onko jollain kokemuksia liiketoiminnan ostosta. itse en missään nimessä aio lähteä franchising-orjaksi, joten vaihtoehdot ovat oman yrityksen perustaminen tai liiketoiminnan osto.
olen kallistumassa tuon liiketoiminnan oston puoleen, koska alussa kustannukset olisivat lähes samaa luokkaa, jos perustaisin oman. Olen katsellut myytäviä yrityksiä esim firmakauppa.fi sivustolta.
Olen siis perustamassa/ostamassa kioski-kahvilaa. Sinne tarvittaisiin kuitenkin myyntitiski, kassa, hyllyt ym. muu kalusto sekä joku tekemään remontit esim. sähkötyöt ja kaikki tämä maksaa. liiketoiminnan ostossa tämä olisi valmiina ja sisältyisi kauppahintaan. Luulisi myös elintarvikeluvan olevan helpompi saada, koska se on edelliselläkin omistajalla ollut.
kirjanpidon, taseen ja tuloslaskelman ymmärtäminen on hallussa ja jos yrityksellä on näyttöä asiakasvirroista ja tuotosta, niin itse en näe tässä ongelmaa.
minkälaisia kokemuksia teillä on, jotka olette liiketoiminnan ostaneet?
kannattaako ostaa liiketoiminta
yrityksenostaja
0
536
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1102331Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???271085- 71932
- 105930
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha597887- 48855
- 85770
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 69664
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31656