1975-76 kävin intin Salp-it psto:ssa Kouvolassa. Mahtaako kasarmialueella olla mitään toimintaa enää ? Ihan kiva paikka se oli. Tutuksi tulivat Utin lähellä olevat parakit, joista ainakin osa on vielä pystyssä Kouvola - Lpr tien vieressä.
Salpausselän it-patteristo 1975-76
5
1079
Vastaukset
- TervetuloaKierrokselle
Paikka on muuttunut tuon ajan jälkeen melko radikaalisti. Itse olin samassa paikassa -87.
Ensi pitkä kasarmi remontoitiin todella hienoksi opetustilaksi luokkineen joskus 90-luvulla Helsingin Yliopiston käyttöön kääntäjäkoulutukseen. Sittemmin HY muutti osan toiminnastaan pois, tämän hetkisestä tilanteesta tiedän, että Ammattikorkeakoulu majailee alueella. Näkisitpä miten pitkän kassun ja sen tien vieressä olevan pitkän tarvikevaraston alue on muuttunut ja rakennettu!
Kyllä, ne Utin kesäkasarmit, jossa oltiin ilmavalvontaleireillä ja jossa aktiivisena harjoitusjaksona 80-luvulla saattoi törmätä puskassa lymyileviin tai ladalla ajaviin neuvostotarkkailijoihin, on edelleen paikoillaan. En ole sattunut ajamaan iv-leirin aikana ohi joten en tiedä vieläkö siellä poteroita kaivetaan aktiivisesti.
Kannattaisi tehdä nostalginen ekskursio alueelle!>Olin itse siellä 79-80.viestimiehenä ,kolmannessa kerroksessa majoituttiin me ns.erikoismiehet viestimiehet etäisyyden mittaajat tutkamiehet jne.
Ei mitään pahaa sanottavaa tulee kesällä 40v.kun kotiuduin kesäkuun 10 päivä olisko jo aika käydä kattomassa entisiä paikkoja..Joensuussa asuin silloin ja edelleen samoilla kulmilla.
Terveisiä silloin siellä olleille kämppiksille.Terv Rauno.
minä kävin intin autokuskina1974-75
- Anonyymi
1979 2-patterilla meitä oli porukkaa Joensuusta ja Hammaslahdesta
Päivärinta oli patterin päällikkö. - Anonyymi
Utin kesäkasarmit on nykyään purettu. Kasarminmäellä ei tiettävästi ole kuin siviili hommia, joista suurin on patteriston pitkää kasarmia hallitseva ammattikorkeakoulu XAMK. Hieno paikka Kasarminmäki on edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821