Jos tilaatte eu-alueen ulkopuolelta sen verran arvokasta tavaraa, että niistä on lain mukaan maksettava ALV ja/tai TULLI
Dhl Express ei enää anna teidän tullata niitä itse ilmaiseksi!! Itsetullauksen eli ns. LUOVUTUKSEN palkkio on 1.5.2016 alkaen 40 EUROA.
http://www.dhl.fi/fi/express/apua_tullaukseen/huolintapalvelut.html
Sen lisäksi tietysti joutuu maksamaan ALV 24% tilauksen arvosta ja mahdollinen tulli.
Toinen vaihtoehto on että DHL hoitaa tullauksen asiakkaan puolesta, mutta se taas maksaa 24,80 eur vähintään, TAI 5% verojen ja maksujen arvosta PLUS ALV 24%.
DHL Express ei ole informoinut asiasta kuluttajaviraston peräänkuuluttaman hyvän tavan mukaisella tavalla ennakkoon.
Toiminta haisee ja liikkuu ns. harmaalla alueella.
VAROKAA DHL EXPRESSIÄ - TUONTITULLAUS KALLISTA !!!
Ahneus_haisee
0
66
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3638123Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592462Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60843- 71836
- 25806
- 64802
- 55793
- 46766
- 11746
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68693