Urho Kekkonen

Toimi Suomen "Presidenttinä" 1956-1981. Hänen koodinimensä oli "Timo". Vuoden 1956 vaalirahoitus hoidettiin Ryssän Ruplilla. Vuonna 1961 uudelleenvalinta varmistettiin Ryssän Nootilla. Urho Kekkosen "Presidenttikausi" oli kansallinen onnettomuus.

59

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On syytä muistaa myös Urho Kekkosen koodinimet "Urkki" ja "UKK" sekä se, että hänen valintansa vuonna 1968 varmistettiin sosialidemokraattien ja RKP:n kääntymyksellä sekä vuosina 1974 ja 1978 myös kokoomuksen kääntymyksellä.

      • Olisin ilmaissut asian kolmella päälauseella. SDP:n kääntymys ei pese pois vuoden 1961 tapahtumia.


      • Urkinperässä

        Mahtaako vaalirahoituksessa tilanne olla yhtään parantunut? Käykääpä lukemassa tämä ja kertokaa sitten:

        https://sites.google.com/site/vanhanenpresidentiksi/

        Tuolta kun klikkaatte "vaalirahottaijille" ja näette miten Kekkosen puolueessa tänäkin päivänä likaisella rahalla tehdään sulle-mulle kauppoja, ja häpeilemättä anotaan pimeää vaalirahaa.


      • pettynyt454
        Urkinperässä kirjoitti:

        Mahtaako vaalirahoituksessa tilanne olla yhtään parantunut? Käykääpä lukemassa tämä ja kertokaa sitten:

        https://sites.google.com/site/vanhanenpresidentiksi/

        Tuolta kun klikkaatte "vaalirahottaijille" ja näette miten Kekkosen puolueessa tänäkin päivänä likaisella rahalla tehdään sulle-mulle kauppoja, ja häpeilemättä anotaan pimeää vaalirahaa.

        Sama meno jatkuu, maksajat vain muuttuu. Ja maksajan ehdoilla tehdään säännöt.


    • Tiedoksesii

      Urho Kekkosella oli myös koodinimet Känä, Liimatainen, Veljenpoika ja Pekka Petsi.

      • Pekka Peitsi kirjoitti 1941 näin.
        "Ei kuku meidän käki Ryssälle".


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Pekka Peitsi kirjoitti 1941 näin.
        "Ei kuku meidän käki Ryssälle".

        "Jokaisessa maassa on omat käkensä".



    • Historiantuntija

      Nootti vaikutti Suomen poliittiseen kenttään oikeistolaistamalla sitä.

      1962 eduskuntavaalit ovat jääneet presidentinvaalin varjoon, vaalithan pidetiin vain parin viikon välein. Eduskunnassa vasemmisto menetti huomattavasti (14 kpl) paikkojaan, SDP jäi alle 20%, eikä SKDL:kään pärjännyt odotetusti.

      Noottikriisillä oli siis tervehdyttävä vaikutus Suomen silloiseen poliittiseen tilanteeseen, eritoten SDP:n tappio osoitti, ettei kansa luottanut siihen. Porvarillisten voimien vahvistuessa, Kekkonen saattoi presidenttinä jatkaa voimakasta länteen suuntautunutta politiikkaansa. Näin Suomen talous alkoi nousun, jota kesti aina öljykriisiin saakka.

      SDP:ssä ymmärrettiin 1962 vaalien jälkeen heittää lähes dementoitunut Tanner pihalle ja Leskinenkin laitettiin sivuun. Puoluehajaannus päättyi ja SDP palasi seuraavissa vaaleissa (1966) ylivertaisena voittajana ykköseksi, ja oli sen jälkeen pitkään Suomen valtionhoitajapuolue. Kokoomuksen pitkä paitsio hallitusvastuusta alkoi.

      • Tulkintahan se on tuokin. "Noottikriisillä" ja Despootin Eduskunnan hajoittamisellahan ei ollut mitään yhteyttä toisiinsa? Nämä olivat vuoden 1958 "Yöpakkasista" alkaneen pelin loppunäytös jolla eliminoitiin "Taantumukselliset Oikeistovoimat" joihin myös SDP kuului. Voimat jotka tosiasiassa olivat edistyksellisiä Demokratiaa Puolustavia voimia.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tulkintahan se on tuokin. "Noottikriisillä" ja Despootin Eduskunnan hajoittamisellahan ei ollut mitään yhteyttä toisiinsa? Nämä olivat vuoden 1958 "Yöpakkasista" alkaneen pelin loppunäytös jolla eliminoitiin "Taantumukselliset Oikeistovoimat" joihin myös SDP kuului. Voimat jotka tosiasiassa olivat edistyksellisiä Demokratiaa Puolustavia voimia.

        PS:
        "Nootti vaikutti Suomen poliittiseen kenttään oikeistolaistamalla sitä."
        Tiedät varmaan itsekin että tuo on täyttä puppua. Poliittinen kenttä päinvastoin siirtyi vasemmalle em. "Taantumuksellisten Oikeistovoimien" eliminoinnin myötä.


      • OikeistoSosDem jatkaa tuota valikoivaa historiankirjoittelua. Fagerholm hävisi Kekkoselle ja Tanner hajotti demarit. Yöpakkashallitukseen tuli Tanner/Leskisläisiä jotka eivät tulleet neukkujen kanssa toimeen.

        OikeistoSosDem unohtaa jatkuvasti, että Suomi oli hävinnyt kaksi sotaa ja selvinnyt vain vaivoin itsenäisenä. Sekin unohtuu että länsi jätti Suomen ryssille selviytymään yksin.

        Kekkosen presidenttikauden alkaessa sodasta oli kulunut vasta 12 vuotta ja maailmassa oli jo kylmä sota.

        Kovin on valikoivaa historiaa OikeistoSosDem twiiteissä.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        OikeistoSosDem jatkaa tuota valikoivaa historiankirjoittelua. Fagerholm hävisi Kekkoselle ja Tanner hajotti demarit. Yöpakkashallitukseen tuli Tanner/Leskisläisiä jotka eivät tulleet neukkujen kanssa toimeen.

        OikeistoSosDem unohtaa jatkuvasti, että Suomi oli hävinnyt kaksi sotaa ja selvinnyt vain vaivoin itsenäisenä. Sekin unohtuu että länsi jätti Suomen ryssille selviytymään yksin.

        Kekkosen presidenttikauden alkaessa sodasta oli kulunut vasta 12 vuotta ja maailmassa oli jo kylmä sota.

        Kovin on valikoivaa historiaa OikeistoSosDem twiiteissä.

        Eli Suvereenin Valtion oli hyväksytettävä Hallituksensa vieraalla vallalla.
        Myöntyväisyysajattelua vastaan sotii se että K.A.Fagerholmin hallitus seisoi järkähtämättä paikallaan 1948-1950 Presidentti Paasikiven tukemana. Ryssä lopetti pahimman mouhoamisensa tämän jälkeen. Ei riittänyt Kekkosen kantti samaan 1958.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Eli Suvereenin Valtion oli hyväksytettävä Hallituksensa vieraalla vallalla.
        Myöntyväisyysajattelua vastaan sotii se että K.A.Fagerholmin hallitus seisoi järkähtämättä paikallaan 1948-1950 Presidentti Paasikiven tukemana. Ryssä lopetti pahimman mouhoamisensa tämän jälkeen. Ei riittänyt Kekkosen kantti samaan 1958.

        Silloin ei ollut Tanner demarien johdossa.


      • TotuusPunikeista
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        PS:
        "Nootti vaikutti Suomen poliittiseen kenttään oikeistolaistamalla sitä."
        Tiedät varmaan itsekin että tuo on täyttä puppua. Poliittinen kenttä päinvastoin siirtyi vasemmalle em. "Taantumuksellisten Oikeistovoimien" eliminoinnin myötä.

        Katso 1962 eduskuntavaalien tulos, se kertoo selvästi kuinka Suomi siirtyi oikealle vasemmiston kärsittyä tappion. Nootti siis vaikutti kommunistien (joihin luetaan myös SDP) kannatuksen vähenemiseen.

        Oikein hyvä juttu.

        Tarkennettakoon vielä, että SKDL oli äärikommunistinen liike, ja SDP normaalikommunistinen.

        Molemmilla oli vuonna 1962 ohjelmassa maan sosialisointi ja siirtyminen kommunistiseen talouteen. SKDL pyrki siihen vallankumouksen tietä, SDP kaappaamalla vallan vaalien kautta Saksan Natsien tapaan.


      • TotuusPunikeista kirjoitti:

        Katso 1962 eduskuntavaalien tulos, se kertoo selvästi kuinka Suomi siirtyi oikealle vasemmiston kärsittyä tappion. Nootti siis vaikutti kommunistien (joihin luetaan myös SDP) kannatuksen vähenemiseen.

        Oikein hyvä juttu.

        Tarkennettakoon vielä, että SKDL oli äärikommunistinen liike, ja SDP normaalikommunistinen.

        Molemmilla oli vuonna 1962 ohjelmassa maan sosialisointi ja siirtyminen kommunistiseen talouteen. SKDL pyrki siihen vallankumouksen tietä, SDP kaappaamalla vallan vaalien kautta Saksan Natsien tapaan.

        Totuus on että puhut paskaa niin että korvat heiluu. Tai et oikeasti tiedä. Taitaa olla Kepulaisilla ihan oma historiankirjansa. No enhän minäkään muistelisi sitä että Kommunistien kanssa vehkeiltiin em. Fagerholmin hallitusta vastaan. Saatika sitä että Kommunistien kanssa pelattiin istuva Presidentti ulos Valitsijamiesvaalin toisella kierroksella. Molemmilla yhteinen Ystävä Ryssä. Isänmaalliset Sosialidemokraatit ja Kokoomus pitivät Suomen Länsimaana. Hae tietoa vaikka googlaamalla.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Silloin ei ollut Tanner demarien johdossa.

        Ei asia voinut yhdestä miehestä kiinni olla. Tarkoitatko että NL suhtautui jotenkin suopeammin Fagerholmin hallitukseen 1948-1950 kuin 1958 johtuen Tannerista.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei asia voinut yhdestä miehestä kiinni olla. Tarkoitatko että NL suhtautui jotenkin suopeammin Fagerholmin hallitukseen 1948-1950 kuin 1958 johtuen Tannerista.

        Kyllä.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Kyllä.

        Täytyy myöntää etten ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kantilta. Mistä tuo NL:n Tanner-viha sitten johtui. Eihän Tanner edes ollut mitenkään korostetun "Neuvostovastainen".
        Toki Tanner varmasti vaikutti taustalla koko ajan. Ainakin Asevelisosialisteille hän oli jonkinlainen Mentori.


    • Hallaahon.äänestäjä7

      - syy äänestää Väyrystä 2019
      http://kansalaispuolue.fi/blogi/
      http://www.katsomo.fi/#!/jakso/33006056/hjallis/595537/vieraina-jaajo-linnonmaa-ja-paavo-vayrynen

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001169012.html

      VÄYRYNEN VASTUSTAA SOININ JA KEMPELE-SIPILÄN MATUTUSPOLITIIKKAA JA SANOO ALLA, ETTÄ MATUPOLITIIKAN PITÄÄ OLLA ISÄNMAALLISTA JA ETTÄ KESKUSTAN MATUPOLITIIKKA ON LIBERAALIA VÄÄRÄÄ POLITIKKAA kansaa vastaan

      KANSALAISPUOLUE ON VALMIS, PAAVO VÄYRYNEN TAMMELAN TORILLA TAMPEREELLA https://www.youtube.com/watch?v=dOQpFev5spM

      VÄYRYSEN EROON EUROSTA -liike KANSALAISPUOLUE EDUSKUNTAAN, PAAVO VÄYRYNEN KERTOO OULUSSA

      http://mvlehti.net/2016/05/18/paavo-vayrynen-tavattavissa-oulun-torilla-lauantaina-21-5-klo-10-12-katso-video/

    • KuulkaaKorpienKuiskintaa

      Olet ylen ihastunut Lehtisen ja Rautkallion mantroihin. Kun niitä riittävästi toistaa, niin varmasti alkaa niihin uskoa.

      Parhaan käsityksen Kekkosen ajasta saa miettimällä, mitä hänen jälkeensä on saatu aikaiseksi. Vuosina 1987 - 1991 Honka-liitto tuhosi Suomen. Paavo Lipponen tuhosi Suomen markan vuosina 1998 - 2002. On siinä saavutusta kerrakseen yhdelle miehelle. Paavo katkeroitus myöhemmin siitä syystä, että pieni ja hento nainen katkaisi hänen tiensä Euroopan kuninkaaksi. Eduskuntavaalien 2003 jälkeen Paavolla oli takana loistava tulevaisuus.

      Urho Kekkonen oli älykäs mies. Viisaaksi häntä ei kuitenkaan voi sanoa. Erityisesti oikeistodemareiksi ilmoittautuvat kaatavat yhä hänen päälleen paskaa. Niin katkera oli heidän tappionsa aikoinaan.

      Mutta mitä onkaan oikeistodemarius? Ei sellaista olekaan. Jos äänestät demareita, äänesi valuu lopulta Harakan ja Lindtmanin kaltaisille stalinistidemareille. Näistä erityisesti Lindtman on äärettömän vaarallinen. Harakka on luultavasti vain hyödyllinen idiootti, mutta Lindtman kykenee ihanteensa tasolle.

      • Ei Honka-liitto Suomea tuhonnut. Suomen tuhosivat Idänkaupan romahtaminen ja siihen liittyen liian vähäinen panostus Länsimarkkinoille. Sekä osittain liian myöhään ja liian nopeassa tahdissa tehdyt rahamarkkinoiden vapauttamistoimenpiteet.
        Presidentti Koivisto teki täysin oikein pistäessään Kepun Oppositioon opettelemaan parlamentarismia.
        Mitä tulee lamaan niin kyllähän joku vastuu täytyi myös olla yrittäjillä jotka ottivat valuuttalainoja. Ei kaikkea voi kaataa Koiviston ja Suomen Pankin niskaan.
        Ai sinulla on tuollainen tulkinta vuoden 2003 tapahtumista. Minun tulkintani on että tuleva Pääministeri vehkeili anteeksiantamattomalla tavalla Ulkopoliittisten instituutioiden kanssa.
        Minun käsitykseni mukaan Oikeistodemarius on hyvin lähellä Kokoomuksen Sosiaalireformismia.


      • KuulkaaKorpienKuiskintaa

        Kirjoituksellasi osoitat, että et ymmärrä historiastamme mitään. Siksi en ihmettele kirjoituksiasi. Ilmeisesti häpeät sosialidemokraattien historiaa yhtä paljon kuin Lasse Lehtinen.

        Mauno Koivisto ei ollut vahvan markan mies, sillä hän oli vakaan markan mies. Se siis tarkoitti sitä, että markan ulkoisen arvon piti olla käytännöllisesti muuttumaton, siis vaakasuora viiva.

        Kun vuosina 1986 - 1987 Suomeen alkoi virrata ulkomaista valuuttaa, sen olisi pitänyt johtaa markan vahvistumiseen. Mutta eihän se käynyt, sillä se olisi juuri ollut Koiviston ja hänen marionettiensä ajatusmaailman vastaista toimintaa. Suomessa nostettiin korkoa ja ihmeteltiin, miksi kulutusjuhlat jatkuvat, vaikka korko nousee pilviin.

        Korkoero suomalaisten ja ulkomaalaisten lainojen välillä kasvoi huimaksi. SIinäkin oli eräs syy, miksi valuuttalainojen kysyntä kasvoi. Pisteen i:n päälle muodosti Koiviston ja Holkerin holtittomasta valuuttapolitiikasta aiheutunut harha. Kun markan ulkoisen arvon ei annettu nousta, pankit pääsivät eliminoimaan valuuttalainoihin sisältyvän kurssiriskin näyttämällä käyrää markan ulkoisesta arvosta.

        Käyrä aloitettiin vuodesta 1982. Silloin devalvoitiin kaksi kertaa, ja käyrän alkupisteenä pidettiin järjestyksessä toisen devalvaation jälkeistä aikaa. Into ottaa valuuttalluottoja olisi romahtanut pelkästään sillä seikalla, että markan ulkoisen arvon olisi annettu nousta. Samalla kotimaista korkoa ei olisi tarvinnut hinnoitella pilviin.

        Noin kävi, kun valtakuntaa johtivat hallintomiehet. He eivät ymmärtääneet elävää elämää lainkaan. Koiviston vastuu on poikkeuksellisen suuri, sillä valuuttapolitiikka oli juuri hänen politiikkaansa, ja talouspolitiikan piti olla hänen leipälajinsa.

        Ja, toden totta, kysymys oli juuri honkaliittolaisista. Voi sitä riemua, kun Kekkosesta päästiin. Sinäkin vetoat siihen, että lama johtui idänkaupan romahtamisesta. Oliko Neuvostoliiton romahtaminen siunaus vai eikö se sitä ollut? Idänkaupan ongelmista varoitettiin jo 1986, mutta vaaleanpunaiset vuorineuvoksemme (esimerkiksi Keskon Mansukoski) olivat niin ihastuneita Koiviston otsakiehkuroihin, että mahdolliset ongelmat lakaistiin maton alle.

        Olihan se aika täyttä honkaliittolaisten unelmaa. Kekkonen oli vainaa, Neuvostoliitto oli kaatunut ja - mitä tärkeintä - Suomi oli ajettu suohon kotikutoisesti. Ja eräs keskeisimmistä tuholaisistamme, silloinen valtiovarainministerimme Erkki Liikanen, oli paennut Timo Harakan veroparatiisiin pelastamaan uraansa.

        Komeasti on Liikanen palkittu töistään. On kuitenkin syytä muistaa, että honkaliittolaiset tuhosivat Suomen pahemmin kuin ryssät koskaan. Lipponen täydensi tilanteen tuhoamalla Suomen markan.


      • KuulkaaKorpienKuiskintaa kirjoitti:

        Kirjoituksellasi osoitat, että et ymmärrä historiastamme mitään. Siksi en ihmettele kirjoituksiasi. Ilmeisesti häpeät sosialidemokraattien historiaa yhtä paljon kuin Lasse Lehtinen.

        Mauno Koivisto ei ollut vahvan markan mies, sillä hän oli vakaan markan mies. Se siis tarkoitti sitä, että markan ulkoisen arvon piti olla käytännöllisesti muuttumaton, siis vaakasuora viiva.

        Kun vuosina 1986 - 1987 Suomeen alkoi virrata ulkomaista valuuttaa, sen olisi pitänyt johtaa markan vahvistumiseen. Mutta eihän se käynyt, sillä se olisi juuri ollut Koiviston ja hänen marionettiensä ajatusmaailman vastaista toimintaa. Suomessa nostettiin korkoa ja ihmeteltiin, miksi kulutusjuhlat jatkuvat, vaikka korko nousee pilviin.

        Korkoero suomalaisten ja ulkomaalaisten lainojen välillä kasvoi huimaksi. SIinäkin oli eräs syy, miksi valuuttalainojen kysyntä kasvoi. Pisteen i:n päälle muodosti Koiviston ja Holkerin holtittomasta valuuttapolitiikasta aiheutunut harha. Kun markan ulkoisen arvon ei annettu nousta, pankit pääsivät eliminoimaan valuuttalainoihin sisältyvän kurssiriskin näyttämällä käyrää markan ulkoisesta arvosta.

        Käyrä aloitettiin vuodesta 1982. Silloin devalvoitiin kaksi kertaa, ja käyrän alkupisteenä pidettiin järjestyksessä toisen devalvaation jälkeistä aikaa. Into ottaa valuuttalluottoja olisi romahtanut pelkästään sillä seikalla, että markan ulkoisen arvon olisi annettu nousta. Samalla kotimaista korkoa ei olisi tarvinnut hinnoitella pilviin.

        Noin kävi, kun valtakuntaa johtivat hallintomiehet. He eivät ymmärtääneet elävää elämää lainkaan. Koiviston vastuu on poikkeuksellisen suuri, sillä valuuttapolitiikka oli juuri hänen politiikkaansa, ja talouspolitiikan piti olla hänen leipälajinsa.

        Ja, toden totta, kysymys oli juuri honkaliittolaisista. Voi sitä riemua, kun Kekkosesta päästiin. Sinäkin vetoat siihen, että lama johtui idänkaupan romahtamisesta. Oliko Neuvostoliiton romahtaminen siunaus vai eikö se sitä ollut? Idänkaupan ongelmista varoitettiin jo 1986, mutta vaaleanpunaiset vuorineuvoksemme (esimerkiksi Keskon Mansukoski) olivat niin ihastuneita Koiviston otsakiehkuroihin, että mahdolliset ongelmat lakaistiin maton alle.

        Olihan se aika täyttä honkaliittolaisten unelmaa. Kekkonen oli vainaa, Neuvostoliitto oli kaatunut ja - mitä tärkeintä - Suomi oli ajettu suohon kotikutoisesti. Ja eräs keskeisimmistä tuholaisistamme, silloinen valtiovarainministerimme Erkki Liikanen, oli paennut Timo Harakan veroparatiisiin pelastamaan uraansa.

        Komeasti on Liikanen palkittu töistään. On kuitenkin syytä muistaa, että honkaliittolaiset tuhosivat Suomen pahemmin kuin ryssät koskaan. Lipponen täydensi tilanteen tuhoamalla Suomen markan.

        Itse et käsitä sellaista perusasiaa että Suomen Presidentti ei tee operatiivisia päätöksiä talouspolitiikassa.
        Puheesi Vaaleanpunaisista Vuorineuvoksista paljastaa että et itse tiedä yhtään mitään. Monen kaltaisesi tavoin yrität peittää tietämättömyytesi mitäänsanomattomaan jaaritteluun.
        Punaiset Vuorineuvokset nimenomaan yrittivät K-linjan ja Vähemmistökommunistien kanssa ajaa "Mustaa Hevosta" Presidentinvaaliin. Lisäksi he julkaisivat ennen vaaleja Hesarissa kokosivun ilmoituksen Koiviston valintaa vastaan.


      • KuulkaaKorpienKuiskintaa

        Tosiasia on se, että vuosien 1987 - 1991 aikana Suomi tuhottiin. Holkerille oli hiihtäminen Saariselällä tärkeämpää kuin Suomen asioiden hoitaminen. Vaaleanpunaisille vuorineuvoksille oli tärkeämpää pelata lentopalloa Manun kanssa kuin huolehtia yhtiöistään. Ja Manulle oli tärkeintä vahtia Paavo Väyrystä.

        Karjalaisen takana olleet vuorineuvokset valitsivat väärin, mutta Karjalainen ei päässyt ryssimään Suomea. Samalla tavalla Suomen kansa valitsi väärin valitessaan Koiviston, mutta kansa ei ryssinyt Suomea. Suomen ryssi honkaliittolainen eliitti pitämällä yllä koivistolaista talouspolitiikkaa. Kotiryssiä kaikki tyynni.


    • Suo45mlaineN

      Mitä mieltä oikeistodemari olet SDP:n tekemästä lakialoittesta Neuvostoliiton arvostelun kriminalisoimiseksi?

      • Se oli vastuuton ylilyönti. Hävettävää.


    • lurkkiurkki

      Kekkonen oli maanpetturi joka olisi kuulunut vankilaan,Lenin patsaat on kaadettu miksi ihmeessä maanpetturi Kekkosen patsaat voi ja saa olla pystysssä ne pitää kaataa että tuon mätäpaiseen aika suomen historiassa saataisiin unohdettua ja suomen arvostus nousisi länsimaiden silmissä.

      • Olen miettinyt että "Timolle" tuli juuri tästä syystä todellinen hätä 1961. Totuus oli että Kekkosen kannattajat olivat pahasti myöhässä laajaa kannatuspohjaa edustavan Honka-liiton avattua pelin. Onneksi "Timo" saattoi kilauttaa ystävälleen Ryssälle.



      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Lenin-patsaita jäi Venäjällä pystyyn vaikka miten paljon. Suomessakin jätettiin paikalleen kaikki täällä olevat 15 Leninin patsasta ja muistomerkkiä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/V._I._Leninin_patsaat_ja_muistomerkit_Suomessa

        Kekkosen kunniaksi on Suomessa pystytetty kaikkiaan yhdeksän patsasta tai muistomerkkiä. Lisäksi Venäjän Kostamukseen on vuonna 2014 pystytetty yksi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Urho_Kekkosen_patsaat_ja_muistomerkit

        Ainakin Kekkosen mukaan nimetyt kadut pitäisi nimetä uudelleen. Ja ne olisi syytä nimetä Unto Varjosen Kaduiksi. Tämä olisi oiva tunnustus Valtiovallalta "Taantumuksellisille Oikeistovoimille".


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ainakin Kekkosen mukaan nimetyt kadut pitäisi nimetä uudelleen. Ja ne olisi syytä nimetä Unto Varjosen Kaduiksi. Tämä olisi oiva tunnustus Valtiovallalta "Taantumuksellisille Oikeistovoimille".

        Tannerhan sai aukionsa. Suomessa ei riviministereille ole katuja nimetty. Jos turkulaiset haluavat häntä muistaa niin se on eri asia. Eivät vaan ole kokeneet häntä muistamisen arvoisena.

        Ota yhteyttä Turkuun


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Tannerhan sai aukionsa. Suomessa ei riviministereille ole katuja nimetty. Jos turkulaiset haluavat häntä muistaa niin se on eri asia. Eivät vaan ole kokeneet häntä muistamisen arvoisena.

        Ota yhteyttä Turkuun

        "Tannerheimin Ritari" Unto Varjosen ansiot olivatkin muualla kuin riviministerinä. Legendaarisen "Jo Riittää" Kampanjan aivoina ja Kommunismin kukistajana.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        "Tannerheimin Ritari" Unto Varjosen ansiot olivatkin muualla kuin riviministerinä. Legendaarisen "Jo Riittää" Kampanjan aivoina ja Kommunismin kukistajana.

        Älä liioittele. Demarit voittivat kyllä lopulta enemmistön AY- liikkeessä, mutta kommarien lakkoilua se ei hillinnyt. Eduskuntavaalien suurin voittaja oli Maalaisliitto. Kommareihin oli kyllästyneet muutkin. Lukisit historiaa edes wikistä.

        "Suomen 19. eduskuntavaalit järjestettiin 1.–2. heinäkuuta 1948. Vaaleissa oli silmiinpistävää erityisesti SDP:n Jo riittää! -kampanja, joka oli suunnattu SKDL:ää ja SKP:tä vastaan[1]. Kampanja onnistuikin, sillä kommunistit menettivät kokonaista 11 paikkaa SDP:n voittaessa neljä. Kampanja ei luonnollisesti ollut ainoa syy äärivasemmiston tappiolle, vaan SKDL oli ryvettynyt vaaran vuosien aikaan muun muassa punaisen Valpon ylilyöntien ja laittomuuksien vuoksi sekä etenkin Leinon vankien tapauksen vuoksi. Aikalaistodistajien mukaan vaaleissa purkautuivat kaikki menneiden vuosien katkerat kokemukset, mutta tunnelma oli toinen kuin vuonna 1945, jolloin hämärä pelko oli kannustanut joukkoja vaaliuurnille.[2]
        Suurin vaalivoittaja oli Maalaisliitto, joka lisäsi paikkalukuaan seitsemällä. Hyvin menestyi myös Kokoomus, jonka edustajanpaikat lisääntyivät viidellä. Sen sijaan RKP menetti yhden paikan ja Edistyspuolue kolme paikkaa. Uuden eduskunnan voimasuhteet olivat 108–92 porvarien hyväksi.[2] Tunnetuksi tuli myös Maalaisliiton vaalijuliste Näihin nojaa Maalaisliitto. Julisteessa oli kuvattuna Raamattuun ja lakikirjaan nojaava talonpojan käsi. "


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Älä liioittele. Demarit voittivat kyllä lopulta enemmistön AY- liikkeessä, mutta kommarien lakkoilua se ei hillinnyt. Eduskuntavaalien suurin voittaja oli Maalaisliitto. Kommareihin oli kyllästyneet muutkin. Lukisit historiaa edes wikistä.

        "Suomen 19. eduskuntavaalit järjestettiin 1.–2. heinäkuuta 1948. Vaaleissa oli silmiinpistävää erityisesti SDP:n Jo riittää! -kampanja, joka oli suunnattu SKDL:ää ja SKP:tä vastaan[1]. Kampanja onnistuikin, sillä kommunistit menettivät kokonaista 11 paikkaa SDP:n voittaessa neljä. Kampanja ei luonnollisesti ollut ainoa syy äärivasemmiston tappiolle, vaan SKDL oli ryvettynyt vaaran vuosien aikaan muun muassa punaisen Valpon ylilyöntien ja laittomuuksien vuoksi sekä etenkin Leinon vankien tapauksen vuoksi. Aikalaistodistajien mukaan vaaleissa purkautuivat kaikki menneiden vuosien katkerat kokemukset, mutta tunnelma oli toinen kuin vuonna 1945, jolloin hämärä pelko oli kannustanut joukkoja vaaliuurnille.[2]
        Suurin vaalivoittaja oli Maalaisliitto, joka lisäsi paikkalukuaan seitsemällä. Hyvin menestyi myös Kokoomus, jonka edustajanpaikat lisääntyivät viidellä. Sen sijaan RKP menetti yhden paikan ja Edistyspuolue kolme paikkaa. Uuden eduskunnan voimasuhteet olivat 108–92 porvarien hyväksi.[2] Tunnetuksi tuli myös Maalaisliiton vaalijuliste Näihin nojaa Maalaisliitto. Julisteessa oli kuvattuna Raamattuun ja lakikirjaan nojaava talonpojan käsi. "

        Aika härskiä pelkän wikitekstin perusteella viedä kunnia pois niiltä joille se kuuluu. MInä olen lukenut esim. teoksen "Salminen Juhani: Kemi Elokuussa 1949-Suomen Kohtalon Ratkaisu 1996". Ei tarvitse olla wikitekstin varassa.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Aika härskiä pelkän wikitekstin perusteella viedä kunnia pois niiltä joille se kuuluu. MInä olen lukenut esim. teoksen "Salminen Juhani: Kemi Elokuussa 1949-Suomen Kohtalon Ratkaisu 1996". Ei tarvitse olla wikitekstin varassa.

        Mikä siinä tekstissä oli väärin?


      • totuustolleroista
        DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Tannerhan sai aukionsa. Suomessa ei riviministereille ole katuja nimetty. Jos turkulaiset haluavat häntä muistaa niin se on eri asia. Eivät vaan ole kokeneet häntä muistamisen arvoisena.

        Ota yhteyttä Turkuun

        Tolliskomaan Pääkaupunki Seinä(hullujen)joki, voisi paljastaa siellä Uuden Itsenäisyyspäivän ja Ankaran Ryssänkiiman Isänmaan aukiolla Lahtareiden patsaan lisäksi myös Talvi- ja Jatkosodan eteläpohjalaisten sankareiden mustanpörssin kauppiaiden ja viljan piilottajien patsaat.
        Sotilaina tolliskot olivat aivaqn rvotomia, kuten kikk tietävät!


      • totuustolleroista kirjoitti:

        Tolliskomaan Pääkaupunki Seinä(hullujen)joki, voisi paljastaa siellä Uuden Itsenäisyyspäivän ja Ankaran Ryssänkiiman Isänmaan aukiolla Lahtareiden patsaan lisäksi myös Talvi- ja Jatkosodan eteläpohjalaisten sankareiden mustanpörssin kauppiaiden ja viljan piilottajien patsaat.
        Sotilaina tolliskot olivat aivaqn rvotomia, kuten kikk tietävät!

        Eikö Seinäjoella muka ole vielä patsaita mainitsemillesi ryhmille?


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Mikä siinä tekstissä oli väärin?

        Eihän tuossa tekstissä mitää ole sinänsä väärin. Olisin odottanut että olisit laittanut viitteen jossa todistetaan Maalaisliiton merkitys Kommunismin kukistajana suuremmaksi kuin Asevelisosialismin.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Eihän tuossa tekstissä mitää ole sinänsä väärin. Olisin odottanut että olisit laittanut viitteen jossa todistetaan Maalaisliiton merkitys Kommunismin kukistajana suuremmaksi kuin Asevelisosialismin.

        Miksi sellaista odotit? Kommareita vastusti kaikki, mutta AY järjestössä ja työpaikoilla kamppailu käytiin vasemmiston välillä ja sen demarit voitti. Tuohan on yleistä historiatietoa.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Miksi sellaista odotit? Kommareita vastusti kaikki, mutta AY järjestössä ja työpaikoilla kamppailu käytiin vasemmiston välillä ja sen demarit voitti. Tuohan on yleistä historiatietoa.

        Kekkonen ei vastustanut. Hän kävi keskusteluja Kommunistien ja Ryssän kanssa Fagerholmin hallituksen kaatamiseksi.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        "Tannerheimin Ritari" Unto Varjosen ansiot olivatkin muualla kuin riviministerinä. Legendaarisen "Jo Riittää" Kampanjan aivoina ja Kommunismin kukistajana.

        Taiteilijoiden ja teollisuusmiesten mukaan on erikaupungeissa nimetty paljon katuja, häkkinenkin sai aukionsa.

        Turkulaiset eivät taida Varjosta kovin korkealle noteerata, siellähän on Paasion klaani eivät ole hoitaneet asiaa.

        Miksiköhän?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kekkonen ei vastustanut. Hän kävi keskusteluja Kommunistien ja Ryssän kanssa Fagerholmin hallituksen kaatamiseksi.

        Tässä vielä lähde:
        "Kekkonen vehkeili todistettavasti Kommunistien kanssa Fagerholmin hallitusta 1948-1950 vastaan. "Eino Kilven luona kokoontuivat 27.4.1949 Hertta Kuusinen, Urho Kekkonen, Vihtori Vesteinen ja Nils Meinander pohtimaan hallituksen kaatamista. Tilalle tulisi SKDL:n, maalaisliiton kekkoslaisen siiven ja RKP:n muodostama kabinetti". (1)

        (1) Polvinen Tuomo: J.K: Paasikivi-Valtiomiehen Elämäntyö 5 1948-1956 2003 s. 37.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tässä vielä lähde:
        "Kekkonen vehkeili todistettavasti Kommunistien kanssa Fagerholmin hallitusta 1948-1950 vastaan. "Eino Kilven luona kokoontuivat 27.4.1949 Hertta Kuusinen, Urho Kekkonen, Vihtori Vesteinen ja Nils Meinander pohtimaan hallituksen kaatamista. Tilalle tulisi SKDL:n, maalaisliiton kekkoslaisen siiven ja RKP:n muodostama kabinetti". (1)

        (1) Polvinen Tuomo: J.K: Paasikivi-Valtiomiehen Elämäntyö 5 1948-1956 2003 s. 37.

        Maalaisliitto oli suurin vaalivoittaja. Olisi ollut ihme jos se ei olisi pyrkinyt kaatamaan hallitusta ja pääsemään hallitukseen.

        Poliittiset johtajat olivat silloin ja ovat nykyäänkin puheväleissä keskenään vaikka salissa voimakkaastikin mollaavat toisensa tekoja.

        Monipuoluejärjestelmän toimivuuden kannalta se on pakkokin.

        Minkähänlaista koalitiota Rinne kaavailee nykyhallituksen tilalle pyrkiessään koko ajan kaatamaan hallituksen jopa SAK n avulla. Onko sinulla sisäpiiritietoa?


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Maalaisliitto oli suurin vaalivoittaja. Olisi ollut ihme jos se ei olisi pyrkinyt kaatamaan hallitusta ja pääsemään hallitukseen.

        Poliittiset johtajat olivat silloin ja ovat nykyäänkin puheväleissä keskenään vaikka salissa voimakkaastikin mollaavat toisensa tekoja.

        Monipuoluejärjestelmän toimivuuden kannalta se on pakkokin.

        Minkähänlaista koalitiota Rinne kaavailee nykyhallituksen tilalle pyrkiessään koko ajan kaatamaan hallituksen jopa SAK n avulla. Onko sinulla sisäpiiritietoa?

        Eihän siinä mitään että Maalaisliitto ja Kommunistit keskustelivat tällaisesta. Mutta se että Ryssä oli mukana oli näissä keskusteluissa. Ei ollut ihan asiallista.
        Olettaisin että Punamultaa. Täydennettynä Vihreillä ja Vasemmistoliitolla. Kokoomus ja Perussuomalaiset jätettäisiin Oppositioon. Sen vuoksi hallitusta ei tule kaataa vasta kuin SDP:n 2017 Puoluekokouksen 2.-4.2. jälkeen. Sitten hallituspohjaksi tulee SDP-Kokoomus-RKP/Perussuomalaiset/Vihreät. Kaksi täytepuoluetta.


      • MunakarvaJombnReiluJoht
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Eihän siinä mitään että Maalaisliitto ja Kommunistit keskustelivat tällaisesta. Mutta se että Ryssä oli mukana oli näissä keskusteluissa. Ei ollut ihan asiallista.
        Olettaisin että Punamultaa. Täydennettynä Vihreillä ja Vasemmistoliitolla. Kokoomus ja Perussuomalaiset jätettäisiin Oppositioon. Sen vuoksi hallitusta ei tule kaataa vasta kuin SDP:n 2017 Puoluekokouksen 2.-4.2. jälkeen. Sitten hallituspohjaksi tulee SDP-Kokoomus-RKP/Perussuomalaiset/Vihreät. Kaksi täytepuoluetta.

        Onhan se Jombe kumma juttu jos ei pidetä mahdollisimman toimivia suhteita naapurimaahan??
        Eiköhän ole vielä kovin aikaista alkaa hallituksia muodostelemaan.


      • MunakarvaJombnReiluJoht kirjoitti:

        Onhan se Jombe kumma juttu jos ei pidetä mahdollisimman toimivia suhteita naapurimaahan??
        Eiköhän ole vielä kovin aikaista alkaa hallituksia muodostelemaan.

        Toimivat suhteet voivat olla myös Viileän Asialliset. Kuten esimerkiksi Japanin ja Etelä-Korean väliset.


    • Näin oN. Jos isänmalliset voimat olisi saanut tätä maata johtaa, ei erittäin epäisänmaallista, ryssänvaltaa, olisi "itsenäiseen" Suomeen Savupirtin Poika koskaan saanut rakennettua.

      • Lisäksi jos Kokoomus ja SDP olisivat saaneet johtaa maata. Suomeen ei olisi luotu epätervettä Yhteiskuntarakennetta.
        Tuo "Savupirtin Poika" oli pelkkää valetta. Korsimon Propagandaa 1950 Presidentinvaaliin. Korsimoa jopa Ryssä halveksi pitäen tätä täysin epäluotettavana.
        1961 "Timo" nuoleskeli Ryssää näin.
        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/noottikriisi-laukeaa
        Täyttääkö tällainen puhe Maanpetoksen tunnusmerkit.


    • OikeistoSosDem ilta puuttuu historian peruskäsitys. Tapahtumia tulee arvioida ajankohdan ja niiden tietojen perusteella joita päättäjillä on ollut käytössään. Kyllä Suomessa nähtiin että Stalin petti lupauksensa vapaista vaaleista Keski-Euroopassa ja muutti ne kommari johtoisiksi vasalleikseen.

      Miksi Paasikivi ja Fagerholmin "sankarihallitus" kieltäytyivät vastaanottamasta Marshall-apua? Suomi olisi tarvinnut USA:n talousapua kipeästi sillä sotakorvausten maksaminen vaati suuria ponnistuksia. Jopa ehdoitta antautunut Länsi-Saksa otti apua vastaan.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Marshall-apu

      • Tämä on eri asia kuin asettuminen subjektiksi. Kuten virallinen Kekkos-historioitsija tekee.
        Churchill ja Roosevelt olivat naiiveja. Amerikkalaisten olisi pitänyt jatkaa Berliinistä itään.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tämä on eri asia kuin asettuminen subjektiksi. Kuten virallinen Kekkos-historioitsija tekee.
        Churchill ja Roosevelt olivat naiiveja. Amerikkalaisten olisi pitänyt jatkaa Berliinistä itään.

        Miksi Paasikivi ja Fagerholmin "sankarihallitus" kieltäytyivät vastaanottamasta Marshall-apua?


      • Siihen loppui taas yksi OikeistoSosDemin trollausketju. Tavan mukaan vastauksia ei faktoihin ei trollaajalta löydy.

        Kahden kirjan lukeminen ei riitä.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Siihen loppui taas yksi OikeistoSosDemin trollausketju. Tavan mukaan vastauksia ei faktoihin ei trollaajalta löydy.

        Kahden kirjan lukeminen ei riitä.

        Jos Kekkonen olisi kieltäytynyt vastaanottamasta Marshall-apua se olisi ollut viisasta politiikkaa? Eiköhän tuota Marshall-apua jos haluat detaljista jankata otettu epävirallisessa muodossa mm. CIA-dollareina. Sanotaan sitä miksi tahansa. Niin kauan kun et muita lähteitä laita kuin wikipedia en viitsi suhtautua vakavasti.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos Kekkonen olisi kieltäytynyt vastaanottamasta Marshall-apua se olisi ollut viisasta politiikkaa? Eiköhän tuota Marshall-apua jos haluat detaljista jankata otettu epävirallisessa muodossa mm. CIA-dollareina. Sanotaan sitä miksi tahansa. Niin kauan kun et muita lähteitä laita kuin wikipedia en viitsi suhtautua vakavasti.

        Niinpä niin, kun Paasikivi ja Fagerholm tottelivat ryssän tahtoa sinulta loppuu trollaus. Kerro toki mikä kohta wikissä on väärin.


    • Suo34mlaineN

      SDP laati vielä 70-luvulla lakiehdotuksen Neuvostoliiton kritiikin kriminalisoimiseksi. Tarja Halonen ja Paavo Lipponen olivat Idän asiamiehiä.

      SDP oli suurin neukuttaja.

    • Likapyykkiä

      Mahtaako vaalirahoituksessa tilanne olla yhtään parantunut? Käykääpä lukemassa tämä ja kertokaa sitten:

      https://sites.google.com/site/vanhanenpresidentiksi/

      Tuolta kun klikkaatte "vaalirahottaijille" ja näette miten Kekkosen puolueessa tänäkin päivänä likaisella rahalla tehdään sulle-mulle kauppoja, ja häpeilemättä anotaan pimeää vaalirahaa.

      Näköjään likaisista tavoista on vaikea päästä eroon kun kerran aloittaa...

      • Yhdysvaltain malli jossa kaiken vaalirahoituksen on oltava läpinäkyvää on hyvä.


    • TavjaLesbonen

      Hih hih olen avoin Putinin tulla hih hih

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe