Kansa ja jumalankuva

älä.kumarra.niitä

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016051121544616_ul.shtml

II Moos 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka

.. sitten lehteen ja pätkä ...
Mayojen kulttuuri tunnetaan erityisesti mahtavista rauniokaupungeista. Mayoilla oli oma kirjoitusjärjestelmä, he laativat tarkkoja kalentereita ja olivat kiinnostuneita taivaankappaleiden asemasta.

Gadoury perehtyi mayojen 22 tähtikuvioon, ja huomasi, että tähtikuviot ja 117 löydettyä mayakaupunkia muodostivat kartalla täydellisen muodostelman. Kukaan ei ole aiemmin havainnut samanlaista yhteyttä tähtien ja mayojen kaupunkien sijainnin välillä.

........ Tuo tähtiä palvova aikaan hukkunut porukka ..... Mitäpä mieltä, kuinka meidän palvontaiset asiat voidaan rinnastaa ajastamme... Miten saamme rakennettua omiin tähtikuvioihin kaupunkimme, ja kuinka se jää tyhjilleen asukkaistaan?? Kertokaas bushmannit halleluujanne asiantiimoilta!

2

52

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TänäänTänäpäivänä

Raamattu perustelee Jumalankuva kieltoa sillä että apstraktilla Jumalalla ei niinkään ole näkyvää muotoa, eli ajatus arrakkaasta miehestä taikomassa pilven reunalla johtaa harhaan. Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa eikä voikkaan, ei edes Poika. Toki ateisteja harmittaa, että jo opillisesti kristittyjen ja juutalaisten Jumala leikkii tätä ikuista kuurupiiloa ja on ymmärryksemme ulkopuolella.

• TänäänTänäpäivänä kirjoitti: «Kukaan ei ole nähnyt Jumalaa eikä voikkaan, ei edes Poika.»

Ai jaa.

1 Moos 17:1 "Kun Abram oli yhdeksänkymmenenyhdeksän vuoden ikäinen, Herra ilmestyi hänelle ja sanoi: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias. Vaella koko sydämestäsi minun tahtoni mukaisesti,…"

1 Moos 18:1 "Herra ilmestyi Abrahamille Mamren tammistossa. Abraham istui telttansa ovella päivän ollessa kuumimmillaan,…"

1 Moos 32:30 "Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: 'Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa.'"

1 Moos 12:7 "Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan." Ja Abram rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli ilmestynyt hänelle."

2 Moos 6:2-3 "Jumala sanoi Moosekselle: 'Minä olen Jahve, Herra. Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.…'"

2 Moos 24:9-11 "Mooses ja Aaron, Nadab ja Abihu sekä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta lähtivät vuorelle. He näkivät Israelin Jumalan, ja se millä hän seisoi oli kuin safiirikiveä, kirkas kuin taivas itse. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian."

2 Moos 33:11 "Ja Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle. Sitten Mooses palasi leiriin, mutta hänen palvelijansa, nuori Joosua, Nunin poika, ei milloinkaan poistunut teltan läheisyydestä."

4 Moos 12:6-8 "Herra sanoi: — Kuulkaa minun sanani! Kun joukostanne nousee profeetta, minä ilmaisen itseni hänelle näyssä, unessa minä hänelle puhun. Näin en puhu Moosekselle, palvelijalleni, joka kaikessa on minun uskottuni. Hänelle puhun suoraan kasvoista kasvoihin, en arvoituksellisin sanoin vaan avoimesti. Hän saa katsoa Herran kirkkautta suoraan. Kuinka te siis rohkenette puhua Moosesta, minun palvelijaani vastaan?"

Apt 7:2 "Stefanos vastasi: "Veljet, kansamme isät, kuulkaa minua. Kirkkauden Jumala ilmestyi isällemme Abrahamille, kun hän oli Mesopotamiassa eikä vielä ollut asettunut Harraniin.…"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      155
      1263
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1174
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1080
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      882
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      57
      632
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      553
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      548
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      509
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      474
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      467
    Aihe