Ässäkentällä nuoriso vaan vetelee pilveä

huumehörhöt-vastuuseen

Ja miksi poliisit puutu siihen?

13

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluummin pilveä, kuin viinaa. Pilvi on täysin vaaratonta.

• sosiaalisopalle

Myllis haluaa lisää mylliksiä elätettäviksi.

• Pilvi on vähä liian voimakas sana tässä jutussa. Nuoret ja me vähä vanhemmat vedämme kukkaa. Se ei ole vaarallista. Kokeilkaa jossette usko.

• prutinaa.puasta

Vajakkiaino puhelee kuin hampaaton hevonen.

• KSVhippi

Olisi kannattanut olla kuuntelemassa ku asiantuntijat kertoo..pilvi on kaikkea muuta kuin vaaraton. Se vaikuttaa aivoissa vielä pitkään ja vähitellen toiminta ei keskity muuhun kuin pilven pössyttelyyn. Halutaan vaan luoda kuva että tuossapa on harmitin harrastus..koka voi johtaa vaikka psykoosiin ja yleensä nämä pitemmän aikaa pössytelleer..aloitekyvyttömiä ja hidas järkisiä..sekä se pieni h sulkee aika monen työ ja loulupaikan ovet.

• EIhuumeille

Harmi juttu, että huumeet ovat vallanneet jopa maaseudunkin, ei kai Ikaalinen mikään lintukoto ole. 1990 luvulla huumeet alkoivat olla ongelma tälläkin paikkakunnalla, silloin vaan aika moni tiesi käyttäjät ja kokeilijat. Toivotaan huumevastaiselle työlle voimia ja resursseja!!!

• SimoK

Hyvä pointti!Moni lähipiiristä on nuorillakin sokea asioiden oikealle laidalle. Vaaratonta ainetta ei ole ...kaikki eivät jää koukkuun pilveen mutta moni jää ja hiljalleen alkavaa alamäkeä on vaikea nostaa ylämäeksi. Kolme kokeilee ja yksi jää pahasti koukkuun...mutta kuka se näistä kolmesta kaverista on? Kuka haluaa tulla hoidetuksi lekurissa jos lekuri itse hoitajat ja hoidettava ovat aineissa? Tai olla huumekuskin kyydissä...lentokentälle joku sekaisin oleva oli ajanu. Itselleen voi valehella. Ikaalisissaki on kaikkee tarjolla ja lähipaikoissa muuallaki ku apteekis ja tohtoris. Kotoo ja kaveriporukast se kaikki alkaa...ku kattelee omia vanhempii ja kaverien touhuja. Osa haluu myös kokeilla ja tulla hyväksytks...mutta ei päihteillä elämä paremmaks muutu! Oli kukkaa tai pullo niin kaikki on samaa kakkaa.

• FaktatKuntoon
        SimoK kirjoitti:

Hyvä pointti!Moni lähipiiristä on nuorillakin sokea asioiden oikealle laidalle. Vaaratonta ainetta ei ole ...kaikki eivät jää koukkuun pilveen mutta moni jää ja hiljalleen alkavaa alamäkeä on vaikea nostaa ylämäeksi. Kolme kokeilee ja yksi jää pahasti koukkuun...mutta kuka se näistä kolmesta kaverista on? Kuka haluaa tulla hoidetuksi lekurissa jos lekuri itse hoitajat ja hoidettava ovat aineissa? Tai olla huumekuskin kyydissä...lentokentälle joku sekaisin oleva oli ajanu. Itselleen voi valehella. Ikaalisissaki on kaikkee tarjolla ja lähipaikoissa muuallaki ku apteekis ja tohtoris. Kotoo ja kaveriporukast se kaikki alkaa...ku kattelee omia vanhempii ja kaverien touhuja. Osa haluu myös kokeilla ja tulla hyväksytks...mutta ei päihteillä elämä paremmaks muutu! Oli kukkaa tai pullo niin kaikki on samaa kakkaa.

Mitä sää horiset? Kannabikseen EI jää koukkuun, se ei ole addiktoiva aine. Älkää nyt pelotelto ihmisiä ja levitelkö valeuutisia!!!'

"Kannabis saattaa muodostaa käyttäjälleen riippuvuuden kuten kaikki muutkin päihteet. Kannabisriippuvuuden vaikeusaste muodostuu vain harvoin vakavaksi ja sen luonne on psyykkinen; fyysinen riippuvuus on pahimmillaankin lievä. Kannabiksen vieroitusoireet ovat unettomuus, hikoileminen ja rauhattomuus. (Kiianmaa & Hyytiä 1998)"

Ihan vertailun vuoksi, kahvi ja alkoholi aiheuttavat takuulla riippuvuutta...

• Hampus

Minä pääsin irti alkoholista juuri nimenomaan kannabiksen avulla. Sikäli kannabis on vaaratonta, että siihen ei kuole, toisin kuin alkoholiin. Vaarantonta päihdettä ei ole, mutta jos on pakko rentoutua päihteiden avulla, on kannabis hyvä ja turvallisempi vaihtoehto kuin viina.

Miksi poliisi ei tutki? no ehkä juuri siksi, että pilven haittavaikutukset yhteiskunnassa ovat olemattomat verrattuna alkoholiin. Vuosina 2010−2015 noin 70 % henkirikoksesta epäillyistä ja noin 70 % henkirikosten uhreista oli rikoshetkellä alkoholin vaikutuksen alaisena. Niin ikään noin 70 %:ssa kaikista henkirikoksista kaikki tapauksen osapuolet olivat humalassa, noin 80 %:ssa ainakin yksi osapuoli oli humalassa. Ja kannabis? Ei aiheuta vastaavaa rikikäyttäytymistä. kannabiksen ainoa todellinen riskitekijä on ainoastaan sen laittomuus ja sosiaali- ja opetusviranomaisten ylireagointi.

Lisäksi poliisia on kielletty ottamasta esitutkintaan pieniä rikoksia, tästäkin oli juttu lehdissä.

• valoa.kansalle

Voisiko kunta alkaa jakaan pilvee asukkaille? Tulis muutto voittoo ja hommia kasvattamoille. Vaikka 50 grammaa kuussa per knuppi?

• kädenojennus---

Tämä olisi selvä kädenojennus kuntalaisille Give county a big händ

• Kilpimies

Ei poliisi tutki kannabisjuttuja. Poliisihan on kannabiksen suurin maahantuoja sekä jakelija. Tavallinen rivikansalainen tietenkin luulee, että Aarnio, joka jäi kiinni useista kannabistynnyreistä, toimi yksin, mutta mitä vielä. Yksikään tuon kaliiberin organisaatio ei toimi yhdellä ihmisellä, joten Aarniolla on monta alaista ja muutama esimies.

Aarnio itse opetti, että huumeorganisaatiossa on ns. kilpimies, mies joka on organisaation korkein "tunnettu" jäsen. Tämän korkempia henkilöitä organisaatiossa olleet eivät tienneet ja juuri kilpimiehen tuomalla anonymiteetillä nämä nokkamiehet ovat edelleen tässäkin tapauksessa piilossa. Aarnia on kilpimies, eikä vasikoi nimiä. Odotettavissa on pitkä linnatuomio, mutta palkkio tulee olemaan ruhtinaallinen. Rikos se on joka Suomessa kannattaa. Paremmin kuin verokortilla tehty työ.

• Hampuuster

Olen jo aikaisemmin ehdottanut, että hanurin sijaan Ikaalinen brändäisi itsensä Hamppukauppalaksi ja ehdotin miten asiaa voisi erilaisilla festivaaleilla ja tapahtumilla viedä eteenpäin ja saada turisteja. Suomi24 vastasi tuttuu tapaan laittomalla ennakkosensuurilla eikä viestiäni tullut edes näkyviin.

Sen sijaan aikaisemmat avaukseni näkyvät hakutoimintoa käyttäen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1568
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      23
      1354
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1197
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      952
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe