Kieleen pureminen?

mitämitäxx

Hei, kuinka moni teistä on purrut kieleen isomman kohtauksen aikana? Mihin kohtaan kieleä tarkemmin ottaen ja onko puremakohta yleensä sama?

Itse puren yleensä huuleen, aivan suun etuosaan. Omalla kohdallani paikka on yleensä aina sama ja mietinpä vain, että onko muillakin.
Kiitos!

8

5016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 119181919

      Minulla ei ole diagnosoitu epilepsiaa mutta välillä aamuisin veren maku suussa ja kielen takaosassa tai ns. puolessa välissä haava yön jälkeen. Aamuisin leuat niin jumissa ja poskissa puremajälkiä niin joko puren öisin niiiin kovaa hampaita yhteen että posket ja kieli jää väliin tai sitten on jotain kohtauksia öisin. Koskaan ei ole huulissa ollut mitään jälkiä. En ole kyllä käynyt epilepsia-kokeissa, mutta hammaslääkärin mukaan ei viitteitä bruksismista. Tiedä sitten.

      Millainen kohta sinulle jää puremasta? Onko rikki? Onko sinulla kohtauksen jälkeen leuat jumissa tai vaikea avata niitä?

      • mitämitäxx

        Kannattaa varata aika neurologille, jos sinua asia alkaa vielä vaivaamaan, mutta tuo kuulostaa vielä aika normaalilta.

        Jälki, joka minulle jää on yleensä syvä haava, "hampaat menneet läpi" ja vieressä voi olla pienempiä jälkiä, isommalta alueelta iho ei kuitenkaan varsinaisesti rikki ole.
        Jos olen kohtauksen aikana kouristanut paljon leukaperillä, ovat leuat kipuilevat ja väsyneet jonkin aikaa, niin kuin muutkin "rasittuneet" lihakset. Avaamisongelmia ei kuitenkaan ole suoranaisesti :)
        Toivottavasti ongelmasi ratkeaa!


      • mitämitäxx

        ...niin, ja veri roiskuu :D


    • kysymy7377318

      Mulla on epilepsia ja herään välillä kielen sivu rikki..voikohan olla kohtauksesta kyse.. normaalisti tulevat päivällä ja olen ymmärtänyt että huulet yleensä purtu jos kouristaa

      • mitämitäxx

        Mahdollisesti, tai voisiko kyse olla narskuttelusta? Kts. bruksismi. Onko muita uniongelmia?


    • Sivutollo

      Kai sillä on paljon tekemistä myös oman hammaskaluston muodon ja erityisesti purennan kanssa. Jokaiselta löytyy yksilöllinen purukalusto ja eipä se kielikään ihan samanlainen kenelläkään ole..
      Itse pari kertaa kohtausten aikana -rajujen sellaisten!- purrut kieleen, aina paikka ollut kielen sivuosat.. Että siitä päättelemään sitten omaa pärstää että missä syy kun paikka on aina sama.
      No ei vaan, joskus aikoja aikoja ennen epilepsian ilmenemistä vertailtu sukulaisten ja ystävien kans kieliä ja todettu että meidän perheessä ainakin ollaan lehmille läheistä sukua jos kieliä katsotaan.. :D

    • tietaj

      Kurkatkaapa kielen sivut. Aaltomainen jälki (hampaan muodot painautunut) kertoo puremisesta. Voi johtua myös bruksismista, jos siihen on taipumusta, mut jos ei niin sitten erittäin tod.näk.johtuvat kohtauksista.

    • karhu_900

      Mulla lyö öisin hampaat tahdonvastaisesti yhteen joskus sarjoittaisina kohtauksina ja aina puren samaan kohtaan. Tätä en ole pitänyt minään, aina on silloin tällöin öisin tullut. Joskus vasta aamulla huomaan, että on kieli kipeä. Jos olen hereillä kohtausten aikana, en voi niille mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe