YLLä pito lämmitys

hyvinlämpiäälattiat

Yllä pito lämmitys, on tänä päivänä helpoin tapa lämmittää ,esim kylmää mökkiä !
Tarvit vain aurinkopaneelia ja kaapelia,
pienjännite kaapelia on valmiina kaupassa max 50v
http://www.taloon.com/betonin-lammityslanka-ka-feml-2-0/S-0213120/dp
Tässä suora kytkentä paneeleilta kaapeliin antaa parhaimman tuloksen !
lämpiää myös hyvin pilvisellä kelillä ja sateella .
LämpiämisTeho määräytyy kaapelin pituuden mukaan !

17

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinlämpiäälattiat
    • hyvinlämpiäälattiat
    • suorakytkentä

      Tämä luotettava lämmitys ei tarvitse inverttereitä !

    • aurinkomulaattori

      Aurinko lämmittää hyvin lattioita ilman paneeleita, kaapeleita yms, riittää kun vetää verhot pois ikkunoiden edestä!

      • ohut_lämpö

        Mutku ikkunoista tulee sisään vain muutama sata wattia per ikkunaneliö.

        Aurinkopanelin teho voi olla kymmeniä watteja ja sen kun jakaa koko lattialle, niin teho voi olla jopa milliwatteja/m²

        Ohuesti lämpöä laattaa, homeopatian tyylillä


    • hyvinlämpiäälattiat

      2000W 40-60VDC käytössä
      Lattiat lämpiää mukavasti tällä kaapelilla !
      Aurinko ei lämmitä koska pienet ikkunat ja aurinkonpaiste ei osu kuin talvella ikkunoihin !

    • suorakytkentä
    • meinasi_unohtua

      Ai niin, eihän talvella tule aurinkoa ikkunoista !!

      • pimeää_vintillä

        Ei tule aurinko sitten paneeleihinkaan. Pimeäähän sitä on valtaosan vuorokaudesta, joulu & tammikuussa aurinko ei keskipäivälläkään jaksa vääntäytyä edes 10 ° horisontin yläpuolelle eli aika kaukanakin sijaitsevat puut tai muut rakennukset blokkaa valon. Erityisbonuksena marras & joulukuu ovat hyvin pilvisiä, joten paneelien tuotto on marraskuusta tammikuun loppuun käytännössä 0.


    • suorakytkentä

      Talvella täytyy olla panelit pystyssä 70-90as ,
      ei tartu lumi paneleihin ja tuottoa tulee

    • SuoraKytkentä

      Tämän suora kytkennän on keksinyt ANTERO RANTANEN varaajaan !
      Mutta kaikki kytkennät suoraan ilman inverttereitä on paras lopputulos !
      KOHTEET
      -lämmitysvaraajaan
      -lattialämmitys
      -akkujen lataus
      -valaistus
      kytkeä voi korkealla jännitteellä !
      eli 240Vdc
      TÄSSÄ KYTKENNÄSSÄ VAIHDA TERMOSTAATTI AC -DC

      Myös suorakytkentä pienellä jännitteellä !
      -lämmitysvaraajaan
      -lattialämmitys
      -akkujen lataus
      -valaistus
      12v 24v 36v 48v
      Pienjännitteessä kannattaa käyttää pienjännite vastusta !
      TÄSSÄ KYTKENNÄSSÄ KÄYTETÄÄN DC TERMOSTAATTEJA !

      • hgfumjyh

        Ai että oikein anteron keksintö -kyllä juu varmasti.


    • mites_nyt

      Nyt on teiltä tainnut unohtua sellainen pikku seikka, kun aurinko paistaa kesällä, ei tarvita mitään lämmitystä mökeissä. Kun taas talvella tarvittaisiin lämmitystä, eipä se aurinko enää paistakaan.

    • virtaatulee

      Tähän auttaa riittävästi paneelia ja tuulivoima joka tuottaa syksystä kevääseen !
      Tuulivoimalan täytyy olla sisämaassa noin 30m korkeudessa että tuottaa hyvin !

    • Antti-Antero
    • Todella uskottava aloitus. Ylläpitolämmitys on yhdyssana! Aloittajan muukin tietotaso on sitten varmaan samalla tasollalla...

    • kukaonmissaon

      Itse valelisin bensalla lattiat ja sytyttäisin tuleen jos tulee tarve lattialämmölle tai mille tahansa lämmölle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe