Miksi porvarit vaikenee Suomen kansanmurhasta

porvarismin_perusta

Venäjän kauheuksista täällä kertoo jokainen kuonainsinööri ja persunauraja, mutta valkoisten valtaapitävien johtamasta kansanmurhasta nämä palstan heikkopäiset kapitalistit eivät sano mitään. Ja ihan syystä. Koska se on oikeasti aivan samaa, mitä Stalin teki omalle kansalleen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Valkoinen_terrori

135

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähän siinä ylärivillä olevat tekstit: "Tämän artikkelin tai sen osan neutraalius on kyseenalaistettu.
      Tarkennus: Artikkelissa on sellaisia väittämiä joille ei ole asianmukaisia lähteitä." tarkoittavat? Minun veikkaukseni ovat niiden olevan vain pravdaa eli tunkiokomutotuutta, niillä ei siten ole mitään todistusvoimaa vaan satuja kaikki tyynni!

Kansanmurhaa ei siis ollut muualla kuin komuloisten märissä unissa kun he vallankumousta alkoivat järkkäämään. Sen jälkeen jos se olisi onnistunut olisimme sellaisen kansanmurhan saaneet kuten kuissakin kommunismiin pyrkineissä maissa.

• narsistille_mannaa

Kaikki normaalit ihmiset luottavat enemmän WikiPedian artikkeleihin, kuin "kuonainsinöörin" omiin selitelmiin. Narsismin ja omahyväisyyden saastuttama Messias voi vemputtaa valheitaan miten kauan haluaa, mutta näistä oikeista lähteistä se totuus löytyy ... aina.

• narsistille_mannaa kirjoitti:

Kaikki normaalit ihmiset luottavat enemmän WikiPedian artikkeleihin, kuin "kuonainsinöörin" omiin selitelmiin. Narsismin ja omahyväisyyden saastuttama Messias voi vemputtaa valheitaan miten kauan haluaa, mutta näistä oikeista lähteistä se totuus löytyy ... aina.

Kyseisessä tapauksessahan jopa wiki on itse asettanut kyseisen artikkelin arveluttavien joukkoon joten minun selitelmistäni siinä tuskin on kyse!

Kerro nyt sitten mitä valhetta minä vemputan? Monesti olen kysynyt vaan yhtä kirjoitusvirhettä lukuun ottamatta mitään ei ole näkynyt.

• TimoEspoosta
        narsistille_mannaa kirjoitti:

>>Kaikki normaalit ihmiset luottavat enemmän WikiPedian artikkeleihin, kuin "kuonainsinöörin" omiin selitelmiin. <<

Yksikään normaali-ihminen ei luota Wikipediaan tai mihinkään muuhunkaan netissä julkaistuun kirjotelmaan. On muistettava, että Wikipedia on lukijoiden kirjoittama. Sitä EI OLE tarkasteltu kuten tietosanakirjaa tai tieteellistä historiaa. Osa kirjoituksista on oikein ja totta, mm. tieteelliset julkaisut lähdeviitteineen. Mutta kommunistien kirjoitelmat "Pääomaa" tai "Tiedonantaja" lähteinä ei täytä mitään tieteellisiä vaatimuksia.
        Puhumattakaan täällä s.partacucsen esittämistä möläytyksistä höystettynä peräsuolijutuilla ja fasismilla.

Sinänsä nuo kirjoitelmat ovat erittäin tarpeellisia, sillä ne ovat parasta vapauden, vapaan tiedonvälityksen ja demokratian esimerkkejä; Kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa. Muitakin vaihtoehtoja on ollut: Kommunistinen diktaattori mm. kielsi Romaniassa kirjoituskoneen omistamisen.

• narsistille_mannaa

Espoontimppa on aina väärässä. Yksikään normaali-ihminen ei luota Messiaaseen tai muihinkaan palstan porvareihin. Ja kukapa uskoisikaan tai luottaisi tyyppeihin, jotka hekumoivat kansanmurhalla ja uhoavat työläisvihallaan täällä päivittäin.

Espoontimppa on aina väärässä. Yksikään normaali-ihminen ei luota Messiaaseen tai muihinkaan palstan porvareihin. Ja kukapa uskoisikaan tai luottaisi tyyppeihin, jotka hekumoivat kansanmurhalla ja uhoavat työläisvihallaan täällä päivittäin.

Messiasta täältä tuskin löytää muualta kuin narsistin mielikuvituksesta.

Sinä ja muut komuloiset ne niistä kansanmurhista hekumoivat, en minä eikä Timppa vaan ainoastaan vastaamme ehkä teille kun se niin tärkeältä teistä tuntuu miten homma hoidettiin 100 vuotta sitten. Miksette ota kantaa vedenpaisumukseen tai Kainin ja Abelin väliseen maailmansotaan? Ne kun olisivat vielä enemmän historiaa.

Sinä narsisti sitä työläisvihaa taas manaat, en usko itse moista täällä uhonneeni joskin olen kertonut mihin suuntaan pitää ajattelu suunnata jotta hommat alkaisivat luistamaan. Nykyinen kommunistinen käytäntö kun on tiensä päässä.

Voisitte te komuloisetkin alkaa hieman perustelemaan noita aivopierujanne, niillä kun ei näin taviksen silmissä ole monestikaan mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Mitenkäs sitten jos se onkin narsisti joka mannoineen on aina väärässä? Eniten se minusta siltä näyttää!

Katsoitko tänään TV1:n aamu-uutisia jossa talouteen neuvottiin suhtautumaan juuri kuten olen täälläkin esittänyt. Ei velaksi elämistä vaan menot kuriin!

• narsistille_mannaa

Messias yrittää taas unohtaa omat vihakirjoituksensa meitä "ihmiskuonia ja loisia" kohtaan (=siis meitä työläisiä, jotka maksamme veromme täysimääräisenä tänne Suomeen). Veroparasiitit kun ovat ihan Messiaan sydänystäviä ja hengenheimolaisia. Kuten äärioikeistolle yleensäkkin. Samoin kuin valkoisten tekemien lahtausten muistelu, on porvareille ja varsinkin Messiaalle se ainoa tapa saada raappahousuihinsa vipinää.
        Vastaisit avauksen kysymykseen, etkä kiertelisi kuin namusetä S. Niinistö NATO- kiimoissaan.

Messias yrittää taas unohtaa omat vihakirjoituksensa meitä "ihmiskuonia ja loisia" kohtaan (=siis meitä työläisiä, jotka maksamme veromme täysimääräisenä tänne Suomeen). Veroparasiitit kun ovat ihan Messiaan sydänystäviä ja hengenheimolaisia. Kuten äärioikeistolle yleensäkkin. Samoin kuin valkoisten tekemien lahtausten muistelu, on porvareille ja varsinkin Messiaalle se ainoa tapa saada raappahousuihinsa vipinää.
        Vastaisit avauksen kysymykseen, etkä kiertelisi kuin namusetä S. Niinistö NATO- kiimoissaan.

Loiset ja ihmiskuona eivät maksa veroja vaan makoilevat muiden kustannuksella työttöminä vaikka työtä olisi saatavilla kunhan vain hinnoittelisi itsensä reaalihintaiseksi ja unohtaisi ne haaveet joita ay sopimukset ovat saaneet teidän nuppiinne ahdettua. Parempi pienelläkin palkalla kuin palkatta ja muiden riesana. Kun osoittaa tuottavuutensa niin jokainen työnantaja kyllä maksaa kunnon palkkaa ja vaikka siirtää muita saamattomampia sinne työkkärin jonoon.

• narsistille_mannaa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

Loiset ja ihmiskuona eivät maksa veroja vaan makoilevat muiden kustannuksella työttöminä vaikka työtä olisi saatavilla kunhan vain hinnoittelisi itsensä reaalihintaiseksi ja unohtaisi ne haaveet joita ay sopimukset ovat saaneet teidän nuppiinne ahdettua. Parempi pienelläkin palkalla kuin palkatta ja muiden riesana. Kun osoittaa tuottavuutensa niin jokainen työnantaja kyllä maksaa kunnon palkkaa ja vaikka siirtää muita saamattomampia sinne työkkärin jonoon.

Messias ei vaan ymmärrä lukemaansa. Olisikohan dementiakin jo Messiaan nupin rajoittuneita voimavaroja verottamassa?
        Eli vastaisit avauksen kysymykseen, etkä toistelisi omia työväen- ja AY-liikkeen viha/pelkotilojasi.

Messias ei vaan ymmärrä lukemaansa. Olisikohan dementiakin jo Messiaan nupin rajoittuneita voimavaroja verottamassa?
        Eli vastaisit avauksen kysymykseen, etkä toistelisi omia työväen- ja AY-liikkeen viha/pelkotilojasi.

Avaus oli pelkkää pravdaa jossa ei ollut todellista vastattavaa muutoin kuin oikeaan suuntaan opastaminen ja sen teinkin. Se linkityshän aloituksessa johti wikissä artikkeliin jonka jo wikikin luokitteli epäluotettavaksi ja jonka jokainen oikea suomalainen näki kohta alkuun sitä lukiessaan. Komuloisten aatoksiin se varmaan sopi koska heille juuri tämän kaltainen pravda on tyypillistä harhaan johtamiseen pyrkimistä. Kommunismihan perustuu pettämiseen ja valehteluun sekä haavekuvien luomiseen edellisten pohjalta.

Ei minulla ole viha- tai pelkotiloja mutta silti olen valmis opastamaan teitä parempaan elämään porvarillisessa taloudessa.

• narsistille_mannaa

Avaus oli pelkkää pravdaa jossa ei ollut todellista vastattavaa muutoin kuin oikeaan suuntaan opastaminen ja sen teinkin. Se linkityshän aloituksessa johti wikissä artikkeliin jonka jo wikikin luokitteli epäluotettavaksi ja jonka jokainen oikea suomalainen näki kohta alkuun sitä lukiessaan. Komuloisten aatoksiin se varmaan sopi koska heille juuri tämän kaltainen pravda on tyypillistä harhaan johtamiseen pyrkimistä. Kommunismihan perustuu pettämiseen ja valehteluun sekä haavekuvien luomiseen edellisten pohjalta.

Ei minulla ole viha- tai pelkotiloja mutta silti olen valmis opastamaan teitä parempaan elämään porvarillisessa taloudessa.

Messias on jälleen oikeassa. Pravdaa lukemalla voi saada päänsä yhtä sekaisin kuin Messiaalla. Messiaan kannattaisi todellakin lukea jotain muutakin lehteä, varsinkin kun se noin paljon sinua ahdistaa.
        Kuten jo aikaisemmin totesin, kaikki järkevät ihmiset uskovat ennemmin wikiin kuin äärioikeistolaisten trollien kirjoituksiin. Ja tässäkin tapauksessa se pitää täysin paikkaansa.
        Messiaan ylimielinen narsismi oikein pursuaa jokaisesta hänen kirjoituksestaan. Eli voimme taas kerran todeta, ettei m-sairaiden kanssa kannata edes yrittää järkevää keskustelua.

Messias on jälleen oikeassa. Pravdaa lukemalla voi saada päänsä yhtä sekaisin kuin Messiaalla. Messiaan kannattaisi todellakin lukea jotain muutakin lehteä, varsinkin kun se noin paljon sinua ahdistaa.
        Kuten jo aikaisemmin totesin, kaikki järkevät ihmiset uskovat ennemmin wikiin kuin äärioikeistolaisten trollien kirjoituksiin. Ja tässäkin tapauksessa se pitää täysin paikkaansa.
        Messiaan ylimielinen narsismi oikein pursuaa jokaisesta hänen kirjoituksestaan. Eli voimme taas kerran todeta, ettei m-sairaiden kanssa kannata edes yrittää järkevää keskustelua.

Se on näköjään narsistin ymmärrys hakusassa, minun pravdanihan kirjoitetaan pienellä joten se ei ole mikään lehti vaan komu-Pravdasta johdettu ilmaisu komutotuudelle joka on sitä haavetta joka komujen mielessä on heidän taloutensa lopputulemasta. Tuo pravda jota käytän sovitetusta komutotuudesta kirjoittaessani on hyvä ilmaisu mielestäni sitä kun muutoin pitäisi selittää pitkältikin.

Tuo narsismi todella pursuaa noista sinun verbaaliulosteistasi, ne kun ovat päättömiä mutta taidat itse niihin uskoa. Minä kun esitän faktaa kun jotain yleensä esitän.

Minun kanssani voi harrastaa järkevää keskustelua mutta sitä ei näytä löytyvän sinun puoleltasi aitaa vaan siellä vain homo ynnä peräsuolikeskustelu sekä parkuminen vanhoista virheistänne on saanut vallan. Olen todella yllättynyt jos komujen puolelta alkaisi jotain järkevää löytymään.

• narsistille_mannaa

Se on näköjään narsistin ymmärrys hakusassa, minun pravdanihan kirjoitetaan pienellä joten se ei ole mikään lehti vaan komu-Pravdasta johdettu ilmaisu komutotuudelle joka on sitä haavetta joka komujen mielessä on heidän taloutensa lopputulemasta. Tuo pravda jota käytän sovitetusta komutotuudesta kirjoittaessani on hyvä ilmaisu mielestäni sitä kun muutoin pitäisi selittää pitkältikin.

Tuo narsismi todella pursuaa noista sinun verbaaliulosteistasi, ne kun ovat päättömiä mutta taidat itse niihin uskoa. Minä kun esitän faktaa kun jotain yleensä esitän.

Minun kanssani voi harrastaa järkevää keskustelua mutta sitä ei näytä löytyvän sinun puoleltasi aitaa vaan siellä vain homo ynnä peräsuolikeskustelu sekä parkuminen vanhoista virheistänne on saanut vallan. Olen todella yllättynyt jos komujen puolelta alkaisi jotain järkevää löytymään.

Messias on taas oikeassa. Narsistisen Messiaan kanssa on turhaa keskustella mistään asiasta. Kerrankin ollaan samaa mieltä.
        Ihmiskuona ja lois-määritelmät muista keskustelijoista kun ovat niitä Messiaan ainoita "järkeviä" keskustelujen argumentaatioita.
        Autuaita ovat mieleltään sairaat. Ja Messias on siitä hyvä esimerkki.

Messias on taas oikeassa. Narsistisen Messiaan kanssa on turhaa keskustella mistään asiasta. Kerrankin ollaan samaa mieltä.
        Ihmiskuona ja lois-määritelmät muista keskustelijoista kun ovat niitä Messiaan ainoita "järkeviä" keskustelujen argumentaatioita.
        Autuaita ovat mieleltään sairaat. Ja Messias on siitä hyvä esimerkki.

Narsisti sen osoittaa, ajatukseni ovat liian positiivisia ja hyviä jotta narsistin kaltainen komuloinen voisi niihin samaistua. Hyvinvointi ja sen tavoitteluhan ovat kommunismin vastakohtia ja minun tavoillani pääsee hyvinvointiin käsiksi. Siksi narsistin on pakko yrittää kettuilla kun muuhunkaan hän ei pysty. Ei synny yhtäkään ajatusta siitä miten saisi elämänsä kuntoon jotta voisi olla edes itse itseensä tyytyväinen muijasta puhumattakaan.

Tuo sinun tyylisi arvoisa narsisti ei paranna SKP:n eikä kommunistien yleensäkään kannatusta joten hukkaat aikaa ja vaivaa moiseen älyttömyyteen. Esitä edes yksi ajatus jossa olisi järkeä vaikka siitä miten saamme työttömyyttä alemmaksi? Miten saamme ay liikkeen tähän päivään vanhasta komutyylistään? Tai ihan mistä hyvänsä ajankohtaisesta ongelmasta.

Vai eikö järki riitä järkevään ajatusten tuottamiseen? Sinä kun et pysty edes huumorin keinoin asioihin kantaasi ilmaisemaan.

• narsistille_mannaa

Narsisti sen osoittaa, ajatukseni ovat liian positiivisia ja hyviä jotta narsistin kaltainen komuloinen voisi niihin samaistua. Hyvinvointi ja sen tavoitteluhan ovat kommunismin vastakohtia ja minun tavoillani pääsee hyvinvointiin käsiksi. Siksi narsistin on pakko yrittää kettuilla kun muuhunkaan hän ei pysty. Ei synny yhtäkään ajatusta siitä miten saisi elämänsä kuntoon jotta voisi olla edes itse itseensä tyytyväinen muijasta puhumattakaan.

Tuo sinun tyylisi arvoisa narsisti ei paranna SKP:n eikä kommunistien yleensäkään kannatusta joten hukkaat aikaa ja vaivaa moiseen älyttömyyteen. Esitä edes yksi ajatus jossa olisi järkeä vaikka siitä miten saamme työttömyyttä alemmaksi? Miten saamme ay liikkeen tähän päivään vanhasta komutyylistään? Tai ihan mistä hyvänsä ajankohtaisesta ongelmasta.

Vai eikö järki riitä järkevään ajatusten tuottamiseen? Sinä kun et pysty edes huumorin keinoin asioihin kantaasi ilmaisemaan.

Messias on taas oikeassa ja ihan joka asiassa. Olkoon sitten niin, sillä terroristien ja sairaiden kanssa ei kannata kinastella.

• PUUTARHAMESTARIT

HEI! Nyt saksalaisten natsien HERRAKANSA siis ns. Pohjoinen Rotu on biologiakuvion kohdalla sellainen, että tämän rodun perimässä on olemassa paljon ns. GENETIIKKA rs:n ongelmia ja samalla myös Anatomia, Fysiologia ja Neurologia eli Hermosto rs:ssä, joten ihmettelen sitä, että miksi todella Natsihemmot haluavat tukea ns. Sukurutsaa. Mitä laajempi on PERIMÄ, niin sitä todennäköisempää on se, että Häiriöperimä ei ole ns. vallitsevaa vaan todellakin kumoutuvaa eli syrjäytyvää enemmän tai vähemmän. Nyt Äärimmäinen Oikeisto varmaankin haluaa tuhota ns. Valkoinen Rotu rs:n perimähäiriöiden avulla. Niin ja miten ovat nyt näreet ja aidan seipäät? Miksi on näin kuten tarinoin, niin MIKSI todella? Eräs selitys on varmasti se, että esimerkiksi Pohjoisen Rodun perimässä on paljon alttiutta ns. Häiriömutatioihin, kun taas värillisten ja Isovenäläisen Kansakuntayhteisön piirissä ei ole kuin korkeintaan murto-osa siitä, mitä on ns. Pohjoisen eli Herrarodun jäsenten piirissä.

Tykkää · Vastaa · Hetki sitten

• Kokoomusta_äänestävä

Eihän se ole helppoa kertoa olevansa kansanmurhaajan perillinen. Vaikka ne miljoonat mukavasti persettä pullistaakin.

• Mistä hitosta te tollerot kuvittelette sukujuureni tietävänne? Te todistatte jo ammoin tekemäni analyysin tästä palstasta "Tolleroiden roskalaatikko". Juurikaan ei näe mitään joka antaisi aatteellenne toivoa selvitä seuraavista vaaleista ilman uusien kannattajalappujen keräystä.

Onkohan kommunismi joku aate joka saa kannattajansa kuvittelemaan muista mitä hyvänsä mutta todellisuus jää näkemättä.

Muistakaa nyt vieläkin tai edelleen että koko ruljanssi oli itse alkamanne joten syylliset tai heidän henkisensä näkyvät aamuisin juuri teidän vessanne peilistä.

• no_voi_voi

Mistä hitosta te tollerot kuvittelette sukujuureni tietävänne? Te todistatte jo ammoin tekemäni analyysin tästä palstasta "Tolleroiden roskalaatikko". Juurikaan ei näe mitään joka antaisi aatteellenne toivoa selvitä seuraavista vaaleista ilman uusien kannattajalappujen keräystä.

Onkohan kommunismi joku aate joka saa kannattajansa kuvittelemaan muista mitä hyvänsä mutta todellisuus jää näkemättä.

Muistakaa nyt vieläkin tai edelleen että koko ruljanssi oli itse alkamanne joten syylliset tai heidän henkisensä näkyvät aamuisin juuri teidän vessanne peilistä.

Asioiden ymmärrys ei tosiaankaan näytä olevan se vahvin puolesi. Taitaa ÄO:asikin osoittava lukuarvo huomattavasti pienempi kuin esim kengännumeroasi osoittava lukuarvo.

Kysyn nyt vielä että oletko sinä muuten mieluummin sen valkoisen vai mustan lampaan kanssa?

Tietävät sitten siellä niuvassa varata sinulle sen sopivan pyöreän kopin.

• no_voi_voi kirjoitti:

Asioiden ymmärrys ei tosiaankaan näytä olevan se vahvin puolesi. Taitaa ÄO:asikin osoittava lukuarvo huomattavasti pienempi kuin esim kengännumeroasi osoittava lukuarvo.

Kysyn nyt vielä että oletko sinä muuten mieluummin sen valkoisen vai mustan lampaan kanssa?

Näistä kahdesta viestistä verraten niin minulla on sentään asioista ajatusta mutta sinä ainoastaan pyrit minua nolaamaan mikä ei liene edes palstan aihe. Se myös asettaa sinut tuohon tolleroiden roskalaatikkoon aivoituksinesi!

Noilla ja tuon tason aivoituksilla ette todella pysty pitämään aatettanne elossa vaan se marssii hautaansa täyttä vauhtia kuten kaikki olemme huomanneet.

• no_voi_voi kirjoitti:

Kerro nyt vielä no_voi_voi mitä asiaa en ole ymmärtänyt ja miten se pitäisi ymmärtää mielestäsi sekä miten se yleensä on ymmärretty kansalaisten keskuudessa.

Kengän numeroni on 47 eli yli sinun ÄO:si reilusti. Minun ÄO:tani ei koskaan ole mitattu mutta kun kerron jo 10 vuotta sitten suunnittelemiani elektroniikkalaitteita vieläkin valmistettavan ja jopa vietävän ulkomaille niin veikkaan kengän numeron silti jäävän pieneksi jos aletaan ÄO:ta mittaamaan.

• no_voi_voi

Kerro nyt vielä no_voi_voi mitä asiaa en ole ymmärtänyt ja miten se pitäisi ymmärtää mielestäsi sekä miten se yleensä on ymmärretty kansalaisten keskuudessa.

Kengän numeroni on 47 eli yli sinun ÄO:si reilusti. Minun ÄO:tani ei koskaan ole mitattu mutta kun kerron jo 10 vuotta sitten suunnittelemiani elektroniikkalaitteita vieläkin valmistettavan ja jopa vietävän ulkomaille niin veikkaan kengän numeron silti jäävän pieneksi jos aletaan ÄO:ta mittaamaan.

Eihän sinua todellakaan nyt kenekään muun tarvitse nolata yhtään mitenkään.

Sillä sinä itsehän olet nyt nolannut itsesi ihan itse kirjoittelemalla ihan mitä sattuu.

Sillä vain erittäin tyhmät idiootit ne kehuskelevat itseään internetin yleisillä keskusteluoalstoilla.

• no_voi_voi kirjoitti:

Eihän sinua todellakaan nyt kenekään muun tarvitse nolata yhtään mitenkään.

Sillä sinä itsehän olet nyt nolannut itsesi ihan itse kirjoittelemalla ihan mitä sattuu.

Sillä vain erittäin tyhmät idiootit ne kehuskelevat itseään internetin yleisillä keskusteluoalstoilla.

Kun sinä alat vaihtamaan aihetta asioista minun ÄO:ni sekä vertaamaan sitä kengän numeroon niin et sinä siinä mitään kovin fiksuakaan esitä ja pyrit pääsemään niskan päälle noilla aivotuhnuillasi. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia reaalimaailman kanssa ja pravda taitaisi sopia sinulle paremmin.

En muista itseäni kehuneeni joskin olen ajoittain esimerkkinä maininnut sen miten itse olen asiani järjestänyt mutta totuuden kertominenhan, joskaan se ei yleenäs ole komujen tapana, ei ole kehumista vaan faktat ovat kylmiä faktoja.

Ette ole niitä faktoja koskaan pystyneet kumoamaan joten ne seisovat edelleen pystyssä päin.

• no_voi_voi

Kun sinä alat vaihtamaan aihetta asioista minun ÄO:ni sekä vertaamaan sitä kengän numeroon niin et sinä siinä mitään kovin fiksuakaan esitä ja pyrit pääsemään niskan päälle noilla aivotuhnuillasi. Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia reaalimaailman kanssa ja pravda taitaisi sopia sinulle paremmin.

En muista itseäni kehuneeni joskin olen ajoittain esimerkkinä maininnut sen miten itse olen asiani järjestänyt mutta totuuden kertominenhan, joskaan se ei yleenäs ole komujen tapana, ei ole kehumista vaan faktat ovat kylmiä faktoja.

Ette ole niitä faktoja koskaan pystyneet kumoamaan joten ne seisovat edelleen pystyssä päin.

Taas sinä kirjoittelet ihan mitä sattuu.

Joten ihan itse sinä nyt taas kerran nolasit itsesi kun aloit valehtelemaan todella lapsellisesti.

• no_voi_voi kirjoitti:

Taas sinä kirjoittelet ihan mitä sattuu.

Joten ihan itse sinä nyt taas kerran nolasit itsesi kun aloit valehtelemaan todella lapsellisesti.

Mitä minä nyt valehtelin ja mikä on totuus? Kerro nyt kerrankin!

• olet_valepukki

Mitä minä nyt valehtelin ja mikä on totuus? Kerro nyt kerrankin!

Ihan kaikki palstalle suoltamasi jorinat ovat aina nyt vain pelkkää valetta.

• olet_valepukki kirjoitti:

Mikset kerro mitä valheita ja mikä olisi mielestäsi niissä kohden totuus?

Tuo sinun ilmaisusi, pelkkää valetta, ei kerro mitään tosiasiassa.

Jos kerran kaikki on valetta niin erittele valheet ja kerro totuus niiden sijaan niin päästään katsomaan oletko edes ymmärtänyt mistä milloinkin on kyse.

valepukin tapa esittää asiaansa ei oikein vakuuta, sama jos sanoisin jotta kaikki ensi syksyn omenat ovat pahanmakuisia. Kertoisiko se todellisuudesta vai olisiko se vain mielikuvitusta?

Laita nyt selventäen vaikka 10 valetta jotka olen esittänyt ja sitten kerro se totuus jonka sinä ymmärrät olevan noissa asioissa.

Jos et tuohon kykene niin tämä keskustelu loppuu tähän osaltani. Tyhjää ei kannata jauhaa!

Missä ne valheet nyt ovat arvoisa valepukki? Eikö löydy vai onko totuuden selvittäminen avannut silmäsi?

Eikö niitä valheita nyt ala löytymään? Listaa nyt edes 10 kpl ja perään se totuus niistä asioista jotta mekin opimme miten pitää ajatella.

Nyt on valepukin tilaisuus näyttää mistä se kana pissii! Vai piiloudutko puskiin parkumaan kun kysytään vaikeita joihin vastaaminen vaatisi työtä ja jopa ajattelua?

• Messias_on_sairas

Messias ei vaan tajua, milloin on joutunut valheistaan kiinni. Narsistinen ego kun ei sellaista asiaa edes tunnista. Valitettavasti.

• ei_unohdeta

Kansanmurha on niin valtavan suuri rikos etteivät porvarit halua tai pysty keskustelemaan yhtään asiallisesti tekemästään rikoksesta.

• Suomenruotsalaiset suojeluskuntalaiset erityisen verinhimoisia:
      -Varsinaiseen taistelutoimintaan pataljoona ei näy osallistuneen. Pataljoonaa komensi Edward Ward ja komppanianpäällikköinä toimivat Ivar Hast ja Ivar Stâhle. Pataljoonasta muodostettiin retkikuntia, jotka tekivät teloituskiertueita eri puolille Uuttamaata. Tähtäimessä olivat punaiset tai punaisiksi epäillyt ja eräät valkoisetkin suomalaiset. Vihdissä pataljoona teloitti yli 60 paikallista, ja kerrotaan paikallisen suojeluskunnan päällikön joutuneen ajamaan verenhimoiset västankvarnilaiset pois pitäjästä. Pataljoona kylvi kuolemaa ainakin Inkoossa, Vihdissä ja Nurmijärvellä. Kaikkiaan Länsi-Uudenmaan pataljoona teloitti toukokuussa vähintään 200 miestä ja naista, lähes kaikki suomenkielisiä.

Västankvarnissa istui myös kenttätuomioistuin, jonka johtoon halukkaasti hakeutui lehtimies ja kirjailija Erik Grotenfelt. Aatelismies G. ei ottanut osaa sotatoimiin, mutta teloituksiin sitäkin innokkaammin. Hän osoitti oman todistuksensa mukaan poikkeuksellista armottomuutta, jopa julmuutta toimiessaan punavankien kuulustelijana ja teloitusryhmän päällikkönä. -
      http://suom.webs.com/

Linkin tiedoissa ehkä on valkosuojeluskuntalaisten suojelua ja ruotsinkielisten syyttelyä. Tiedot ovat kuitenkin karmeita. Pienillä alueilla valkoinen armeija aloitti välittömästi läntisen Uudenmaan paikkakunnilla joukkoteloittamiset. Joukkomurhat olivat ennalta suunniteltuja. Linkissä mainitaan aivan oikein punaistenkin syyllistyneen terroritekoihin. Niistä suurin osa on ollut yksilöiden kostoa saamistaan vääryyksistä. Valkoisten toiminta järjestettiin organisoidusti. Tämäkin lähde vahvistaa järjestelmällisen ja organisoidun joukkotuhonnan.
      Linkissä mainitut kirjat löytynevät kirjastoista.

• vaikea_totuus

Aivan. Siksi Mannerheim pitäisi lopultakin tuomita siksi kansanviholliseksi, joka hän oikeastaan oli.

• Miten tulit tuohon tulokseen? Mannerheimin kokemus venäläisestä sotilasajattelusta oli meille suureksi avuksi ja siksi pärjäsimme niinkin hyvin noissa sodan molemmissa koitoksissa. 150 miljoonainen kansa ei pystynyt lyömään 3,5 miljoonaista, tulee mieleen se Thermopylain juttu muinaisesta Kreikasta. Kommunistit esittivät siinä petturi Efialtesin osaa pyrkien heikentämään Suomen taisteluvoimaa ja siksi komut pitäisi laittaa maksamaan tuosta petoksestaan.

• narsistille_mannaa

Miten tulit tuohon tulokseen? Mannerheimin kokemus venäläisestä sotilasajattelusta oli meille suureksi avuksi ja siksi pärjäsimme niinkin hyvin noissa sodan molemmissa koitoksissa. 150 miljoonainen kansa ei pystynyt lyömään 3,5 miljoonaista, tulee mieleen se Thermopylain juttu muinaisesta Kreikasta. Kommunistit esittivät siinä petturi Efialtesin osaa pyrkien heikentämään Suomen taisteluvoimaa ja siksi komut pitäisi laittaa maksamaan tuosta petoksestaan.

Messias on taas oikeassa. Kansanmurhaaja Mannerheim ansaitsee kansanmurhaajan maineen. Olkoon opiskellut sotaoppejaan vaikka itse perkeleeltä.

Messias on taas oikeassa. Kansanmurhaaja Mannerheim ansaitsee kansanmurhaajan maineen. Olkoon opiskellut sotaoppejaan vaikka itse perkeleeltä.

Näyttää narsisti taas olevan pravda vaihteellaan. Yritä parantua!

• narsistille_mannaa

Messias on taas oikeassa. Pientä nuhaa on mulla kyllä ollut, mutta nyt jo paranemaan päin. Kiitos vaan paranemistoivotuksista.
        Mutta jospa kuitenkin pysyttäisiin avauksen asiassa. Siis Mannerheimhan oli kansanmurhaajan tittelin lisäksi vanhan kansantiedon mukaan myös homoseksuaali. Mutta se totuus ei löydy (vielä) wikipediasta. Mutta kyllä kansa tietää.

• Kuka-mitä-häh

"Aivan. Siksi Mannerheim pitäisi lopultakin tuomita siksi kansanviholliseksi, joka hän oikeastaan oli"

Taas tätä iänikuista "pitäisi, pitäisi...". Nimimerkki "Vaikea totuus" - ala nyt ihmeessä puuhaamaan Mannerheimille, Svinhufvudille, Rydille etc.. etc.. kansanvihollisen titteliä. Välittömästi.
        Mutta eihän siitä mitään tule. Ideoita on komujen päät pulloillaan, mutta siihen se sitten jääkin. "Pitäisi" tosiaan tehdä vaikka mitä. Mutta kun ei ole tekijöitä. Minkään valtakunnan työnteko kun ei sovi nyky-kommarin vartalolle.

• narsistille_mannaa

Voihan noille kaikille kansanmurhaajan tittelin varmasti antaa, sillä olihan heillä vastuu asiasta. Valkoisten lahtarien tekemät "punaisten" miesten, naisten ja jopa lasten teloitukset eivät saa, eikä voi unohtua, ennenkuin nykyporvarit ne historiallisena väärintekona tunnustavat.
        Asian kieltäminen on ihan vastaavaa, kuin uusnatsien holokaustin kieltäminen.

"Valtakunnan työnteosta" en todellakaan tiedä mitään, mutta ikäni työssä käyneenä voin todeta, että ainakin minun vartaloni siihen soveltuu. Mites sulle?

• käyeespäin

Presidentti P.E. Svinhufvudin (1861-1944) alkuperäinen 1943 kirjoittama ja Tukholmassa 1944 painettu kirja, joka vahvasti julistaa, että "Suomen on sanoin ja teoin oltava solidaarinen Saksan ja koko Uuden Euroopan kanssa, päämääränä totaalinen voitto Venäjästä." –

FT Vesa Määttä luonnehti kirjaa 2010 laatimassaan selvityksessä " P.E. Svinhufvudin kotimuseo" seuraavasti:

"Hänen elämänsä viimeisiä vuosia varjostivat kuitenkin sodat ja sittemmin sairastuminen. Vuonna 1944 hän vielä kirjoitti muistion ”Testamentti kansalleni”, jonka hän oli ideoinut ja toteuttanut Martti Pihkalan kanssa. Tämä melko pitkälle menevä ja suosiota vaille jäänyt postuumisti julkaistu kirjanen voidaan tulkita myöhäiseksi tuotokseksi, joka vallitsevissa sotaoloissa kuitenkin ehkä heijasteli sitä sotilassuvun perillistä ja romantikkoa, joka P.E. Svinhufvudissä piili ja mikä oli varmasti suurelta osin pitänyt hänet pystyssä niiden kriisien ja synkkien haasteiden läpi, joihin hänen julkinen karriäärinsä liittyy ja joka toisaalta aina myös ajoi hänet takaisin tavallisen kansan asioiden pariin – omaan arkadiaansa." –

Painettu Stockholm 1944. Kirjan painatti Saksan suurlähetystö. 62 sivua.

https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/155167/Svinhufvud - Testamentti kansalleni_Tukholma 1943.pdf?sequence=1

• Mannerheimin loi uran tsaarin armeijassa ja oli kovasti pahoillaan Venäjän porvareille, jotka kukistivat tsaarin keväällä 1 917. Mannerheimin jalkojen alta maa sortui.
      Mannerheim edusti ruotsinkielistä maa-aatelistoa. Isä ryyppäsi omaisuuden. Aateliston suurin osa muodostui suomenruotsalaisista suvuista. Aatelisto hallitsi suvereenisti enemmistönä säätyvaltiopäiviä. Aatelisto menetti ehdottoman valtansa 1 905 valtiopäiväjärjestysuudistuksessa ja oli katkera suomalaiselle porvaristolle. Nykyisenkaltaiset vaalit toimitettiin 1 907. Suomalaiset fasistit alkaen Akateemisen Karjalaseuran toimista käynnistivät suomalaistamiskampanjan. Sitä oli jo aikaisemminkin. Muun muassa Ilaskiven suku muutti nimensä vainon pelossa.
      Vanha Työväenpuolue työläisten oikeuksien lisäksi esitti torpparilaitoksen kumoamista aateliston feodaalisen etuoikeuden poistamisena.
      Ruotsalaisperäisellä aatelilla oli paljon kostettavaa 11 vuotta myöhemmin työväenluokalle. Eduskuntauudistuksen vahvin voima oli Vanha Työväenpuolue.
      Suomenkielinen suojeluskunta-armeijan osa näki tilaisuuden. Ruotsinkielisen aatelin perilliset tarttuivat murhatöihin lähes käskemättä.
      Tosiasia: Valkoisten murhatyöt eivät olleet kielikysymys. Vaasan hallitus sääti joukkomurhalait ja murhatyöt kulkivat järjestetysti.
      Nimitys "Lahtarikenraali" sopii Mannerheimille vallan hyvin. Myöhemmin Mannerheim toimi viimeistään 1 940 syksyllä Rytin apurina järjestämässä sotaa natsien kanssa salassa eduskunnalta ja hallitukseltakin. Mannerheim oli siten isänmaan petturikin.
      Hän pelasti itsensä ryhtymällä Rytin poistamiseksi hallitusvallasta ja rauhanteon arkkitehdiksi syksyllä 1 944.

• Suomalaisten tapattaminen jatkosodassa 1 941 - 1 944. Presidentti Svinhufvudin puheesta 25.3.1 942:
      "Nykyään meitä suomalaisia kiinnostaa kysymys Suur-Suomesta. Eikä ihmekään. Elämme mullistavia aikoja, jolloin paljon vanhaa katoaa ja uutta syntyy. Silloin us-
      komme, että toiveemme ja tavoitteemme toteutuminen on lähellä. Suur-Suomen toivomme syntyvän siten, että Suomeen liitetään Itä-Karjala laajoine maa-alueineen pohjoisessa ja idässäkin, sekä Inkeri.
      Maamme ulkopuolella arvostellaan tosin tämäntapaisia pyrkimyksiä ankarastikin, väitetään niissä ilmenevän imperialismia ja valloitushalua, joka kaikista vähimmin sopii
      pienelle kansalle. Asia ei kuitenkaan ole niin. Tässä ei ole kysymys vieraitten maitten anastamisesta, vaan parin suomensukuisen heimon — oikeastaan niiden rippeiden — pelastamisesta ja näiden heimojen nostamisesta taas jalkeille. Samalla siinä myös tulee valvotuksi oman maan turvallisuus ja elämän mahdollisuudet. "

Voiko Suur-Suomi valloitusaatteen paremmin ilmaista. Sapelit hampaissa ja saappaissa maata tai pikemminkin metsiä naapurivaltion alueista rohmuamaan. Tämänkö Svunhufvud keksi vuonna 1 942 ja irti valtiollisesta valkoisesta politiikasta? Eipä suinkaan.
      Aktivistit, joita Sinhufvud edusti, ettei teesin jo 1 900 luvun alussa. Suojeluskunta-armeija hyökkäsi helmikuussa 1 918 Vienaan valloitusretkelle mutta paikallinen väestö (ja Englanti) sanoi ettei käy. Sittemmin valtion suojeluksessa sotaretkiä itärajan taakse tehtiin vuoteen 1 922 saakka. AKS, Lapuan liike ja IKL ottivat suursuomen ohjelmiensa keskiöön. Hallituksen ei tarvinnut virallisesti toitottaa sitä. Hallitukset koostuivat 20 ja 30 luvuilla näiden järjestöjen persoonista tai tukivat niitä.
      Hitler, fasismi ja Saksan armeija tulivat pelastajaksi aatteelle. Natsien ei tarvinnut kosia. Morsian kosi itse ja kosio hyväksyttiin.
      Mannerheim, Ryti ja muut suomalaiset fasistit tapattivat terveitä nuoria miehiämme fasistisen "Uuden Euroopan" puolesta. Nämä myös aiheuttivat talvisodan tragedian kieltäytymällä järjen käytöstä. Hitler valitteli, että emme ole vielä valmiit NL:n tuhoamissotaan, kehoitti rauhantekoon, jotta Suomi säilyisi pohjoisen rintaman alustana hyökkäykselle ja jonka valmistelut alkoivat välittömästi talvisodan jälkeen.

Kommunistien arvio valkoisen Suomen politiikasta vahvistuu edelleen Svinhufvudin todistuksella.

• veri_ja_marski

Valkoisen Suomen porvarit tunsivat historian ja ohessa Ruotsin ja Venäjän väliset sodat. Svinufvud esittää esittää sodat Suomeen kohdistuneina sotina! Valkoinen valhe kehittyy. Samaa toistetaan edelleen. Se ei riitä. Svinhufvud esittää muhkean teorian Venäjän ja Suomen oikeuksista. Venäjällä ei olisi mitään oikeuksia pääsyyn Itämerelle. Käyköön tavaranvaihtoa muilla konsteillan muihin maihin. Suomella olisi historialliset oikeudet Rajajoelta Inkerinmaalle ja lopulta Viron rajalle. Näin suomalainen historiallinen oikeus toteutuisi ja Venäjä olisi suljettu Itämeren ulkopuolelle.
      Tämä teesi esitettiin jo 1 920 luvun alussa AKS:n ohjelmassa.
      Valkoiseen valheeseen iskettiin kansalaissota 1 918 itsenäisyyssotana kun tosiasiassa valkoisten johtava upseeristo koostui tsaarin Venäjän upseereista. Mannerheim sai tutuilta kenraaleilta Pohjanmaalta venäläisiä aseita eikä suostunut Kansanvaltuuskunnan pyyntöön kotiuttaa venäläinen sotaväki. Propagandassa Punakaarti muutettiin venäläiseksi kun siinä oli vain yksittäisiä venäläisiä vapaaehtoisia.
      Tosiasiassa Mannerheim vaihtoi takkia useammin kuin tukkipoika ja sotaroolissa tapatti suomalaisperäistä väestöä ja I maailmansodassa saksalaisten ohella venäläistä sotaväkeä.

• Presidentti Svinhufvud oli täysiverinen natsi.
      https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/155167/Svinhufvud - Testamentti kansalleni_Tukholma 1943.pdf?sequence=1
      Hänen 1 943 kirjoituksensa paljastavat täysin suomalaisen fasismin voittokulun itsenäisyyden alkuvuosikymmeninä ja joka huipentui Neuvostoliiton kukistamisen tavoitteeseen. Suomalaisten fasistien tavoite oli pystyttää uusi Fasistinen Eurooppa ja toteutus olisi tapahtunut saksalaisten natsien johdolla.
      Svinhufvudin ohjelma sisältää historiallisen katsauksen fasimin kehityksestä Suomessa ja joka palstalla pääosin on esitetty "Suomalaiset fasistit" kirjan pohjalta. Siihen sisältyy historian vääristely, verenhimoinen työväenliikkeen ja marxilaisuuden viha ja pahimpana Stalingradissa saksalaisten tappion jälkeen uho jatkaa sotaa viimeiseen mieheen.
      Svinhufvud oli katkera länsiliittoutuneiden hylätessä Suomen, koska Rytin kopla taisteli heitäkin vastaan mutta asetti silti toiveen lännen ja natsien erillisrauhasta ja aseiden kääntämisestä yhdessä NL:n kukistamiseksi. Hänen pitkät paatoksensa kohdistuvat Venäjästä ikuisena Suomen tuhoajana ja sitä aina olevanakin tulevaisuudessa. Svinhufvud yhtyi Hitlerin aatteeseen tuhota ja tappaa NL ja henkiin jätetyistä tehtäisiin orjia Suur-Suomelle ja natseille. "Ryssän" kanssa ei koskaan saisi neuvotella eikä tehdä rauhaa.
      Saksan voitot lännessä 1 940 olivat Suomen etu. Lännelle tarjottaisiin liitosta Saksan ja Suomen kanssa armollisesti siedettävät ehdot kunhan alistuisivat valtioina fasismin aatteeseen. Aluevaltaukset näyttelevät Svinhufvudin ohjelmassa keskeistä osaa ja sen ympärillä velloo natsilaisen rotuopin suomalainen muunnelma.
      Svinhufvudin artikkelit ovat kuvaus AKS - Lapuan Liike - IKL linjausten terävöittämisestä avoimella fasismilla, sillä fasismilla joka saksalaisena muunnoksena ei tuntenut ihmisyyttä. Linjaus sai täyttymyksensä 1 939 hallituksen ja sotien aikaisten hallitusten täydellisenä fasistisoitumisena.
      Suomalaisen fasismin reaalinen valta alkoi kansalaissodan aikana verisenä terrorina voitettuja punaisia kohtaan. Toteutuma monipuoluejärjestelmänä ei sa antaa häiritä todellista kehityskulkua.
      Linkissä olevat Svinhufvudin kirjoitukset ovat selkeä todistusaineisto suomalaisten porvarien sotapolitiikkaan johtaneesta tiestä ja suuresta valheesta ja jota vieläkin porvarillisen eliittimme juhlapuheissa toistetaan. Linkin artikkelit kannattaa kopioda talteen.

• etc.privat

Porvarit vaikenee kansanmurhasta siksi, että joutuisivat jälkikäteen siitä kiinni moraalisesti.
      "Taas tätä iänikuista "pitäisi, pitäisi...". Nimimerkki "Vaikea totuus" - ala nyt ihmeessä puuhaamaan Mannerheimille, Svinhufvudille, Rydille etc.. etc.. kansanvihollisen titteliä. Välittömästi."
      Ryti ja Mannerheim olivat suuren luokan murhaajia. Oman kansansa murhaajia porvaristomme ja saksalaisen fasismin puolesta. Mitä sitä kaunistelemaan. Heidät olisi tullut tuomita kansanmurhasta. Ei suunnittelusta vaan kansanmurhasta.

• evp_tups

- - - Heidät olisi tullut tuomita kansanmurhasta. - - -

Niinpä... Kommunistit eivät ole tässä yhteiskunnassa saaneet mitään merkittävää aikaiseksi ja nyt, kun koko kommunismi on romahtanut ja lopetettu, he yrittävät itkeä tuhertaa edes jotain. Asiasta eivät tiedä, kun eivät kykene itse selvittämään, mutta kohkaavat jotain.
        Asialla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä suomalaisille tai muillekaan. Jos olisi, niin näkysihän se kannatusluvuissa ja äänimäärissä. Mutta kun ei.

Ainut mihin pystyvät, on muiden haukkuminen natseiksi, fasisteiks jne. sekä kirjoittelemaan tänne peräsuolijuttuja. Eikä tuollakaan ole mitään merkitystä.

• Älä nyt hölmöile etc.privat! Mannerheimin ja Rytin ansiosta me säilyimme vapaana Suomena ilman kommunismin kirousta. Noille eteläisille serkuillemme virolaisille ei käynyt yhtä hyvin ja heillähän kommunismin kirous oli niskassaan 1939 - 1991 ja se esti normaalin yhteiskunnan toimimisen maassa kuten niin monessa muussakin siinä NL:n länsirajalla.

Nuo mainitsemasi olivatkin siis oikean Suomen pelastajia ja vain komu-Suomen tuhoajia ja murhaajia josta heille SUURKIITOS!

Nyt me kaikki näemme, ettei se kommunismi jota meille pyrittiin kauppaamaan kovinkaan hyvään lopputulemaan päässyt joten olemme onnellisessa asemassa koska emme siihen sortuneet.

Kun nyt kuitenkin olette komuloiset sitä mieltä, että väärin meni niin onko teillä hyviä esimerkkejä hyvinvoinnista sosialismeissa, parempaa kuin meillä täällä susirajoilla? kertokaa nyt meille tietämättömille missä se kommunismin ja sosialismin ihanuus on löydettävissä? Vai onko se vain teidän märkä unenne jolla ei ole reaalivastinetta.

• persut.homovihassa
        evp_tups kirjoitti:

- - - Heidät olisi tullut tuomita kansanmurhasta. - - -

Niinpä... Kommunistit eivät ole tässä yhteiskunnassa saaneet mitään merkittävää aikaiseksi ja nyt, kun koko kommunismi on romahtanut ja lopetettu, he yrittävät itkeä tuhertaa edes jotain. Asiasta eivät tiedä, kun eivät kykene itse selvittämään, mutta kohkaavat jotain.
        Asialla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä suomalaisille tai muillekaan. Jos olisi, niin näkysihän se kannatusluvuissa ja äänimäärissä. Mutta kun ei.

Ainut mihin pystyvät, on muiden haukkuminen natseiksi, fasisteiks jne. sekä kirjoittelemaan tänne peräsuolijuttuja. Eikä tuollakaan ole mitään merkitystä.

"sekä kirjoittelemaan tänne peräsuolijuttuja. "

Espoon Timolle.
        Teidän porukkanne rahtaavat palstalle asiaankuulumattomia homojen suuntaan kohdistuvia vihamielisiä viestejä päivittäin. Teille persuille näyttää ihmisten seksuaalinen suuntautuminen olevan ongelma. Homojen parjaaminen kattaa persujen poliittisen agendan täysin. Ettekö persumiehet saa naista vai mistä kiikastaa? Ongelmaanne ei kuitenkaan ratkaista täällä. Valtion lait suojelevat homojen ihmisoikeuksia. Persupuolue pyrkii peruuttamaan ne.
        Toivon, että komut ette lähde persujen parjaamiskelkkaan.

• klekku

Älä nyt hölmöile etc.privat! Mannerheimin ja Rytin ansiosta me säilyimme vapaana Suomena ilman kommunismin kirousta. Noille eteläisille serkuillemme virolaisille ei käynyt yhtä hyvin ja heillähän kommunismin kirous oli niskassaan 1939 - 1991 ja se esti normaalin yhteiskunnan toimimisen maassa kuten niin monessa muussakin siinä NL:n länsirajalla.

Nuo mainitsemasi olivatkin siis oikean Suomen pelastajia ja vain komu-Suomen tuhoajia ja murhaajia josta heille SUURKIITOS!

Nyt me kaikki näemme, ettei se kommunismi jota meille pyrittiin kauppaamaan kovinkaan hyvään lopputulemaan päässyt joten olemme onnellisessa asemassa koska emme siihen sortuneet.

Kun nyt kuitenkin olette komuloiset sitä mieltä, että väärin meni niin onko teillä hyviä esimerkkejä hyvinvoinnista sosialismeissa, parempaa kuin meillä täällä susirajoilla? kertokaa nyt meille tietämättömille missä se kommunismin ja sosialismin ihanuus on löydettävissä? Vai onko se vain teidän märkä unenne jolla ei ole reaalivastinetta.

"Nuo mainitsemasi olivatkin siis oikean Suomen pelastajia ja vain komu-Suomen tuhoajia ja murhaajia"
        Voiko tuon selvemmin ilmaista. Työeläkeläinen pitää hyvänä kommunistien tai heihin viittaavien murhaamista. Ilmeisesti hän viestillään ehdottaa aloittaa kommunistien murha-aallot.
        Ylläpidon ja nettipoliisin täytyisi olla kiinnostunut selvästä murhauhkauksesta.

• klekku kirjoitti:

"Nuo mainitsemasi olivatkin siis oikean Suomen pelastajia ja vain komu-Suomen tuhoajia ja murhaajia"
        Voiko tuon selvemmin ilmaista. Työeläkeläinen pitää hyvänä kommunistien tai heihin viittaavien murhaamista. Ilmeisesti hän viestillään ehdottaa aloittaa kommunistien murha-aallot.
        Ylläpidon ja nettipoliisin täytyisi olla kiinnostunut selvästä murhauhkauksesta.

On tuo ymmärrys näköjään hieman heikkoa komuloisjoukossa. Enhän minä ketään ihmistä siinä kehottanut murhaamaan vaan komu-Suomen eli sen aatteellisen linjan jota kommunismiksi kutsutaan. Sen tuhoaminen vain parantaisi Suomen hyvinvointia kun taloutta päästäisiin kehittämään ilman nykyistäkin kommunistishenkistä painolastia.

Kyllä kommunistinkin pitäisi ymmärtää suomeksi kirjoitettua tekstiä vai kuulutko svenska talande betre folk joukkoon?

• Kas_vain

Onhan täällä nyt ainakin yksi selväjärkistenkin asiallinen keskusteluketju menossa aivottoman häiriköinnin seassa.

• persu_sai_pataansa

Palstan hihittelevä persunaurajahäirikkö sai nyt niin pahasti pataansa että häipyi todella lujaa palstalta takaisin niuvaan häntä koipiensa välissä.:-)))))))

• Vapaussota

Miten murhaajien ja raiskaajien tuomitseminen on terrorismia?

• klekku

Natokiima pakottaa tiettyä porvariston osaa muistelemasta menneitä. Kun aloitettiin valhe historian tapahtumista, sitä täytyy jatkaa. Natsi Göbbelsin sanoin valhetta täytyy paisuttaa; mitä suurempi valhe sitä varmemmin siihen uskotaan.
      Kansalaissodan aikana ja sen jälkimainingeissa valkoinen suojeluskunta-armeija teki kansanmurhaa.
      Heimosodissa itärajan taakse tehtiin ryöstö- ja tapporetkiä naapurivaltion alueelle.
      Talvi- ja jatkosodissa motiviina oli saksalaisen Uuden Euroopan (fasistisen) luominen. Suomalaisia sotilaita tapatettiin fasismin puolesta. Oletus oli, että natsit voittaessaan antaisivat porvaristolle Suur-Suomen.
      Kansanmurhan merkit ovat kiistattomat. Virallinen historiantutkimus on sen vahvistanut tämänkin vuosituhannen puolella.
      Se että puolusteltiinko niillä kommunistien vaikutusvallan estämistä vai fasismin edistämistä on vain motiivin luonne. Tappaminen päästettiin molemmissa tapauksissa valloilleen.
      Lähteitä: Suomalaisten kommunistien sodanjälkeiset analyysit. Jouni Tilli, Suomen Pyhä Sota. Silvennoinen Tikka ja Roselius, Suomalaiset fasistit. Iltalehden asekätkentälehti. Iltalehden Marski lehti. Ilmari Kianto, Kuoleman kentät. Jaakko Paavolainen, Vankileirit Suomessa 1 918. Otto-Ville Kuusinen, Suomi ilman naamiota. Stacy Churchill, Itä-Karjalan kohtalo 1 917 - 1 922. Lev Bezymenski, Saksan kenraalit Hitlerin aikana ja sen jälkeen.

Palstalla kirjoittelevat persut eivät kielläkään kansanmurhaa. He perustelevat sitä antikommunismilla ja liputtavat sitä hyvänä keinona tulevaisuudessakin. He hyväksyvät tappamisen politiikan jatkeeksi.

• Voi klekku parka miten olet harhainen, luultavasti olet niitä Pietarissa koulutettuja harhatiedon syöttäjiä eli trolliarmeijan sotamies.

On hieman harhaanjohtavaa edes kirjoittaa kansalaissodasta kun kyse oli joko vallankumouksen yrityksestä tai kapinasta laillista hallitusta vastaan joka oli perin demokraattisin vaalein valittu vastoin mihin kommunistinen Neuvostoliitto koskaan ylsi.

Suojeluskunta ei tehnyt mitään kansanmurhaa vaan pyrki selvittämään kapinalliset jotta ne saadaan pois joukosta ettei olisi vaaraa uudesta kapinasta. Tuotahan sosialististen neuvostovaltojen liitto harrasti vuosikymmeniä tuhoten kymmeniä miljoonia ihmiselämiä kommunismin alttarille ja ihan turhan vuoksi. Sehän meni nurin koko roska!

Heimosodat eivät olleet sen kummempia kuin mihin komut ovat syyllistyneet esim. Baltiassa vallatessaan muiden kansojen alueita. Oikeamminkin noissa heimosodiksi kutsutuissa pyrittiin parantamaan samaan kansaan kuuluvien asemaa valtion suhteen. Kun jälkeen katsoo maailmaa niin paremminhan noilla heimolaisilla olisi mennyt suomalaisina kuin neuvostoliittolaisina!

Meidän sodistamme talvisota oli se ratkaiseva tekijä josta sitten venäläisten käyttäytyminen poiki vielä jatkosodankin. Jos olisivat jättäneet meidät rauhaan niin tuskin kumpaakaan sotaa olisi edes käyty. Talvisota oli vain kommunismin torjumista sillä Saksan natsit ja Neukkulan komut olivat sen aikana yhteisrintamassa joskaan en tiedä sakujen joukkoja olleen mukana muutoin kuin haittaamassa varusteiden kulkua tänne pohjolaan Saksan läpi rautateitse.

Suomen kannalta nuo sodat olivat vain kommunismin torjumista ja siinä onneksi onnistuimme varsin hyvin joskin saivathan nekin hetken kokeilla siipiensä kantavuutta maassamme mutta pannukakkuhan siitäkin tuli kuten kaikista kommunistien yrityksistä.

Kommunismi ei ole ihmisille sopiva yhteiskunnallinen hallinnan muoto, se vie aina kansan kurjuuteen. Jos klekku on eri mieltä niin on sitten parasta esittää edes kaksi valtiota jotka ovat edes Suomen tason hyvinvoinnin saaneet aikaan kansalleen kommunistisin keinoin. Muutoin tuolla sinun kommentillasi saa pyyhkiä peränsä. Jos siitä on edes siihen!

• klekku

Suomen suojeluskuntien joukkotuhonta ylittää suhteessa väestömäärään NL:n pahimmatkin vainot. Valkoisten osaamattomuudella ei ei kannata kerskua. Kyllä ne osasivat ja tappoivat.
      Tuskinpa Ilmari Kianto oli kommunisti tai Pietarin kaupungin trolli. Kianto kuolikin 1 970 luvulla. Olisivatko Silvennoinen & kumpp ja Jouni Tilli Kremlin trolleja. Entäpä Paavolainen ja monet muut ei-kommunistiset tutkijat! Eivät ole trolleja eivätkä kommunisteja. Iltalehtikö toimisi Venäjän agenttina? Epäuskottavaa. Mainitut lähteet vahvistavat valkoisen Suomen julmuuden ja natsittumisen tosiasiat.
      On röyhkeää verrata itärajan takana suoritettuja tappamisia Suomen kansalaisten pelastamiseksi, jotka asuivat rajan tällä puolella. Nimimerkki Työeläkeläisellä on todella fasismi pesiytynyt selkäytimiin. Hän on niitä kuuluisia jälkinatseja, joita isät opettivat vaanimaan tilaisuutta.
      Uutta tilaisuutta ei tule. Maailma kulkee sosialismia kohti. Pirukaan ei pysty sitä estämään. Fasismi on historian kuonaa.

• Taas puhut/kirjoitat läpiä päähäsi! Jos olet hiukankaan lukenut kirjoittamiani kommentteja niin olet moneen otteeseen nähnyt jotta pidän fasisteja/natseja samassa kelvottomien ryhmässä kommunistien kanssa. Se vaan ei tahdo komupuupäähän mahtua koska te pidätte toisianne poliittisina uskon kilpailijoina mutta minusta te olette samaa jaskaa molemmat.

Me taistelimme kommunismia vastaan kun sitä oltiin meille väkisin tuomassa, olisi ehkä onnistunut paremmin kun neukut olisivat näyttäneet esimerkillään miten kommunismi on pelastus kansoille ja takuu ihmisoikeuksien ja vaurauden olemisesta.

Maailma ei kulje kohti fasismia eikä sosialismiakaan vaan se löytää kolmannen tien jos katsoo porvarillisen maailman kelvottomaksi elää. Siihen asti elelemme kuten olemme elelleet tähänkin asti viime vuosikymmenet. Porvarillinen taloushan on tuonut ennen näkemättömän hyvinvoinnin, aivan kuin komuparatiisin mutta ilman kommunismia.

Sekä kommunismi/sosialismi että fasismi/natsit ovat sitä mainitsemaasi historian kuonaa. Sinä vaan unohdit mainita nuo sosialistit jotka kommunismiin ovat kallellaan. Sosialistejahan ne olivat nuo natsitkin, kansallissosialisteja!

• PuebloUnido

Aloittaja tarkoittanee vuoden 1918 kansalaissotaa. Asiasta ei suinkaan ole "vaiettu". Hommasta käytiin varsin vilkasta keskustelua ym., ym.. ennen muuta 1960- ja vielä 1970-luvun alussakin. Nyt kun tuosta sodasta on kulunut ja 98 vuotta, on aika loogista, ettei siitä puhuta ja kirjoitella joka päivä. Tällä lailla mm. media toimii - ja niin toimivat kaikki muutkin, esim. historian, politiikan, sosiologian yms. tutkijat ja muuten vain asioista kiinnostuneet. Ko. sotaan ei taida pienessä kummassa löytyä enää mitään uutta - eli ei sitä pyöritetä joka päivä uudelleen ja uudelleen eri tiedotusvälineissä. Mutta mikään ei estä kommareita esittämästä uusia näkemyksiä ja uutta tietoa noista tapahtumista - kyllä niille julkaisija löytyy. Ehtona kumminkin on, että jutut ovat tosia ja että ne todella tuovat asiaan jotain ennen julkaisemattomia. Saduille on eri foorumit.

• klekku

Tämän vuosituhannen puolella uutta on löytynyt ja vanhojen vahvistukseksi uusia todisteita. Nuoremman polven tutkijat, jotka ovat vapautuneet isiensä (suojeluskuntalaisten) ikeestä, ovat saattaneet katsoa asioita todellisten tapahtumien valossa. Kommunistien arviot ovat monista tapoahtumista vahvistuneet ja joista tälläkin palstalla on useissa viestiketjuissa kerrottu.
        Suomen natsittumisen historia on vahvistettu.
        Sota 1 918 ei ollut vapaussota vaan luokkasota tai sisällissota tai kansalaissota. Työväenluokka ja kapitalistiluokka taistelivat vallasta.
        Heimosodat olivat kuin olivatkin ryöstöretkiä itärajan taakse.
        Valkoisen Suomen sisä- ja ulkopolitiikkaa leimasi fasismi ja Suur-Suomi ideologia ja se johti turmion tielle II maailmansodassa.
        Aseiden varastamisen motiivi oli suorittaa fasistinen vallankaappaus ja jatkaa sotaa Saksan natsien rinnalle tuhoon saakka. Viimeiset kovakalloisimmat suomalaisnatsit olivat asialla kun maltillisempi porvaristo hyväksyi reaaliteetit ja hylkäsi natsien vasalliuden.

Näillä seikoilla on merkitystä nykyiseen ulkopolitiikkaan. Suomen porvaristo on siinä raukkamainen, ettei se koskaan ole kyennyt seisomaan omilla jaloillaan eikä ole osannut vastata teoistaan. Nyt käydään yhä kiihtyvämpää propagandistista valmistelua uuden liittolaisen, läntisen natokapitalismin voimiin luottaen. Vaarana, on että maamme sidotaan jälleen kerran vieraiden voimien käsiin tuhoisin seurauksin. Lännen kapitalismi rappeutuu ja on muuttunut samalla yhä sotaisemmaksi konkreettisesti että suorittaa toimia sotavoimien valmiustilan kohentamiseksi.

• klekku kirjoitti:

Tämän vuosituhannen puolella uutta on löytynyt ja vanhojen vahvistukseksi uusia todisteita. Nuoremman polven tutkijat, jotka ovat vapautuneet isiensä (suojeluskuntalaisten) ikeestä, ovat saattaneet katsoa asioita todellisten tapahtumien valossa. Kommunistien arviot ovat monista tapoahtumista vahvistuneet ja joista tälläkin palstalla on useissa viestiketjuissa kerrottu.
        Sota 1 918 ei ollut vapaussota vaan luokkasota tai sisällissota tai kansalaissota. Työväenluokka ja kapitalistiluokka taistelivat vallasta.
        Valkoisen Suomen sisä- ja ulkopolitiikkaa leimasi fasismi ja Suur-Suomi ideologia ja se johti turmion tielle II maailmansodassa.
        Aseiden varastamisen motiivi oli suorittaa fasistinen vallankaappaus ja jatkaa sotaa Saksan natsien rinnalle tuhoon saakka. Viimeiset kovakalloisimmat suomalaisnatsit olivat asialla kun maltillisempi porvaristo hyväksyi reaaliteetit ja hylkäsi natsien vasalliuden.

Näillä seikoilla on merkitystä nykyiseen ulkopolitiikkaan. Suomen porvaristo on siinä raukkamainen, ettei se koskaan ole kyennyt seisomaan omilla jaloillaan eikä ole osannut vastata teoistaan. Nyt käydään yhä kiihtyvämpää propagandistista valmistelua uuden liittolaisen, läntisen natokapitalismin voimiin luottaen. Vaarana, on että maamme sidotaan jälleen kerran vieraiden voimien käsiin tuhoisin seurauksin. Lännen kapitalismi rappeutuu ja on muuttunut samalla yhä sotaisemmaksi konkreettisesti että suorittaa toimia sotavoimien valmiustilan kohentamiseksi.

Suomea ei ole sen enempää natsitettu kuin kommunistettukaan vaikka jälkimmäistä on pariinkin otteeseen oikein asevoimin yritetty.

1918 tapahtuma oli lähinnä kapina juuri parlamentaarisesti valittua eduskuntaa vastaan tai se oli vallankumousyritys. Se ei ollut luokkasota, kansalaissota eikä sisällissota vaan kapina.

Jos aseiden varastamisella komu tarkoittaa asekätkentää niin hän on täysin väärässä, niitä ei varastettu vaan ne varastoitiin paikkoihin joista ne saadaan helposti käyttöön tarpeen vaatiessa ja se tarve olisi ollut kommunistien uusi yritys ehkä jopa puna-armeijan tuella saada valta haltuunsa, sitähän he hamusivat Neuvostoliiton tapaan.

Komujen alttius pyrkiä osoittamaan muillakin olleen samoja ajatuksia mitä heillä on saanut heidät tekemään itsensä naurettavaksi noilla natsivallankumousväitteillään. Oikeassa maailmassa sellaisia ei ole ollut eikä tule olemaankaan kuten ei myöskään komujen menestymistä vallanhimohankkeissaan.

Jotta saamme elää rauhassa on syytä liittyä NATO:on koska idän hurjimus Putlerin Venäjä koko ajan kiristelee hampaitaan ja on aikeissa palauttaa tsaarien ajan rajat jolloin mekin olimme suurruhtinaskunta ja Venäjän hallussa. Luoja meitä siitä varjelkoon jos NATO ei halua.

• PuebloUnido
        klekku kirjoitti:

"Näillä seikoilla on merkitystä nykyiseen ulkopolitiikkaan. Suomen porvaristo on siinä raukkamainen, ettei se koskaan ole kyennyt seisomaan omilla jaloillaan eikä ole osannut vastata teoistaan. Nyt käydään yhä kiihtyvämpää propagandistista valmistelua uuden liittolaisen, läntisen natokapitalismin voimiin luottaen.."

Suomen kansa tuntuu luottavan viimeaikaisten hallitusten ulkopolitiikkaan - mitään suurempia soraääniä nykyistä ulkopolitiikkaa vastaan ei eduskunnassa ole esitetty. Kommarit perinteiseen tyyliinsä vastustavat kutakuinkin kaikkea - mutta mitä sitten - kommarit eivät ole eduskunnassa. Jotain 0.5 %:n kannatusta nauttivan porukan mielipiteellä ei ole kovin kummallista painoarvoa.

• olipa.kerran.tarina

Suomea ei ole sen enempää natsitettu kuin kommunistettukaan vaikka jälkimmäistä on pariinkin otteeseen oikein asevoimin yritetty.

1918 tapahtuma oli lähinnä kapina juuri parlamentaarisesti valittua eduskuntaa vastaan tai se oli vallankumousyritys. Se ei ollut luokkasota, kansalaissota eikä sisällissota vaan kapina.

Jos aseiden varastamisella komu tarkoittaa asekätkentää niin hän on täysin väärässä, niitä ei varastettu vaan ne varastoitiin paikkoihin joista ne saadaan helposti käyttöön tarpeen vaatiessa ja se tarve olisi ollut kommunistien uusi yritys ehkä jopa puna-armeijan tuella saada valta haltuunsa, sitähän he hamusivat Neuvostoliiton tapaan.

Komujen alttius pyrkiä osoittamaan muillakin olleen samoja ajatuksia mitä heillä on saanut heidät tekemään itsensä naurettavaksi noilla natsivallankumousväitteillään. Oikeassa maailmassa sellaisia ei ole ollut eikä tule olemaankaan kuten ei myöskään komujen menestymistä vallanhimohankkeissaan.

Jotta saamme elää rauhassa on syytä liittyä NATO:on koska idän hurjimus Putlerin Venäjä koko ajan kiristelee hampaitaan ja on aikeissa palauttaa tsaarien ajan rajat jolloin mekin olimme suurruhtinaskunta ja Venäjän hallussa. Luoja meitä siitä varjelkoon jos NATO ei halua.

"Suomea ei ole sen enempää natsitettu "
        Ei todellakaan. Eipä niin. Maailmansodassa Suomi ei ollut liitossa fasistien kanssa. Mannerheim ei vannonut Hitlerin Saksan mahtavien asevoimien nimiin. Kukaan ei ole esittänyt Suur-Suomen karttoja. Svinhufvud ei vaatinut taistelemaan Hitlerin rinnalla veriseen loppuun saakka. 20 luvulla ei lakkautettu ammattiliittoja eikä työväenpuolueita. Kukaan porvari ei kulkenut natsisaksassa 30 luvulla. Porvaristo paljasti fasismin kansanvastaista luonnetta ja ilkeää murhanhimoa.
        Kaikki tuollaisen kiistäminen on nimimerkki Työeläkeläisen valehtelua. AKS:n ja Lapuan liikkeen perillisiä ei ole - kukaan ei tue niiden rotuoppeja. Työeläkeläinen valehtelee myös siinä, että suojeluskunnat olisivat olleet verihurttia. Nehän toivat nälkiintyneille punavangeille salaa sianruokaa hengenpitimiksi. Suojeluskunnat toimivat autuaallisesti pappien teesien mukaan "kaikki ovat HERRALLE otollisia" ja estivät Kosola-Pihkalaa käymästä työväenliikkeen ja ammattilittojen kimppuun.
        Työeläkeläinen valehtelee nykyisyydestäkin, jossa työnantajat muka yrittäisivät murtaa työehtosopimukset. Suomalainen kapitalisti puolustaa ammattiliittoja eikä hae palkanalennuksia - häpeä Työeläkeläinen kun parjaat kilttejä työnantajajärjestöjä. Häpeä kun väität niitä verorikollisiksi. Palkkatyöläiset siirtävät tulonsa verokeitaisiin. Työnantajat maksvat vajeen omasta kukkarostaan.

• olipa.kerran.tarina kirjoitti:

"Suomea ei ole sen enempää natsitettu "
        Ei todellakaan. Eipä niin. Maailmansodassa Suomi ei ollut liitossa fasistien kanssa. Mannerheim ei vannonut Hitlerin Saksan mahtavien asevoimien nimiin. Kukaan ei ole esittänyt Suur-Suomen karttoja. Svinhufvud ei vaatinut taistelemaan Hitlerin rinnalla veriseen loppuun saakka. 20 luvulla ei lakkautettu ammattiliittoja eikä työväenpuolueita. Kukaan porvari ei kulkenut natsisaksassa 30 luvulla. Porvaristo paljasti fasismin kansanvastaista luonnetta ja ilkeää murhanhimoa.
        Kaikki tuollaisen kiistäminen on nimimerkki Työeläkeläisen valehtelua. AKS:n ja Lapuan liikkeen perillisiä ei ole - kukaan ei tue niiden rotuoppeja. Työeläkeläinen valehtelee myös siinä, että suojeluskunnat olisivat olleet verihurttia. Nehän toivat nälkiintyneille punavangeille salaa sianruokaa hengenpitimiksi. Suojeluskunnat toimivat autuaallisesti pappien teesien mukaan "kaikki ovat HERRALLE otollisia" ja estivät Kosola-Pihkalaa käymästä työväenliikkeen ja ammattilittojen kimppuun.
        Työeläkeläinen valehtelee nykyisyydestäkin, jossa työnantajat muka yrittäisivät murtaa työehtosopimukset. Suomalainen kapitalisti puolustaa ammattiliittoja eikä hae palkanalennuksia - häpeä Työeläkeläinen kun parjaat kilttejä työnantajajärjestöjä. Häpeä kun väität niitä verorikollisiksi. Palkkatyöläiset siirtävät tulonsa verokeitaisiin. Työnantajat maksvat vajeen omasta kukkarostaan.

Olipa.kerran.tarina on todella tarinoitsija ja Moskovan trolli joka pyrkii syöttämään omia harhojaan palstan lukijoille.

Suomi ei todella ollut liitossa Saksan kanssa mutta saksalaiset auttoivat meitä omaksi edukseen. Pakkohan meidän oli apua hakea kun noin 50x naapuri oli väen vängällä haluamassa tulla meitä riistämään ja nöyryyttämään, silloin kelpasi kaikki apu vaikka sitten natsin ja fasistinkin kun kommunisti painoi päälle eikä antanut meidän rauhassa rakentaa.

Jos jotain lakkautettiin noista liitoista niin lienevät olleet kommunistisia tai sitä linjaa vetäviä ja silloin te komuloiset olitte pannassa koska olitte kapinoineet! Olisitte lähteneet demokratian tielle niin ei nyt tarvitsisi parkua sadan vuoden jälkeen.

Monessa maassahan sitä vierailtiin niin 20 kuin 30 luvuilla ja itse asiassa 20 luvulla ja 30 luvun alussa Neuvostoliitto sekä Saksa tekivät tiukkaa yhteistyötä tekniikan ja jopa puolustuslaitteiden eli aseiden kanssa. Miksi ei sitten Suomikin?

Suojeluskunta oli se instanssi joka meidät kommunismilta pelasti ainakin kahteen kertaan, siitä kiitos suojeluskuntalaisille kun pysyivät lujana vaikka valtava ylivoima änkesi niskaan. Punavangit olivat sitä omasta aloitteestaan, muita siitä ei pidä syytellä. Ilman kapinaa ja murhia tuskin olisi moista draamaa koskaan näytelty.

Työnantajien todella pitää saada suurempi sananvalta työehtosopimuksiin koska he ovat viime kädessä vastuussa työllisten ja työttömien määristä. Ay liikehän ei vastaa mistään muusta kuin lakolla uhkailusta joka ei suorastaan tuota muuta kuin harmia niille jotka haluavat vain Suomen ja suomalaisten parasta eli työnantajille.

Kannattaa ottaa reaalisempi kanta jopa noihin paratiisi hommiin koska ei sitä kommunististakaan paratiisia saatu aikaan aikoinaan vaikka siitä paljonkin toitotettiin, minäkin aikoinaan muistan noita juttuja kuulleeni. Jos muutama ukko vie rahojaan ulkomaille niin satatuhatta jättää ne tänne. Paratiisi hommia harrastaa vain muutama kun katsomme kokonaisuutta. Onhan se väärin mutta jos on mahdollisuus niin jotkut sitä käyttävät hyväkseen. Se on ihan periaatteessa samaa touhua kuin viinojen ja kessun haku verottomina Ruotsin ja Viron lautoilta. Siinä tosin yksilöiden summat ovat pienempiä mutta määrä taas on huisin paljon isompi. Taitaa olla miljoonia viinanhakureissuja vuosittain ja jos jokainen säästää verossa satasen niin siitä tulee ainakin sata miljoonaa, kymmenessä vuodessa se tekee miljardin.

Olipa.kerran.tarina pyrkii olemaan vitsikös ja nokkela vaan ei näytä oikein komuloistrollilta onnistuvan, voisit kokeilla oikeaa asiaa eli miten ay liike saataisiin muutettua tähän päivään ja työttömyys kohtuullisemmaksi?

• narsistille_mannaa

Messias jatkaa aina vaan, koska Messias ei tajua, milloin on joutunut valheistaan kiinni. Messiaan narsistinen ego kun ei sellaista asiaa edes tunnista. Valitettavasti.

Messias jatkaa aina vaan, koska Messias ei tajua, milloin on joutunut valheistaan kiinni. Messiaan narsistinen ego kun ei sellaista asiaa edes tunnista. Valitettavasti.

Komupravdalla ei voi mitään valheeksi väittää! Pitää löytää faktaa tueksi jos valhetta hakee. Lisäksi mielipide ei koskaan ole valhetta oli se sitten lukijasta oikea tai väärä. Se näyttää olevan asia joka ei puiseen komupäähän mahdu.

En ole esittänyt mitään valheita joista voisi jäädä kiinni. Sen sijaan komuloiset tuppaavat tuota valhetta koko ajan tosin pravdaksi väittäen.

• narsistille_mannaa

Komupravdalla ei voi mitään valheeksi väittää! Pitää löytää faktaa tueksi jos valhetta hakee. Lisäksi mielipide ei koskaan ole valhetta oli se sitten lukijasta oikea tai väärä. Se näyttää olevan asia joka ei puiseen komupäähän mahdu.

En ole esittänyt mitään valheita joista voisi jäädä kiinni. Sen sijaan komuloiset tuppaavat tuota valhetta koko ajan tosin pravdaksi väittäen.

Valheiden spesialisti Messias-trolli osaa kyllä valheellisen porvaripropagandansa. Loisia ja ihmiskuona määritelmiä viljelemällä ei Messias-trolli kuitenkaan saavuta yhtään enempää uskottavuutta, vaikka hän niin kovasti luuleekin. Narsismin sivuoireita tuokin.

Valheiden spesialisti Messias-trolli osaa kyllä valheellisen porvaripropagandansa. Loisia ja ihmiskuona määritelmiä viljelemällä ei Messias-trolli kuitenkaan saavuta yhtään enempää uskottavuutta, vaikka hän niin kovasti luuleekin. Narsismin sivuoireita tuokin.

Laitapa luetellen niitä valheita ja kirjaa oikea tieto perään siten, että se ei ole pravdaa vaan ihan yleisestä tiedosta pitää olla kyse.

Et arvoisa narsisti taida älytä edes sitä mitä narsismi oikeasti on!

• nato.syö.suomea

Ehkäpä menneestä vaietaan siksi, ettei nykyisyyden harhapolkua epäiltäisi. Nimittäin natorakastelun harhapolkua. Nato hyväksyy auliisti maksajia sotavoimiinsa. Naton avulla läntisen Euroopan ja USA:n kapitalismit pörhistelevät kuin kukot muille maille. Miksi? Läntinen kapitalismi kokoaa ympäri maailmaa raaka-aineita tehtaisiinsa ja siten estää muuta maailmaa teollistumasta. Trittää ainakin. Nato on lännen armeija turvata lännen tehtaiden raaka-aineet. Kukkoilu ensin ja jos se ei auta niin sota päälle. Nyt on menossa laajamittainen kukonhelttojen heiluttelun kausi. Suursodan uhka on periaatteessa sama kuin aikaisemminkin.
      Suomalaisen isänmaamme tehtävä ei ole mennä suurten natomaiden sotaseikkailujen tueksi. Me emme voi tukea Natoturkin sotaa maassaan kurdivähemmistöä vastaan.
      On muistettava että kenraalin allekirjoittama Isäntämaasopimus on laiton sisällöltään isänmaan edun vastainen.

• Minävaankysyn

"On muistettava että kenraalin allekirjoittama Isäntämaasopimus on laiton sisällöltään isänmaan edun vastainen"

Ja millähän perusteella Isäntämaasopimus on "laiton"? Lisäselvitystä kaivataan.

• Minävaankysyn kirjoitti:

"On muistettava että kenraalin allekirjoittama Isäntämaasopimus on laiton sisällöltään isänmaan edun vastainen"

Komuloisten mielestä kaikki on laitonta mitä ei Moskova ole allekirjoittanut ja hyväksynyt. He kun elävät edelleen sitä aikaa kun heilläkin oli merkitystä politiikassa ja siitä kun on niin vaikeaa päästä eroon ennen kuin viimeinenkin komu on kuopattu.

Suomen itsenäisyys on komuille kauhistus, täällä kun ei kuunnella enää herkällä korvalla Putlerinkaan ilosanomaa (evankeliumia) vaan kallistetaan päätä lännen suuntaan.

• porvarit_on_kansantuho

Komuloisten mielestä kaikki on laitonta mitä ei Moskova ole allekirjoittanut ja hyväksynyt. He kun elävät edelleen sitä aikaa kun heilläkin oli merkitystä politiikassa ja siitä kun on niin vaikeaa päästä eroon ennen kuin viimeinenkin komu on kuopattu.

Suomen itsenäisyys on komuille kauhistus, täällä kun ei kuunnella enää herkällä korvalla Putlerinkaan ilosanomaa (evankeliumia) vaan kallistetaan päätä lännen suuntaan.

Ja lahtariporvarien edustajat S.Niinistö ja T.Soini käyvät kilpaa nuolemassa USA:n presidentin persettä ja anelemassa NATO:n miehitysjoukkoja maahamme. Sellaista se on nykyään porvarillisen SSS-lahtarivallan takia.
        Suomettuminen on saanut vaan uuden ja sairaamman suunnan.

• porvarit_on_kansantuho kirjoitti:

Ja lahtariporvarien edustajat S.Niinistö ja T.Soini käyvät kilpaa nuolemassa USA:n presidentin persettä ja anelemassa NATO:n miehitysjoukkoja maahamme. Sellaista se on nykyään porvarillisen SSS-lahtarivallan takia.
        Suomettuminen on saanut vaan uuden ja sairaamman suunnan.

Mieluumminkin näin porvarilliset_ovat_kansantulo! Ilman porvarillisia ei olisi kansantuloa sillä työkansaksikin itseään väittävät tarvitsevat jonkun joka sitä työtä järjestää ja joka sen rahoittaa. Alkakaa itse tienaamaan ansionne niin ei tarvitse valittaa ja ruinata! Vaan kun olette saamattomia niin ei taida onnistua.

NATO ei meille lähetä miehitysjoukkoja vaan korkeintaan apua jos pula iskee.

• porvarit_on_kansantuho

SSS-Lahtariporvarit haluavat Suomen antautuvan NATO:n miehitysjoukoille. Eli myyvät Suomen itsenäisyyden ja puolueettomuuden omien äärioikeistolaisten aatteidensa takia.

• PuebloUnido
        porvarit_on_kansantuho kirjoitti:

SSS-Lahtariporvarit haluavat Suomen antautuvan NATO:n miehitysjoukoille. Eli myyvät Suomen itsenäisyyden ja puolueettomuuden omien äärioikeistolaisten aatteidensa takia.

Niinpä niin. Noin siinä voi käydä, mutta minkäs teet - sitä asiaa ei teiltä kysytä. Kun teidän voimavaranne ovat sitä luokkaa kuin ovat - ei teille anneta puheenvuoroja siellä missä päätökset tehdään. Olisihan meillä vallan merkillinen mikkihiiri- diktatuuri, jos 0.5 %:n kannatusta nauttiva puolue sanelisi mitä valtiovalta saa tehdä ja mitä ei.

• PuebloUnido kirjoitti:

Niinpä niin. Noin siinä voi käydä, mutta minkäs teet - sitä asiaa ei teiltä kysytä. Kun teidän voimavaranne ovat sitä luokkaa kuin ovat - ei teille anneta puheenvuoroja siellä missä päätökset tehdään. Olisihan meillä vallan merkillinen mikkihiiri- diktatuuri, jos 0.5 %:n kannatusta nauttiva puolue sanelisi mitä valtiovalta saa tehdä ja mitä ei.

Täytyy kuitenkin PuebloUnido muistaa se totuus jotta kommunisti on oikeassa vaikka olisikin väärässä. Tuon tiesi jo isä aurinkoinenkin eli Josif Stalin.

Silloinhan tuo 0,5% riittää enemmistöksi ihan helposti ja demokratia on turvattu tosin vain kansandemokratia eli komudiktatuuri.

• Hiphei-ja-hurraa
        Minävaankysyn kirjoitti:

Ihan turha kysyä! Kommarit kun eivät pysty mihinkään järjelliseen ja tosiasialliseen keskusteluun. Kaikki ovat vain pelkkiä möläytyksiä "laiton isäntämaasopimus" tai "Rytin natsiliitto" tms. Ja kun sekään vähä ei enää onnistu, niin ainahan voikin kirjoitella ulostejuttuja ja vetää seksuaalivähemmistöt mukaan. Nekin omista porukoista?

• evp_tups

Et taida käsittää mikä ero on entisellä kommunistidiktatuurin miehityksellä ja Nato-joukkohen läsnäololla.
        Kerro miksi ns. Itä-Blokin maat liittyivät heti ja ihan vapaaehtoisesti Natoon, kun kommunistidiktatuurin miehitysjoukot ( = neuvostoliiton puna-armeija ) olivat poistuneet. Kerro tämä, äläkä jatkuvasti nillitä muusta, mistä et käsitä näköjään yhtään mitään.

• porvarit_on_kansantuho
        evp_tups kirjoitti:

Et taida käsittää mikä ero on entisellä kommunistidiktatuurin miehityksellä ja Nato-joukkohen läsnäololla.
        Kerro miksi ns. Itä-Blokin maat liittyivät heti ja ihan vapaaehtoisesti Natoon, kun kommunistidiktatuurin miehitysjoukot ( = neuvostoliiton puna-armeija ) olivat poistuneet. Kerro tämä, äläkä jatkuvasti nillitä muusta, mistä et käsitä näköjään yhtään mitään.

Kerro sinä kuinka kauan Suomi on kuulunut Itä-Blokkiin! Kerro myös kuinka kauan kommunistidiktatuurin miehitysjoukot ovat pitäneet Suomea vallassaan!
        Havaitsetko jotain eroa Suomen ja silloisen Itä-Blokin maiden välillä? Tuskinpa.

Onko Suomen puolueettomuus muuttunut synniksi porvarien päänupeissa? Miksi kaivaa verta nenästä, kun sitä suur-Suomea ei kuitenkaan pystytä tekemään. Eikö se ole tullut jo kertaalleen kokeilluksi.

• Evp_tups

Kerro sinä kuinka kauan Suomi on kuulunut Itä-Blokkiin! Kerro myös kuinka kauan kommunistidiktatuurin miehitysjoukot ovat pitäneet Suomea vallassaan!
        Havaitsetko jotain eroa Suomen ja silloisen Itä-Blokin maiden välillä? Tuskinpa.

Onko Suomen puolueettomuus muuttunut synniksi porvarien päänupeissa? Miksi kaivaa verta nenästä, kun sitä suur-Suomea ei kuitenkaan pystytä tekemään. Eikö se ole tullut jo kertaalleen kokeilluksi.

Et vastannut kysymykseeni!
        Etkö todellakaan ymmärrä mikä ero on ent. Itä-Blokin miehityksellä ja Naton läsnäololla.?
        Miksi kirjoittelet kummallisia luulojasi "hallituksen myyvän Suomen itsenäisyyden"? Se aika jolloin Suomen itsenäisyyttä oltiin myymässä on mennyt jo kauan sitten. Myyjäpuoli on kadonnut ja ostajapuolikin romahti jo 1991. Koska et kuitenkaan ymmärrä mistä on kysymys, niin tässä selvitys: Myyjänä olivat suomalaiset maapetokselliset kommunistit ja ostajana oli kommunistinen diktatuuri Neuvostoliitto. Suomalaiset kommunistit ihailivat kritiikittömästi kaikkea neuvostopropagandaa ja sen valheita. Kommunistit olivat valmiit liittämään Suomen Neuvostoliittoon vielä -80 luvulla. Muistan nuo eri tapahtumat ja ajat Kuuban ohjuskriisistä alkaen. Asioita perusteltiin mm. Kertomalla kuinka ihanteellinen yhteiskunta NL on: Ei rikollisuutta, kaikilla työtä ja asunto, onnellisia ihmisiä, aurinkokin paistaa 24/7 jne. Yksikään suomalainen kommunisti ei kuitenkaan ollut halukas muuttamaan tuohon työläisten paratiisiin. Ilmeisesti edellinen muuttoliike ja sen lopputulos oli tiedossa; Stalinin murhat -30 luvulla...
        Kukahan muuten avusti tietojen hankkimisessa, kun naapurimaassa tehtiin "Marssiopas Suomeen" -kirjaa? Miksi sodan jälkeen oli aikakausi "Vaaran vuodet"?

Tuo aika on jo ohi ja saamme elää ja nauttia vapaasta länsimaisesta demokratiasta, jolla ei ole mitään uhkaa muista läntisen demokratian maista.

• porvarit_on_kansantuho
        Evp_tups kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni!
        Etkö todellakaan ymmärrä mikä ero on ent. Itä-Blokin miehityksellä ja Naton läsnäololla.?
        Miksi kirjoittelet kummallisia luulojasi "hallituksen myyvän Suomen itsenäisyyden"? Se aika jolloin Suomen itsenäisyyttä oltiin myymässä on mennyt jo kauan sitten. Myyjäpuoli on kadonnut ja ostajapuolikin romahti jo 1991. Koska et kuitenkaan ymmärrä mistä on kysymys, niin tässä selvitys: Myyjänä olivat suomalaiset maapetokselliset kommunistit ja ostajana oli kommunistinen diktatuuri Neuvostoliitto. Suomalaiset kommunistit ihailivat kritiikittömästi kaikkea neuvostopropagandaa ja sen valheita. Kommunistit olivat valmiit liittämään Suomen Neuvostoliittoon vielä -80 luvulla. Muistan nuo eri tapahtumat ja ajat Kuuban ohjuskriisistä alkaen. Asioita perusteltiin mm. Kertomalla kuinka ihanteellinen yhteiskunta NL on: Ei rikollisuutta, kaikilla työtä ja asunto, onnellisia ihmisiä, aurinkokin paistaa 24/7 jne. Yksikään suomalainen kommunisti ei kuitenkaan ollut halukas muuttamaan tuohon työläisten paratiisiin. Ilmeisesti edellinen muuttoliike ja sen lopputulos oli tiedossa; Stalinin murhat -30 luvulla...
        Kukahan muuten avusti tietojen hankkimisessa, kun naapurimaassa tehtiin "Marssiopas Suomeen" -kirjaa? Miksi sodan jälkeen oli aikakausi "Vaaran vuodet"?

Tuo aika on jo ohi ja saamme elää ja nauttia vapaasta länsimaisesta demokratiasta, jolla ei ole mitään uhkaa muista läntisen demokratian maista.

evp_tups ei vaan itse ymmärrä, ettei Suomi ole nytkään sellaisessa tilanteessa että sen kannattaisi ehdoin tahdoin puolueettomuudestaan luopua. Ei, vaikka evp_tups muistaisi kaikki tapahtumat omakohtaisesti 1900 luvun alusta asti.
        evp_tups voisi itse siirtyä jo tälle vuosituhannelle ja lopettaa sen Neuvostoliiton pelkäämisen.
        NATO:on liittyminen toisi Suomeen ja suomalaisille sen ihan oikean pelon, sillä NATO:n eturintamassa olisimme aivan varmasti siinä häviäjän roolissa. Luulisi sotahullujenkin senverran ymmärtävän.

• iirokki

evp_tups ei vaan itse ymmärrä, ettei Suomi ole nytkään sellaisessa tilanteessa että sen kannattaisi ehdoin tahdoin puolueettomuudestaan luopua. Ei, vaikka evp_tups muistaisi kaikki tapahtumat omakohtaisesti 1900 luvun alusta asti.
        evp_tups voisi itse siirtyä jo tälle vuosituhannelle ja lopettaa sen Neuvostoliiton pelkäämisen.
        NATO:on liittyminen toisi Suomeen ja suomalaisille sen ihan oikean pelon, sillä NATO:n eturintamassa olisimme aivan varmasti siinä häviäjän roolissa. Luulisi sotahullujenkin senverran ymmärtävän.

Ei sotahullut mitään järkipuheita usko. Se Suur-Suomi kun vaan vilkkuu äärioikeistolaisten porvarien silmissä edelleen.

• pollki

Ja työläisten virtuaalilahtaukset 0-tuntisopimuksin ja minimipalkkojen poistoilla.

• okiloi

Aivan totta.

• Muut kuin kommunistit elävät jo 2000 luvulla mutta kommunistit näyttävät viivähtäneen vielä 1900 luvun alussa. Miksi näin? Eikö tänään ole enää mahdollisuuksia vai miksi elää tuota 100 vuotiasta aikaa?

• PuebloUnido

Olisikohan kysymyksessä tyypillinen "pako menneisyyteen". Olihan kommaripuolue merkittävä tekijä suomalaisessa politiikassa vielä 1990-luvulle asti. Nythän tilanne on se, että kommari = kylähullu, pölvästi ym....

• sairas_porvarismi
        PuebloUnido kirjoitti:

Olisikohan kysymyksessä tyypillinen "pako menneisyyteen". Olihan kommaripuolue merkittävä tekijä suomalaisessa politiikassa vielä 1990-luvulle asti. Nythän tilanne on se, että kommari = kylähullu, pölvästi ym....

Mitä enemmän SSS-porvarihallitus köyhintä kansanosaa kyykyttää, sitä varmempaa on, että vasemmistolaisuus ja jopa kommunismin kannatus kasvaa. Eli "kylähulluus" ei ole siinä mielessä mikään häpeä, koska se on vaan sairaan porvarismin tulosta.

• PuebloUnido

"sitä varmempaa on, että vasemmistolaisuus ja jopa kommunismin kannatus kasvaa"

Viimeisimmät puolueiden kannatusmittaukset eivät tue väittämääsi - ainakaan kommunististen puolueiden kohdalla. Kaikkien kommaripuolueiden sijoitus on tanakasti ryhmässä "muut". Kullekin kommaripuolueelle jää siinä ryhmässä korkeintaan 0.5 %:n (tai vähemmän) osuus. Kyllä suomalainen yhteiskunta tuommoisen määrän "kylähulluja" kestää.

• sairas_porvarismi

"Kyllä suomalainen yhteiskunta tuommoisen määrän "kylähulluja" kestää."

Aivan oikein. Mutta koville sekin näyttää ottavan ainakin näille kuonainsinööreille ja espoontimpoille. Heille yksikin on varmaan liikaa. Kuten avauksessa mainituille valkoisille lahtareillekin. Eli sairas porvarismi tuottaa yhä tuollaista sairasta porukkaa.

• sairas_porvarismi kirjoitti:

"Kyllä suomalainen yhteiskunta tuommoisen määrän "kylähulluja" kestää."

Aivan oikein. Mutta koville sekin näyttää ottavan ainakin näille kuonainsinööreille ja espoontimpoille. Heille yksikin on varmaan liikaa. Kuten avauksessa mainituille valkoisille lahtareillekin. Eli sairas porvarismi tuottaa yhä tuollaista sairasta porukkaa.

Ilman noita työläisiä joita kutsut porvareiksi eläisit puutteessa ja kurjuudessa kuten suuri osa Kiinan ja Pohjois-Korean kansasta tekee eikä ex-kommunistisen Venäjänkään syvät rivit hyvinvointia ole edes nähneet.

Kommunismi ja sosialismi ovat tuottaneet ainoastaan mielikuvia hyvinvoinnista ja voimakkaalla sensuurilla ne ovat yrittäneet pitää kuvaa porvarillisen yhteiskunnan työläisten sorrosta vaikka juuri sosialismi todellisuudessa on työläisen sortaja viedessään häneltä mahdollisuudet työllä oman asemansa parantamiseen suhtautumalla kielteisesti yritteliäisyyteen.

Kommunismi ja sosialismi ne ne oikeat lahtarit ovat!

• PuebloUnido kirjoitti:

Kommunismin eli aiemmin SKDL:n kannatua alkoi vaipua jo ennen NL:n luhistumista. Vuoden 1983 vaaleissa he saivat 13,5% äänistä ja 26 paikkaa, vuonna 1987 taas 9,4% äänista ja 16 paikkaa Demokraattisen (?) vasemmiston saadessa 4,2% ja 4 paikkaa. prosentteina yhteensä noin sama kuin edellisten vaalien 13% mutta puolue oli jo hajoamassa.

Vuoden 1991 vaaleissa olikin jo Vasemmistoliitto 10% äänimäärällä ja 19 paikan saajana.

Kun vertaa SKDL:n 1958 saamaan noin 23% saaliiseen ollaan jo puolitettu kannatus ainakin prosentuaalisesti. Tosin 13% on vielä aika hyvä saavutus mutta jos lasketaan SKDL:n kaikki perilliset kuten Vasemmistoliittokin mukaan niin montaa prosenttia ei taida uupua.

Pitää miettiä onko Vasemmistoliitto kommunistien peitejärjestö, toivottavasti ei. Se on kuitenkin rakennettu SKDL:n raunioille ja se oli SKP:n peitejärjestö.

• ortum

Suomen sisällissota oli verinen, sillä noin prosentti väkiluvusta menehtyi vuonna 1918 kuuden kuukauden aikana. Lukijoiden teksteissä kerrotaan sukulaisten mielivaltaisista teloituksista, punaorpojen kovasta kohtelusta ja teloituksiin osallistuneiden syyllisyydentunnosta.
      http://yle.fi/uutiset/punaisten_ja_valkoisten_perintoa_vaalitaan_yha__suomalaiset_lahettivat_yli_400_muistoa_vuoden_1918_sisallissodasta/8831374

Valtaosa menehtyneistä oli punaisia. Syy siihen miksi 1 918 luokkasodan tapahtumia tulee pitää esillä käy ilmi palstan porvarikirjoittajien teksteistä. Valkoista valhetta halutaan pitää yllä. Valkoisten raakuuksien esiiletulo halutaan estää nykyiseltä nuorisolta. Tiedon siirtäminen nuorille todellisista tapahtumista on tärkeää. Luokkasodan valkoisten raakuudet edistivät tavattomasti Suomen porvariston fasistisoitumista. Kansan joukkotuhonta kätkettiin valheisiin ja lopputulemana mentiin kieli vyön alla saksalaisen fasismin vasalliksi tuhoamaan naapurimaan väestöä ja anastamaan sen alueita.
      Nykypäivinä porvarieliitti on luomassa uudelleen "kansan yhtenäisyyttä". Hitlerin sijaan vuorossa on naton sotaliitto. Natomaat ovat aiheuttaneet kahden vuosikymmenen aikana suurta tuhoa vähemmän kehittyneessä maailmassa. Nato tarvitsee aseita, sotilaita ja rahaa kv-yhtiöiden ryöstösaalistuksen turvaamiseksi. Suomen eurot kelpaavat heille kyselemättä.

• PuebloUnido

Se "porvarieliitti" on tosiaan melkoinen. Siihen kuuluu valtaosa Suomen kansasta. Mm. eduskunnassa olevista puolueista selkeä enemmistö kannattaa mainitsemaasi "kansan yhtenäisyyttä". Soraääniä ei juurikaan ole kuulunut.

• sairas_porvarismi
        PuebloUnido kirjoitti:

Se "porvarieliitti" on tosiaan melkoinen. Siihen kuuluu valtaosa Suomen kansasta. Mm. eduskunnassa olevista puolueista selkeä enemmistö kannattaa mainitsemaasi "kansan yhtenäisyyttä". Soraääniä ei juurikaan ole kuulunut.

Aivan oikein. Mutta kummaa on, ettei porvarit pysty vieläkään tunnustamaan tapahtunutta, vaan yrittävät aktiivisesti unohtaa koko kansanmurhan. Ja sairaimmat yrittävät vielä jopa syyllistää valkoisten lahtaamat naiset ja lapsetkin syyllisiksi kohtaloonsa.

• PuebloUnido
        sairas_porvarismi kirjoitti:

Aivan oikein. Mutta kummaa on, ettei porvarit pysty vieläkään tunnustamaan tapahtunutta, vaan yrittävät aktiivisesti unohtaa koko kansanmurhan. Ja sairaimmat yrittävät vielä jopa syyllistää valkoisten lahtaamat naiset ja lapsetkin syyllisiksi kohtaloonsa.

Olet pikkuisen jäljessä noista tapahtumista. Nimittäin kansalaissodan tapahtumat käytiin hyvinkin tarkkaan läpi joka kantilta reilut 40 - 50 vuotta sitten. Eli 1960- ja -70 luvuilla. Yhtenä katalysaattorina keskustelulle oli kirjailija Paavo Rintala "Mummoni ja Mannerheim" -romaanisarjallaan. Keskustelu oli varsin perusteellista - silloin tulivat monet kapinaan liittyvät asiat yleiseen tietoisuuteen mm. kaikki ne jutut, joita tällä palstalla hehkutetaan suurina "paljastuksina". Olisi kuitenkin vähintäänkin omituista, jos lähes sata vuotta sitten tapahtuneita asioita vatvottaisiin edelleenkin päivittäin. Se, ettei "vieläkään ole tunnustettu tapahtunutta" ei pidä paikkaansa. Kyllä ne on tunnistettu ja tunnustettu. Se, ettei uusia "tunnustuksia" tule päivittäin, johtuu pitkälti siitä, ettei ko. sotaan osallistuneita ole ollut vuosikausiin hengissä.

• sairas_porvarismi
        PuebloUnido kirjoitti:

Olet pikkuisen jäljessä noista tapahtumista. Nimittäin kansalaissodan tapahtumat käytiin hyvinkin tarkkaan läpi joka kantilta reilut 40 - 50 vuotta sitten. Eli 1960- ja -70 luvuilla. Yhtenä katalysaattorina keskustelulle oli kirjailija Paavo Rintala "Mummoni ja Mannerheim" -romaanisarjallaan. Keskustelu oli varsin perusteellista - silloin tulivat monet kapinaan liittyvät asiat yleiseen tietoisuuteen mm. kaikki ne jutut, joita tällä palstalla hehkutetaan suurina "paljastuksina". Olisi kuitenkin vähintäänkin omituista, jos lähes sata vuotta sitten tapahtuneita asioita vatvottaisiin edelleenkin päivittäin. Se, ettei "vieläkään ole tunnustettu tapahtunutta" ei pidä paikkaansa. Kyllä ne on tunnistettu ja tunnustettu. Se, ettei uusia "tunnustuksia" tule päivittäin, johtuu pitkälti siitä, ettei ko. sotaan osallistuneita ole ollut vuosikausiin hengissä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olet aivan oikeassa, mutta kuitenkin Neuvostoliiton johtajien tekemistä "kauheuksista" on minusta vielä turhempaa täällä kirjoitella, kuten niin monet kuonatyökkärit, espoontimpat ja persunaurajat tekevät. Se taitaa ollakkin se ainoa argumentti, jolla nämä porvarien heikoimmat lenkit täällä "kommunisteja" ja vasemmistolaisia yrittävät syyllistää. Eli pelkkää äärioikeistolaista propagandaa.

• vanha_vasuri

Kun lompakko määrittelee ihmisyyden/inhimillisyyden, päädytään porvariksi. Sairasta, mutta totta.

• hgytre
        vanha_vasuri kirjoitti:

Kun lompakko määrittelee ihmisyyden/inhimillisyyden, päädytään porvariksi. Sairasta, mutta totta.

Ahneus, raha, omaisuus. Siinä porvarien pyhä kolminaisuus.

• 4021

KIITOS ORTUM ASIANTUNTEVASTA KOMMENTISTASI ! . PUOLUEETON JA REHELLINEN KANNANOTTO LÄHIHISTORIAAN ! .

• wsiege

Ainoan suomalaisiin kohdistuneen kansanmurhan järjesti Stalin 1930-luvulla. Sisällissodassa kuoli paljon ihmisiä, mutta se ei ollut kansanmurha.

• sairas_porvarismi

Lueppa historiaa ja kansanmurhan määritelmä paremmin ennenkuin kirjoittelet tänne mitä sattuu. Vaikka porvari oletkin.

• ortum

Nato kiihdyttää asevarustelua. Se rakentaa EU:n itärajalle sotilastukikohtia. Suomi on naton kohteena mahdollisella pohjoisella rintamaosuudella. Suomea viedään hymistelevillä lauseilla ns. ajopuuhun. Jos naton ja Venäjän välinen sota syttyy, porvaristomme selittää myöhemmin "emme halunneet.... jouduimme ilman omaa tahtoa...valtiojohto ei tiennyt....kenraali solmi sopimuksia hallituksen selän takana...).
      Nuorisoa valistetaan Venäjän sotilaallisella uhalla. Venäjä uhkaa torahampaillaan. Media kiihdyttää aina pienuutisista lähtien Venäjän uhkaa. Propaganda on perinteellistä sotamielialan luomista. Todellisuudesta Venäjän asevoimien mitättömyydestä natoon verrattuna vaietaan. Suomen kohdalla propagoidaan erillistä Venäjän uhkaa. Venäjä taas olisi tulossa rajan yli. Meidän pitää aseistautua jne jne..
      Ketä propaganda palvelee? Vastaus on yksiselitteinen. Suomen kohdalla se palvelee Sipilän roistohallitusta. Ihmiset unohtavat rajut leikkaukset ja ammattiliittojen nujertamisyritykset. Kansan olisi yhdistyttävä suurta mörköä vastaan ja samaan aikaan rikkaat ja kapitalistit saisivat jatkaa rauhassa verolakien rikkomista.
      Hieman haiskahtaa siltäkin, että aluevaltaukset olisivat pataporvarin korvien takana. "Jospa naton avulla...."
      Ylen Uutiset ovat keränneet muistitietoa sisällissotamme tapahtumista. "Suomalaiset fasistit" kirja saa rasvaa luiden ympärille. Suojeluskuntaporvari oli verenhimoinen tappaja. Nuorten täytyy saada tietää totuus.

• Työeläkeläinen

Taas löysimme yhden Pietarin trollitehtaan aikaansaannoksen jossa puppua (pravdaa) pyritään kylvämään puskasta käsin kun kirjoittaja ei uskalla edes rekisteröityä mutta ottaa kuitenkin kantaa Suomen turvallisuuteen. Lienet sitä vanhaa puskaryssä (pensasneuvostoliittolainen erään kirjan mukaan) sukua joka jo aikoinaan 1939 yritti asein tuota samaa.

• narsistille_mannaa

Taas löysimme yhden Pietarin trollitehtaan aikaansaannoksen jossa puppua (pravdaa) pyritään kylvämään puskasta käsin kun kirjoittaja ei uskalla edes rekisteröityä mutta ottaa kuitenkin kantaa Suomen turvallisuuteen. Lienet sitä vanhaa puskaryssä (pensasneuvostoliittolainen erään kirjan mukaan) sukua joka jo aikoinaan 1939 yritti asein tuota samaa.

Taas Messias todisti olevansa päästään sekaisin oleva äärioikeistolainen sotahullu trolli. Kaiken muun lisäksi.

Vastaus on vaan samaa tasoa kuin Messiaan yo. argumentaatio. Ole hyvä vaan.

Taas Messias todisti olevansa päästään sekaisin oleva äärioikeistolainen sotahullu trolli. Kaiken muun lisäksi.

Vastaus on vaan samaa tasoa kuin Messiaan yo. argumentaatio. Ole hyvä vaan.

Taidat olla narsisti samaa Pietarin kouluttamaa trolliarmeijaa! Se koirahan se älähtää johon kalikka kalahtaa!

• narsistille_mannaa

Taidat olla narsisti samaa Pietarin kouluttamaa trolliarmeijaa! Se koirahan se älähtää johon kalikka kalahtaa!

Vastaus on ihan samaa tasoa kuin Messiaan yo. argumentaatio. Ole hyvä vaan.

Vastaus on ihan samaa tasoa kuin Messiaan yo. argumentaatio. Ole hyvä vaan.

Nyt kun olet narsisti kokeillut noilla aivopieruillasi niin eikö olisi jo aika näyttää sekin meille että oikeasti kykenet ajattelemaan?

• narsistille_mannaa

Nyt kun olet narsisti kokeillut noilla aivopieruillasi niin eikö olisi jo aika näyttää sekin meille että oikeasti kykenet ajattelemaan?

Trolliksi haukkuminen on se sinun tapasi vastata muille eri mieltä oleville kirjoittajille. Kuten ihmiskuona- ja lois-määritelmätkin .
        Pystytköhän oikeasti mihinkään järjelliseen ajatteluun? Et ainakaan täällä ole siitä merkkiäkään näyttänyt.

Trolliksi haukkuminen on se sinun tapasi vastata muille eri mieltä oleville kirjoittajille. Kuten ihmiskuona- ja lois-määritelmätkin .
        Pystytköhän oikeasti mihinkään järjelliseen ajatteluun? Et ainakaan täällä ole siitä merkkiäkään näyttänyt.

Luepa hieman tarkemmin niin huomaat kommenteissani monta hyvää aloitusta keskusteluun. Vaan eivät ole kaltaisesi trollit kyenneet jatkamaan. Onko huono omatunto (vai onko komuilla moista lainkaan) kun ette edes puolueenne kannatuksesta suostu keskustelemaan?

• narsistille_mannaa

Luepa hieman tarkemmin niin huomaat kommenteissani monta hyvää aloitusta keskusteluun. Vaan eivät ole kaltaisesi trollit kyenneet jatkamaan. Onko huono omatunto (vai onko komuilla moista lainkaan) kun ette edes puolueenne kannatuksesta suostu keskustelemaan?

Lueppa hieman tarkemmin avauksen aihetta ja yritä vastata siihen. Äläkä aloita taas niitä trolli, ihmiskuona, lois, kannatuskortti yms. juttujasi.
        Trollithan ovat sellaisia, jotka toistelevat vaan omia juttujaan, eivätkä vastaa kysymyksiin. Kuten Messias-trolli tekee.

Lueppa hieman tarkemmin avauksen aihetta ja yritä vastata siihen. Äläkä aloita taas niitä trolli, ihmiskuona, lois, kannatuskortti yms. juttujasi.
        Trollithan ovat sellaisia, jotka toistelevat vaan omia juttujaan, eivätkä vastaa kysymyksiin. Kuten Messias-trolli tekee.

Aloitus kysyy asiaa jota oikeasti ei ole olemassa. Linkin päässä oleva artikkeli on jopa wikin mielestä arveluttava eikä sitä pystytä oikeaksi osoittamaan.

Oikea kommentti aloitukseen on: paskapuhetta! Siinä on se OIKEA kommentti jota haet niin kovasti!

• evp_tups

=== Se rakentaa EU:n itärajalle sotilastukikohtia.
        Kyllä, niin rakentaa. Ne rakennetaan maihin, jotka liittyivät vapaaehtoisesti Natoon heti, kun diktaaroin miehitysjoukot poistuivat, eli NL:n Puna-armeija. Nämä vapautuneet maat halusivat turvatakuun sille, ettei koskaan enää joutuisi naapurimaan diktaattorin miehittämäksi ja alistamaksi.
        Mitään vaaraa noita tukikohdista ei kenellekään ole, jos ei kommunistisen kasvatuksen saanut ent. KGB:n eversi Putin aloita konfliktia. Kovasti tuntuu pullistelevan mm. hävittäjäkoneilla aiheuttaen jopa vaaratilanteita.

• narsistille_mannaa

Aloitus kysyy asiaa jota oikeasti ei ole olemassa. Linkin päässä oleva artikkeli on jopa wikin mielestä arveluttava eikä sitä pystytä oikeaksi osoittamaan.

Oikea kommentti aloitukseen on: paskapuhetta! Siinä on se OIKEA kommentti jota haet niin kovasti!

Messias-trolli on taas oikeassa. Messias-trollin kaikki kirjoitukset ovat paskapuhetta. Siinä se totuus tuli vihdoin julki.

Messias-trolli on taas oikeassa. Messias-trollin kaikki kirjoitukset ovat paskapuhetta. Siinä se totuus tuli vihdoin julki.

Taas tuli trollaus narsistilta! Eikö nyt jo kannattaisi osoittaa jotta sinusta on keskustelijaksi vai onko komuluontosi esteenä koska joutuisi myöntämään olleensa väärässä?

• narsistille_mannaa

Taas tuli trollaus narsistilta! Eikö nyt jo kannattaisi osoittaa jotta sinusta on keskustelijaksi vai onko komuluontosi esteenä koska joutuisi myöntämään olleensa väärässä?

Tietysti voisin ja pystyisin keskustelemaan täälläkin mistä aiheesta tahansa, mutta kun Messias-trolli ei pysty muuhun kuin omien porvaritrollisminsa jatkuvaan toistamiseen, niin en näe yhtään järkevää syytä miksi niin tehdä.
        Messias-trolli kun on jo osoittautunut täydelliseksi mulkvistiksi, jonka kanssa on aivan turha aikaansa tuhlata. Mädätköön rauhassa omissa porvariliemissään.

Tietysti voisin ja pystyisin keskustelemaan täälläkin mistä aiheesta tahansa, mutta kun Messias-trolli ei pysty muuhun kuin omien porvaritrollisminsa jatkuvaan toistamiseen, niin en näe yhtään järkevää syytä miksi niin tehdä.
        Messias-trolli kun on jo osoittautunut täydelliseksi mulkvistiksi, jonka kanssa on aivan turha aikaansa tuhlata. Mädätköön rauhassa omissa porvariliemissään.

En usko tuohon valheeseen jonka nyt murjaisit, muuta kun ei sinulta ole näkynyt kuin niitä aivotuhnuja!

Ei siitä mitään keskustelua synny jos samanmieliset hymistelevät keskenään miten hienosti me osaisimme asiat hoitaa. Keskustelu syntyy siitä kun kaksi eriävää mielipidettä alkavat keskustelemaan siitä miksi he ovat eri mieltä asioista.

Sitäkö on mulkvisti jos ei ole kanssasi samaa mieltä? Se tarkoittaa kohdallasi jotta Suomessa yli 99% kansasta on mulkvisteja!

• narsistille_mannaa

En usko tuohon valheeseen jonka nyt murjaisit, muuta kun ei sinulta ole näkynyt kuin niitä aivotuhnuja!

Ei siitä mitään keskustelua synny jos samanmieliset hymistelevät keskenään miten hienosti me osaisimme asiat hoitaa. Keskustelu syntyy siitä kun kaksi eriävää mielipidettä alkavat keskustelemaan siitä miksi he ovat eri mieltä asioista.

Sitäkö on mulkvisti jos ei ole kanssasi samaa mieltä? Se tarkoittaa kohdallasi jotta Suomessa yli 99% kansasta on mulkvisteja!

Messias-trolli yrittää sanoa, että 99% ihmisistä on sitä mieltä, että AY- ja työväenliikkeiden jäsenet ovat ihmiskuonia ja loisia. Outoa logiikkaa. Jopa matemaattisesti. Mutta ehkäpä sairaan narsismin logiikan mukaista?!

• W.siege

Kommari ei edes tiedä mikä kansanmurha on. Ainoa suomalaisiin kohdistunut kansanmurha tapahtui Stalinin käskystä 1930-luvulla

• iirokki

Idiotismisi suorastaan paistaa kommentistasi. Aivan kuin Messias-trollillakin.

• iirokki kirjoitti:

Idiotismisi suorastaan paistaa kommentistasi. Aivan kuin Messias-trollillakin.

Kyllä W.siege oli oikeassa, Stalin tapatti -30 luvulla suuren osan sinne paenneista punaisista koska ei luottanut niihin. Olivathan he jo yhden hallituksen pettäneet ja nousseet kapinaan, mikä estäisi uuden yrityksen noilta kovanaamoilta joten ne oli helpointa viedä saunan taakse ja haudata tunkioon niin olisivat edes jotenkin hyödyllisiä sosialismille lannoitteena.

• iirokki
        Ex_työkkäri kirjoitti:

Kyllä W.siege oli oikeassa, Stalin tapatti -30 luvulla suuren osan sinne paenneista punaisista koska ei luottanut niihin. Olivathan he jo yhden hallituksen pettäneet ja nousseet kapinaan, mikä estäisi uuden yrityksen noilta kovanaamoilta joten ne oli helpointa viedä saunan taakse ja haudata tunkioon niin olisivat edes jotenkin hyödyllisiä sosialismille lannoitteena.

Todiste taas Messias-trollin idiotismista.

• iirokki

Kyse ei ole kansanmurhasta, koska murhaajat eivät olleet suomalaisia. Kuten valkoisten lahtareiden tapauksessa. "Punaiset" ja jo antautuneet miehet, naiset ja jopa lapset lahdattiin suomalaisten porvarien toimesta. Ja suomessa. Siinä on vissi ero.

• iirokki kirjoitti:

Kyse ei ole kansanmurhasta, koska murhaajat eivät olleet suomalaisia. Kuten valkoisten lahtareiden tapauksessa. "Punaiset" ja jo antautuneet miehet, naiset ja jopa lapset lahdattiin suomalaisten porvarien toimesta. Ja suomessa. Siinä on vissi ero.

Kyllä Stalinin porukka vaan osaa Suomen kansasta siellä murhasi! Tosin luopioita mutta kuitenkin.

Punaiset olivat kapinoitsijoina rikollisia, miten ajattelet kommunistisen Neuvostoliiton käyttäytyneen vastaavassa tilanteessa? Siellähän pelkästä sanomisesta sai hengenlähdön tai matkan Siperian tundralle nääntymään. Ei tarvinnut edes alkaa ammuskelemaan sillä siitä piti NKVD huolen.

Toisaalta niillä leireilläkin eniten ihmisiä tappoi espanjantauti joka oli jo Euroopassa tappanut miljoonia. Tuota tautia et voi sälyttää muiden kuin uhrien huonoon tuuriin.

• iirokki
        Ex_työkkäri kirjoitti:

Kyllä Stalinin porukka vaan osaa Suomen kansasta siellä murhasi! Tosin luopioita mutta kuitenkin.

Punaiset olivat kapinoitsijoina rikollisia, miten ajattelet kommunistisen Neuvostoliiton käyttäytyneen vastaavassa tilanteessa? Siellähän pelkästä sanomisesta sai hengenlähdön tai matkan Siperian tundralle nääntymään. Ei tarvinnut edes alkaa ammuskelemaan sillä siitä piti NKVD huolen.

Toisaalta niillä leireilläkin eniten ihmisiä tappoi espanjantauti joka oli jo Euroopassa tappanut miljoonia. Tuota tautia et voi sälyttää muiden kuin uhrien huonoon tuuriin.

Mutta se ei voinut olla kansanmurha kun oman maan johdossa olevat eivät tappaneet oman maan kansalaisia. Kuten porvarit Suomessa tekivät.
        Turha yrittää kiemurrella asiasta ja osittaa sitä idiotismiasi tuon enempää.

• narsistille_mannaa

Avauksen kirvelevä totuus ei näköjään ole kiva aihe palstaporvarien käsiteltäväksi.
      Mm. Pohjois-Korean kansan kohtalo kun on heille paaaaaaljon tärkeämpää...?

• riistokapitalistiko

No mitäs me köyhistä suomalaisista. Nehän voi vaikka lahdata, kun niistä se kustannustehokkuus loppuu.

• kokoomus_osaa

Niinpä. Ja hommataan niiden tilalle mamuja. Niille kun kelpaa palkaksi banaanitkin.

• "Venäjän kauheuksista täällä kertoo jokainen kuonainsinööri ja persunauraja,.."

Neuvosto-Venäjä eikä mikään muukaan ulkovaltio vaikuttanut suomalaisten suojeluskuntalaisten kansanmurhaan. Vaasan hallitus ja suojeluskunnat suorittivat kansanmurhaa omasta tahdostaan. Luterilainen papisto tuki ideologisesti kansanmurhaa ja antoi murhaajille synninpäästön. Jos jokin ulkoa vaikutti, niin Vaasan kabinetin maahan kutsuma saksalainen sotavoima, joka edesauttoi suojeluskuntalaisten voittoa eikä asettunut vastahankaan voitettujen joukkoteloituksia. 1 922 muodostetulla Neuvostoliitolla ei ollut asioihin osaa eikä arpaa. Myöskään myöhemmät tapahtumat NL:ssa eivät olleet syitä suojeluntien tekoihin Suomessa vuonna 1 918.
      Historia kulkee kummasti ajassa yhteen suuntaan. Menneisyys voi vaikuttaa ja vaikuttaakin tulevaisuuteen mutta ei toisinpäin.

• TimoEspoosta

Miksi väität "porvarien vaikenevan kansanmurhasta"? Se, miksi siitä ei jukisesti puhuta on, että Suomessa ei ole tehty kansanmurhaa. Sinä et edes tiedä mitä tuo termi tarkoittaa.

Vuonna 1918 kuoli laillista yhteiskuntaa vastaan kapinaan nousseita. Ne kapinalliset murhasivat hyvin suuren joukon ihan viattomia suomalaisia. Tästä alkanut katkeruus aiheutti vastareaktion. Mitenkään ei kukaan pysty puolustelemaan kummankaan syyllisen osapuolen tekoja - ei mitenkään.
        Kun kirjoittelet omiasi tänne, niin miksi vaikenet asioista ja kirjoittelet vain omia vääristeltyjä väitteitäsi?
        Mitä mieltä olet Suonulan verilöylystä?
        Oripään murhista?
        Viipurin vankian murhista?
        Rauman verisunnuntaista?

Ketkä olivat noissa murhaavan osapuolena? Tähän minä vastaan, kun Sinä et kuitenkaan kykene: Kapinalliset punakaartit.

• narsistille_mannaa
        TimoEspoosta kirjoitti:

Miksi väität "porvarien vaikenevan kansanmurhasta"? Se, miksi siitä ei jukisesti puhuta on, että Suomessa ei ole tehty kansanmurhaa. Sinä et edes tiedä mitä tuo termi tarkoittaa.

Vuonna 1918 kuoli laillista yhteiskuntaa vastaan kapinaan nousseita. Ne kapinalliset murhasivat hyvin suuren joukon ihan viattomia suomalaisia. Tästä alkanut katkeruus aiheutti vastareaktion. Mitenkään ei kukaan pysty puolustelemaan kummankaan syyllisen osapuolen tekoja - ei mitenkään.
        Kun kirjoittelet omiasi tänne, niin miksi vaikenet asioista ja kirjoittelet vain omia vääristeltyjä väitteitäsi?
        Mitä mieltä olet Suonulan verilöylystä?
        Oripään murhista?
        Viipurin vankian murhista?
        Rauman verisunnuntaista?

Ketkä olivat noissa murhaavan osapuolena? Tähän minä vastaan, kun Sinä et kuitenkaan kykene: Kapinalliset punakaartit.

Olet aivan oikeassa. Kummankaan osapuolen jälkeläisten ei pitäisi ylpeillä asiasta.
        Ja että avaus on täydellisen oikeassa. Eli Stalinin, Pohjois-korean Kimien tms. teoista on vielä turhempaa täällä kirjoitella, kun meillä on ihan omastakin takaa noita lahtareita/lahtauksia mitä muistella. Jos sen tarve ihan välttämätöntä on.

• narsistille_mannaa

Messias-trolli on taas oikeassa. Viina, tupakka ja varsinkin seksi on ollut Messias-trollille vieläkin täysin tuntematonta aluetta. Ja siksi ne pitää teilata. Kuten myös työssäkäyvät ja veronsa Suomeen maksavat "ihmiskuonat" ja loiset.

• Valkoisten kuolemanpartiot. Vaikenemisen kulttuurin luominen. Suomalainen fasismi muotoutuu. Lähde: Tekijäkollektiivi, "Suomalaiset fasistit" (2 016).

Kirja mainitsee lakkorikkurikenraali Martti Pihkalan suojeluskunta-armeijan yhtenä kuolemanpartioiden arkkitehtinä. Sen osan joukkomurhista, jotka valkoiset tekivät sodan aikana. Vaasan hallitus sääti "puhdistuslait" heti punaisten vallankumouksen alettua. Toinen ja mittavampi osio punaisten joukkoteloituksissa tapahtui sodan jälkeen, jolloin n. 10 000 päästettin hengiltä ja sen päälle nälkään ja tauteihin kuolleet.
      Yksikään Suomen kunta ei säästynyt valkoisten kostonhimolta. Teloituksia tehtiin niissäkin kunnissa, jotka eivät kuuluneet punaisten alueisiin. Pihkala toimi valkoisten armeijan esikunnassa luomassa joukkotuhontaohjelmaa. Tarkoituksena oli tuhota työväenluokka luokkana riistämällä siltä puolue ja ammattiliitot. Verinen terrori kelpasi taktiikaksi.
      Kuolemanpartiot seurasivat valkoisen armeijan perässä suorittamassa jokaisessa vallatussa kylässä poliittista puhdistusta. Teloitukset ulottuivat myös siviileihin, naisiin ja lapsiinkin. Näistä valkoinen Suomi pyrki vaikenemaan. Voiton jälkeiset tapahtumat olivat niin suuria ja mittavia, ettei niistä vaikeneminen onnistunut. Tannerista riippumatta mm. sosialidemokraatit kirjoittivat ylös todellista historiaa kuolemanpartioiden teoista. Kuolemanpartioissa oli jopa alle 15 vuotiaita teloittajia mutta yleensä nuoria poikian ja joista myöhemmin kasvoi AKS:n, IKL:n ja muiden fasistijärjestöjen runko.
      Vapaussodan Rintamiesliiton (valkoisten väärä nimitys sodasta) lehden toimittaja Bror Weckström kuitenkin kehui murhatöitään. 22 vuotiaana hän lentävässä ratsuosastossa kulki Siurossa, Toijalassa, Forssassa, Somerolla ja Ypäjällä teloitustyössä. Muuten asian ympärille luotiin vaikenemisen muuri.
      Teloitusjoukkioissa oli tuhansia suojeluskuntalaisia. Se oli suojeluskunnille maan puhdistamista työväenliikkeestä.
      Suojeluskunnat ottivat terroristisen Aktivistien liikkeen ohjelman omakseen. Aktivistien liikkeen ideologia yhtyi myöhemmin syntyneen saksalaisen fasismin kanssa lähes täydellisesti yhteen.
      Martti Pihkala nähdään Lapuan Liikkeen väkivaltatöissä ja fasistina aina vuoteen 1 944 kunnes vaikeni kokonaan menneisyydestään.

• juuri_noin

Ei mitään lisättävää.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe