Maksuhäiriömerkinnän vaikutus luottokorttiin

tinttuli123

Minulle on valitettavasti ihan lähiaikoina kirjautumassa maksuhäiriömerkintä, jota en pysty enää estämään. Olen ymmärtänyt, että tämän jälkeen luottokorttini tullaan sulkemaan, vaikka merkintä tulee ihan muista kuin luottokorttivelasta. Olisin kysellyt, että onko kukaan saanut pitää jo myönnettyä korttia ja jos on niin mikä kortti on kyseessä?

12

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 654767567657

      Et saa se menee varmasti

    • Rihaha22

      Sillä ei ole merkitystä minkä maksun vuoksi maksuhäiriömerkintä tulee. Kaikki luottokortit sekä luottotilit (esim.nettikaupat) suljetaan. Sitten on vaan pelkkää maksamista.

    • parivuottasitten

      Diners sulki luottokortin välittömästi. Nordean mastercard ja Hypoteekkiyhdistyksen visa jäivät ihan normaalisti käyttöön.

    • heöas

      Mulla taasen pankin (nordea)myöntämä mastercard jäi, luottokunnan visa meni heti.
      Mut onneks nykyään noi prepaid-luottokortit kai toimii aika kattavasti sellaisissa tilanteissa ettei debitti riitä

      • erotegdfgfdl

        Minun kokemusteni mukaan S-pankin debit online toimii kaikkialla missä voi maksaa kortilla. Jopa Venäjällä se on toiminut yhtä hyvin kuin varsinainen luottokortti.

        Skrillin prepaid-kortti on myös mutta se on lähinnä säästötili.


    • 1513

      Lähtökohtaisesti kaikki luottokortit ja -tilit suljetaan. Joskus on ihan poikkeustapauksia jossa kortit on säilyneet. Tähän varmaan vaikuttaa maksuhäiriömerkinnän syy (esim. oman firman konkurssi vai maksamaton pikavippi), ja asiakassuhteesi pankkiin.

    • koskamävoin

      Mulla oli pelkkä debit alunperinkin ja nyt 4,5 vuotta maksuhäiriömerkintöjen jälkeen pankki lopetti sen. Ehkä siis eivät tarkistele luottotietoja kovin ahkerasti. Kyllä potuttaa. Tilalle tuli electron.

      • Mitä vikaa electronissa on?


      • koskamävoin

        Kortti joka kertoo että luottikset on kuralla. Se otetaan just silloin kun muuta ei saa. Nolo kortti siis aikuiselle 40 , jolla hyväpalkkainen työ.


    • Debitkotti

      Asiasta toiseen.

      mä en täytä ehtoja senkummwmmin debit korttiin kuin pankkitunnuksiinkaan. Kuitenkin kumpikin minulla on ollut jo kauan ja kun kortti uusiutuu niin se on aina debit. Välillä minulla oli Elektroni aivan omasta tahdosta ja kysyin sitten debit kortin ehdoista ja pankki vaan tarkisti luottotiedot ja tilasi kortin. Kun kortti tuli pankkiin, niin pankkineuvoja kehitti käyttämään aina korttia käteisen sijaan.

      Nykyään kun verkkopankki kulkee mukana mobiilissa niin rahaa voi siirtää aputililtä tilille ja kortin rajoja muuttaa tarpeen mukaan isoillekin ostoilmoitus aika helposti

      • luottotietoihinlittyykö

        Miten joltakin voi evätä oikeuksia verkkopankkiin? Sehän aiheuttaa että kaiken on tehtävä kalliimmin eikä pankissa kovin mieluisasti tiskillä laskuja maksavia oteta vastaan.


    • Köyhäpena

      Eivät koskeneet luottokorttiin kun hoiti asiat pankin kanssa ja maksoi lainat ajallaan. Eivät varmaan edes tienneet maksuhäiriöistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe