Mitä teen mua kiusataan eikä se lopu

Koululaine05

Mua siis kiusataan koulussa eikä se vaa lopu opettajat ja muut on jo puuttunut siihen mut se ei vaa lopeta se on mun kaa saman ikäinen ja mun rinnakkais luokal se alko vaa haukkuu mua iimeliksi ja eemelikismut ny se on vaa menny pahemmak

8

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15plus3

Ainoo tapa millä voit hoitaa kiusaamisen kokonaan on: ottaa se puhutteluun käskeä sitä lopettamaan ja jos se vieläkin jatkaa niin niittaat sitä turpaan.

• jepjepjepjepjepjepjepjep

Just näin

• Hei.

Kiusaaminen on aina väärin, siihen pitää aina puuttua. Sanot, että opettajat ovat jo puuttuneet. Mutta kun se ei ole auttanut, kannattaa sinun jatkaa itsesi puolustamista. Seuraava vaihe on, että pyydät vanhempiasi ottamaan kouluun, opettajaan ja rehtoriin yhteyttä ja tekemään asialle nopeasti jotain. Mielellään samantien keskustelu, jossa olette kaikki paikalla; kiusaaja(t), hänen vanhempansa, opettaja sekä rehtori, sinä ja vanhempasi. Tiedän, että kohta alkaa kesäloma, silti olen sitä mieltä, että asia kannattaa ottaa esille vielä tänä keväänä, että kiusaajan vanhemmat saavat tietää ja voivat kotona käsitellä asiaa, ettei hän kiusaa muuallakaan ketään. Ja, ettei sinun kiusaaminen jatku kesäloman loputtua. Rohkeasti vaan eteenpäin asian kanssa.

Tsemppiä,
      Pirkko-pappi

• Hei.
        Valitettavasti tiedän, että kaikkien vanhemmat eivät piittaa vaikka lapsi kiusaisi. Mutta vanhemmat joutuvat tämän vastuunsa kanssa tekemisiin, jos koulun rehtori pyytää keskustelemaan siitä, että lapsi kiusaa ja tekee muiden elämästä vaikeata. Olen pahoillani, että sinulla on piittaamattomat vanhemmat. Toivottavasti sinulla on joku turvallinen aikuinen lähipiirissä, joka on luotettava ja asettaa myös rajat. Itsemurha ei ole milloinkaan hyvä keino yhtään mihinkään. Toivottavasti lopetat tällaiset kommentit samantien.
        Pirkko-pappi

• joskuskoulukiusattu

No kohta alkaa kesäloma, jospa ne sen aikana unohtaa.
      Yksi tapa on saada kiusaajat ehkä lopettamaan on nauraa vain niiden jutuille, että joo onpa hauskaa ja/tai sitten olla välittämättä niistä. Kun opettelet sanomaan vastaan jotain terävää mikä nolaa ne tai sitten et vain kiinnitä niihin kiusaajiin huomiota, niin ne alkaa kyllästyä siihen ja ehkä lopettavat.
      Minun piti kyllä antaa itse omille kiusaajilleni turpiin että lopettivat, sen jälkeen eivät enää puhuneetkaan minulle ja kiersivät kaukaa. Mutta väkivalta on se viimeinen keino, koska siitä voi joutua ongelmiin opettajien kanssa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      132
      2929
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      255
      2570
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1688
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      191
      1595
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1542
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1209
    7. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      43
      1185
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      1181
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      296
      1012
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1012
    Aihe