Matti Lahtinen
Olen yli 40 vuotias mies matkalla tulevaisuuteen, joka on parempi kuin elämä, joka on tullut jo eletyksi. Perheeseeni kuuluvat vaimoni Johanna ja koulua käyvä Neea sekä joulukuussa -09 syntynyt Roosa. Elämässäni riittää siis vauhtia ja joskus vaarallisia tilanteitakin. Olen kasvanut herätysliikkeen parissa, jonka nimen jätän tilan puutteen vuoksi mainitsematta. Toisaalta olen kasvanut ulos ajattelusta, joka korostaa oikeaan ryhmään kuulumista pelastuksen keskeisenä osana. Olen kristitty ja miellän sellaisena itseni lähinnä Jeesuksen opetuslapseksi ja seuraajaksi, joka pidän kaikkia Raamattuun pitäytyviä ja Hengestä syntyneitä uskovia veljinä ja sisarina riippumatta siitä, mihin he maksavat jäsenmaksunsa.
Vaikutan Turun seudulla, jossa olen osallistunut erityisesti Alfa-työhön mm. luennoimalla Alfa-kursseilla ja muissa kristillisissä tilaisuuksissa. Olen työskennellyt työurani aikana niin Ruokapankin muonamestarina, kuin päihdetyöntekijänäkin. Kirjoittamisen ja puhumisen lisäksi harrastan piirtämistä ja maalaamista. Viimevuosina olen keskittynyt kuvataiteen alueella lähinnä piirtämään tussilla.
Tämä blogin kautta haluan jakaa ajatuksiani Jumalan unelmasta.
Jumalan Unelma on enemmän kuin pelkkä blogi
Jumalan Unelma blogi on osa laajempaa projektia. Olen kirjoittanut kirjan, joka kantaa samaa nimeä. Blogini kirjoitukset eivät ole otteita kirjastani, vaan itsenäisiä ajatuksia, jotka syntyvät vällillä vasta niitä kirjoitettaessa.
Voi olla, että ihmettelet, mikä on Jumalan Unelma? Jumalan Unelma on se kaiken takana oleva Raamatun kokonaissanoman avaama näky siitä, miksi mitään on yleensä olemassa? Jumalalla on Unelma, jonka vuoksi Hän loi sen, mikä on. Kirjassani käsittelen Jumalan Unelmaa siten, kuin se on avautunut minulle kuluneiden vuosien aikana saatuani elää Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena Pyhän Hengen yhteydessä ja – koulussa.
Blogini kirjoitukset ovat osa siitä suuresta Unelmasta, jonka vuoksi Kaikkivaltias sanoi kerran: ”Tehkäämme ihminen”.
Kirjaani voit tilata halutessasi useimmista nettikirjakaupoista, kuten Suomalainen.com tai Bookplus.fi
---
https://jumalanunelma.wordpress.com/about/
Jumalan unelma
6
394
Vastaukset
- kesitas_
Mistä näitä itsensä ylentäneitä sikiää????
- valoa.päin
Sieltähän näyttää jo joku pyrkivän valoon!
- vanh.lest.sukurutsaa
Vaikutat mielisairaalta vanhoillislestadiolaiselta. Teitä on paljon.
- jumalaton.unelma
Voisitko mainostaa ittiäs ja kirjaas jossakin muualla...
- A_Loittaja
Mutta kun kukaan ei tahdo ostaa kirjaa. Panin siihen kiinni suuren kasan rahaa, mutta sain mydyksi vain pari hassua tekelettä. Joka paikka kotona pursuaa nollakirjallisuutta. Vaimokin uhkaa lähteä, koska kirjan paperi on kuulemma liian kovaa vessapaperiksi. Siksi aivan viimeisenä oljenkortena keksin tulla tänne, jossa silloin tällöin voi tavata maailman aikoita oikeita Jumalalle kelpaavaisia uskovaisia. Joku heistä hentien ostaisi kirjan. Evät he tietenkään minun sepustuksiani usko, en niin kuvittelekaan, mutta voisihan joku heistä olla niin rohkea, että haluaisi kurkistaa uskosta osattoman ajatusmaailmaan ja omaperäisiin tulkintoihin.
- Anonyymi
Vanhentunut viestiketju, mutta tehdäänpä siitä tuore. Olen kuullut livenä Matin puheenvuoroja useita kertoja ja ihmetellyt, mikä on tämä elävän sanan tuoja joka ei tarvitse edes muistiinpanoja ja suoltaa sellaista Jumalan rakkautta ja totuutta, että joka kerta olen saanut tulla runsaasti ravituksi. Kiitos Jumalalle tästä miehestä. Herra siunatkoon häntä, hänen perhekuntaansa ja työtänsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926436Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521009Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962