4 tahti suzuki

0012

ostin 4 tahti suzukin 6 hv vm 2003 onkohan tossa jako hihnaa

22

2362

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenenkoneoikeesti

      Eikö myyjä antanutanuaali?

      • venhomies

        Ei ole hihnaa.


    • MihinSitäTarvittaisiin

      yksipyttyisissä ei tarvita hihnaa. Hihna on vain useampisylinteristen varuste.

      • Joakim1

        Miten sylinterien määrä liittyy jakohihnan tarpeeseen. Nokka-akseli siinä yksipyttyisessäkin on. Nokka-akseli voi olla kannessa tai alhaalla (työntötankokone) ja sitä voidaan pyörittää hihnalla, ketjulla tai rattaillla.

        Ko. kone näyttää olevan OHV eli venttiilit kannessa, mutta nokka-akseli ei, toisin sanoen työntötankokone. Myös 2-sylinterinen DF9.9A on tuollainen. Sen sijaan DF9.9B, DF15A ja DF20A ovat OHC eli myös nokka-akseli on kannessa ja oletettavasti hihnakäyttöinen.

        Miksi täällä ollaan niin kovin kiinnostuneita jakohihnoista? Sehän vaihdetaan varsin harvoin ja vaihtotyö on todella helppo, kun kaikki on hyvin esillä. Toisin kuin autoissa, jossa jakohihna on yleensä todella ahtaassa paikassa ja ensin pitää irrottaa apulaitehihna.


      • MeitävainÄLLÖTTÄÄ

        Meitä veneilijöitä vaan ällöttää aatellakkin jotai hihnojen vaihtelua- SE on ihan sama juttu. Kuin lopultakin pääsee naisen kanssa kahden kesken, niin lähe sitten siitä vaihtamaan pennulle vaippoja keskenkaiken .

        Ymmärrätkö nyt ?


      • KaksitahtiUskovaiset
        MeitävainÄLLÖTTÄÄ kirjoitti:

        Meitä veneilijöitä vaan ällöttää aatellakkin jotai hihnojen vaihtelua- SE on ihan sama juttu. Kuin lopultakin pääsee naisen kanssa kahden kesken, niin lähe sitten siitä vaihtamaan pennulle vaippoja keskenkaiken .

        Ymmärrätkö nyt ?

        2-tahtimiehet eivät käytä kondomejakaan. Sehän keskeyttäisi mukavasti alkaneen puuhastelun. Siksi heillä onkin niin paljon lapsia ja ruokkojen takia niin vähän rahaa ettei ole varaa ostaa 4-tahtista...


      • z2z2z2z2
        Joakim1 kirjoitti:

        Miten sylinterien määrä liittyy jakohihnan tarpeeseen. Nokka-akseli siinä yksipyttyisessäkin on. Nokka-akseli voi olla kannessa tai alhaalla (työntötankokone) ja sitä voidaan pyörittää hihnalla, ketjulla tai rattaillla.

        Ko. kone näyttää olevan OHV eli venttiilit kannessa, mutta nokka-akseli ei, toisin sanoen työntötankokone. Myös 2-sylinterinen DF9.9A on tuollainen. Sen sijaan DF9.9B, DF15A ja DF20A ovat OHC eli myös nokka-akseli on kannessa ja oletettavasti hihnakäyttöinen.

        Miksi täällä ollaan niin kovin kiinnostuneita jakohihnoista? Sehän vaihdetaan varsin harvoin ja vaihtotyö on todella helppo, kun kaikki on hyvin esillä. Toisin kuin autoissa, jossa jakohihna on yleensä todella ahtaassa paikassa ja ensin pitää irrottaa apulaitehihna.

        jakohihna on epäluotettavuustekijä itsessään. Heikko, kankaasta ja kumimassasta prässätty rätti pyörii kosteassa ja kuumassa moottorikopassa 5000 rpm vuosikausia merellä kilometrien päässä rannoista kulkevassa ajoneuvossa. Kaikki ylimääräinen epäluotettavuustekijä merellä on miinusta.


      • z2z2z2z2
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        jakohihna on epäluotettavuustekijä itsessään. Heikko, kankaasta ja kumimassasta prässätty rätti pyörii kosteassa ja kuumassa moottorikopassa 5000 rpm vuosikausia merellä kilometrien päässä rannoista kulkevassa ajoneuvossa. Kaikki ylimääräinen epäluotettavuustekijä merellä on miinusta.

        ....eikä aina ole jakohihnan itsensä syy kun se räpsähtää poikki. kiinni nalkkaava hihnan kiristysrullan laakeri sen autossakin katkaisee, yhtä lailla sen tekee suolavesi-ilmastossa vuosikausia lilluva laakeri. Perämoottorissa tulipalokaan ei ole pois suljettu kun nalkkaava ja punaisena 800 asteisena hehkuva kiristysrullalaakeri "ystävystyy" bensaletkujen ja höyryjen kanssa kopan sisällä. Mukava pikku pommi.
        uusi perämoottori-slogani voisi olla; "sano 2-tahtinen jos haluat elää"


      • Joakim1
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        ....eikä aina ole jakohihnan itsensä syy kun se räpsähtää poikki. kiinni nalkkaava hihnan kiristysrullan laakeri sen autossakin katkaisee, yhtä lailla sen tekee suolavesi-ilmastossa vuosikausia lilluva laakeri. Perämoottorissa tulipalokaan ei ole pois suljettu kun nalkkaava ja punaisena 800 asteisena hehkuva kiristysrullalaakeri "ystävystyy" bensaletkujen ja höyryjen kanssa kopan sisällä. Mukava pikku pommi.
        uusi perämoottori-slogani voisi olla; "sano 2-tahtinen jos haluat elää"

        Kuinka monta tapausta tiedät perämoottoreista hajonneita jakohihnoja? Entä siitä aiheutuneita tulipaloja?

        Itse en tiedä ainuttakaan, mutta monia muita syitä kyllä miksi perämoottori on jättänyt vesille. Tyypillisin lienee bensan loppuminen ja kakkosena akun tyhjeneminen. Sitten varsinaiset viat liittyvät yleensä polttoaineen syöttöön tai sytytykseen. Omissa moottoreissa on kahdesti jouduttu vaihtamaan sytytysboksi, molemmat 80-luvun 2T-koneita ja vaihto tehty kauan sitten.


      • KaksitahtiUskovaiset
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        ....eikä aina ole jakohihnan itsensä syy kun se räpsähtää poikki. kiinni nalkkaava hihnan kiristysrullan laakeri sen autossakin katkaisee, yhtä lailla sen tekee suolavesi-ilmastossa vuosikausia lilluva laakeri. Perämoottorissa tulipalokaan ei ole pois suljettu kun nalkkaava ja punaisena 800 asteisena hehkuva kiristysrullalaakeri "ystävystyy" bensaletkujen ja höyryjen kanssa kopan sisällä. Mukava pikku pommi.
        uusi perämoottori-slogani voisi olla; "sano 2-tahtinen jos haluat elää"

        Minun 40hv Yamahassani ei ole mitään ajoitushihnan kiristysmekanismiä, joten se ei voi rikkoontuakaan. Hihna vaihdettiin varmuuden vuoksi 10 vuoden päästä ja se oli edelleen aivan hyväkuntoisen näköinen. Yrität vain keksimällä keksiä kuviteltuja vaaratilanteita ja siten puolustella omaa uskonnollista näkemystäsi!

        Onhan autossasikin 2-tahtimoottori, onhan? Warrella siis ajelet?


      • eiongelma
        KaksitahtiUskovaiset kirjoitti:

        Minun 40hv Yamahassani ei ole mitään ajoitushihnan kiristysmekanismiä, joten se ei voi rikkoontuakaan. Hihna vaihdettiin varmuuden vuoksi 10 vuoden päästä ja se oli edelleen aivan hyväkuntoisen näköinen. Yrität vain keksimällä keksiä kuviteltuja vaaratilanteita ja siten puolustella omaa uskonnollista näkemystäsi!

        Onhan autossasikin 2-tahtimoottori, onhan? Warrella siis ajelet?

        Ei ole mercussakaan mitään kiristimiä. Eikä mitään bensahöyryjäkään. Vaihdoin kans hihnan koneen 10 v synttäreiden kunniaksi ja aikaa meni n. Puoli tuntia.


      • venhomies
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        ....eikä aina ole jakohihnan itsensä syy kun se räpsähtää poikki. kiinni nalkkaava hihnan kiristysrullan laakeri sen autossakin katkaisee, yhtä lailla sen tekee suolavesi-ilmastossa vuosikausia lilluva laakeri. Perämoottorissa tulipalokaan ei ole pois suljettu kun nalkkaava ja punaisena 800 asteisena hehkuva kiristysrullalaakeri "ystävystyy" bensaletkujen ja höyryjen kanssa kopan sisällä. Mukava pikku pommi.
        uusi perämoottori-slogani voisi olla; "sano 2-tahtinen jos haluat elää"

        Ompa tekninen tietämys hurjalla tasolla kun kopan alla 800C lämpöä . . Suurinosa metalleista sulaa tuossa 900-1300C.Pitäis olla edes hivenen tietoa tai järkeä noissa Röpötin hörhö jutuissa.Tulee liikuttua n 300-600H kaudessa vesillä ja yhtään 4t konetta ei itseltä hajonnut hihna vaurioon,enkä ole nähnyt tai kuullut että muiltakaan olis hihna katkennut,sitäpaitsi en ole kyllä nähnyt yhtään ns hihnan kiristys rullaakaan nelareissa,ihan pelkkä hihna kampuran ja nokka akselin välissä.Pikku 1 syl koneissa on nokka akseli lohkossa ja työntö tanko käyttää venttiilejä.Isommissa hihna ilman kiristys rullaa tai ketju kuten Suzukissa.On tuo 2t Röpötin hörhöjen homma ihan säälittävällä tasolla,pelkkää paskaa ja törkyä suolletaan jatkuvasti.


      • ÄläKerro

        2t hörhöille ei saa kertoa mitään työntötangosta koneessa. Ne saa traumoja jo pelkästä ajatuksesta.


      • nnnnnnn098
        venhomies kirjoitti:

        Ompa tekninen tietämys hurjalla tasolla kun kopan alla 800C lämpöä . . Suurinosa metalleista sulaa tuossa 900-1300C.Pitäis olla edes hivenen tietoa tai järkeä noissa Röpötin hörhö jutuissa.Tulee liikuttua n 300-600H kaudessa vesillä ja yhtään 4t konetta ei itseltä hajonnut hihna vaurioon,enkä ole nähnyt tai kuullut että muiltakaan olis hihna katkennut,sitäpaitsi en ole kyllä nähnyt yhtään ns hihnan kiristys rullaakaan nelareissa,ihan pelkkä hihna kampuran ja nokka akselin välissä.Pikku 1 syl koneissa on nokka akseli lohkossa ja työntö tanko käyttää venttiilejä.Isommissa hihna ilman kiristys rullaa tai ketju kuten Suzukissa.On tuo 2t Röpötin hörhöjen homma ihan säälittävällä tasolla,pelkkää paskaa ja törkyä suolletaan jatkuvasti.

        noniin, nyt sohaistiin nelistäjän hermorataan. laakerin metalli kuumenee 800 astetta, ei koppa ;)


      • Psykiatriaa
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        ....eikä aina ole jakohihnan itsensä syy kun se räpsähtää poikki. kiinni nalkkaava hihnan kiristysrullan laakeri sen autossakin katkaisee, yhtä lailla sen tekee suolavesi-ilmastossa vuosikausia lilluva laakeri. Perämoottorissa tulipalokaan ei ole pois suljettu kun nalkkaava ja punaisena 800 asteisena hehkuva kiristysrullalaakeri "ystävystyy" bensaletkujen ja höyryjen kanssa kopan sisällä. Mukava pikku pommi.
        uusi perämoottori-slogani voisi olla; "sano 2-tahtinen jos haluat elää"

        Unohdin kysyä et onko siellä RÖPÖTTIMEN kopan alla hiili vai kaasu ahjo kun tuollaisiin 800c lämpöihin päästään,ei kyllä ole vielä tullut vastaan vesillä höyryllä toimivaa perämotoria.On kyllä ihan oikeasti ns tekninen tietämys ym asioitten ymmärrys teiltä RÖPÖTIN HÖRHÖILTÄ kadonnut lopullisesti,olette ennenkin olleet ihan säälittäviä reppanoita mut nyt viimeistään tuo säälittävä tyhmyys ja kateus käy ilmi. LÄÄKKEET ottamatta ja jälki tuollaista. . voi voi. Jos ite olis noin tyhmä ja yksin kertainen ni olisin ainakin ihan hiljaa nurkassani ja en ainakaan nettiin julistais tyhmyyttäni.


      • eivarkkinapyöri
        z2z2z2z2 kirjoitti:

        jakohihna on epäluotettavuustekijä itsessään. Heikko, kankaasta ja kumimassasta prässätty rätti pyörii kosteassa ja kuumassa moottorikopassa 5000 rpm vuosikausia merellä kilometrien päässä rannoista kulkevassa ajoneuvossa. Kaikki ylimääräinen epäluotettavuustekijä merellä on miinusta.

        Taatusti se jakohihna ei pyöri perämoottorissa 5000 rpm missään tilanteessa. Kampiakselin puoleinen hihnapyörä kylläkin voi niin lujaa pyöriä, jopa kovemminkin.


      • Ihankosama
        MeitävainÄLLÖTTÄÄ kirjoitti:

        Meitä veneilijöitä vaan ällöttää aatellakkin jotai hihnojen vaihtelua- SE on ihan sama juttu. Kuin lopultakin pääsee naisen kanssa kahden kesken, niin lähe sitten siitä vaihtamaan pennulle vaippoja keskenkaiken .

        Ymmärrätkö nyt ?

        Ei, ei kyllä ymmärrä!
        Ei ole tullut hommattua lapsia joten ei häiriötä kun pelehtii naistenkanssa.
        Nelari on mutta se on ollut (ainakin tähän mennessä) pysäytettynä kun on "naisen kanssa kahden" joten ei se hihna ainakaan silloin pamahda että tarvis keskenkaiken lähteä vaihtamaan (eikä oo kyllä mistään vehkeestä katkennu kesken kaiken). Joskus tuli nuorempana naistenkanssa pelehdittyä autossa. Kylmillä ilmoilla auto oli käynnissä mutta en osannut pelätä tätä aktin keskeyttävää hihnarikkoa, no ei ois ollu kyllä uutta hihnaa eikä työkalujakaan mukana. Nuorena sitä ei niin osaa murehtia tuommoisista jutuista.
        Onko se vaipanvaihtoväli sama kuin nokkahihnan vaihtoväli?
        Oi kerro meille sinä suuri vertausten kehittelijä!


    • heikkolenkki

      onko 20 hv hondassa jakohihna?

      • 2pyttynen

        on siinä.


    • hihna.liukuu.vene.ei

      Omassa Hondassa alkaa joskus kostealla kelillä jakohihna luistamaan. No ei muuta kuin vene ankkuriin ja säätämään ajoitukset kohdalleen. Etenee se matka nelitahdillakin, mutta hieman hitaammin. Oppiipahan samalla moottoritekniikkaakin.

      • hoitoonvaan

        Niin varmaan


      • Psykiatriaa

        Olipa surkea säälittävä provo taas joltain 2t HÖRHÖLTÄ,että hammashihna luistaa. . .Ainut hihna mikä luistaa on siellä 2t savun ja kateuden täyttämässä päässäsi.Ettekö reppanat edes parempia PROVOJA keksi.Alkaa tuo teidän homma oleen muutenkin ihan lastentarha asteelta,SÄÄLITTÄVIÄ REPPANOITA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2428
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      131
      2369
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1831
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      14
      1642
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1277
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1234
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1212
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      967
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      134
      877
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      868
    Aihe