Kun saat paljon rahaa esimerkiksi onnistuneen yritystoiminnan ansiosta nopeasti niin se vääjäämättömästi muuttaa ihmistä, sinusta tulee sen rahan orja, alkaa kaikessa pihistäminen, raha hallitsee mieltäsi päivittäin,sinä alat jopa pitämään rahapulassa elävien ihmisten puutetta heidän omana syynään, mistään et raaski luopua, et heitä pois edes romua, vaan kasaat niitä nurkkiisi etkä varsinkaan anna mitään muille, hehän voivat hyötyä antelijaisuudestasi, kulutat paljon aikaa pohtien kaikkia mahdollisuuksia kuinka voisin hyötyä mahdollisimman paljon erinlaisten veroetujen ja muiden tukien hyödyntämisessä, harmaa-aluekkaan ei ole kaukana. Raha tekee omatunnosta helposti hyvinkin elastisen. Ahneudelle tulee salonkikelpoisempi termi : säästäväisyys. Etkä edes itse sitä huomaa, tai paremminkin ,et halua huomata. Kunhan vaan raha ei vähene. Oikein tai väärin kaiken tilille käärin.
Raha, tuoko se onnea.
19
648
Vastaukset
- agri-cola
Niin se on! Mulla on omakohtanen kokemus asiasta. Ahneus ja itsekkyys on todella vaikeita käsittää ja ymmärtää synniksi. Raha,valta ja mammona ei sovi minulle.
- 747664
Psykologiaa lukeneille tuttu esimerkki rahan turmelevasta vaikutuksesta, lisäksi henkilö sokeutuu rahan antamasta tunteesta usein niin että näkee toiset ihmiset tuhlaavaisina ja voi jopa itse muuttua niin että jokapäiväinen elämä hankaloituu, sammutellaan huoneesta valoja,asutaan jopa kylmässä kun ei pidetä sähköpattereita päällä,pesulla käynti harvenee tai peseydytään kylmässä vedessä, muututaan hyvinkin itsekkäiksi, ääritapauksissa ikääntyneet ovat jopa aliravittuja kun ruokamenotkin ovat muuttuneet turhuudeksi. Hälytuskellojen pitäisi soida silloin kun huomaa itsessään että monet asiat alkavat tuntua turhalta rahanmenolta tai raha ja pankkitili on useita kertoja kuukaudessa mielessä, ei sen takia että ne on tyhjiä, vaan siksi kun siellä on rahaa jonka ei soisi kuluvan. Synnintuntohan myös tunnetusti häiriintyy rahalla.
- Eriseurahuokaa
Mulla on noi kaikki kuvailemanne ominaisuudet, mutta se raha puuttuu.. ;)
- LuojammeSuuri
Olet rehellinen.
Taitaa nuo kuvatut asiat olla kaikissa ihmisissä. Sen verran maallistuneita ihmiset ovat. On hyvä muistaa, että rahasta ei kannata rakentaa palvonnan kohdetta. Sitä ei saa mukaan yhtään, kun henki lähtee. Kaikki jää eli kaikki turha nuukailu tai ahneus olivatkin pelkkiä turhia jarruja ja haittoja elämässä. Jumala antaa kaikille sen, mitä ihminen tarvitsee.
Itse olen hiljaa huokaissut, että saisin jostakin metsästä kopin, jossa voisin käydä kuuntelemassa hiljaisuutta luonnon keskellä. Silloin olisin myös lähempänä luojan luomia asioita. - piippaappuup
#Eriseurahuokaa
19.5.2016 17:02
Mulla on noi kaikki kuvailemanne ominaisuudet, mutta se raha puuttuu.. ;)#
Tuolla toisessa keskusteluketjussa retostelet laittavasi 1milj/vuosi kristillisyyteen. Mitäs tää tämmöinen huokaaminen on? Taidat tosiaan olla ihan mieltä vailla olevat trolli.
- Manimies
Mullon rahhoo ja muut on katteellissii, se on pätäkän paras ominaissuus.
- Leskenropo
Kysyit tuoko raha onnea. Se taitaa tuoda ahneuden ja armottomuuden samalla ovenavauksella mukanaan, niin että niitä ei itsessään huomaa.
- Totuustästä
Lihallinen vapaus ja omavanhurskaus kulkevat aluksi eritietä ja haukkuvat toisiansa, mutta lopuksi kulkevat kaulakkain käsikädessä samaa tietä.
- eikönäin
Kristitylle ei sovi elämän tarkastelu onni - onnettomuus akselilla. Jumalan siunaus onn parempi näkökulma.
- Porhokki
Oikein tai väärin, kokohon kääriä.
- Rahastaja
Raha tuo onnea ja hyvinvointia.
"Raha ei tuo onnea", on köyhien sanonta (joka olen itsekin). Rahalla, jos sitä saisin, voisin elää minulle parempaa elämää. Voisin asua palmujen alla ja hoidattaa sairauksiani parhaissa lääkäreissä jne. voisin auttaa köyhiä läheisiä yms. Kaikki köyhät, Köyhät pulinat pois! Älkääkä keksikö loruja.
- Ctlm
Tuoko raha onnea?
Tietenkin tuo! :). :)Tietenkin tuo, tähän elämään, missä rahaa tarvitsee. Itsehän kaikenlaiset kristilliset kirkot ja puljutkin kerää rahaa...
On yhtä paskaa olla köyhä ja laskea joka penni...
- Tuokovaiei
Oisksisse nättiä jos ois massia mutta ku sitä on nii ei mikkää ennää tunnu kivalta ku kaikki on ja helposti saatu.kaveri ei kestäny ja teki sen pahimman tempun ja tappo ittesä.tulot oli lähemmäs 20 miltsiä.sitä eioo ennää mittää saavutettaavaa ja kaverit kaikooaa
- puppuu
Yksityistapaus, paljon sairautta mahtuu. Köyhät tappavat itsensä paljon useammin mm. rahavaikeuksien vuoksi.
- Heppulihei
Kun muutamassa vuodessa normi tallaajasta tulee nopeahkosti rikas, tai noh,varakas, niin hänestä tulee näköjään kitsas nilkki, joka saa nautintonsa ja myös turmionsa pihistämällä ja kitsastelemalla, jopa niin että hänen lapset naureskelee takanapäin ja puoliso valittaa ja juoruaa ystävilleen,mutta ei uskalla hänelle itselleen kertoa, koska saa luentoja, tuhlaamisesta, turhasta huvittelusta,turhuudesta ja säästäväisyydestä, jopa veden,sähkön,bensiinin ,jätehuollon yms kustannuksia vahditaan "suurennuslasilla" mitään rojua ei saa heittää pois.
- rahatonko
Raha on epäjumala, materia on epäjumala, oikea kristittyjen kotijumala. Melkoinen on rahan valta kristillisyydessäkin. Ilman rahaa ei hyvinvointivaltioissa elä tänä päivänä, se on oikea vitsauksien vitsaus. Suurta ajallista lahjaa ihmiselle on, jos osaa elää niiden tulojen mukaisesti, mitkä on. Paavali kertoo kirjeissään, että hän on saanut Jumalalta lahjan, kun pärjää poikamiehenä. Hän myös kertoo saaneensa sellaisen lahjan lahjan, että pärjää niin köyhyydessä kuin rikkaudessakin. Ja niinhän apostolien teot kertookin, että hän ei joutunut hätään vankeudessakaan odottaessaan mestaustaan. Hänellä oli niin suuri luottamus Jumalaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815