407 tyyppiviat ?

Tommi

Olisiko kenelläkään tietoa minkälaisia vikoja tulisi odottaa uudelta autolta mallia 407 SW ? Olen tilannut tuollaisen ja pitäisi tulla helmikuussa, mutta oletan että koska kyseessä on uusi automalli, jotain pieniä vikojakin vielä löytyy. Sinänsä en ostostani luonnollisestikaan kadu, mutta seuraavaa olen kuullut/kokenut :

- Eräs merkkikorjaaja tiesi tällä palstalla jossain vaiheessa että ainakin ensimmäisissä autoissa oli lukkojen kanssa ongelmia pikkupakkasilla jolloin lukot jäätyivät käyttökelvottomiksi ja piti vaihtaa.

- Itse koeajamassani autossa avattaessa auton lukkoja (esim. sisältä, ei avaimesta) aukesi myös tuo takaluukun lasiosa eikä takaluukkua saanut auki mitenkään - tuossa tosin saattoi olla jokin sähköinen takalukitus päällä, mutta lasiluukun aukeaminen oli kylläkin vika. Luukkua oli myös hankala saada tämän jälkeen kiinni (lue : sai paukuttaa monta kertaa ennen kuin jäi paikoilleen).

Voisiko joku vastaavan auton omistaja kertoa onko jotain vikoja löytynyt ettei mahdolliset ongelmatilanteet muodostu "ominaisuuksiksi" vikojen sijaan ?

34

7767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 407 SW 2.2 autom

      Kohta 5 tkm takana eikä ongelmia. Lukot ovat toimineet normaalisti.

      • Tietopankki

        Ahtaat takatilat noin uudessa mallissa, siihen ei tehtaan mukaan ole tulossa parannusta.


      • Tommi
        Tietopankki kirjoitti:

        Ahtaat takatilat noin uudessa mallissa, siihen ei tehtaan mukaan ole tulossa parannusta.

        No, se on tietysti jokaisen oma asia mutta itse tiedän takapenkillä kuskattavan pääsääntöisesti perheen pienimpiä joille takapenkki on jopa ruhtinaallisen iso.

        On totta että tuo takatila ei ole mikään suunnittelun riemuvoitto, mutta tämänkin epäkohdan jälkeen kuitenkin halusin tilata auton - muiden hyvien puolien korvatessa tämän puutteen. Jos taas olisin halunnut isotilaisen auton, olisi samassa hintaluokassa ollut paljonkin tietysti vaihtoehtoja. Totta myös on ettei 407:ssa ole paljoa tavaratilaa, mutta riittävästi allekirjoittaneen tarpeisiin - aikanaan olen mm. Chevy Vanin omistanut ja turhautunut myös ison autonkin huonoihin puoliin.


      • 407 Hdi
        Tommi kirjoitti:

        No, se on tietysti jokaisen oma asia mutta itse tiedän takapenkillä kuskattavan pääsääntöisesti perheen pienimpiä joille takapenkki on jopa ruhtinaallisen iso.

        On totta että tuo takatila ei ole mikään suunnittelun riemuvoitto, mutta tämänkin epäkohdan jälkeen kuitenkin halusin tilata auton - muiden hyvien puolien korvatessa tämän puutteen. Jos taas olisin halunnut isotilaisen auton, olisi samassa hintaluokassa ollut paljonkin tietysti vaihtoehtoja. Totta myös on ettei 407:ssa ole paljoa tavaratilaa, mutta riittävästi allekirjoittaneen tarpeisiin - aikanaan olen mm. Chevy Vanin omistanut ja turhautunut myös ison autonkin huonoihin puoliin.

        Mulla jäätyy herkästi kuskinpuolen lukko, aukeaa vain sisäpuolelta. Onko noihin tehty takuukorjauksia, siis 407 Hdi sedan


      • Tommi
        407 Hdi kirjoitti:

        Mulla jäätyy herkästi kuskinpuolen lukko, aukeaa vain sisäpuolelta. Onko noihin tehty takuukorjauksia, siis 407 Hdi sedan

        Onko niin ettei tuohon auta edes lukkosula ? Tietysti uuden auton ei olettaisi edes pahemmin tarvitsevan lukkosulaa, mutta pakkaskelithän ovat hieman arvaamattomia joka tapauksessa.


      • Aseöljy
        Tommi kirjoitti:

        Onko niin ettei tuohon auta edes lukkosula ? Tietysti uuden auton ei olettaisi edes pahemmin tarvitsevan lukkosulaa, mutta pakkaskelithän ovat hieman arvaamattomia joka tapauksessa.

        Mix käytät tuota lukkosulaa, kun maailman paras tuote lukkoihin (myös merikäyttöön) on aseöljy.
        Suihkuta tuota ohutta aseöljyä lukkoihin ja muuanne paikkoihin mitkä luulet, että ne menisivät jäähän.
        Yllätys onkin suuri kun ne eivät ruostu eivätkä mene jäähän, vaan toimivat kuten ne on suuniteltukin toimivaksi.....


      • Tommi
        Aseöljy kirjoitti:

        Mix käytät tuota lukkosulaa, kun maailman paras tuote lukkoihin (myös merikäyttöön) on aseöljy.
        Suihkuta tuota ohutta aseöljyä lukkoihin ja muuanne paikkoihin mitkä luulet, että ne menisivät jäähän.
        Yllätys onkin suuri kun ne eivät ruostu eivätkä mene jäähän, vaan toimivat kuten ne on suuniteltukin toimivaksi.....

        Hyvä idea - aika lailla samaa kamaahan tuo on, mutta öljynä ilmeisesti hieman "hienojakoisempaa" kuin lukkosulat ja muut crc:t. Täytyypi koittaa kun saa auton kotiin saakka.


      • takana
        Tommi kirjoitti:

        Onko niin ettei tuohon auta edes lukkosula ? Tietysti uuden auton ei olettaisi edes pahemmin tarvitsevan lukkosulaa, mutta pakkaskelithän ovat hieman arvaamattomia joka tapauksessa.

        Oon ajanut tällä 407 sw 1.8 vajaassa kahdessa kuussa jo yli 10 tkm ja vikoja on seuraavia
        -
        -
        -
        -
        -
        totanoin en ole vielä löytänyt... palaan asiaan kun saan 30 tkm rikki eli todennäköisesti ennen kesää.

        ps. tämä on paras auto mitä koskaan mulla on ollut ...

        nim.merk
        20 vuotta ammatikseen autoa ajanut


    • Lermppa

      PS. Tuulilasi lehti tammikuu 2005 " vertailu 407 haastaa kilpailijat"

      • Tommi

        Täytyypä käydä ostamassa lehti ja lukea artikkeli...


      • 407 sw 2.0
        Tommi kirjoitti:

        Täytyypä käydä ostamassa lehti ja lukea artikkeli...

        407:n erittäin tyytyväisenä omistajana en kyllä ole havainnut omassa autossani yhtään vikaa. Eikä tyyppivikoja ole havaittavissa ainakaan suomalaisilla tai saksalaisilla Peugeot nettipalstoilla kuten seuraava http://www.nwps.ws/~lateksi/peugeot/index.php

        Tuulilasin vertailutestistä en kyllä oikein tunnistanut 407:aa. Niin paljon virheellisyyksiä ja toimittajien henkilökohtaisia ennakkoluuloja sekä selittelyä se pitää sisällään. Olisi ihan hyvä että toimittajat ajaisivat autoilla, nyt kirjoittelu viittaa siihen että tekstiä on suollettu vain sivun täytteeksi.
        Esim. 407:n tuulilasin pyyhkijät eivät jätä etupilarin paksuista aluetta (10 cm) lasin reunassa pyyhkimättä vaan alueen leveys on alle 2 cm. Pyyhkijät putsaavat lasin perinteisiä pyyhkijöitä laajemmalta alueelta vaikka Tuulilasi väittääkin jotain muuta. 407:n ajoominaisuudet... eipä vielä ole sellaista liukasta keliä / hiekkatietä tullut vastaan että voisin olla Tuulilasin kanssa samaa mieltä. 407:n takapenkin leveys verrattuna V40:n takapenkki, kannattaa itse kokeilla. Jutussa oli hyvin paljon muutakin potaskaa.
        Autolehtien vertailutesteissä ei sinänsä pitäisi autoja edes laittaa paremmuusjärjestykseen, parempi olisi jos autoista esiteltäisi niiden ominaisuuksia (objektiivisesti)& faktoja ja lukija voisi omien tarpeidensa mukaan laittaa autot paremmuusjärjestykseen. Tuulilasi on jo pidemmän aikaa loistanut ennakkoluuloisella ja tiettyjä automerkkejä sumeilematta kehuvalla politiikalla. Yhtenä pienenä esimerkkinä viime syksyltä voi mainita että Tuulilasin mielestä 407 SW:llä tuskin kuljetetaan jääkaappeja, mutta kohtuullisia tavaratiloja voisi kuitenkin vaatia. Takakonttiin mahtuu hattuhyllyn alle vain 12 kaljakoria. Toisaalta Tuulilasi kehuu Avensis farmarin takakonttia suureksi. Sinne mahtuu jopa 13 kaljakoria kunhan hattuhyllyn jättää pois. Voihan sitä suuremmaksi sanoa, mutta samalla tavalla mitattuna Avensiksen takakontti on pienempi. MOT.


      • Tommi
        407 sw 2.0 kirjoitti:

        407:n erittäin tyytyväisenä omistajana en kyllä ole havainnut omassa autossani yhtään vikaa. Eikä tyyppivikoja ole havaittavissa ainakaan suomalaisilla tai saksalaisilla Peugeot nettipalstoilla kuten seuraava http://www.nwps.ws/~lateksi/peugeot/index.php

        Tuulilasin vertailutestistä en kyllä oikein tunnistanut 407:aa. Niin paljon virheellisyyksiä ja toimittajien henkilökohtaisia ennakkoluuloja sekä selittelyä se pitää sisällään. Olisi ihan hyvä että toimittajat ajaisivat autoilla, nyt kirjoittelu viittaa siihen että tekstiä on suollettu vain sivun täytteeksi.
        Esim. 407:n tuulilasin pyyhkijät eivät jätä etupilarin paksuista aluetta (10 cm) lasin reunassa pyyhkimättä vaan alueen leveys on alle 2 cm. Pyyhkijät putsaavat lasin perinteisiä pyyhkijöitä laajemmalta alueelta vaikka Tuulilasi väittääkin jotain muuta. 407:n ajoominaisuudet... eipä vielä ole sellaista liukasta keliä / hiekkatietä tullut vastaan että voisin olla Tuulilasin kanssa samaa mieltä. 407:n takapenkin leveys verrattuna V40:n takapenkki, kannattaa itse kokeilla. Jutussa oli hyvin paljon muutakin potaskaa.
        Autolehtien vertailutesteissä ei sinänsä pitäisi autoja edes laittaa paremmuusjärjestykseen, parempi olisi jos autoista esiteltäisi niiden ominaisuuksia (objektiivisesti)& faktoja ja lukija voisi omien tarpeidensa mukaan laittaa autot paremmuusjärjestykseen. Tuulilasi on jo pidemmän aikaa loistanut ennakkoluuloisella ja tiettyjä automerkkejä sumeilematta kehuvalla politiikalla. Yhtenä pienenä esimerkkinä viime syksyltä voi mainita että Tuulilasin mielestä 407 SW:llä tuskin kuljetetaan jääkaappeja, mutta kohtuullisia tavaratiloja voisi kuitenkin vaatia. Takakonttiin mahtuu hattuhyllyn alle vain 12 kaljakoria. Toisaalta Tuulilasi kehuu Avensis farmarin takakonttia suureksi. Sinne mahtuu jopa 13 kaljakoria kunhan hattuhyllyn jättää pois. Voihan sitä suuremmaksi sanoa, mutta samalla tavalla mitattuna Avensiksen takakontti on pienempi. MOT.

        Kiitoksia linkistä - tuo sivusto näyttää sisältävän aika paljon hyvää tietoa Peugeoteista yleensä sekä 407:n mahdollisista ongelmista.

        Tuo kaljakorimittayksikkö tuntuu muutenkin hieman typerältä. Eikö nuo tavaratilan aukot ja koot kannattaisi mitata jollain EU-direktiivit täyttävällä lastenvaunulla ja sen sijoittelulla ?

        Noista testeistä ja niiden objektiivisuudesta tulikin jo tällä palstalla mainittua...;)


      • Haaste?

        No ei olut kaksinen haaste. Selkeä jumbosija ja syystäkin.


    • sedanilla

      Jep, lukkojen kanssa oli ongelma. Siihen on jo korjaussarja olemassa ja mulla se on asennettu. Tuulilasin testissä on ihmeellisiä väitteitä, kuten esim. ilmanottoaukon lumen ahmiminen, pyyhkijöiden jättämät isot pyyhkimättömät alueet pilarien luo, ajovakautusjärjestelmän hanakka peliin puuttuminen jo pienissä nopeuksissa liukkaalla sekä aivan älytön väite auton tien pinnalla leijailemisesta. HÖH, 407 menee eteenpäin kuin juna, tasaisesti ja äänettömästi. Täysin paikkansa pitämättömiä väitteitä, mutta mitä muuta voi odottaa lehdeltä, joka valitsi vuoden autoksi skodan. Ko. lehden vuoden auto ei tainnut olla kansainvälisessä vertailussa 20 parhaan joukossa, joten se siitä ammattitaidosta.

      • edelliset

        Tosiaan oudonkuuloisia nuo Tuulilasin väitteet. Ajovakaus myös liukkaalla on hyvä, EPS toimii huomaamattomasti ja tehokkaasti. Tuulilasinpyyhkijät eivät jätä mainittavia katteita, joskus tämä uusi pitkäsulkainen malli on hieman äänekäs. Kourut etupilareissa estävät tehokkaasti sivulasien kuraantumisen(monen nykyauton riesa), sensijaan ovenkahvat keräävät ikävästi sisäpinnalleen moskaa.


      • Tommi
        edelliset kirjoitti:

        Tosiaan oudonkuuloisia nuo Tuulilasin väitteet. Ajovakaus myös liukkaalla on hyvä, EPS toimii huomaamattomasti ja tehokkaasti. Tuulilasinpyyhkijät eivät jätä mainittavia katteita, joskus tämä uusi pitkäsulkainen malli on hieman äänekäs. Kourut etupilareissa estävät tehokkaasti sivulasien kuraantumisen(monen nykyauton riesa), sensijaan ovenkahvat keräävät ikävästi sisäpinnalleen moskaa.

        Kävin äsken ostamassa Tuulilasin 1/2005 ja lukaisin vertailun ja moni asia saattaa pitää paikkansakin, mutta jopa muutaman koeajon jälkeen 407 ei omasta mielestänikään ihan vastaa noita kirjoittajan kommentteja.

        407:sta tietoa haettuani ostopäätöksen perustelemiseksi törmäsin useampiin erilaisiin artikkeleihin jotka sisälsivät monia toisiinsa törmääviä väitteitä eli joku kertoi 407:n suorituskyvyn olevan erinomainen mutta takatilojen pienen, toinen taas kertoi suorituskyvyn olevan keskiluokkaa ja takatilojen riittävät. Moni juttuhan yleisesti ottaen perustuu mielipiteisiin, mutta näin off-topiciksi voisi ehkä sanoa että kymmeniä automalleja vuosittain ammatikseen testaavien toimittajien pitäisi pystyä arvioimaan autoja hieman määrämittaisemmin.

        Kumma kun objektiivisuutta ei voi edes rahalla ostaa...


      • ex 406
        Tommi kirjoitti:

        Kävin äsken ostamassa Tuulilasin 1/2005 ja lukaisin vertailun ja moni asia saattaa pitää paikkansakin, mutta jopa muutaman koeajon jälkeen 407 ei omasta mielestänikään ihan vastaa noita kirjoittajan kommentteja.

        407:sta tietoa haettuani ostopäätöksen perustelemiseksi törmäsin useampiin erilaisiin artikkeleihin jotka sisälsivät monia toisiinsa törmääviä väitteitä eli joku kertoi 407:n suorituskyvyn olevan erinomainen mutta takatilojen pienen, toinen taas kertoi suorituskyvyn olevan keskiluokkaa ja takatilojen riittävät. Moni juttuhan yleisesti ottaen perustuu mielipiteisiin, mutta näin off-topiciksi voisi ehkä sanoa että kymmeniä automalleja vuosittain ammatikseen testaavien toimittajien pitäisi pystyä arvioimaan autoja hieman määrämittaisemmin.

        Kumma kun objektiivisuutta ei voi edes rahalla ostaa...

        Ennen kuin kunnolla aloitetaankaan. On se vaan ihme, että jos pösö jää toiseksi tai varsinkin toiseksi viimeiseksi niin vika on ainoastaan testaajissa. Tai sitten testi on jo etukäteen maksettu. Autossa ei ole koskaan mitään vikaa.
        Itse olen omistanut yhden pösön. Ensimmäisen ja viimeisen. Malli oli 406 st 2,0 vm 99.
        Auto oli toki hyvä ajaa ja vielä tässä mallissa taakse mahtui muitakin kuin lapsia, mutta siihen ne hyvät puolet loppuikin.
        Kaiken kruunasi amatöörimäinen merkkihuolto.
        Itse en ole mikään merkkiuskollinen ja pystyn suhtautumaan uusiinkiin asioihin ennakkoluulottomasti. Se mitä tulee tämän päivän Skodaan niin voi olla, että joskus omistan vielä Skodan. Voi olla, että sekin on ensimmäinen ja viimeinen. Mutta kuten sanottu pösöä en tule omistamaan enään koskaan.


      • lukutaidoton
        ex 406 kirjoitti:

        Ennen kuin kunnolla aloitetaankaan. On se vaan ihme, että jos pösö jää toiseksi tai varsinkin toiseksi viimeiseksi niin vika on ainoastaan testaajissa. Tai sitten testi on jo etukäteen maksettu. Autossa ei ole koskaan mitään vikaa.
        Itse olen omistanut yhden pösön. Ensimmäisen ja viimeisen. Malli oli 406 st 2,0 vm 99.
        Auto oli toki hyvä ajaa ja vielä tässä mallissa taakse mahtui muitakin kuin lapsia, mutta siihen ne hyvät puolet loppuikin.
        Kaiken kruunasi amatöörimäinen merkkihuolto.
        Itse en ole mikään merkkiuskollinen ja pystyn suhtautumaan uusiinkiin asioihin ennakkoluulottomasti. Se mitä tulee tämän päivän Skodaan niin voi olla, että joskus omistan vielä Skodan. Voi olla, että sekin on ensimmäinen ja viimeinen. Mutta kuten sanottu pösöä en tule omistamaan enään koskaan.

        Kysyttiinkö tässä ketjussa sun mielipidettäs 406 pösöistä? Valittiko kukaan testimenestymättömyyttä? Ihmeteltiinkö tässä lähinnä sitä, mistä Tuulilasi keksii viat, jotka eivät ole omistajien tiedossa? Pysy vaan kiltisti Toyota-/Lada- tai Skoda-palstalla, äläkä tuppaa nokkaasi joka väliin.


      • Veijo Esso
        ex 406 kirjoitti:

        Ennen kuin kunnolla aloitetaankaan. On se vaan ihme, että jos pösö jää toiseksi tai varsinkin toiseksi viimeiseksi niin vika on ainoastaan testaajissa. Tai sitten testi on jo etukäteen maksettu. Autossa ei ole koskaan mitään vikaa.
        Itse olen omistanut yhden pösön. Ensimmäisen ja viimeisen. Malli oli 406 st 2,0 vm 99.
        Auto oli toki hyvä ajaa ja vielä tässä mallissa taakse mahtui muitakin kuin lapsia, mutta siihen ne hyvät puolet loppuikin.
        Kaiken kruunasi amatöörimäinen merkkihuolto.
        Itse en ole mikään merkkiuskollinen ja pystyn suhtautumaan uusiinkiin asioihin ennakkoluulottomasti. Se mitä tulee tämän päivän Skodaan niin voi olla, että joskus omistan vielä Skodan. Voi olla, että sekin on ensimmäinen ja viimeinen. Mutta kuten sanottu pösöä en tule omistamaan enään koskaan.

        Lapsikin tietää että enää ei pääty ännään:-)

        Ja älä koskaan sano älä koskaan. Varsinkin jos joskus olet sanonut kyllä.

        Minäkin olen luvannut ostaa heti japanilaisen auton kunhan ne siellä niitä alkavat tekemään.

        Ja kekkoslovakialaisenkin auton voin ostaa jos sellainen vain joskus päivänvalon näkee. Skodilla on tullut ajeltua ihan riittävästi, autoksi niitä ei tunnista muuta kuin renkaan jäljistä. Ainoa autoksi nimitetty kulkuneuvo josta on irronnut takapyörä akseleineen kesken matkan...


      • Sseppo
        lukutaidoton kirjoitti:

        Kysyttiinkö tässä ketjussa sun mielipidettäs 406 pösöistä? Valittiko kukaan testimenestymättömyyttä? Ihmeteltiinkö tässä lähinnä sitä, mistä Tuulilasi keksii viat, jotka eivät ole omistajien tiedossa? Pysy vaan kiltisti Toyota-/Lada- tai Skoda-palstalla, äläkä tuppaa nokkaasi joka väliin.

        Peugeot'n merkkihuollon, joka lienee 407:llekin sama kuin 406:lle.
        Ja se onneton. Ja kallis. Melkein riittävä syy olla ostamatta pösöstä.
        Itselläni jo kuitenkin on.


      • ex 406
        lukutaidoton kirjoitti:

        Kysyttiinkö tässä ketjussa sun mielipidettäs 406 pösöistä? Valittiko kukaan testimenestymättömyyttä? Ihmeteltiinkö tässä lähinnä sitä, mistä Tuulilasi keksii viat, jotka eivät ole omistajien tiedossa? Pysy vaan kiltisti Toyota-/Lada- tai Skoda-palstalla, äläkä tuppaa nokkaasi joka väliin.

        Ottaako noin koville 6-0 tappio itäautolle ?


      • ttl
        lukutaidoton kirjoitti:

        Kysyttiinkö tässä ketjussa sun mielipidettäs 406 pösöistä? Valittiko kukaan testimenestymättömyyttä? Ihmeteltiinkö tässä lähinnä sitä, mistä Tuulilasi keksii viat, jotka eivät ole omistajien tiedossa? Pysy vaan kiltisti Toyota-/Lada- tai Skoda-palstalla, äläkä tuppaa nokkaasi joka väliin.

        Lukutaidoton on ymmärtänyt harvinaisen hyvin tämän kritiikin kohteen. Se ei ole testimenestys (joka on vain toimittajien mielipide) vaan testikirjoituksessa esiintyneet virheet ja asiattomat letkautukset.
        Huollon suhteen 407:ssä tilanne on erinomainen, huoltoa se tarvitsee vain 30000 km välein jolloin 'osaamattomat' huoltomiehet eivät pääse autoon käsiksi kovinkaan usein (toisin kuin monen muun auton kohdalla).


      • 406MIES
        lukutaidoton kirjoitti:

        Kysyttiinkö tässä ketjussa sun mielipidettäs 406 pösöistä? Valittiko kukaan testimenestymättömyyttä? Ihmeteltiinkö tässä lähinnä sitä, mistä Tuulilasi keksii viat, jotka eivät ole omistajien tiedossa? Pysy vaan kiltisti Toyota-/Lada- tai Skoda-palstalla, äläkä tuppaa nokkaasi joka väliin.

        MULLA ON VIIMEISEN SARJAN 406 JA JOS JOSTAKIN SAISIN AJAMATTOMAN KUTOSEN OSTAISIN HETI

        TODELLA LUOTETTAVA JA HYVÄ AUTO AJAA...EIPÄHÄN TARVI VIEDÄ MERKKIHUOLTOON JOKA 15000 KM VÄLEIN


    • 407

      Tyyppivioista en tiedä, mutta harvinaisen typerän näköinen ainakin edestäpäin. Antaa saman vaikutelman kuin suu auki toljottava typerys.

    • Maria K.

      Naispuolinen ystäväni joka työkseen korjaa Pösöjä merkkikorjaamossa (pitkä ura takana Opel-puolella) sanoi, että kannattaa odottaa vaikka puolisen vuotta ennen kuin ostaa 407:n koska niissä saattaa olla lapsenvikoja.

      Itsellä on nyt 406 farmari joka on suht pieni ajatellen, että on 3 lasta, 2-3 koiraa ja lastenkärryt jotka pitäisi autoon mahtua.
      Sain kunnian ajaa 407 sedan dieselillä joulun alla ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti.
      Helppo ajettava, tilava ja vakaa.
      Sellaisen kanssa tahkosin täällä kotiseudulla, =pororajan takana, muutaman päivän ja oli mukava kokemus.

      Ainoa oli avain, joka häiritsi hieman ja takaluukku aukesi muutaman kerran turhaan, oliko sitten liian herkkä vai oliko vikana sormeni mutta..

      Voisinpa ihan kuvitella vaihtavani 407 farmariin ja vian ilmetessä toivoa, että takuu toimii.

      Pösön jouduin ostamaan pakosti perheenlisäyksen vuoksi, kun vanha sotaratsuni chevy oli p-auto ja näin ollen takapenkki lautaa ja toista turva-istuinta sinne ei saanut laittaa..

      • Tommi

        Juuri tästä(kin) syystä odotin viime vuoden loppupuolelle ennen kuin tilasin auton - onhan 407 ollut euroopassa myynnissä jo viime vuoden alkupuolella.

        Nuo lastentaudit ovat usein totta useimpien uusien mallien kohdalla ja joissain autoissa lastentaudit jatkuvat vuositolkulla ennen kuin niitä saadaan kuriin - täytyy toivoa että tässä kohtaa Peugeot on onnistunut hieman nopeammin kuin esim. Volvo edellisen S40/V40-mallien kohdalla.

        Ainahan voi tulla yllätyksiä mutta onneksi sitä varten on takuut ilman kilometrirajoituksia ;) Toinen hieno ominaisuus on nykyisin autoissa olevat pyynnöt takaisin korjaukseen joista olen saanut jo kokemusta esim. 206 GTI:n ja Saab 9-5 -mallien kanssa. Saabinkin ikä oli jo 4 vuotta kun vielä kutsu kävi jonkun osan osalta...


      • Pökötellen

        Ootkos tosissas, että 407 on tilavampi kuin 406? Ei taida olla ainakaan takapaksiltaan....


      • Maria K.
        Pökötellen kirjoitti:

        Ootkos tosissas, että 407 on tilavampi kuin 406? Ei taida olla ainakaan takapaksiltaan....

        no väite perustui olettamukseen.
        Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva.


    • 407 v6

      ...mennessä ainoat viat ovat olleeet: Avain kadotti koodin ei käynnistynyt,koodattiin uudelleen ja takaluukun lukitus meni jumiin,nyt kilometrejä mittarissa 11000. Yhtään polttimoa ei ole tarvinnut vielä vaihtaa eli oisko sähköpuoli saatu vihdoinkin kuntoon,mites muilla? 406:ssa polttimoita palo aika tiuhaan.Tyytyväinen olen tähän asti ollut.

      • Maria K.

        Joo, mun 406 täytti just viikonloppuna vuoden ja vioista puheenollen..

        Eri polttimot kilahtelee tasaisin väliajoin ja uuden vuoden viikon maanantaina kärry heitti vikakoodiksi "catalytic adventer fault", mitäpä muuta ku hinuri tuli hakeen kärryn Roihin korjattavaksi.
        Hain kärryn sitten heti keskiviikkona ja kaikki toimikin kunnes heti lauantaina tuli sama vikakoodi ja taas hinuri vei sen Roihin..
        Nyt on toiminut, toistaiseksi.
        Mä sain ekalla kerralla ajaa Rellu farkulla ja tokalla kerralla osui vara-autoksi juuri tämä edellä mainitsemani 407.
        Hyvä, että on olemassa Peugeot Assistance, asiansa osaavaa väkeä ja tietenkin takuu..


    • harmi

      Hei kuka osaa sano vian,mulla on 407.pösöö vuosimalli2004-2005.tuli propleema,vastaiskos kukaan mulel tänne,ajaissa sytyy jonkin ajan kuluttua latauksen merkkivalo,kun samutan johin auton ,ei pala vähään aikaan voi mennä 10,kilometrejä,ajattu on autollani 265.000,tuhatta.,nyt on hiljattain vika ilmennyt.,epäilen hiiliä onkos koskaan vaihettu niitä.,Tai missä voisi olla vika .tietääkös joku kiitos,

    • uutaVirtaa

      Osta uusi laturi.ei vanhan kanssa kannata pelata

    • Ropleema

      Hei kiitos ,vastauksesta.no voikos olla pelkästään laturin vika pösössä 407,,kun valo palaa joskus yhtä-äkkiä ,eli akunkuva tulee. kun laitan käyntiin ja pysäytän sitten ei pala jonkin aikaa,voi mennä 10,kilometrejä,sitten voi syttyä,mutta jos taas sammutan ,ei pala taas..onkos laturin vika vai hiilien.ei varmaan ole aikoihin vaihettu niitä,en minä ole vaihtanut niitä kun ostin vuosi sitten.ajettu noin 261.000km.no jos hiilien tuleekos säädin mukana ,tai voikos hiilet vaihtaa erikseen.Kellä on pösössä ollut samanlaista vikaa,Laturi on aika kallis investointi.Mutta jos hiilillä pääsis.

    • kokemustaon

      Auto on sinänsä hieno ja makea ja jopa kohtuullinen ajaa. Tekniikka on vain sitä perinteistä patonkimaan sekundaa ja rahaa palaa muutama tonttu vuotta kohti, kunnes pata menee. Siihen se sitten yleensä jää ja ranskalaiseen autoon ei sen jälkeen tarvitse enää katsoakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi teki aloitteen?

      😃 häh
      Ikävä
      111
      4339
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

      paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3533
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

      Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3385
    4. Just alkoi ottamaan päähän

      Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3361
    5. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3276
    6. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      74
      2946
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      65
      2827
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      81
      2620
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2579
    Aihe