Minulle diagnosoitiin tuo. Onko muita joilla olisi tuo?
Psykoottinen masennus
20
868
Vastaukset
- Mitä_väliä
Minulle annettiin ensin tuo mutta sitten se muuttui persoonallisuushäiriöksi.Sitten kun menin lääkkeistä hyvin huonoon kuntoon niin varsinkin yksi psykiatri yritti saada minulle skitsofrenia-diagnoosia.En tiedä mikä tarkoitus siinä oli,ehkäpä tehdä minusta pysyvästi laitosasukki.Viimeiseksi diagnoosiksi taisi jäädä narsistipsykopaatti,luultavasti.
- 16v.masentunut
Minusta tuntuu kyllä että minun kohdallani psykoottinen masennus on oikea diagnoosi. Olin alkuun yksinäinen ja masennuin siitä. Lopulta menin niin sekaisin että luulin että minulla on ystäviä vaikka ei ollut. Olin muka kutsunut ystäviä kylään, mutta sitten tajusin ettei kukaan tulekkaan. Että olin kuvitellut kaiken.
- kusessaonkivaolla
jees sama diagnoosi. nyt oon syöny neljä vuotta masis lääkettä aamusin ja psykoosi suoja lääkettä iltasin. paino noussu ihan vitusti. ei oo mitään tunteita jäljellä ja vituttaa tasasesti aamusta iltaan. oisin heittäny ne vitun suoja lääkkeet vittuun jo ajat sitten ,mutta oon niin helvetillises tilantees,että en saa nukuttua ilman niitä.vittu sentään. kusessa oon.koita pärjäillä ja tsemppiä!
- 16v.masennut
Kiitos. Tilanteesi kuulostaa tosi ikävältä. Tsemppiä sullekkin!
Minulla diagnosoitiin vaikea-asteinen psykoottinen masennustila viime vuonna. Olo on helpottunut, vaikka välillä tulee "takapakkia" eli olo huonontuu ja tulee harhoja, todellisuuden taju pettää pahasti. Painoni on noussut tosi paljon lääkkeiden aloittamisen jälkeen. Olen harkinnut psykoosin estolääkkeen ja masennuslääkkeen lopettamista painonnousun takia sanoi hoitava psykiatri mitä tahtoo...
- Oireettomuuus
Kyl... oireet katosivat kun aloin saamaan reseptillä melatoniinia, circadin 2mg debot.
Unettomuus, pätkäunet ilmeisesti oireiden taustalla... stressi. - hhhjhtri
Oletko käyttänyt jotain lääkkeitä, saanut psykoosin niistä?
Oletko käyttänyt jotain huumaavia aineita ja saanut psykoosin niistä?- 16v.masentunut
En ja en. Loin mielikuvitusystäviä koska olin niin yksin. Menin sitten niin sekaisin etten lopulta tiennyt enää mikä on totta ja mikä ei.
- nsjrjrjr
16v.masentunut kirjoitti:
En ja en. Loin mielikuvitusystäviä koska olin niin yksin. Menin sitten niin sekaisin etten lopulta tiennyt enää mikä on totta ja mikä ei.
Tuohan on hyvin normaalia.
- 16v.masentunut
nsjrjrjr kirjoitti:
Tuohan on hyvin normaalia.
No ei lääkärin mielestä. Alkuun hän epäili skitsofreniaa, mutta oireet sopivat kuulemma paremmin psykoottiseen masennukseen.
- yhtyrdsrfdsd
Eikös vaikea lapsivuodemasennus mene vähän tuohon kategoriaan?
- hauhauvuhvuh
hanki koira kaveriks. se on todellinen ja tuo aitoa elämän iloa mukanaan. saat kokea myös olevas tärkee jollekkin. paras kaveri. tsemii.....
- 16v.masentunut
No mulla on jo kissa, mut jotenkin oon silti yksin vaikka kissani onkin sosiaalinen ja tykkää olla ihmisten kanssa. Haluaisin myös ihmisystäviä. Olen liian erillainen, enkä ole siksi kelvannut muille ihmisille.
- hauhauvuhvuh
kissa on kiva, mutta koirast on enempi seuraa. kokemusta on. parhaimmillaa oli neljä kissaa. oli siinäkin ohjelmaa kun sai toimia portsarina,kun yks halus sisään ja toinen ulos. huvittavaa sinänsä... koira oli samas pesuees ja oli sellainen karvainen perhe kuvio.
sitä paitsi koiran kans tapaa ihmisiä paljon helpommin. lenkeillä ihmiset tulee tutustuun jos sul on koira. ilman koiraa porukka painelee menee, hyvä jos kerkee moikata...
;>- 16v.masentunut
No kun minä myös vähän pelkään koiria. En tiedä miksi mutta en vaan luota koiriin. Ja lisäksi kissani ei tottuisi eikä hyväksyisi, koska se on tottunut olemaan ainoa lemmikki.
- Toimistontytöt
Kannattaa käydä läpi dissosiaatiomääritelmät myös. Ainakin itsellä menee reilusti psykoosin puolelle oireet. Varsinkin jos on mielikuvitusystäviä!
- 16v.masentunut
No lääkäri sanoi että kyse on psykoottisesta masennuksesta, joten uskon sen. Koska olin ennen harhoja ollut jo pitkään masentunut ja päässäni kävi myös itsetuhoisia ajatuksia.
- kaatuimaitolattialle
Jos 0lisin mennyt kertomaan lääkärille millaista kaikkea päässäni , siis ajatuksissa, en varmana olisi tässä vapaalla jalalla.
Intuitioni on kersasta asti kertonut mitä kellee voi ajatuksistaan kertoa.
Mielikuvitukseni on on tietysti bipolaarien ihmisten tavoin kaksijakoista. Pahat asiat näyttävät vielä pahemmilta mitä ne ovat.
Maanisessa vaiheessa olen lehtiapina. Pakenen niin ohuille puunoksille mielen aarniometsässä, etteivät isommat pedot voi mua napata.
Depressioissa etanatkin sylkevät päälleni. Jos on paha, paha olo, älkää niistä psykiatreille kertoko. - vankilaan.kaikki
Joka toisella "maahanmuuttokriitikolla," joka hilluu suomi24:ssä. Maanisdepressiivisiä tosin suurin osa heistä. Syyntakeisuutta se ei alenna.
- Ei.järkeä.diagnooseissa
Psykoottinen masennus diagnoosi tuli eräältä epäpätevältä Jorvin naispsykiatrilta.
Ja näitä diagnoosejahan ei sitten saa muutettua millään, vaikka olisikin täyttä paskaa.
Edelleen ajatukset ovat samoja, koska tilanne josta haitta tuli on edelleen päällä... ja edelleenkään en ole psykoottinen.
Sairasta miten diagnooseja jaetaan heppoisin kuvitteellisin perustein.
Minultakin kysyttiin onko minulla ollut itsemurha ajatuksia. Vastasin ja kerroin millaisia niitä oli ollut 40 vuotisen elämäni aikanan.
Varmaan luuli mun puhuvan sen hetkisestä tilanteesta....
Lääkärienkin kannattaisi olla tarkkoja kysymyksissään ja painottaa esim mitä ajanjaksoa tarkoittaa jne......
Psykoottinen masennus diagnoosi on vissiin vaan hyvä lähtöporras astetta rankempiin diagnooseihin.
Ikinä en mene hakemaan psykiatrilta enää apua. Koska ei niiltä sellaista oman kokemukseni perusteella saa.
Pidetään lähinnä vajaaälyisenä jne. josta pyritään löytämään jokin diagnosoitava vika. Sen jo tiedä, välitän liikaa....
Olen asiantuntijatyötä tekevä ihan osaava nainen... sitä en näille henkilöille ole kertonut, koska se ei heille kuulu.... Ärsyttää ihmiset joiden tapa kohdella muuttuu koulutuksen mukaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855