jos omistat lue tämä tarkkaan.Saatat joutua vaihtamaan skodaasi uudet ovet ruostumisen vuoksi.Vettähän ne ovat aina täynnä
Saksalaisen laatuauton uusi ongelma (skoda on vain halppis kopio): ruoste kukkii ja asiakas maksaa...
Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.
Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti. Vanhat mallit taas ovat olleet huomattavasti vähemmän alttiita ruostumiselle.
Ongelmat näyttävät pesivän erityisesti kromatuilla kylkilistoilla varustetuissa malliversioissa. Ruoste kukkii näiden lisäksi myös esimerkiksi kattokaiteiden kiinnityspaikoissa ja ovien reunoissa.
Erityisesti monia keskustelijoita kiukuttaa se, että Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja.
omistatko 2005 tai uudemman skodan
24
293
Vastaukset
- Haperoaontavara
Naapuri on vaihtanut ovet vuoden 2012 Octaviaan jo kolme kertaa!
- hapero_on_sieni
Onks toi paljon, mun naapurilla on jo viidennet ovet menossa 2014 Octaviassa!
- monellasamavaiva
Onko kyseisten merkkien pintakäsittelyongelmat niin arka asia ettei saa avatuksi edes keskustelua kyseisestä aiheesta?On nimittäin käsittämättömiä ongelmia skodan kanssa. Vika pahenee ja merkin edustajat levittelee käsiään ja antaa vain suusanallisia korjaustarjouksia.Autossani huomattiin vuosi käyttöönoton jälkeen rokonarpi maalipinnassa oven alareunassa. Asia kuitattiin huollon yhteydessä suullisella vian havainneen huoltomiehen toimesta.Asiaa ei korjattu kunnes kolmen vuoden kuluttua vian pahennuttua asia todettiin liian vanhaksi ja epäiltiin vian saaneen alkunsa inhimillisestä kiveniskemästä. Olin alistumassa kohtalooni mutta nyt samanlaisia maalirokkoja on ilmestynyt auton katolle takaosaan.En voinut olla ottamatta asiaa uudelleen esiin, jonka yhteydessä tarjottiin vain suusanallista korjaustarjousta ja tietysti asiakkaan kokonaan maksettavaksi. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten viat on hoidettu? Ei ole automerkille eduksi, että saa toistuvasti kertoa miten on mahdollista että skoda voi ruostua joka apikasta.
- Niksikake
Porasin oviin reikiä 2006 Octaviaan heti uutena. Hyvin tulee vedet pois.
- skodalaatua
monet ovat valitelleet maalin irtoamista laikkuina ja maalipinnan nopeaa naarmuuntumista sekä himmenemistä
- hitsaushommiakin
mulla ruostui takakontin pohja.Oli vuotanut parivuotta vedet sisään enkä huomannut ajoissa.
- muutoin.loiskuu
Skodiin pitää porata veden poisto reikiä ympäri autoa.
- vedetvalluulos
Minä löin lekalla 5 tuuman naulalla reikiä skodani pohjan kauttaaltaan reikiä täyteen.
- rauta_leka
Minä taas luulen että sinulla on naula päässä.
- hävettävää.selittelyä
lienee julli home tai melu pöllyssä taas
- kaikkienriesa
parempi tuollaiset itälintat on viedä sulattoon.
- vain.skeidaa
Ruostuvatkn käsiin
- katsotaankotänään
Noista skodan maali ongelmista löytyy tosi paljon juttua vagarenalta kuvien kera.
- polttaisivat
Kaveri kertoi että mm kaukalon laidoilla kyyhöttävät itälintat on jo alkavassa ruosteessa
No sopii venäjän tyyliin hienosti.Jenkeissä tuskin hävettävät itäkipat ruostuisivat kaukalon laidoilla. - pirkkakopio
Tuttua vw laatua.
- JärkeväpäätösVasililta
Naapurinmies toveri Vasili on vaihtamaasa uuteen Avensikseen ja kehuin hänen todella järkevää päätöstään!
- ei.itäkipoille
vasili onkin viisas mies
- RapidElegance
Joo, omistan Skoda Rapidin vuosimallia 2013. Vaihdatin siihen uudet Continental Premiumcontact5 renkaat, kun vanhoissa Dunlopeissa oli enää 4mm kulutuspintaa.
- ruosteraiskaa
Maalia biltemasta
- skipiadibadabbaa
Minulla on parempi näkökyky kuin trollilla. Aloitusviestin tekstissä puhutaan Volkswageneista eikä Skodasta.
Näin: "Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti."- j.orma
Eihän trolli näkökykyä tarvitse. "Faktat" puhuvat puolestaan, suorastaan huutavat, ellei julli muuten usko.
- Lobotomiaan
Jos joku tommosen oikeasti omistaa, sen täytyy olla hiukan pöpi.
- Kannattaisikolopettaajo
Skoda on maailmankaikkeuden onnettomin "luomus"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820