Skodassa mittarissa 80.000 ja ensimmäinen laatikko vaihdettiin monien korjaamolla käyntien jälkeen 74.000 ajettuna aika päivälleen takuuajan loppuessa. 2-,3-, ja 5-vaihteissa lähes alusta saakka ongelmia "huomaamattoman" vaihtamisen kanssa, sekä ylös että alas. Kertaalleen vaihdettiin 53.000 ajettuna MGNBOXI, mutta lopullinen tuomio laatikolle olikin sitten kytkimen loppu.
Uudella laatikolla ajettu nyt 7.000 ja jo nyt samansuuntaisia ongelmia uusina pienten vaihteiden kanssa kaupungissa välillä todella epämukavia "huomaamattomia" vaihtoja. Ei myöskään vaihda alamäissä isommalle vaan huudattaa esim 3:lla kierroksia 3.000:n päälle nopeuden nousetessa reilusti yli 60:n.
Eli minkälaisia kokemuksia löytyy käyttäjiltä. Onko minulla vain huono tuuri DSG:n kanssa?!
onkelmia skodassa
45
396
Vastaukset
- Aimo_Kulaus
Ei hätää, takuun pitäisi korvata kuten muissakin merkeissä.
- olet.satusetä
Satuilit jo viime vuonna saman palstalle.
- trollinpelleilyä
Tämän on alunperin Tuulilasin keskustelupalstalle joku Late kirjoittanut melko tarkkaan neljä vuotta sitten. Trolli on kopioinut sen tänne ikäänkuin omana kirjoituksenaan unohtaen mainita lähteen.
- ElämänSkodaKoulu
Lähde sulla on housuissas.
- Voi_elämän.Kevät
ElämänSkodaKoulu kirjoitti:
Lähde sulla on housuissas.
Sulla ei ole edes sitäkään. Pelkkä tuhkamuna.
- monihuomannut
Skoda-synonyymi murheille
- Vaihdapolkupyörään
Ajotapavirheestä on kyse. Kaikille autoilu ei vaan sovi.
- kuinkassitten
Niin, tosiasiahan on, että niitä auton rikkojia on enemmän kuin kunnossapitäjiä!
- hei.julli.ootsä.seko
Volkswagen-yhtymän DSG-automaattivaihteiston seitsemänvaihteinen versio on tullut ja tulee valmistajalleen huomattavan kalliiksi. Kuusivaihteinenkaan ei ole välttynyt häiriöiltä.
Volkswagen-yhtymän ensimmäinen seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto tuli myyntiin alkuvuodesta 2008, ja toimintahäiriöitä alkoi tulla julkisuuteen jo seuraavana vuonna.
Elokuussa 2009 Yhdysvaltain Volkswagen kutsui 13 500 autoa tarkistettavaksi, kun DSG-vaihteisto vaihtoi vapaalle omia aikojaan.
Melko pian tämän jälkeen kutsu kävi niin ikään Yhdysvalloissa 53 300 autolle, kun kansallinen liikenneturvallisuusvirasto oli saanut DSG:n käyttäjiltä valituksia voimanpuutteesta ajon aikana. Molemmissa kutsuissa Volkswagenin mukaan syynä oli viallinen lämpöanturi.
Kiinassakin kuluttajansuoja
toimii
Kiinalaiset käyttäjät ovat vuodesta 2009 lähtien ilmaisseet netin keskustelupalstoilla tyytymättömyytensä DSG-vaihteistojen vikoihin ja toimintahäiriöihin. Kuusivaihteisessa tuttuja ilmiöitä ovat olleet poikkeukselliset äänet ja vaihtomekanismin jumiutuminen.
Seitsemänvaihteisessa on outojen äänien lisäksi havaittu ainakin nykiviä vaihtoja, moottorin käyntinopeuden yllättävää nousua sekä automatiikan kyvyttömyyttä vaihtaa kakkos-, nelos- ja kuutosvaihteille.
Maaliskuussa 2012 Kiinan valtion muun muassa laadunvalvonnasta ja tarkastuksesta vastaava hallintovirasto vaati Volkswagenia tutkimaan tapaukset. Vielä saman kuun aikana Kiinan Volkswagen myönsi, että seitsemänvaihteisessa DSG-vaihteistossa saattoi olla vika, jonka korjaamiseksi noin puoli miljoonaa autoa pitäisi kutsua käymään merkkikorjaamoilla eri puolilla Kiinaa. Korjaukseksi tarjottiin elektroniikan ohjelmistopäivitystä.
Tämän vuoden maaliskuun 15. päivänä Kiinan televisio lähetti kansainvälisen kuluttajan oikeuksien päivän kunniaksi ohjelman, jossa arvosteltiin Volkswagen-yhtymän valmistamissa DSG-vaihteistoissa ilmenneitä häiriöitä.
Kaksi päivää myöhemmin Kiinan Volkswagen ilmoitti, että se lähettää aivan vapaaehtoisesti takaisinkutsun DSG-vaihteistolla varustetuille autoille. Tällä viikolla tähän mennessä kutsuttujen kokonaismääräksi Kiinassa on tarkentunut 640 309 autoa.
Ei ollutkaan vain
kiinalainen ilmiö
11. maaliskuuta tänä vuonna Australian Volkswagen ilmoitti kesäkuun 2008 ja syyskuun 2011 välillä valmistettujen Volkswagen Golfin, Jetan, Polon, Passatin ja Caddyn, yhteensä 25 982 auton takaisinkutsusta. Kutsu koski nimenomaan seitsemänvaihteista DSG:tä.
Volkswagenin johtokunnan jäsen professori Ulrich Hackenberg kommentoi jo toukokuun alkupuolella australialaiselle Drive.com.au-sivustolle, että Kiinassa myytyjen DSG-vaihteistojen häiriöt liittyvät Kiinassa valmistettuihin vaihteistoihin.
Australiassa taas myydään Euroopassa valmistettuja vaihteistoja, joten hänen mukaansa ongelmat eivät täysin koskisi Australiassa myytäviä DSG-autoja.
Silti kesäkuun 11. päivänä Australian Volkswagen laajensi kutsunsa myös kuuteen tuhanteen Audiin ja 1 746:eena Skodaan, nämäkin seitsemänvaihteisella DSG:llä varustettuna.
Japanissa kutsuttiin viime toukokuun alussa 91 000 seitsemänvaihteisella DSG-vaihteistolla varustettua autoa tarkastukseen ja korjaukseen. Samoin Singaporen Volkswagen on kutsunut 6 181 kpl vastaavia malleja katsottavaksi.
Myös Malesiassa samaan aikaan kutsu kävi kesäkuun 2010 ja 2011 välillä valmistetuille Passateille, Poloille, Sciroccoille, Golfeille, Jetoille ja Cross Touraneille, yhteensä 3 962 autolle.
Volkswagen-yhtymä on arvellut Kaukoidässä ilmenneiden DSG-vaihteiston toimintahäiriöiden syiksi kuumaa ja kosteaa ilmastoa, äärimmäisen ruuhkaista liikennettä ja saastunutta ilmaa.
Kutsukampanjasta
maailmanlaajuinen
Tällä viikolla Volkswagenin takaisinkutsut laajenivat yleismaailmallisiksi. Kutsuttuihin 2,64 miljoonaan autoon sisältyvät jo Kiinan aikaisemmat kutsut tänä vuonna.
Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta.
Maailmanlaajuiseen takaisinkutsuun kuuluvat myös katumaasturi Tiguanissa havaittu sulakehäiriö valolaitteissa ja Amarok-avolavapakettiautossa todettu polttonestevuoto. Suomessa kutsu käy noin 2400:lle Tiguanille ja 900:lle Amarokille.
Korjausten ja muutosoperaatioiden lopullista hintaa yhtiölle voi vain arvailla - vesi.hölskyy
Kukaan ei osaa ajaa skodalla niin että tekniikka kestäisi.
- kitkatkatkatpitkään
Taitaa useimmilla merkeillä "ilmetä vikoja" kun aletaan typeriä hienouksia ja "helppoja vaihteistoja " käytttäjän kannalta katsoan kehitellä. Mitään vikoja ei autossa esiinny, kun jättää turhuudet pois ja opettelee keppivaihdetta käyttämään!
!5 vuoteen ei ole Octaviassa ollut sitä vilkkureleen vaihtoa ja jarrulevyjen kieroutumista lukuunottamatta mitään kulumisen lisäksi. Etsikää parempi ajokki, jos löydätte! - Tojotaparasvalmistaja
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
Taitaa useimmilla merkeillä "ilmetä vikoja" kun aletaan typeriä hienouksia ja "helppoja vaihteistoja " käytttäjän kannalta katsoan kehitellä. Mitään vikoja ei autossa esiinny, kun jättää turhuudet pois ja opettelee keppivaihdetta käyttämään!
!5 vuoteen ei ole Octaviassa ollut sitä vilkkureleen vaihtoa ja jarrulevyjen kieroutumista lukuunottamatta mitään kulumisen lisäksi. Etsikää parempi ajokki, jos löydätte!Myönsit jo kaksi vikaa, joten niitä on ollut oikeasti tuhansia. Mutta Tojota on virheetön auto, ei koskaan mitään vikaa. Huollotkin voi jättää väliin, ei muuta kuin kovaa ajoa!
- höpöhöpöhöphöhpöhphö
Tojotaparasvalmistaja kirjoitti:
Myönsit jo kaksi vikaa, joten niitä on ollut oikeasti tuhansia. Mutta Tojota on virheetön auto, ei koskaan mitään vikaa. Huollotkin voi jättää väliin, ei muuta kuin kovaa ajoa!
Niin että jos yhdellä on autossa joku vika niin kaikilla on sitten sama vika?
Miksi sama logiikka ei sitten päde Tohjotaan? Ei muka koskaan mitään vikaa, hahahahahahahahahahahahahahah. - kitkatkatkatpitkään
Tojotaparasvalmistaja kirjoitti:
Myönsit jo kaksi vikaa, joten niitä on ollut oikeasti tuhansia. Mutta Tojota on virheetön auto, ei koskaan mitään vikaa. Huollotkin voi jättää väliin, ei muuta kuin kovaa ajoa!
Jos 15 vuoden aikana ei ole 385th kilometriin kuin se vilkkurele ja kierot jarrulevyt, et varmasti löydä toista merkkiä näin vähillä vioilla! Ja se jarrulevyjenkin kierous tuli vain pitkän matkan aikana vesilätäkköön ajamisen seurauksena. Mutta sittemmin olen ajanut jo toiset Biltema-levyt loppuun ja ajappas tojollasi ilman kuluvien osien vaihtoa tuo aika, ja matka! Et onnistu kuin unissasi!
- Informaatiosota
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
Jos 15 vuoden aikana ei ole 385th kilometriin kuin se vilkkurele ja kierot jarrulevyt, et varmasti löydä toista merkkiä näin vähillä vioilla! Ja se jarrulevyjenkin kierous tuli vain pitkän matkan aikana vesilätäkköön ajamisen seurauksena. Mutta sittemmin olen ajanut jo toiset Biltema-levyt loppuun ja ajappas tojollasi ilman kuluvien osien vaihtoa tuo aika, ja matka! Et onnistu kuin unissasi!
Auttaako niihin kieroihin jarruihin jotenkin se että jossain muussa autossa olisi ollut samaa ongelmaa?
Ei.
Kyse on vain Helkaman informaatiosodasta jolla paskaa laatua yritetään hysteerisellä spämmäyksellä projisoimaan muihin, paljon parempiin automerkkeihin. - Kyyykman
Informaatiosota kirjoitti:
Auttaako niihin kieroihin jarruihin jotenkin se että jossain muussa autossa olisi ollut samaa ongelmaa?
Ei.
Kyse on vain Helkaman informaatiosodasta jolla paskaa laatua yritetään hysteerisellä spämmäyksellä projisoimaan muihin, paljon parempiin automerkkeihin.Kirjoituksesi on roskaa tai sillä ei ole merkitystä.
- kunkassitten
Informaatiosota kirjoitti:
Auttaako niihin kieroihin jarruihin jotenkin se että jossain muussa autossa olisi ollut samaa ongelmaa?
Ei.
Kyse on vain Helkaman informaatiosodasta jolla paskaa laatua yritetään hysteerisellä spämmäyksellä projisoimaan muihin, paljon parempiin automerkkeihin.Miten jarrut ovat "kierot"? Eikös ne ole jarrulevyt, jotka sanomani mukaan voivat vääntyä kun ovat lämmenneet paljosta jaruttelusta, ja sitten ajat viileään veteen?
Jänkäläinen ei edes ymmärrä mistä puhuu! - kitkatkatkatpitkään
Älä valehtele! Kaikki muut osaavat ajaa niin että kestää auto kuin auto, paitsi SINÄ!
- kitkatkatkatpitkään
Informaatiosota kirjoitti:
Auttaako niihin kieroihin jarruihin jotenkin se että jossain muussa autossa olisi ollut samaa ongelmaa?
Ei.
Kyse on vain Helkaman informaatiosodasta jolla paskaa laatua yritetään hysteerisellä spämmäyksellä projisoimaan muihin, paljon parempiin automerkkeihin."Informaatiosota" se on joka täällä eri nimimerkkeinä "spämmää"! Eikä voi sietää Skodan käyttäjän hyvien kokemusten kertomista.
- ei.pestä.eikä.sateeseen
Jullin mielestä varmaan on.
- kitkatkatkatpitkään
Outoa, että vuosia aiemmin annettu neuvo ei mene perille: vanha auto, jonka ovissa olevien alareunan veden poistoaukot on huolehdittava, että pysyvät auki. Eikä niitä ovimuoveja pidä mennä typerien rikkomaan ja kittailemaan!
Tee-se-itse- miehiä ja typeryksiä maailmassa riittää, samoin massasieluja!
- osat.ei.käy.paikoilleen
Jaahas.vai että sellainen selitys.
Skeidat vuotaa joka paikasta heikko laatuisten tiivisteiden ja osien virheellisten asennusten vuoksi.- kitkatkatkatpitkään
EIHÄN NE KÄY, KUN LAISESI NIITÄ SEPITSEE! Lue myös ne ohjeet auton käytöstä ja niiden vesireikien aukipidosta- saattaa olla apua tyhmemmällekkin!
- automaattispämmääjä
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
EIHÄN NE KÄY, KUN LAISESI NIITÄ SEPITSEE! Lue myös ne ohjeet auton käytöstä ja niiden vesireikien aukipidosta- saattaa olla apua tyhmemmällekkin!
Jullinjuntille ei kannata vastailla mitään. Tuntuu kuin se ei osaisi olenkaan lukea, pelkästään kirjoittaa.
- Totuusmies
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
EIHÄN NE KÄY, KUN LAISESI NIITÄ SEPITSEE! Lue myös ne ohjeet auton käytöstä ja niiden vesireikien aukipidosta- saattaa olla apua tyhmemmällekkin!
Ne vedet tulee just niistä ohjeistetuista rööreistä sisään
- haluatko.faktaa.löyytyy
Onko siellä ohjeet sisälokasuojien oikeasta asennuksista.Samoin falskaavien ikkunan ovien ja takaluukkujen tiivisteiden asennusohjeet.Sama koskee myös taustapeilien tiivistystä
Myös eturinta peltien samoistakin vuotaa.- kitkatkatkatpitkään
Täytyy sanoa, että sinulla "haluatko.faktaa.löyytyy" ei varmaan ole koskaan ollu ainakaan Octaviaa. Minulla on kokemusta ja tietoa useammastakin niiden tojotien lisäksi.
Vuoto tulee ainoastaan, jos rikkoo ovien suojamuovin, tai tullii ne kondenssivesireiät oven alapinnassa. Mitkään "rintapellit" tai muut sössötyksesi ei vuoda e.m, tapauksissakaan! Sisälokasuojia ei tarvitse asennella, jos ei ole ajellut pusikkoon ja vaihtanut kenties lokasuojatkin?Runnotun auton taluukkukin voipi vuotaa!
Ja haljennut tuulilasi! - talvella.halkeaa
kitkatkatkatpitkään kirjoitti:
Täytyy sanoa, että sinulla "haluatko.faktaa.löyytyy" ei varmaan ole koskaan ollu ainakaan Octaviaa. Minulla on kokemusta ja tietoa useammastakin niiden tojotien lisäksi.
Vuoto tulee ainoastaan, jos rikkoo ovien suojamuovin, tai tullii ne kondenssivesireiät oven alapinnassa. Mitkään "rintapellit" tai muut sössötyksesi ei vuoda e.m, tapauksissakaan! Sisälokasuojia ei tarvitse asennella, jos ei ole ajellut pusikkoon ja vaihtanut kenties lokasuojatkin?Runnotun auton taluukkukin voipi vuotaa!
Ja haljennut tuulilasi!Ongelmahan on juuri ettei vuoda, se vesi joka valuu ikkunan ja oven välistä oveen todellakin pysyy siellä oven sisässä.
- kuinkassitten
talvella.halkeaa kirjoitti:
Ongelmahan on juuri ettei vuoda, se vesi joka valuu ikkunan ja oven välistä oveen todellakin pysyy siellä oven sisässä.
Ei pysy jos et ole tukkinut niitä vesireikiä alapinnassa
- selitellään.skeidaa.taas
Onko myös ohjeet dsg askin ja tdi tsi moottorien jakopää ja öljynkulutuksen korjaus ohjeet
- öljyä.höppivä.itälintta
No no.missä selitykset
- kuinkassitten
Sinähän tässä selittäjä olet, minä kerron vain kokemuksiani! "öljyä.hörppivä.itälintta" ei ole varmaan edes olemassa!
- näinsuomessa
Falk hinaa pajalle ja artisti maksaa isse.
- näin_suoli24-palstalla
Ei mutta rölli tyydyttää itsensä isse.
- valinnan.vaikeus
Paljon on julleilla vikoja kestettävänä ja itäauto lada kampeaa samoilke apajille laadukkaampa ja nykyaikaisempana
video
https://www.youtube.com/watch?v=1XlUTzrU3vc&nohtml5=False
Skoda jää pahoin kilpa sisarensa jalkoihin huonolla laadullaan että muotoilultaan.Oli asiantuntijan kommentti.
Ja näkeehän tuon jokainen videon katsonut- vestapurkinkalinaa
Käy ostaan se Lada kun kerran sitä ihannoit. Tosin voi olla vaikeaa se Ladan ostaminen.
- näkeehäntuon
vestapurkinkalinaa kirjoitti:
Käy ostaan se Lada kun kerran sitä ihannoit. Tosin voi olla vaikeaa se Ladan ostaminen.
Suomessa Lada Kalinan myynnin pitäisi (uskon kun näen) alkaa, hinta 13 800 €. Mutta tämä mestari esittelee venäläistä & venäjänkielistä videota Lada Vestasta?
Jullinjuntin toiminta on ihan omaa luokkaansa. Lada Kalinasta oli jopa Hesarissa juttu toissa viikonloppuna, mutta ehkä siitä liian hyvin välittyi, millainen ämpärimuovinen 90-luvun tuote Ladan uusi mallikin on. Tuota videota tuskin kukaan suomalainen viitsii katsoa, saati ryssäläisen aasiantuntijan tarinoita ymmärtää.
- politrukinirvistys
Ennemmin lada kuin kopio pirkka idästä.
- väkisellä.väännetty
Dsg.susi jo syntyessään..
- huulilasi
Oli siinä ihmettelemistä kun selvisi että skodassa olevassa DSG-7:ssa ei ole lainkaan öljyä. Ei tuollaisen voi kuvitella kestävän kovin montaa tuhatta kaupunkiajossa, varsinkin kun typerä ajoasetus ajatuttaa liian isolla vaihteella jotta kulutus olisi pienempi.
- Vwonpaskaa
Skoda ei ole kestävä auto
- mitähän.maksaa
Eilen jäi skoda tievarteen.dsg tai kytkin kävi ravistaa ja täristää hirveesti.Hinausautolla huollon pihaa.Mitähän hajosi
- noinnehajoo
Normaali vika.
- vähällä.päässyt
Minulla oli Audi A3 -11 työsuhdeautona. Auto oli pajalla vaihteiston takia 3 kertaa tuon 3 vuoden aikana. Ainakin kerran vaihtoivat koko DSG-laatikon.
- viallisiakaikki
Sellaisia sätöksiä nuo on
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)906286Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu252594- 302130
- 631837
- 121641
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51428- 91347
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa141341"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla71269- 141223