Konkurssi tuho vai mahdollisuus

siäisestisivistynyt

On jo vuosia liikkunut varmoja huhuja erään ranskalaisen autotehtaan mahdollisesta konkurssista. Tulisiko firma päästää konkurssiin ja näin säästää meidän eurooppalaisten veronmaksajien rahoja. Ei ole mitään syytä pumpata rahaa kilpailukyvyttömään tuotteesseen.
Ei vaikka suomestakin löytyisi kourallinen uskollisia fanaattisia asiakkaita.
Lisäksi korvaavat tuotteet ovat todistetusti laadukkaanpia ja paremmin arvonsa säilyttäviä.
Konkurssissa olisivat lopulta kaikki voittajia.

18

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verokakki

      Onkohan paljonkin eu tukiaisia lapioitu konkurssi kypsiin, autos tehtaisiin?

    • VoiSinuaReppanaa

      Jospa opettelisit kirjoittamaan etkä vaivaisi tyhmää päätäsi asioilla joista et mitään ymmärrä. PSA myy toiseksi eniten Euroopassa ja paljon myy myös Kiinassa. Kehitystyö näkyy mm. siinä, että PSA rankattiin maailman vastuullisimmaksi autonvalmistajaksi.

    • sisäisestisivistyt

      Se että auto myy hyvin ei ole todiste tehtaan talouden kunnosta.
      Jos auton tekeminen maksaa enemmän kuin siitä saa myydessä, ei valmistaminen ole taloudellisesti kannattavaa. Ei vaikka myisi hyvin euroopassa.
      Kannattaa opiskella matematiikkaa koulussa, silloin kun siihen on vielä mahdollisuus. Jos ei niin tee, tulee citikan omistajaksi ja porttiteoriaa mukaan onkin jo alamäki valmis. Hyvä Holkeri!

    • 24234234

      Taousmatikassa on vielä toinen puoli. Nimittäin kansantalous. Ranskan valtio omistaa leijonan osan PSAsta ja koska PSAn merkitys Ranskan taloudelle hyvin suuri sitä ei päästetä konkurssiin. Se johtaisi satoihintuhnasiin työttömiin ranskassa ja se maksaisi Ranskan veronmaksajille paljon enemmän kuin tehtaan tukeminen huonon tilanteen yli.

      Jos autotehtaita ei olis euroopassa milloinkaan tuettu, esimerkiksi liittojen kanssa tehdyillä erityissopimuksilla vaikeina aikoina, ei olisi kyllä Bemaria eikä volkkarikonseriakaan. Olisiko nekin pitänyt päästää konkurssiin?

      Kansantalousmatematiikassa on vähän pakko valita vähiten huono vaihtoehto kun hyviä ei aina ole ollenkaan.

      Vähän sama asia kuin Kreikan tukeminen. Jos sitä ei olisi tehty, olisi suurin osa Saksan pankeissa mennyt nurin ja sitä kautta mm. koko saksan autoteollisuus ja valtaosa muutakin teollisuutta. Sen mukana olisi mennyt suurin osa Suomenkin teollisuudesta koska mitään ei olisi kyetty myymään keskieurooppaan koska tilanne olisi lamaannuttanut kaikki eiuroopan maat. Suomessakin olisi siis nyt yli puolen työläisistä työttömänä eikä verotuloja käytännössä tulisi. Suomen elintaso olisi siis näppärästi heilahtunut toisen maailmansodan jälkeiselle tasolle.

      Asioilla on paljon laajemmat kytkökset kuin ensialkuun näyttää.

    • rehellinenveronmaksaja

      PSA.n voisi hyvin päästää konkorssiin. Mutta pienin askelin. Ensin on lakattava ostamasta citikoita. Näin eurooppa voisi päästä jaloilleen.

      • Nautitaan_elämästä

        Miksi pitäisi lakata ostamasta? Mielummin minä C5:lla ajelen, kuin Volvolla tai Mondeolla. Avensiksesta nyt puhumattakaan.


    • rehellinenveronmaksaja

      Sinä voit ajella C5 mallilla. Tottakai, syöthän jokai aamenukin äidin laittamaa kaurapuuroa..

      • åsmåå

    • näintodellisuudessa

      Ehkä hauskin kommentti hetkeen: "uskolliset fanaattiset asiakkaat".

      Hauskinta tuossa on se että juuri volkkarikonsernin ja tojotan uskolliset fanaattiset asiakkaat suosii noita vastuuttomia vikapesiä vaikka sähläisivät kuinka. Nuo konsernit olisi pitänyt lyödä jo pakosta konkkaan.

    • happywhitjapanies

      Tosiasia on kuitenkin että citikka on niin last season ajokki,)

      • lastseason

        Niinno kyllähän se tojokin alkaa tuntua hyvältä kun tehdään citikka mihin lätkäistään tojon logot keulalle.. Tojon yhtiökin on jo todennut pitkän osaamattomuuden jälkeen että kun tehdään PSA kanssa yhteistyötä niin tojokaan ei ole enää niin last season.


      • häpeäisin.Tojoa

        Tojo on last decade ellei peräti last century.


      • lastseason
        häpeäisin.Tojoa kirjoitti:

        Tojo on last decade ellei peräti last century.

        Niin no joo. Last decade on lähimpänä silloon kun mm. citikkaan tuli ennen 90lukua sähkölasit tojolla ei ollut vielä edes ohjaustehostinta tai abs. Kaikki varmasti muistaa citroen XM? Auto johon sai kaikki herkut siihen aikaan ja joka oli aikaansa edellä.


    • afroamerikkalainen

      Mikä sitikkamalli on tänä päivänä aikaansa edellä? Missä on sähkö, hybridi, vety mallit kysyy Suomenkansa ja jatkaa, ei löydy leseitä.

      • Xsanttu

        Citroenin mallisto on ilman edellä mainittujakin vähäpäästöisempi, kuin Toyota. Jonka mallien päästöt suuret. Säälittävää Toytotalle.


      • XsaraVTS

        Ja PSA on kyllä ihan sähkö ja hybridimalleja mutta niitä ei ole järkeä Suomeen tuoda täällä kun ei suosita muutakuin last season tekniikkaa jonka luulisi röllienkin tietävän. Vetyautot taas on turhan kalliita valmistaa etenkin käyttökustannukset.


    • kirjansalukenut

      Niin suomeksi. Citikalla ei löydy hilloa,rahaa, fyffeä, mania, oravannahkaa kehittää vetyautoa. Näin se on.
      On tehdas köyhä ja siksi jää...

      • HyvinLuettu

        Nii-in, pöntöille tojopettereille onkin helppo myydä pelkkää ilmaa, sitähän te olette ostaneet jo vuosikymmenet. Vetytojon (=vetypommi) ostaisitte sokeina fanaatikkoina, vaikka lähin tankkauspaikka olisi Jaappanissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      21
      1057
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      208
      1026
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      308
      935
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    Aihe