Tullainen pulma ... helppo kysymys (pl. lapsi) vastata jos jollain tietoa? Hieman luulen että täällä sitä paremmin kuin "avioero" keskustelussa...
''''''''''''''''
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000299&posting=22000000006158697
Hei,
Kysyn etukateen jos joku tietaisi...
Asun ulkomailla ,ei suomalaisen miehen kanssa, menimme naimisiin suomessa , nyt jos haen eroa pitaako se tehda suomessa vai vakinaisessa asuinmaassa? kummatkaan emme ole asuinmaan kansalaisia enta lapsi?
Kiitos jos vastaat.
missä maassa avioero haettava?
8
599
Vastaukset
etkö todella tiedä lapsesi kansalaisuutta?eikö häntä ole merkattu passeihin?
- ....
Lapsen kansalaisuudella ei ole ikävä kyllä mitään tekemistä huoltajuutta käsitellessä...
- Ohi on.
Minä erosin ulkomailla. Suomessa ei eroa voinut hoitaa, koska ei ollut vakituista asuntoa maassa.
En tiedä miten asia pitäisi Suomeen ilmoittaa, on vielä käsittely itsellä kesken asiassa. Mahtaako kenelläkään olla tietoa asiasta?- ....
Riippuu niin paljon siitä maasta, jossa erositte.
Jotkut maat (eu) ilmoitus menee automaattisesti myös suomeen.
Vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä kyseistä maata.
Mutta varminta on tietysti toimittaa eropaperit maistraattiin.
Omassa tapauksessa tieto ei mennyt kaikilta osin suoraan, vaan jouduin tekemään monta reissua maistraatin ja käräjäoikeusen välillä...
- .....
Avioeroa on haettava sieltä missä asuu virallisesti.
Lapsen huolto ja tapaamiset käsitellään myös siinä maassa.
Ainut vaihtoehto, millä saat käsittelyn suomeen, on se että muutat ensin suomeen virallisesti, ja sitten laitat eron vireille täällä.
Jos lisätietoja kaipaat tai neuvoja, ota yhteyttä minuun.
[email protected]Kiitos vastauksesta ... tässä taas itsekin hieman viisastui, osaa ehkä seuraavalla kerralla neuvoa oikein omatoimisestikin.
- ......
M36 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ... tässä taas itsekin hieman viisastui, osaa ehkä seuraavalla kerralla neuvoa oikein omatoimisestikin.
Eipä kestä!
Toivottavasti apu meni myös sitä kaipaavalle perille.
Jonkin verran on kokemusta nuista asioista.....
Mutta jokseenkin noin se menee.
Riippuu kuitenkin AINA siitä maasta, jossa nyt asuvat, ja sen maan tavoista/ tulkinnasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592