Kieleen pureminen?

mitämitäxx

Hei, kuinka moni teistä on purrut kieleen isomman kohtauksen aikana? Mihin kohtaan kieleä tarkemmin ottaen ja onko puremakohta yleensä sama?

Itse puren yleensä huuleen, aivan suun etuosaan. Omalla kohdallani paikka on yleensä aina sama ja mietinpä vain, että onko muillakin.
Kiitos!

8

6095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 119181919

Minulla ei ole diagnosoitu epilepsiaa mutta välillä aamuisin veren maku suussa ja kielen takaosassa tai ns. puolessa välissä haava yön jälkeen. Aamuisin leuat niin jumissa ja poskissa puremajälkiä niin joko puren öisin niiiin kovaa hampaita yhteen että posket ja kieli jää väliin tai sitten on jotain kohtauksia öisin. Koskaan ei ole huulissa ollut mitään jälkiä. En ole kyllä käynyt epilepsia-kokeissa, mutta hammaslääkärin mukaan ei viitteitä bruksismista. Tiedä sitten.

Millainen kohta sinulle jää puremasta? Onko rikki? Onko sinulla kohtauksen jälkeen leuat jumissa tai vaikea avata niitä?

• mitämitäxx

Kannattaa varata aika neurologille, jos sinua asia alkaa vielä vaivaamaan, mutta tuo kuulostaa vielä aika normaalilta.

Jälki, joka minulle jää on yleensä syvä haava, "hampaat menneet läpi" ja vieressä voi olla pienempiä jälkiä, isommalta alueelta iho ei kuitenkaan varsinaisesti rikki ole.
        Jos olen kohtauksen aikana kouristanut paljon leukaperillä, ovat leuat kipuilevat ja väsyneet jonkin aikaa, niin kuin muutkin "rasittuneet" lihakset. Avaamisongelmia ei kuitenkaan ole suoranaisesti :)
        Toivottavasti ongelmasi ratkeaa!

• mitämitäxx

...niin, ja veri roiskuu :D

• kysymy7377318

Mulla on epilepsia ja herään välillä kielen sivu rikki..voikohan olla kohtauksesta kyse.. normaalisti tulevat päivällä ja olen ymmärtänyt että huulet yleensä purtu jos kouristaa

• mitämitäxx

Mahdollisesti, tai voisiko kyse olla narskuttelusta? Kts. bruksismi. Onko muita uniongelmia?

• Sivutollo

Kai sillä on paljon tekemistä myös oman hammaskaluston muodon ja erityisesti purennan kanssa. Jokaiselta löytyy yksilöllinen purukalusto ja eipä se kielikään ihan samanlainen kenelläkään ole..
      Itse pari kertaa kohtausten aikana -rajujen sellaisten!- purrut kieleen, aina paikka ollut kielen sivuosat.. Että siitä päättelemään sitten omaa pärstää että missä syy kun paikka on aina sama.
      No ei vaan, joskus aikoja aikoja ennen epilepsian ilmenemistä vertailtu sukulaisten ja ystävien kans kieliä ja todettu että meidän perheessä ainakin ollaan lehmille läheistä sukua jos kieliä katsotaan.. :D

• tietaj

Kurkatkaapa kielen sivut. Aaltomainen jälki (hampaan muodot painautunut) kertoo puremisesta. Voi johtua myös bruksismista, jos siihen on taipumusta, mut jos ei niin sitten erittäin tod.näk.johtuvat kohtauksista.

• karhu_900

Mulla lyö öisin hampaat tahdonvastaisesti yhteen joskus sarjoittaisina kohtauksina ja aina puren samaan kohtaan. Tätä en ole pitänyt minään, aina on silloin tällöin öisin tullut. Joskus vasta aamulla huomaan, että on kieli kipeä. Jos olen hereillä kohtausten aikana, en voi niille mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe