissa, mutta hammaslääkärin mukaan ei viitteitä bruksismista. Tiedä sitten.
Millainen kohta sinulle jää puremasta? Onko rikki? Onko sinulla kohtauksen jälkeen leuat jumissa tai vaikea avata niitä?- mitämitäxx
Kannattaa varata aika neurologille, jos sinua asia alkaa vielä vaivaamaan, mutta tuo kuulostaa vielä aika normaalilta.
Jälki, joka minulle jää on yleensä syvä haava, "hampaat menneet läpi" ja vieressä voi olla pienempiä jälkiä, isommalta alueelta iho ei kuitenkaan varsinaisesti rikki ole.
Jos olen kohtauksen aikana kouristanut paljon leukaperillä, ovat leuat kipuilevat ja väsyneet jonkin aikaa, niin kuin muutkin "rasittuneet" lihakset. Avaamisongelmia ei kuitenkaan ole suoranaisesti :)
Toivottavasti ongelmasi ratkeaa! - mitämitäxx
...niin, ja veri roiskuu :D
- kysymy7377318
Mulla on epilepsia ja herään välillä kielen sivu rikki..voikohan olla kohtauksesta kyse.. normaalisti tulevat päivällä ja olen ymmärtänyt että huulet yleensä purtu jos kouristaa
- mitämitäxx
Mahdollisesti, tai voisiko kyse olla narskuttelusta? Kts. bruksismi. Onko muita uniongelmia?
- Sivutollo
Kai sillä on paljon tekemistä myös oman hammaskaluston muodon ja erityisesti purennan kanssa. Jokaiselta löytyy yksilöllinen purukalusto ja eipä se kielikään ihan samanlainen kenelläkään ole..
Itse pari kertaa kohtausten aikana -rajujen sellaisten!- purrut kieleen, aina paikka ollut kielen sivuosat.. Että siitä päättelemään sitten omaa pärstää että missä syy kun paikka on aina sama.
No ei vaan, joskus aikoja aikoja ennen epilepsian ilmenemistä vertailtu sukulaisten ja ystävien kans kieliä ja todettu että meidän perheessä ainakin ollaan lehmille läheistä sukua jos kieliä katsotaan.. :D - tietaj
Kurkatkaapa kielen sivut. Aaltomainen jälki (hampaan muodot painautunut) kertoo puremisesta. Voi johtua myös bruksismista, jos siihen on taipumusta, mut jos ei niin sitten erittäin tod.näk.johtuvat kohtauksista.
- karhu_900
Mulla lyö öisin hampaat tahdonvastaisesti yhteen joskus sarjoittaisina kohtauksina ja aina puren samaan kohtaan. Tätä en ole pitänyt minään, aina on silloin tällöin öisin tullut. Joskus vasta aamulla huomaan, että on kieli kipeä. Jos olen hereillä kohtausten aikana, en voi niille mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984