Olen mielestäni ylipainoinen

Tyttö573

Hei! Olen pian 13-vuotias tyttö ja ajattelen olevani ylipainoinen.
Olen noin 150-155cm pitkä, ja painan 50.5kg.
Suurinosa luokan tytöistä, samanpituisista kuin minä, painavat 35-45kg ja ovat laihoja. Minä itse en kehtaa käyttää tiukkaa paitaa, koska tuntuu, että näytän siinä lihavalta, kun muiden vatsa ei edes näy toppien alta ja minun taas näkyy.
Nuorempana ajattelin sen olevan ohimenevää vauvanpyöreyttä, mutta nyt olen luopunut siitä ajatuksesta. Kuinka voisin laihtua ja saada lihaksia?

5

266

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 856

Painoindeksin mukaan olet normaalipainoinen eikä laihdutukseen ole todellakaan tarvetta. Sinun ikäiselläsi lihaskasvu on vielä kesken ja lihakset vielä kehittyvät/kasvavat itsekseen. 15-16 vuotiaana voisit aloittaa kevyen kuntosaliharjoittelun mutta vielä on liian aikaista. Positiivista elämänasennetta peliin, kaikki me ollaan erilaisia... onneksi.

• Tyttö573

Niin, ehkä on liian aikaista alkaa treenaamaan. Kiitos vastauksesta! :)

• Kxxx

Ozlzlxxx

• Terttu.Tampereelta

Mielestöäni olet juurikin ihannepainoinen. Netissä on kasvukäyriä saatavilla, esim:
      https://www.kasvuseula.fi/

• luja-luusto

Viis siitä elopainosta, mutta sun luusto kaipaa kuormitusta ja liikettä, joten kannattaa harrastaa kaikkea liikkumista pihamaalla, juosta pallon perässä ja kiipeillä puihin yms. Luusto lujittuu nimenomaan kasvuiässä ja siitä on hyötyä läpi elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe