Toujeon käytöstä Lantuksen käyttäjäksi

TD154v

Kuinka palaan takaisin Toujeon käytöstä Lantuksen käyttäjäksi?

5

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DM1.70-luvulta

      Mikä syynä moiseen ratkaisuun? En ymmärrä. Toujeo on itsellä antanut paljon tasaisemmat verensokerit kuin Lantuksella.

    • Toujeo
    • Tässä_ohje

      Eihän tuossa ole mitään erityistä. Tuossa linkatussa pitkässä viestiketjussa löytyy myös linkki tarkempiin ohjeisiin jossa on ohjeistettu myös takaisinpäin vaihto. Tässä lainaus tuosta ohjeesta:
      Siirryttäessä Toujeo®-insuliinista (glargininsuliini 300 yksikköä/ml) Lantus®-insuliiniin (glargininsuliini 100 yksikköä/ml) hypoglykeemisten tapahtumien riski lisääntyy lähinnä ensimmäisen viikon aikana siirtymisestä. Hypoglykemian riskin pienentämiseksi annosta on pienennettävä noin 20 % siirryttäessä kerran vuorokaudessa pistettävästä Toujeo®-insuliinista (glargininsuliini 300 yksikköä/ml) kerran vuorokaudessa pistettävään Lantus®-insuliiniin (glargininsuliini 100 yksikköä/ml).
      Itse olen käyttänyt vasta viikon Toujeota ja verensokerit näyttäisi pysyvän entisellä tasolla vain pienellä (alle 5%) yksikkökorotuksella. Voi olla että selviäisin jopa samalla yksikköannostuksella kuin aikanaan Lantuksella (nyt aamusokerit hieman alempia, pistos aamuisin)

    • mä.1-tyypin.diabeetikko

      Veikkaan että aika yksilöllinen on tuo annoksen ero Toujeon ja Lantuksen välillä. Itse kun aikanaan noin vuosi sitten vaihdoin toisinpäin elikkä Lantuksesta Toujeoon jouduin kasvattamaan annosta 50%

      Toisilla on ollut pienempi tarve vaihdettaessa - mitään suoraa kaavaa ei varmasti ole millä vaihdoksen voi tehdä. Eiköhän se löydy ihan vaan seuraamalla. Itse olen noita pitkävaikutteisia insuliineja seurannut siten että katson miten verensokerit pysyy tasaisena sellaisena päivän kun en syö lainkaan mitään hiilihydraattipitoista. Jos verensokeri laskee päivän aikana, pitää pitkävaikutteisen annosta pienentää ja päinvastoin. Itse olen todella tyytyväinen vaihdettuani Lantuksesta Toujeo-insuun. Nyt pysyy todella tasiasena verensokerit ja pitkät sokurit paremmalla mallilla ku ikinä.

    • Toujeo-on-my-mind

      En osaa antaa yhtään syytä miksi siirtyä Lantukseen..
      Tapaus kerrallaan toki..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe