Mieheni nyt juonut

jätänkövaikoen

Vuoden putkeen. Eli vuoden aikana ehkä 1-5 päivää ollut sellaisia että ei ole juonut.

Olen ruvennut miettimään, miten helposti/nopeasti voi maksakirroosi tulla kun juo joka päivä?

Mies kyllä juonut jo useamman vuoden tätäkin ennen, mutta en ole varma miten paljon oli juomattomia päiviä.

Tästä vuodesta tiedän tarkkaan että niitä selviä päiviä ollut vain muutama.

Juominen tapahtuu aina iltaisin ja öisin. Eli ei aloita heti herättyään.

Onko kenrlläkään kertoa kokemuksia näistä alkoholista johtuvista sairauksista?

33

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhahahahhh

      Jätä se juoppo ja ota uusi juoppo niin saat elämällesi taas tarkoituksen.

    • jätänkövaikoen

      Olen katsellut asuntoja, jos vastaan tule hyvä asunto niin ehkä lähdenkin.
      Koska mulla on jo elämäntarkoitus, Jeesus, jota rakastan ja joka on mulle antanut tarkoituksen ja elämän, niin olen tässä pysynyt, koska Jeesus voi muuttaa myös alkoholistin elämän.

      Jeesus kyllä vapauttaa alkoholismista, mutta ei vastoin ihmisen omaa tahtoa.
      Jos siis täälläkin on epätoivoisia ihmisiä jotka eivät tiedä miten saisivat normaalin elämän, niin Jeesus Kristus onkuollut sinunkin tähtesi, jotta sinä pelastuisit.

      Pyydä Jeesusta sun elämääsi ja Hän tulee. Muuttaa elämäsi ihan täysin ja huomaat miten ihanaa on kun on joku joka todella rakastaa sua ja pitää susta huolen.

    • puhejateot

      Rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä. Sen kun on luvannut ja sanoo uskovansa siihen valaan, kykeneekö silloin jättämään aviopuolisonsa yksin ongelmineen? Jos usko on vahva ja todellinen, eikös se juuri kannattele vaikeuksienkin yli?
      Maksakirroosien ym. syntyyn voi mennä vuosikymmeniä, riippuen alkoholistin iästä, geeniperimästä ja alkoholin määrästä kehossa joka päivä. Tässä maassa on verovaroin kustannetut AA-klinikat, mihin sen alkoholistin voi ohjata koska vain, eikä se maksa perheelle mitään. Kai sitäkin vaihtoehtoa on teillä jo kokeiltu?
      Millainen ihminen ajattelee vain itseään silloin, kun vierellä kulkevalla aviopuolisolla, jolle on vannonut rakkautta ja uskollisuutta, on jo pitkään jatkunut vakava mutta hoidettavissa oleva riippuvuusongelma, sitäkin voi miettiä...

      • jätänkövaikoen

        Tässä olen vielä lasten kanssa, koska sanoin Jeesukselle, että aion odottaa.
        Odotan ja luotan ja uskon Häneen, että mieskin voi vielä vapautua alkoholista ja pelastua, mutta jatkuvaa taistelua se on, koska välillä koen että mulla ei ole rakkautta miestä kohtaan.
        Herran edessä kyselen jatkuvasti, mitä mun pitäis tehdä. Ja aina vaan tulee sama ajatus, että pitää vielä odottaa.
        Saan myös kuulla pilkkaa uskostani mieheltä, mutta ehkäpä Jumalalla on hänenkin elämälle vielä suunnitelmia.


      • ex-juoppo

        Voi helvetti mitä hevonpaskaa.
        Tässä maassa on kyllä verovaroin kustannetut A-klinikat, joissa juoppo pannaan kuntoon uutta turneeta varten, mutta mitään pysyvää apua niistä on turha kenenkään toivoa.
        Ja sitten se härski väite:
        "Millainen ihminen ajattelee vain itseään silloin, kun vierellä kulkevalla aviopuolisolla, jolle on vannonut rakkautta ja uskollisuutta, on jo pitkään jatkunut vakava mutta hoidettavissa oleva riippuvuusongelma, sitäkin voi miettiä..."

        Puolison tai jonkun ulkopuolisen on ihan turhaa kuvitella pystyvänsä auttamaan juoppoa muuta kuin juomaan lisää. Juoppo osaa taitavasti kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.
        Parasta apua juopolle on panna tämä kohtaamaan totuus, kohtaamaan oma juomisensa ja sen seuraukset. Ja siihen ei yksikään rakastava puoliso kykene.


    • jätänkövaikoen

      Mies ei nää ongelmaa juomisen kanssa, eikä siis ole hakenut apua. Itseäni ahdistaa alkoholin litkiminen ja se miten se muuttaa miehen äänen, niin että kuulen kyllä kun on juonut. Ja se haju inhottaa.
      Tiedostan että itselläni on suuri inho alkoholia kohtaan koska itselleni se ei koskaan tuonut mitään hyvää. Mies tietää mitä ajattelen mutta se ei vaikuta hänen juomiseen.

    • jätänkövaikoen

      Olen siis käynyt sellaista taistelua sisimmässäni, että ensin sanoin Herralle, että jos Hänen tahtonsa on että aloitan lasten kanssa elämään toisenlaista elämää, niin auttaisi asunnon saamisessa.
      Mutta asuntoa ei ole vastaan tullut ja sanoin Hänelle, että en tee mitään vaan odotan. Ja katson onko Hän pian tekemässä jotakin meidän perheessämme.

      On ollut siis ristiriitaisia ajatuksia, mutta kuitenkin koko ajan pyörii sama ajatus päässä, että odota. Ja mä rukoilen ja odotan.

      Jumalan tahto on, että yksikään ei hukkuisi vaan pelastuisi, ja miestäkin Jeesus rakastaa, vaikka itsellä on välillä tunteet häntä kohtaan ollutkin kylmemmät.
      Mutta tuota rakkauttakin saan pyytää Jeesukselta, ja Hän kyllä sitäkin antaa.

      • siirakki.suuri

        Muista että jumala auttaa vain niitä ihmisiä, jotka auttavat itse itseään.


      • voihanjeesus
        siirakki.suuri kirjoitti:

        Muista että jumala auttaa vain niitä ihmisiä, jotka auttavat itse itseään.

        Joo joo, jeesus sitä ja jeesus tätä, omilla aivoilla ei ole enää käyttöä, kun on jeesus ja aivottomien kumartama kirja.
        Tuosta kirjasta, eikä muistakaan kumarretuista opuksista ole kuin kuolemaksi. Viedään oppejaan toisiin valtioihin, tämä on se oikea. Jättäkää omat uskomuksenne ja lukekaa tätä. Lopputulos on miekkojen kalistelua ja kansanmurhia. Voihan jeesus.


    • PeruskallioX

      Jospa hetkeksi jätät syrjään rukoilemisen. Tarkastele tilanettasi ulkopuolisen silmin. Oletko onnellinen vai ei? Totuus on, että juoppoa/alkoholistia et voi muuttaa, et, vaikka sinulla olisi vuorenkokoinen Jeesus-usko ja toivo. Se Jeesus-usko auttaa sinua, ei miestäsi. Missään nimessä en moiti Jeesus-uskoa. Itse olen samalla tiellä. Mutta mitä alkoholinkäyttöön tulee: vain ja ainoastaan miehesi itse on havahduttava tilanteeseen.

      Voi olla, että muutto erilleen voisi aukaista silmät. Mutta on turha lähteä leikkimään ja toivomaan lapsellisesti, että "jos muutan pois lasten kanssa, niin sitten mies huomaa, tulee perässä ja lopettaa juomisen". Olisiko sinulla mahdollisuus mennä keskustelemaan tilanteestasi perhetyöntekijän kanssa, etenkin, jos löydät päihteiden käyttöön erikoistuneen asiantuntijan? Myös käsittääkseni AA-järjestöllä on perhetyötä, oliko A-Alnon, tms. Mars reippaasti ottamaan yhteyttä!

      Olen pahoillani tilanteestasi. Alkoholi on myrkkyä, johon syntyy riippuvuus. Valitettavasti miehesi ei osaa kohtuullistaa alkoholinkäyttöään. Eikä siis hallitse sitä. Mielestäni on tarpeetonta huolehtia jostain maksakirroosista, vaikka vakava asia onkin. Sinun on huolehdittava itsestäsi ja hyvinvoinnistasi. Suoraan sanoen: en tiedä, pystyisinkö itse jatkamaan avioliittoa, jossa puoliso ei jakaisi samankaltaista arvomaailmaa. Avioliittoa, jossa puoliso jatkaisi haitallista, terveyden vievää elämäntapaansa.

    • wgtwrg

      Mulla on naapuri juonut jo useamman vuoden putkeen , kaljaa.

    • Oma_etu

      Kannattaa miettiä tarkkaan mitä itse haluaa parisuhteelta. Jos toinen ei halua sitoutua eikä voi olla ilman jatkuvaa alkoholin juomista - kannattaa ilmaista asia aika selvästi. Joko parisuhde tai alkoholi, ei kannata pilata omaa elämää alkoholistin takia. Kannatta miettiä asioita hieman myös itsensä kannalta, ei pelkästään alkoholistin.

    • KutSuu

      Lopeta tuo Jeesustelu ja ole oman elämäsi herra! Ole vastuussa omista teoistasi ja valinnoistasi. Niin sen paskajuoponkin pitää tehdä. Ei oo sun juttus! Turhat uhrit ja uhrautumiset eivät ole yhtään muuta kuin turhia! Sanotaanhan: "Älä valita, valitse!"

    • kylmätotuus

      Aika korjaa tuonkin ongelman. Jos ukko juo vielä toisen vuoden putkeen niin kuolo korjaa. Romahdus tulee ilman ennakkovaroitusta -> haima ja/tai maksa pettävät ja sitten onkin noin vuorokausi aikaa kitua letkuissa.

      Turha tuossa siis on tehdä mitään tulevaisuuden suunnitelmia yhteiselon suhteen.

    • Hämeeniisakki

      Ei se elämä siitä parane jos juopon vaihtaa jeesukseen.

      • janotta-juova

        Mitä mahdat tarkoittaa? "Vaihtaa juopon jeesukseen"? Onko sinulla jonkinasteinen sanasokeus?


    • voijestasentään

      Ei ihme että mies juo.

      • alkohool

        Niin kun on syntynyt virheellinen geeni omassa DNA:ssaan, niin sitä jotuu juomaan. Eihän sille mitään voi..?


      • ainalöytyyjokusyy
        alkohool kirjoitti:

        Niin kun on syntynyt virheellinen geeni omassa DNA:ssaan, niin sitä jotuu juomaan. Eihän sille mitään voi..?

        Jos asia olisi tarkalleen noin, niin alkoholistille raitistuminen olisi mahdotonta.
        Eli täyttä puuta heinää koko "joutuu juomaan koska alkoholismi on geeneihin kirjoitettu" höpötys.


      • alkkoholi
        ainalöytyyjokusyy kirjoitti:

        Jos asia olisi tarkalleen noin, niin alkoholistille raitistuminen olisi mahdotonta.
        Eli täyttä puuta heinää koko "joutuu juomaan koska alkoholismi on geeneihin kirjoitettu" höpötys.

        Hevonen on nelijalkainen eläin, mutta kaikki nelijalkaiset eläimet eivät ole hevosia.

        Alkoholisti pystyy kyllä raitistumaan, mutta juomisen lopettaminen ei suinkaan ole sama asia kuin raitistuminen. Kummallista, eikö olekin.


      • se_vasta_kummallista_on

        "mutta juomisen lopettaminen ei suinkaan ole sama asia kuin raitistuminen. Kummallista, eikö olekin."

        No ei tietenkään, varoittavia esimerkkejä löytyy etenkin AA:n ympyröistä paljonkin. Mutta jos haluaa raitistua, niin kyllä se vaatii ensimmäisenä tekona sen korkin kiinni laittamisen.


      • Anonyymi

        Huono akka pistää miehen juomaan.


    • vm43

      Pitempi putki. 3 vuotta. Alkoholittomia päiviä kuukausittain ehkä 1 - 3kpl. Ei ehkä kuitenkaan täysin raittiita.

      57v -> 60v. Aloitin puolen päivän tienoissa oluella ja jatkoin oluen ja viinin tissuttelua myöhäiseen iltaan, johonkin klo 22 - 23 tietämiin. Teräviä melkeinjokainen ilta mutta suhteellisen vähän.
      Eipä tuo haitannut putkilaisen normaaleja rutiineja. Ei häiriötä eikä hankaluuksia.

      Vuosittaiset verikokeet osoittivat maksani olevan moitteettomassa kunnossa. Kysyessäni puhelimitse tuloksia vahvisti vastannut hoitsu, ettei sillä maksalla ole poltettu alkoholia.
      Vaimoni väitti pilkkuvirhettä.

      Putken loppupuolella aloin huolestumaan eläkepäivieni laadusta ja määrästä. Kunto romahti, ml. mieskunto. Terveydessä elintapa näkyi selvimmin verenpaineessa. Vahva lääkitys ja silti paineet ylhäällä.

      Kuukautta ennen 60v päivääni muutin tapani. Lopetin kotioloissa dokaamisen täysin. Baareissahan en ollut käynytkään.
      Maksoin kuntosalikorttini kerralla vuodeksi eteen päin ja aloitin varovaisesti 5krt/viikko. noin 10h/vko.
      Puolessa vuodessa tuli tuntuvia tuloksia.

      Nämä seuraavat 12 vuotta olen elänyt rytmillä kotona treeniä 6krt/viikko eikä siihen sovi yhtään kaljoittelupäivää. Espanjan asunnollamme dokaan minkä dokaan. Päivittäin mutta niukasti. Muilla reisuilla hyvin vähän.
      Raitista kuntoilua vuosittain noin 8kk. Loppuajat laiskempaa ja epäterveellisempää elämää.

      Ps. Kotonani on aina vierasvaraa. Nytkin avaamattomat vodka- ja viskipullot. Avatut brandy- ja rommipullot. Sen sortin vieraita käy meillä vuosittain 1 - 2 kertaa.

    • jätänkövaikoen

      Aloittaja tässä taas moi.
      Nyt on asiat muuttuneet siihen suuntaan että katselen jo asuntoja.
      Se viimeinen niitti tälle päätökselle tuli mökillä. Olimme koko perhe siellä, mies tottakai joi.

      Mutta tajusin, kun ensin illalla oli mies hetken niin mukavaa, oikein kainaloon otti.

      Mutta kun oltiin lasten kanssa jo nukkumassa, mies oli yksin hereillä,,saunoi ja muuta..hän tuli puol kolme mökkiin, ja ihmettelin kun kuulin sen ärsyyntynyttä mutinaa.

      Sitten kuului rysäys kun heitti mun matkalaukkua, kun oli kuulema väärässä paikassa, kolisteli kovaäänisesti.....

      Tajusin että en jaksa enää. Ei ollut eka kerta kun mies humalassa yöllä kiukuttelee ja on myös huutanut kovaäänisesti vaikka tiesi että me muut nukutaan.
      Ei mulla siellä mökillä muutenkaan ollut mukavaa, mutta tää oli se viimenen pisara.

      Vaikka ukkoa ärsyttäis tekemättömät asiat jos on jäänyt illalla tekemättä niin se ei oikeuta yöllä riehumaan.

      Johdatusta olen asuntoasiassa rukoillut ja rukoilen.
      Tänään yllättäin tuli ilmoitus isosta edullisesta asunnosta joka sattuu olemaan ihan mun työpaikan lähellä.

      Ainoastaan mietin sitä miten selviän lasten järkytyksestä jos koulua joutuvat vaihtamaan. Sillä se on heille todella tärkeää että saisivat käydä samassa koulussa kuin nyt.

      Mutta muuten tuo asunto voi olla kuin rukousvastaus.

      Mutta pahempaa on, että mies sanoo vaativansa kahta nuorinta itelleen.
      Tiedän että hän voi olla jopa valmis valehtelemaan jotta saisi mut näyttämään huonolta äidiltä.

      Hänen puheitten takia olen tuntenutkin itseni surkeaksi.

      Pelkään millanen sota tästä voi tulla ja en jaksaisi....
      Mutta haluan luottaa siihen että minun Herrani kyllä pitää huolen minusta ja lapsista ja asiat järjestyy.

      Pärjään yksin lasten kanssa kyllä....nytkin perjantaina tultiin mökiltä sitten kotiin ja mies häipy saman tein....tietenkin juomaan vaikka muuta väittäis. Mutta en ees kaipaa sitä tähän.

    • Arvoton

      Motä kuuluu? Hankithan sen asunnon?

    • karmanlaki444

      vaan itse olen pannut kolme vuotta sitten korkin lopullisesti kiinni ....mutta mutta tuosta herrasta tuli mieleen että miksiköhän herra muutti veden viiniksi ? ja ehtoollisella sitä myös tarjoillaan. joten kristus ei kai kiellä kupittelua mutta känni örveltämisen luulisi tekevän hallaa ainakin juojalle itselle.

      • UskonSisar

        Vaatii uskon lujuutta ottaa se ehtoollishörppy ilman, että siitä alkaa jumalaton ryyppyputki. Lukekaa raamattua.


    • Anonyymi

      Tulipa vastaan vanha aloitukseni. En edes muistanut, että olen tänne kirjoittanut.
      Mutta nyt voinkin kertoa, kuinka tässä kävi...

      Tuo lasten isä on edelleen hengissä, alkoholia ei ole jättänyt.
      Asunnon löysin, v. 2017, lapset vuoroviikoin meillä, koska pelkäsin miehen uhkailuja. En uskaltanut lähteä silloin heti hakemaan huoltajuutta itselleni.

      V. 2018 Jeesus johdatti mulle uskovan puolison. Olemme olleet naimissa siis 5 v ja kaikennäköstä on tapahtunut tänä aikana.

      Mutta tosiaan, lasten isä juo päivittäin, hän pahoinpiteli yhtä lasta, ja nyt on kohta oikeudenkäynti edessä. Haen yksinhuoltajuutta.

      Olemme puolisoni kanssa ymmärtäneet, että tällä miehellä on todennäköisesti narsistinen persoonallisuushäiriö, alkoholismin lisäksi, ja siksi hänen kanssaan on ollut todella vaikeaa. Hyvin vaikeaa. Nyt emme oikeastaan ihmettele enää hänen puheitaan ja käytöstään.
      Toki olemme rukoilleet hänen puolestaan, emmekä vihaa häntä.
      ap

      • Anonyymi

        Hyvä kombinaatio. En minäkään jaksanut katsella alkoholisti-narsistia kuin vuoden. Elämä oli yhtä hlllvettiä!


      • Anonyymi

        Mikä häiriö sulla on, jos annat lapset vuoroviikoin ihmiselle, joka juo joka päivä?


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa alkoholin aiheuttamia sairauksia, on vain sairauksia jotka aiheuttavat alkoholismia.

      Tämä on totuus.

    • Anonyymi

      Tuohan on lievää!
      Kahteentoista ( 12 ) vuoteen mieheni ei näyttäytynyt selvin päin.
      Ilmeisesti viikkojen arkipäivät hoiti työnsä selvin päin.

    • Anonyymi

      vaikka kuinka kontrollois juoppoa, se ei auta sillä oma tahto puuttuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2107
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1246
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1157
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1155
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe