Onkos kukaan ollut poliisilaitoksen ovella odottelemassa aukeemista (klo 9)? Onkohan siellä yleensä jo ennen avaamisaikaa jonottajat ovenkahvassa kiinni vai oliskohan mahdollista päästä suht nopeaan varauslappukojeelle, kun ovet aukeaa? Mietin, että kehtaisko töistä käydä tuolla "piipahtamassa" lupa-asioissa. Todella pitkän ajan päähän menee ajanvarausajat.
Tampereen poliisilaitoksen jonot aamulla
10
4562
Vastaukset
- SinneVaan
Yleensä ei juurikaan porukkaa, suosittelen menemään heti aamulla paikalle. Nopein tapa saada asiat hoidettua. Itse ainakin käytän tätä tapaa.
Pahoittelen jos siellä heti huomenna on kymmeniä kahvassa roikkujia, mutta ottaen huomioon, että asiakaspalvelijoitakin on useita, niin aamun pikku jono häviää samantien.
Suoraan vaan hakemaan se oma jononumero! - Vuorotellen
Lupapalvelut ma klo 9-17, ti-pe klo 9-16.15 . Kello 8-9 asiointi on mahdollista vain ajanvarauksella, infopiste avoinna kello 8 alkaen. HUOM! Ma 21.3. avoinna klo 13-16.15
Jos et varaa aikaa, varaudu jonotukseen. Asiakaspalvelu vuoronumeroilla alkaa klo 9 ja vuoronumeroiden jako päättyy klo 16.
Ajan varanneet kutsutaan nimellä, ei ilmoittautumista.
Lupapalvelujen ajanvaraukset www.poliisi.fi/ajanvaraus tai ma-pe klo 9-12 ajanvarausnumerosta 0295 414 801
Valmiit asiakirjat noudetaan infopisteestä ilman ajanvarausta. Ajokiellon loputtua ajokortti noudetaan infopisteestä
Lupaneuvontapuhelin (yleiset, poliisin lupiin liittyvät asiat) p. 0295 414 802 ma-pe klo 9-11 ja 13-15
Hallinto faksi 0295 411 981
Kannattaa huomioida, että tuo infotiski aukeaa jo 08.00, en tiedä voitko saada sieltä apua omaan tilanteeseesi. Joskus auttanut minua.
Eli mene hieman ennen yhdeksää paikalle hakemaan oma vuoronumerosi jo valmiiksi.
Valmiit asiakirjat noudetaan infopisteestä ilman ajanvarausta. - mattimyöhäinen
Kiitän :-)
- passin-uusiminen
Itse jouduin varaamaan ajan toiselle paikkakunnalle, kun Tampereella ei kerta kaikkiaan ollut aikoja silloin kun olisin halunnut. Töistäkään ei voi ottaa vapaata ihan milloin vaan, siinäkin on rajoituksensa.
- Anonyymi
Nyt eletään vuotta 2020 ja Tampereen poliisilaitokselle ei aikoja voi varata ilmeisesti lainkaan. Valkeakoskelle ja Kangasalle voi kuukauden päähän saada aikoja, työssä käyville aika hankalaa asioiden hoitamista. Passihakemukset tehty sähköisesti ja henkilökortit, mutta vaati tunnistautumisen joten ei kun istuun polisiilaitokselle heti sen auettua ja koittaa vuoronumerolla. Palvelua tarjolla yhdellä tiskillä ja tupa täynnä väkee ( korona-aika). Lopullinen jonotusaika oli sitten 4 tuntia, virkailijan luona n. 13 min. Alueelta poistunut Ylöjärven ja Nokian palvelupisteet. Poliisilaitoksella saimme tietää ettei kyseiseen palveluun palkata lisää väkeä. Johto varmasti miesvoittoinen koska naiset tekee työn asiakaspalvelussa. Kohtuuton taakka tekijällä. Yksikään mies ei suostuisi tuohon. Asiakkaana menetin työssä viiden tunnin palkan, toki oma vika. Halusin kuitenkin katsoa kuinka kauan joutuu jonottamaan. Kaiken olin siis valmiiksi tehnyt mennessäni tunnistautumaan, jopa maksunkin suorittanut. Kalliiksi kävi nuo asiakirjat.
- Anonyymi
Juu niin menevät todella pitkälle. Ajanvaraus ei netitse ole toiminut nyt ehkä 5 kuukauteen.
- Anonyymi
Varsinainen tietoyhteiskunta. Surkea vitsi enneminkin.
- Anonyymi
Ratakiskon voi taivuttaa mutta suomalainen byrokratia/ virkamies on taipumaton !
- Anonyymi
Mitä sinne menette anelemaan mitään lupia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinne menette anelemaan mitään lupia
En lupia kysele. Joskus pyydän jälkikäteen anteeksi mutta yleensä en sitäkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816