onko jollain kokemuksia liiketoiminnan ostosta. itse en missään nimessä aio lähteä franchising-orjaksi, joten vaihtoehdot ovat oman yrityksen perustaminen tai liiketoiminnan osto.
olen kallistumassa tuon liiketoiminnan oston puoleen, koska alussa kustannukset olisivat lähes samaa luokkaa, jos perustaisin oman. Olen katsellut myytäviä yrityksiä esim firmakauppa.fi sivustolta.
Olen siis perustamassa/ostamassa kioski-kahvilaa. Sinne tarvittaisiin kuitenkin myyntitiski, kassa, hyllyt ym. muu kalusto sekä joku tekemään remontit esim. sähkötyöt ja kaikki tämä maksaa. liiketoiminnan ostossa tämä olisi valmiina ja sisältyisi kauppahintaan. Luulisi myös elintarvikeluvan olevan helpompi saada, koska se on edelliselläkin omistajalla ollut.
kirjanpidon, taseen ja tuloslaskelman ymmärtäminen on hallussa ja jos yrityksellä on näyttöä asiakasvirroista ja tuotosta, niin itse en näe tässä ongelmaa.
minkälaisia kokemuksia teillä on, jotka olette liiketoiminnan ostaneet?
kannattaako ostaa liiketoiminta
yrityksenostaja
0
372
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279