Jos tilaatte eu-alueen ulkopuolelta sen verran arvokasta tavaraa, että niistä on lain mukaan maksettava ALV ja/tai TULLI
Dhl Express ei enää anna teidän tullata niitä itse ilmaiseksi!! Itsetullauksen eli ns. LUOVUTUKSEN palkkio on 1.5.2016 alkaen 40 EUROA.
http://www.dhl.fi/fi/express/apua_tullaukseen/huolintapalvelut.html
Sen lisäksi tietysti joutuu maksamaan ALV 24% tilauksen arvosta ja mahdollinen tulli.
Toinen vaihtoehto on että DHL hoitaa tullauksen asiakkaan puolesta, mutta se taas maksaa 24,80 eur vähintään, TAI 5% verojen ja maksujen arvosta PLUS ALV 24%.
DHL Express ei ole informoinut asiasta kuluttajaviraston peräänkuuluttaman hyvän tavan mukaisella tavalla ennakkoon.
Toiminta haisee ja liikkuu ns. harmaalla alueella.
VAROKAA DHL EXPRESSIÄ - TUONTITULLAUS KALLISTA !!!
Ahneus_haisee
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1686174- 1471714
- 1131508
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46922Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28844Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97836Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5789- 41739
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan221736