Onko kokemuksia siitä? Tai kokemuksia hyperkalsemiasta tai mikä se on? Onko hoitoa miten saatavilla? Olen niin loppu, sellainen minulla diagnosoitiin ja se selittänee monet oireeni joista kärsin... Muistihäiriöt, totaalinen aivosumu, järjetön väsymys, jalkasäryt, vatsakivut, ummetus jne.
Olen niin loppu että voisin vaan itkeä, en kykene hoitamaan työtäni tämän aivosumun kanssa mutta sairaslomaakaan ei tästä syystä saa.
Minulla on aika sisätautipolille ensi viikolla ja pelkään yli kaiken että sanotaan vaan että seurataan. Elämäni valuu hukkaan näin. En jaksa, en yhtään enää.
Lisäkilpirauhasen leikkaus?
4
181
Vastaukset
- Kokemusta_on
Kuten tuolla toisessa ketjussa kerroin, niin hyperkalsemia voi olla melko invalidisoiva sairaus. Itselläni nivel- ja lihaskivut olivat väliin lähes sietämättömiä. Mm. käsivaihteisella autolla ajaminen alkoi olla melkein mahdollisuuksien rajoilla.
Lisäkilpirauhasen ja D-vitamiinin labra-arvot keikkuivat viitealueella, tosin sen laidalla. Tehtiin vuosia labrakokeita ja arvailtiin monen lääkärin voimin kaikenlaista. Tarvittiin kokenut endokrinologi lisäkilpirauhasdiagnoosin tekemiseen.
Minulta poistettiin yksi pari liikakasvusta kärsineitä lisäkilpirauhasia, ja leikkauksen jälkeisenä aamuna kaikki vaiva oli hävinnyt.- Adolfiia
Hei! Reumalääkäri on etsinyt syytä labrakokeissa näkyvälle hyperkalsemialle, toistaiseksi selitystä ei ole löytynyt. Miten syitä tutkitaan? Onko luuston kalkkikato seurauksena hoitamattomasta sairaudesta? Pahimmillaan oli invalidisoivat nivel - ja lihaskivut, olin lähes liikuntakyvytön 69 v. nainen. Nyt on Trexan reumalääke ja kortisonitabletit käytössä. Olen väsynyt jatkuvasti ja nivel - ,sekä lihaskipuja on edelleen. Jos teillä on tietoa ja kokemusta, kertokaa minullekkin?!
- Wivifi
Hei, Kokemusta on, pääsitkö helposti leikkauskeen? Pelkään että minulle sanotaan vaan että seuraillaan... Olen ensi viikolla menossa kiirelähetteellä sisätautien polille.
- Kokemusta_on
Wivifi kirjoitti:
Hei, Kokemusta on, pääsitkö helposti leikkauskeen? Pelkään että minulle sanotaan vaan että seuraillaan... Olen ensi viikolla menossa kiirelähetteellä sisätautien polille.
Leikkaus oli selviö, kun ensin oli saatu selville lisäkilpirauhasten liikakasvu, mihin lopuksi käytettiin gamma- ja kerroskuvausta.
Koko prosessiin meni viisi kuusi vuotta siitä hetkestä, kun ensi kerran menin valittelemaan lihas- ja nivelkipujani lääkärille. Koska suvussa oli ollut reumaakin, tätä tietysti tutkittiin ensiksi. Kalsiumarvojen nousuun epäiltiin kaikkea syövistä alkaen; tosin sieltäkin puolelta löytyi yhdensorttista gammapatiaa, josta ei ole toistaiseksi ollut haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298