Noloa on, toisaalta olen niin kauan ollut näissä pakoissa etten välttämättä tiedä.
Kuinka normaali "terve" ihminen toimii?
Vessan lattialla oli muutama tippa nestettä, lähes varma olen että neste on vettä joka tuli lattialle kun pesin hampaita. Pienempi mahdollisuus että se olisi virtsaa joka sitten olisi lentänyt yli, lattialle.
Pakkoneuroottinen kun olen niin mieli kertoo että pitää mopata kunnolla vessan lattia, jonka jälkeen toisella mopilla pitää koko asunnon lattiat pestä. Ainakin ne kohdat joilla olen jo kävellyt ja joissa ei ole mattoa.
Logiikka menee niin että jos se olikin virtsaa ja vain paperilla tai pyyhkeellä pyyhin sen pois niin silti vessan lattialle jää "jotain" ja jaloilla sitten astun siihen jolloin se leviää ympäri asuntoa ja siksi pitää pestä koko kämpän lattia.
-Kyse oli kahdesta tipasta kumminkin.
Miten normaali ihminen toimii tälläisen katastrofin sattuessa?
Kysyn tätä vakavasti, itse en tiedä..
Kuinka normaalisti toimitaan ? :)
4
172
Vastaukset
- kävimitenkävi
Pieni lisäys tippa-juttuun.
Menin pyyhkimään märällä pyyhkeellä vessan lattian. Ahdistus tavallaan paheni koska pyyhin aivan pöntön reunasta pyyhkeellä, pöntön reuna voi ollakkin likainen jolloin nyt vasta "saasta" sitten levisi pitkin vessan lattiaa pyyhkeen mukana. Pöntön reuna on erikohta missä näin nämä " tipat".
Vaikka minä hyvin tunnen pakkoneuroosin toimintaa, menen taas täysillä siihen mukaan. Jotenkin tämä ahdistus sen tekee, tajuan kyllä itsekkin että tässä ei ole mitään järkeä mutta sitä silti toimii väärin.
Ahdistus kuuluu kestää ja sitäkautta pakkoneuroosi helpottaa, päätinkin että kahteen viikkoon en vessan lattiaa pese, kävi miten kävi. :) - ocdmoona1
Hei!
En tiedä kuinka "normaali" olen, mutta itse pyyhkisin tipat vaan paperilla enkä muistaisi koko juttua enää 10 sekunnin päästä. Tosin mulla pakkoneuroosit kohdistuu erilaisiin sairauksiin ja niitten kanssa jään helposti "jumiin", joten ymmärrän kyllä ahdistuksesi. - tarkistelija
Viimeksi kun kävin psykiatrilla sanottiin että läälitys voidaan lopettaa sitten kun puoli vuotta olen ollut normaali. Tässähän sitä on tullut mietittyä etten edes tiedä millainen normaalisti olen tai miten normaalisti käyttäytyisin. Hankalia asioita.
- tuttuajuttua
Voi, ymmärrän tuon niin hyvin... itselläni on myös usein ajatuksia että siivoamisesta huolimatta (tai jopa sen takia) lika jotenkin leviää koko asuntoon ja on mahdollisesti vielä vaarallistakin, vaikka järki sanoo että näin ei tietysti ole :) tuossa tapauksessa kuitenkin ihan paperilla pyyhkisin, ehkä kostealla jos epäilee olevan jotain muuta kuin vettä. Tämä olisi mielestäni "normaalin" ihmisen reaktio, tai sitten olla tekemättä mitään, kuivuuhan se vesi. Suosittelen ehdottomasti että jätät sen lattian tosiaan pesemättä! Itsellä on auttanut parhaiten kun on myöntänyt että täysin hygieenisessä maailmassa eläminen on mahdotonta, täytyy vain hyväksyä se että lika on hyvin harvoin oikeasti haitallista. Eli vaikka olisikin jotain muuta kuin vettä, niin eipä se haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418